![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral Belgique treft schuld, zo blijft bijvoorbeeld duidelijk hieruit: http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...780092&LANG=fr
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ontving deze namiddag dit berichtje in mijn postvak:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat hem aub snel federaal premier worden dan kan de zaag van zolder worden gehaald om den Belgique doormidden te zagen.
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onlangs bespraken Bart Somers (VLD) en Caroline Gennez (SPA) de verkiezingen in Frankrijk (raad eens wie voor wie was ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgique zal ten allen prijze overeind gehouden worden. Daarvoor werden de onmogelijkste de stoten van Flahaut en Onkelinks getolereerd en daarvoor wordt zelfs Di Rupo, Minister-president van Wallonië en voorzitter van de PS verdragen. In Vlaanderen is die combinatie ondénkbaar. Ook als Belgisch premier zou het 'eigen Waals volk eerst zijn' voor Di Rupo, en zelfs d�*t zou geslikt worden voor 'de goede zaak'. Het enige dat roet in het Belgische eten kan strooien is dat de staatskas leeg is en dat zes partijen elkaar tot het einde der Belgische dagen tevreden moeten gaan houden.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgique verdraagt zelfs geen democratie.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als spoorwegfanaat kan ik het het niet nalaten om een foto van de IJzeren Rijn te plaatsen.
Hier Budel met een oldtimer NS-loc serie 2400. Let op de klassieke beveiliging mbv armseinen. Het spoor links is de aansluiting naar de zinkfabriek. ![]()
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Die nutteloze lijn die heeft me toch mooie natuur en historisch landschap vernietigd... Ik zit nog steeds te wachten tot Netelenbos strafrechtelijk wordt vervolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ding loopt vrijwel altijd parallel aan de snelweg en met natuur is zoveel mogelijk rekening gehouden, té veel rekening gehouden. In Nederland is het altijd; plannen, plannen, plannen met als gevolg dat de grondprijzen stijgen omdat het plannen en overleg te traag gaat. Wacht maar tot dat ding duiten in het zakje gaat gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk neemt de lijn wel ruimte in en moesten er huizen en stukken weiland sneuvelen, maar het stereotypische beeld van een schilderachtige Betuwe met rust, ruimte en Flipjes fruitboomgaarden waar ineens zware goederentreinen doorheen denderen, klopt niet. Er wordt wel gezegd dat de lijn "Betuweroute" noemen de grootste communicatiefout van de afgelopen x jaar is geweest. Hadden ze het de "A15-lijn" genoemd, dan was niemand erover gevallen. Laatst gewijzigd door Dimitri : 14 mei 2007 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Mooie gedachte, zo had ik het nog niet bekeken.
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
En die schilderachtige Betuwe bestond wél op sommige plaatsen. Het gaat niet alleen om die lijn die naast de snelweg loopt. Maar tengevolge van de Betuwelijn moesten ook dijken worden 'verstrakt, verhoogd en verzwaard', oeroude boomgaarden vernield en eeuwenoude dijkhuisjes vernietigd. Normaalgesproken ben ik niet tegen vooruitgang, als het inderdaad vooruitgang �*s, en als de Rotterdamse haven die lijn echt dingend nodig had gehad was ik er nog steeds voor geweest. Maar wat een verspilling. Halverwege was al duidelijk dat het project niets ging worden en tóch heeft Netelenbos het doorgezet. 'Want als je iets bent begonnen moet je het ook afmaken'. Ik weet het niet hoor. Ze sprak ook al onzin tijdens de bouwfraude-enquete. Ik meen het als ik zeg dat zij, en Jorritsma, weleens strafrechtelijk onderzocht mogen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we het toch over natuur en landschap hebben.
Ik vind die IJzeren Rijn een prima idee, mits hij keurig om de Meinweg heen gaat er niet er doorheen. http://www.nationaal-parkdemeinweg.nl/ De enige plek - buiten de Veluwe om - waar het wild zwijn nog leeft.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 14 mei 2007 om 16:16. |
![]() |
![]() |