Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2007, 17:31   #101
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hebt helemaal niet geantwoord, enkel een ontwijkend antwoord gegeven.
Ik heb wel geantwoord en het was niet ontwijkend.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 07:12   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Mogen kinderen dan wel door het dagelijkse verkeer?
Helaas zou het beter zijn om het verkeer zodanig mogelijk te maken dat noch kinderen noch volwassenen gehinderd zouden worden door uitlaatgassen. Helaas laat de wetenschappelijke vooruitgang ons in de steek. Helaas is het onmogelijk te realiseren om onze leefomgeving clean te houden van uitlaatgassen. Helaas helaas ...

Maar voor tabaksrook is het een kleine moeite gevraagd vanwege de roker.
Dus mijn vraag opnieuw:
is het teveel gevraagd om niet te roken nabij kinderen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 07:14   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het is zeker niet teveel gevraagd om roken te laten in de buurt van kinderen. De kern van de zaak is echter of dit gesanctioneerd moet worden met werkstraffen of met psychiatrische behandeling.

Mooie tactische zet trouwens dat de roker bij u promoveert van misdadiger tot geesteszieke. Dan kan u altijd voorhouden dat rokers geholpen worden ipv gestraft.
Bedankt dat je mijn ideetje een mooie taktische zet noemt.
Ik hou van mooie taktische zetten en stoten (vooral die laatste, als ge begrijpt wat ik bedoel).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 april 2007, 07:25   #104

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Kunnen we niet gewoon kinderen verbieden om het probleem op te lossen, dan lossen we ineens ook het probleem van overdreven snelheid aan de schoolpoorten op.
en 't probleem van vergrijzing zal dan ook nog hooguit drie, vier generaties duren ... daarna opgelost.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 08:15   #105
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Helaas zou het beter zijn om het verkeer zodanig mogelijk te maken dat noch kinderen noch volwassenen gehinderd zouden worden door uitlaatgassen. Helaas laat de wetenschappelijke vooruitgang ons in de steek. Helaas is het onmogelijk te realiseren om onze leefomgeving clean te houden van uitlaatgassen. Helaas helaas ...

Dus mijn vraag opnieuw:
Doe ik niet, alleen in café's, dan ligt het aan de ouders..want wie neemt er nu zijn kinderen mee op café?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 08:21   #106

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect vanwege de rokers voor de niet-rokers ? Veel respect dan nog ? Waar haal je dat ?

Er was simpelweg géén respect, het is daarom dat overheid uiteindelijk heeft moeten ingrijpen door roken te verbieden op de trein, op de werkvloer enz.

Dat vind ik niet meer dan normaal trouwens.

Dat iemand rookt, is zijn vrije keuze en daar heeft niemand zich mee te moeien, maar niemand hoeft de giftige dampen mee in te ademen. Volwassenen niet, en kinderen zeker niet, want die kunnen zich niet altijd afzonderen van de rokende volwassenen. Om nog maar te zwijgen over eventuele beïnvloeding inzake potentieel rookgedrag.
schaf dan meteen ook de auto af, en eerst en vooral de diesel.
Oud 22 april 2007, 08:41   #107

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er zo een paar in mijn familiekring, enkele die al overleden zijn en enkele die nog leven - hoesten en rochelen, dan leeft ge nog hé - die er wel van genoten hebben, eerst toch, maar nu een gevoel hebben dat ze heeeeel traaaaag, weken aan een stuk, gewurgd worden.
na vijf dagen stoppen is dat gevoel weg dus ... af en toe eens een periodeke stoppen en dan mag men gerust verder roken.
Oud 22 april 2007, 09:01   #108
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
schaf dan meteen ook de auto af, en eerst en vooral de diesel.
Wat is het gemakkelijkst, het meest realistisch en het meest haalbaar ? De auto volledig afschaffen in België, of gewoon geen sigaretje meer opsteken als er kinderen in de buurt zijn ?

Graag uw antwoord alstublieft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 09:04   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
na vijf dagen stoppen is dat gevoel weg dus ... af en toe eens een periodeke stoppen en dan mag men gerust verder roken.
ofwel heb je niet door dat ik hier allusie maakte op hun ellendige en zeer langdurige doodsstijd,
ofwel ben je wel zeer morbide ...

Oud 22 april 2007, 22:39   #110
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is het gemakkelijkst, het meest realistisch en het meest haalbaar ? De auto volledig afschaffen in België, of gewoon geen sigaretje meer opsteken als er kinderen in de buurt zijn ?

Graag uw antwoord alstublieft.
Dus als er opeens iemand ergens binnenkomt in mijn huis met een kind of in een cafe dan zou ik niet meer mogen roken?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 22:44   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dus als er opeens iemand ergens binnenkomt in mijn huis met een kind of in een cafe dan zou ik niet meer mogen roken?
Cafes verboden toegang voor kinderen. Gelijk in Engeland.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:05   #112
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Cafes verboden toegang voor kinderen. Gelijk in Engeland.

