![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat een telecombedrijf met het wietplantje als logo. Magda ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||
Burgemeester
|
![]() [quote="jan hyoens"]
Citaat:
Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Bij mij helpt het tegen tandpijn. En tegen misselijkheid na een kater
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||||
|
![]() [quote="sinful246"]
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||||
Burgemeester
|
![]() [quote="jan hyoens"]
Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||
|
![]() [quote="sinful246"]
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben een lichte gebruiker en ik heb geen dealer. Ik rook al 2 jaar gratis, zelfkweek, maar omgerekend rook ik ongeveer voor 200 fr per maand. Cola is echt wel duurder. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||||
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Dafalgan helpt trouwens niet tegen misselijkheid. Voor zover ik weet is er zelf geen enkel geneesmiddel zonder erge bijwerkingen dat fatsoenlijk werkt tegen misselijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Marihuana is al enige duizenden jaren bekend in de kruidengeneeskunde. De actieve bestanddelen zijn de zo geheten cannabinoïden, vooral het tetrahydrocannabinol (THC). Het kruid, officieel Cannabis sativa geheten, is in de loop van de jaren gepropagandeerd als middel dat de eetlust opwekt, de spieren ontspant, de geest scherpt, de stemming verbetert, kalmerend werkt, angst vermindert en pijn en misselijkheid bestrijdt. (gezondheidsraad: Beraadsgroep geneeskunde. Marihuana als medicijn. Rijswijk: gezondheidsraad, 1996; publicatie nr 1996/21) Bron (lees meer) : http://www.maripharm.nl/NL_intro.html En nog : Marihuana als medicijn? Voor velen is dit een vreemde gedachte. De sfeer waarin marihuana verkeert is van een zodanige invloed dat hier van een taboe gesproken mag worden. Marihuana is een illegale drug, die in Nederland gedoogd wordt. Dit behoort volgens velen al genoeg te zeggen. Schouten (1996) stelt echter " Belangrijk is vast te stellen dat voor het onderscheid tussen legale en illegale drugs geen wetenschappelijke ratio bestaat. Het onderscheid tussen legale en illegale drugs is historisch gegroeid en langs irrationele wegen in internationale verdragen terechtgekomen". Dit aspect heeft er toe geleid dat een objectieve benadering van marihuana als medicijn zeer moeilijk is. Marihuana wordt echter al duizenden jaren gebruikt vanwege de aan haar toegeschreven medicinale kwaliteiten. Een kleine opsomming aan de hand van het boek 'Marihuana, de Verboden Medicijn' (Grinspoon,1993) levert de volgende ziektebeelden op waarbij marihuana behulpzaam kan zijn: Chemotherapie bij kankerpatiënten Glaucoom Epilepsie Multiple Sclerose Paraplegie en tetraplegie Aids Chronische pijn Migraine Jeuk Menstruatiekrampen en pijn bij de bevalling Depressies en andere stemmingsstoornissen Bron (lees meer) : http://www.maripharm.nl/NL_rapport.html#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Hm, bij depressie zou ik geen weed voorschrijven, ik zou het zelfs afraden. Weed smoren leidt vaak tot 'peinzen', wat m.i. niet goed is bij depressie.
Tegen misselijkheid na een kater bestaat er echter niks beter dan een licht jointje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Als ik trouwens jeuk heb, dan krab ik gewoon eens, dat gaat veel sneller dan een toeter rollen.
![]() |
![]() |
#118 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wou dat ik voor mijn pijnen en spasmen te laten verdwijnen ook is kon krabben. Dat zou pas simpel zijn, maar de realiteit is wel anders. Wie tegen het medicinaal gebruik van cannabis is, is een egoïst vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter verduidelijking: cannabis heeft geen verdovende eigenschappen, zoals heroine. Het is trouwens daarom dat heroine bij zoveel dingen helpt: je voelt de pijn niet meer. Bij cannabis is dat niet noodzakelijk het geval. Als je uw vinger snijdt mag je zoveel blowen als je wil, de pijn zal niet weggaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |