Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 10:58   #101
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is als zakgeld geven aan je kinderen en er dan achter komen dat ze er drugs mee gaan kopen.

De VLD-ers doen goed hun best, maar het is een ongelijke strijd: tsjeven blijven de onverslagen kampioenen van de hypocrisie.
Oud 4 januari 2007, 11:12   #102
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat de Lorre wist dat de koninklijke schenking met zwart geld werkt?

Het was dus zwart geld van het Belgische leger?
Welke letter in het woordje "bijvoorbeeld" heb je niet begrepen ?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 11:15   #103
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
"op eigen verzoek" . Ik neem aan dat het eerder gegaan is van: Zeemachtofficiertje: "He Laurent, wij hebben bij de marine wat geld over waar we niks mee kunnen doen, heb jij iets nodig?" (en ondertussen in zijn handen wrijven dat de link met Laurent de beste verzekering is tegen het aan 't licht komen van zijn fraude)
Toch nog iemand met een beetje inzicht in de realiteit.
Oud 4 januari 2007, 11:26   #104
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen...maar ik denk toch te mogen opmerken dat het logisch is dat de administratie er U tenminste voor moet ondervragen...hetgeen ze zeker zullen doen..niet?
Er zijn zelfs wetten voor gemaakt...
....
Helemaal mee eens ! Maar je weet ook hoe het er hier aan toegaat en niemand durft zijn vingers hieraan verbranden.
Is dat dan de schuld van de Lorre of het hele systeem eromheen ?
Waarom niet bashen op de procureur die hem niet 'durft' laten ondervragen ? Die mannen zouden toch 'onafhankelijk' moeten zijn ? En wie betaald die mens zijn pree ?
Oud 4 januari 2007, 11:30   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Welke letter in het woordje "bijvoorbeeld" heb je niet begrepen ?
En met dat 'bijvoorbeeld' vervalt dus je theorie over zwart geld?
Oud 4 januari 2007, 11:34   #106
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
En wat als 'de eigenaar' zelf naar u toe komt: "We gaan uw huis renoveren en gij moogt de kleur kiezen ..." ?

Gade gij dan vragen waar da geld vandaan komt ? En stel dan nog da ge weet dat het bijvoorbeeld 'zwart' geld is, gade gij dan protesteren ?

Mogen ze u achteraf dan beboeten omdat da huis met 'zwart' geld gerenoveerd is ?
Zéér realistisch scenario, hoor: een wildvreemde belt zonder enige aanleiding bij Laurent aan en deelt hem mee dat diens villa gratis zal verbouwd worden (of Laurent dat nu nodig acht, of niet).

Veel waarschijnlijker is, dat de verbouwingen op vraag en initiatief van Laurent zijn gebeurd. De man stond in dat verband overigens enkele maanden geleden alweer aan de klaagmuur, omdat hij van oordeel was en is, dat hij met zijn "schamele" jaardotatie van 300.000 euro onmogelijk kan rondkomen, dat zijn villa (ondanks alle verbouwingen) toch wat krap is en hij zich zelfs geen kindermeisje kan veroorloven (in tegenstelling tot de modale belastingbetaler, die zijn dotatie elk jaar opnieuw dient op te hoesten, zeker?).

Dat de man er alles aan gedaan heeft om de herkomst van het geld voor de verbouwingen vooral niet te weten te komen (op althans, om de schijn te kunnen ophouden dat hij daar geen weet van heeft), wijst er slechts op dat hij zeer goed besefte dat die geldbron misschien toch niet geheel koosjer was. Door in te stemmen met de verbouwingswerken aan zijn villa, zonder zich ook maar één moment te willen informeren over de herkomst van het geld waarmee die werken werden gefinancierd (in casu: verduistering van belastinggeld), heeft de prins zich m.i. op zijn minst impliciet medeplichtig gemaakt aan die verduistering. (De "I know nóóóthing... I'm from Barcelona"-verdediging werkt misschien wel in Fawlty Towers, maar in de échte wereld komt dit toch iets minder geloofwaardig over. Zeker voor iemand als prins Laurent, wiens maatschappelijk nut nihil is (tenzij men er ongeschoren bijlopen, flauwe grappen met een lintmeter verkopen of het opstapelen van verkeersboetes grote maatschappelijke meerwaarde toedicht). Als de man ook maar de schijn had willen ophouden dat zijn jaarlijkse dotatie niet louter weggegooid belastinggeld is, had hij er maar beter kunnen voor zorgen in zijn dagelijks leven een voorbeeldfunctie te vervullen (door zich ver weg te houden van elke situatie die het vermoeden van onkreukbaarheid in zijn hoofde ook maar in de geringste mate in gedrang kon brengen). En dat impliceert dat hij niet zonder meer en zonder zich enige vraag te stellen aanvaardt dat men hem van allerlei kanten grote sommen geld toeschuift. Of moeten we geloven dat de man zo naïef is, dat hij zelfs niet besefte dat niemand hem zomaar belangeloos 150.000 euro aan verbouwingswerken cadeau zou doen, indien aan die hele constructie niet een heel vies geurtje zou zitten?)

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 11:39   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als 'de eigenaar' zelf naar u toe komt: "We gaan uw huis renoveren en gij moogt de kleur kiezen ..." ?
Gade gij dan vragen waar da geld vandaan komt ? En stel dan nog da ge weet dat het bijvoorbeeld 'zwart' geld is, gade gij dan protesteren ?

Mogen ze u achteraf dan beboeten omdat da huis met 'zwart' geld gerenoveerd is ?[/quote]

Mijnen huisbaas gaat echt niet afkomen, dat hij het efkes op zijn kosten gaat komen schilderen, dat is voor den huurder, en dat weet u even goed als ik. Verder stel ik mij inderdaad geen vragen waar die eigenaar zijn geld vandaan haalt.

Maar hier zitten we wel met een klein verschilleke, ... Lorre geeft de opdracht om zijn huis te verfraaien via zijn adviseur, en maalt er verder niet over , over hoe dat moet betaald worden... Zijn 15 horloges, heeft m toch ook gewoon besteld, ... Van wat geld zijn die betaald denkt ge als ge weet dat Vaesen ze van zijn Credit Card betaald heeft... "werkingskosten" , "presentatiekosten" ? ....

Ge moet mij op dat vlak echt geen muilen leren trekken, zulle, ik weet goe genoeg, wat kan, en niet kan, en geregeld kan worden...

Coruptie kan op verschillende manieren hé, :

U gewoon laten betalen.

Iets bestellen en niet betalen...

Iets bestellen den baas of de staat iets laten betalen, en daarna privé gaan shoppen, ne goeie verstaander heeft maar een half woord nodig hé, ... vriendenprijsje zeker ? ... Als ge met ne goeie zakenman te doen hebt, hoeft ge het zelf niet te vragen...

Volgende keer lappen we wel wat bij de factuur bij ...

Alles hangt af van de hebzucht, hebberigheid van beide partijen...

Van regelrechte coruptie, tot handige spitsvondigheid die met de mantel der liefde te bedekken valt, als ze al valt te bewijzen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 11:41   #108
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand beweert dat.
Waar de meesten zich wél aan storen is dat het 'toevallig ' een Saksen Coburg is die geen strobreed wordt in de weg gelegd. Dit terwijl hij toch OOK een van de bevoordeelden is, en dit op eigen verzoek.
Inderdaad, mochten ze bij mij komen schilderen zijn op kosten van de zeemacht, ik mocht mee in het beschuldigden bankje zitten, zo simpel is dat.
Oud 4 januari 2007, 11:45   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"op eigen verzoek" . Ik neem aan dat het eerder gegaan is van: Zeemachtofficiertje: "He Laurent, wij hebben bij de marine wat geld over waar we niks mee kunnen doen, heb jij iets nodig?" (en ondertussen in zijn handen wrijven dat de link met Laurent de beste verzekering is tegen het aan 't licht komen van zijn fraude)

Zo of , :

He kolonel, mijne muur moet geschieldert word, kunt gij da nie arangeer want de pré van papa en mama is oep, ... En iek kan Wendy toch zo nie ontvang, me zo een lelijk muur...