Tgoh,over welke leeftijden spreken we dan?
Kinderen alleen op cafe vind ik zelf niet echt kunnen al moet ik toegeven dat ik ook na school graag iets ging drinken mee m'n kameraden ook al was ik bv nog maar 13j.
Laten we het hebben over vooral zeer jonge kinderen.
Ik zie mensen mee hun kinderen iedere week op cafe gaan en die gasten zijn soms nog geen bv 8j oud.En tja,die worden rotverwend,hebben een ferme grote bek al op en ga zo maar door.
Een goeie opvoeding kan daar maar zelden van komen als ik zo'n dingen al zie.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:10   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tgoh,over welke leeftijden spreken we dan?
Kinderen alleen op cafe vind ik zelf niet echt kunnen al moet ik toegeven dat ik ook na school graag iets ging drinken mee m'n kameraden ook al was ik bv nog maar 13j.
Laten we het hebben over vooral zeer jonge kinderen.
Ik zie mensen mee hun kinderen iedere week op cafe gaan en die gasten zijn soms nog geen bv 8j oud.En tja,die worden rotverwend,hebben een ferme grote bek al op en ga zo maar door.
Een goeie opvoeding kan daar maar zelden van komen als ik zo'n dingen al zie.
-14 j ? Dat vind ik een schappellijke leeftijd eerlijk gezegd
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:10   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Single Issue Fascism is weer in de mode, zie ik.

Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2007 om 23:11.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:31   #115
forza fre
Vreemdeling

forza fre's schermafbeelding

Standaard

mensen mensen...

het is onze politieke vrienden echt niet om uw gezondheid te doen maar om de centen...

Te weten dat de oudste mensen op deze aarbol één voor één rokers waren ; moeten we ons eerst eens gaan afvragen hoe ongezond roken is.
Als we daarbijnemen dat wij (30 en 40 'gers en ouder) kinderen zijn van een generatie waarvan ofwel moeder of vader of beide rookte, zou dat betekenen dat onze gemiddelde levensduur zou moeten dalen, indien roken in bijzijn van kinderen onze gezondheid zou schaden. Bij mijn weten leven we nog steeds langer en langer?

En stel in het uiterste geval dat roken de levensduur verkort, dan moet de regering dit toejuichen en aanmoedigen.
Want mij dunkt dat de vergrijzing in de komende 20 jaar een veel groter financieel probleem zal zijn dan de longkankerpatienten die dan misschien door het toedoen van een "stinkstok" ziek zijn geworden, misschien....??

Mijn oproep om deze avondwandeling doorheen politics.be mee af te sluiten:
Beste politici, doe dringend aan levensverkortende maatregelen in plaats van levensverlengende...

Slaap zacht
forza fre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:38   #116
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forza fre Bekijk bericht
het is onze politieke vrienden echt niet om uw gezondheid te doen maar om de centen...
Tabak is in vele landen voor lange tijd een staatsmonopolie geweest. Dat zijn tevens de landen die nu met een groot aantal rokers "kampen".

Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2007 om 23:38.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 08:39   #117
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mijn vraag opnieuw:
Nogmaals, ik laat iedereen die rookt daar vrij in, d.w.z. heeft er iemand goesting om te roken in de nabijheid van kinderen of volwassenen dan doet hij/zij maar.

In de vrije lucht is er volgens mij helemaal geen probleem, en in vele openbare plaatsen mag toch al niet meer gerookt worden uit veiligheidsoverwegingen.

En wat bedoelt men met in de nabijheid, in welke straal van x meter mag er rond het kind niet meer gerookt worden, of is het enkel zoals in de openingspost:

Er moet een rookverbod komen in de volledige horeca, maar ook op plaatsen waar kinderen zijn, dus ook thuis en in de wagen.

Ik dacht dat er in de horeca al een volledig rookverbod was en de rokers naar buiten moesten om te gaan roken.
Thuis vind ik niet dat de overheid zich daar mee te moeien heeft maar in de auto kan men volgens mij wel ingrijpen zoals met de GSM, wegens een groter gevaar op verkeersonveiligheid.

Ik ben zelf een niet roker, maar andere mensen mogen van mij wel roken, ik beslis zelf wel of ik rokers in mijn buurt toelaat of niet, desnoods ga ik wel enkele meters opzij wanneer de rook van de paffers mij teveel moest worden.

Straffen opleggen voor het roken thuis bij hun eigen kinderen vind ik fel overdreven en eigelijk absurt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 16:40   #118
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet op de vraag. Het thema hier is "roken in de nabijheid van kinderen."

Een vraag "beantwoorden" door te verwijzen naar een ander probleem, is de oudste debattruuk ter wereld.

roken in het bijzijn van kinderen is een gefantaseerd probleem dat het onderliggende, niet in staat zijn tot opvoeden, moet bedekken. En dus wordt de focus willens nillens op het roken gelegd zo hebt u een plaats om met het vingertje te wijzen zonder over de daadwerkelijke problemen te spreken.
Een gezond mens weet dat je dit niet doet. Het is dus zinloos aan deze stemmingsmakerij deel te nemen gezien ze enkel bijdraagt aan de struisvogelpolitiek.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 16:58   #119
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
roken in het bijzijn van kinderen is een gefantaseerd probleem
Een gefantaseerd probleem ??
Citaat:
niet in staat zijn tot opvoeden, moet bedekken.
Een ouder die rookt in het nabijzijn van zijn kinderen, is sowieso - op dat gebied tenminste - slecht bezig. Ik begrijp niet goed wat hierover te debateren valt.
Citaat:
En dus wordt de focus willens nillens op het roken gelegd zo hebt u een plaats om met het vingertje te wijzen zonder over de daadwerkelijke problemen te spreken.
Dit is te dom om op te antwoorden.
Citaat:
Een gezond mens weet dat je dit niet doet.
Dit is al beter.
Citaat:
Het is dus zinloos aan deze stemmingsmakerij deel te nemen gezien ze enkel bijdraagt aan de struisvogelpolitiek.
Struisvogelpolitiek ? Da's pas lef hebben. De rokers zijn de enige mensen die een consequente vorm van struisvogelpolitiek voeren, genre ik rook wat ik wil en de schade die een ander daar van heeft, zal wel meevallen.

D�*t is pas je hoofd in het zand steken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be