En wat doet ge dan als Kolonel, ha ge belt naar uwe generaal, misschien heeft die nog ne pot met mijnvegergrijs in 't magazijn staan, ...
Oud 4 januari 2007, 11:46   #110
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat dat zeemachtofficiertje zo'n sloef is dat die zich dat zou laten influisteren door Laurent, ik geloof veeleer in het omgekeerde, ja.

Fin de carierre dus voor de kolonel als de muur van Prins Woef niet geschilderd geraakt...

Dan maar uit zijn eigen zak betalen, ... "veel te goe is half zot hé..."
Oud 4 januari 2007, 11:48   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch nog iemand met een beetje inzicht in de realiteit.
Het is en blijft fraude, want hij was op de hoogte...
Oud 4 januari 2007, 11:49   #112
Gargamel
Banneling

Standaard

Toch raar dat de BBI blind is als het over zulke clowns gaat.Of is da moedwillig ?
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 11:57   #113
Zyp
Parlementslid

Standaard

Hij zit er volgens mij toch "mee tussen", de geld-lorre-lei...

Als er morgen een aannemer uw kot komt verbouwen, kan je niet zeggen dat je van niets wist, je woont er verdorie... Ik heb ook nog NOOOIT 's morgends uit mijn bed geklommen om te moeten vaststellen dat 'vreemde aannemers' zonder dat ik erom vroeg m'n huis aan het opknappen zijn...

ik weet niet welke aannemers bij de Lorre zijn geweest, maar ik heb zo de ervaring dat, als je ze niet belt en een opdracht geeft, ze niet komen...

maar ja...

De selectieve vergetelheid zit in de familie he...

Fils :"verbouwingen? ik? op kosten van het leger?"
a
papa :"een dochter? ik? in het buitenland?"

Nu denk ik er ook aan : die "gerechtsman" die en plein public en voor alle camera's de Lorre al had vrijgesproken zonder zelfs nog maar een onderzoek, die zal ook wel geen antwoorden moeten geven over hoe en waarom hij dat deed. Terwijl achteraf getuigen zeggen dat hij WEL op de hoogte was.
kan die man daarna zomaar lustig blijven verderwerken? Hoe kan iemand zulks figuren nog vertrouwen dat ze ooit een eerlijk onderzoek doen?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:03   #114
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Mijns inziens hoort een procesvoering thuis in een rechtbank en daar baseert men zich op stukken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:05   #115
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En bovendien zijn er veel prangender en belangrijkere problemen momenteel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:05   #116
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En bovendien zijn er veel prangender en belangrijkere problemen momenteel.
Dat is altijd jouw antwoord. Dit is geen politiek, maar een juridisch probleem. Punt.
Oud 4 januari 2007, 12:12   #117
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Mijns inziens hoort een procesvoering thuis in een rechtbank en daar baseert men zich op stukken.
Niet alleen op stukken, maar ook op verklaringen van getuigen en betrokkenen.

Hoe kan men tijdens dat proces ooit achter de volledige en ware toedracht komen indien prins Laurent, die hoedanook (bewust of onbewust, te goeder of te kwader trouw) in de zaak betrokken is, niet eens gehoord wordt, noch de kans krijgt / aangrijpt om zijn versie van de feiten te geven en zich - eventueel na confrontatie met de andere betrokkenen, getuigen en beschuldigden - desgevallend vrij te pleiten?

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:12   #118
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke stukken zal de rechtbank zich baseren?

- een (opzettelijk) vaag pv
- een pv van het verhoor van de prins (oeps, dat werd nooit geörganiseerd)
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:13   #119
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
BWahaha, proces... ze willen zelfs niet onderzoeken... en daarna komen er mensen zeggen dat hij er wel tussen zit...
ze wegen en meten met 2 gewichten en maten omdat het hier "de lorre" betreft... Tis alsof ze letterlijk stront hebben geroken en er echt alles aan doen om er zo ver mogelijk af te blijven...

Baseren op stukken... tiens, dus gij kunt daar nog 'inkomen' dat aannemers iemands kot verbouwen zonder dat hij het weet...

Blijf toch maar bij uw vast gewoonlijke "Belgie Unitair"....

Misschien wil daar nog WEL iemand in geloven....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 12:16   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist het probleem denk ik.
Men zou zich beter baseren op gans het dossier.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be