Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 10:37   #101
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
bvb. Inburgering 15 jaar geleden was dat vragen racistisch. Nu is het een Vlaams decreet.
In het eerste burgermanifest van verhofstadt in 89 kwam dit ook al voor, dat is bijna 20 jaar geleden.

Citaat:
Het is nooit mijn voorzitter geweest, maar ik heb hem persoonlijk gekend en heb er veel bewondering voor. De verantwoordelijkheid voor het linken ligt aan het linksen. Jij trapt er gewoon ook in. Je laat je meeslepen door hetgeen je voorgeknabbeld wordt...
Helemaal niet, het kan me gestolen worden wat SPa of groen denkt, echt waar als die morgen geen stemmen krijgen zal ik juichen.

Ik weet wat ik zie en ik weet de loop van het VB, de vraag voor autonomie van het VB is goed en terrecht, hun uitwerking rampzalig. De koppeling sinds het begin aan migranten is nog rampzaliger en heeft bij de grote meerderheid van de bevolking vlaamse strijd synoniem aan discriminatie en racisme gemaakt. En die mensen hadden gelijk, het ging hand in hand bij het VB, nu dat het VB zijn programma en taal opgekuist hebben is het te laat en leren de mensen maar langzaam dat het zo niet hoeft te zijn, en dan nog meer van niet VB'ers. Die voorzitter van spirit kan heel goed uit de hoek komen daar.

ZOals ik al zei dus, dit heeft vlaanderen 10-15 jaar achteruit gezet, zonder dit hadden veel sneller veel meer mensen ingezien dat een onafhankelijk vlaanderen de toekomst is. Er had al veel langer druk geweest op de andere partijen die ze niet konden afwimpelen met ene CS en die ze niet op mestkevers konden terugbrengen. Er had zelfs 1 grote vlaamse partij ingezeten ipv een versnippering.

Citaat:
Ja hallo zeg. Tuurlijk is er geen enkele partij in Denemarken die opkomt voor een onafhankelijk Vlaanderen..... tjonge toch....
Onvergelijkbaar dus.

Citaat:
Het gaat over die verfoeilijke racistische standpunten he die ervoor zorgen dat het toch in een CS zit he.
Toen leterme met hen ging praten kan je echt wel zeggen dat het CS weg is.

Citaat:
Weet ge nog de commotie van Michel met de OFP in Oostenrijk. Dat waren ook nazis en fascisten en racisten. Wel in Oostenrijk hebben ze die gewoon opgenomen in een regering.
En? Het is niet omdat ze in oostenrijk die fout maken dat wij dat toch ook moeten doen?

Citaat:
Hier natuurlijk niet. Want het racisme schaamlapje is gewoon een manier om niet te hoeven zeggen dat het hun Vlaams nationalisme is dat de reden is voor hun uitsluiting.
Tuurlijk en het VB heeft hen dat schaamlapje aangereikt zonder de zaken zoals het 70 puntenplan hadden ze geen voet gehad om op te staan.

Citaat:
Trouwens heb je al opgemerkt dat er al verschillende Waalse partijen zijn die samenwerken wel zien met het CDV doch niet met NVA. Is dat omdat de NVA ook al racistische standpunten heeft ?
Tuurlijk niet, dat is omdat het separatisten zijn.

Citaat:
Walen vinden elke Vlaamse eis racistisch en xenofoob. en gij trapt daar in...
Helemaal niet, nergens heb ik hier 1 woord over de walen gezegd, het maakt me weinig uit wat die denken, om de wever te quoteren, het is het buitenland
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:42   #102
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hell yeah, nog een N-VA vs. VB draad. Het Vlaams front is er BIJNA.
Ik ben uiteraard enorm voorstander van een breed vlaams front om datgene door te druken waar ik als vlaams nationalist voor sta.
Echter: als deze samenwerking onmogelijk is omdat de ene vlaams nationalistische strekking geen terechte kritiek mag hebben op de andere vlaams nationalitsische strekking zijn we uiteraard ook verkeerd bezig.
Als de NVA haar ziel niet had verkocht aan de tjeven zouden ze zeker en vast met een paar gemeenschappelijke breekpunten samen naar de onderhandelingstafel kunnen gaan.
Maar het is nog lang niet te laat.
Laat de CD&V met dezelfde arrogantie als met het geval Dedecker bij de volgende regeringsonderhandelingen het NVA nog wat meer schofferen en het is koekenbak.
Ik ben er zeker van dat het VB zeker met een onafhankelijke NVA wil besturen of zelfs in kartel wil gaan.
Als dit moet gebeuren na de tergravedraging van LDD zouden er in 2009 wel eens heel rare dingen kunnen gebeuren.
Oud 8 juni 2007, 10:46   #103
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mijn broer heeft deze tekst helemaal zelf geschreven.
Ik vond het een goeie en heb deze dan maar zelf bijgehouden.
Dan heeft die he gecopypaste vand e VB website.

Citaat:
Een aprtij moet je bestrijden in het kieshokje en niet via een rechtbank.
En hoever ben je ermee gekomen met dat proces?Juist,nergens,integendeel zelfs,we hebben meer stemmen dan ooit behaald.
Mai het VB zit er diep in he? "Je" en "we"

IK heb nergens iets met dat proces te maken, ik ben hetzelfs akkoord met jou het was dom en onnodig. Dat veranderd NIKS aan het feit dat het volgens de in belgie geldende rechtsregels gebeurd is en dus correct is. ZO bevestigd door europa nog eens

Citaat:
Paterke leman heeft ook gezegd;we zullen wel rechters vinden die het vb zal veroordelen en opeens was het ook in gent te doen?
De eerste 2-3 rechters hebben der geen oordeel over geveld.
Idd en zo gaat dat in de rechtspraak.

Als over leman, die man heeft 0,0 macht, die kon dus zeggen wat hij wou dat maakt niks uit.

Citaat:
Dat zovele mensen op het vb stemmen zegt weldegelijk heel wat.
Vele mensen die ik ken die evenzeer als u anti-vb zijn zegden mij zelf dat ze het er helemaal niet mee eens waren dat men eender welke partij voor een rechtbank sleept.
lees hierboven.

Er is een verschil tussen zeggen dat de aanklacht niet juist was en zeggen dat het VB enkel veroordeeld was door 1 "franstalige" rechter die ze toevaliig vonden.

Citaat:
Het is de kiezer die dat moet beslissen,zo simpel is dat,dat is democratie.
De wil van de kiezer is hetgeen telt maarja,in belgie weten we dat de kiezer niets te zeggen heeft.
Oh jawel hoor, meer dan je denkt
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:51   #104
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Volgens mij is het veel dramatischer en ingewikkelder dan dat. De N-VA leiding dacht in eerste instantie echt dat zij met dat kartel meer zouden bereiken voor Vlaanderen. Of er nu veel zijn die dat nog denken weet ik niet, maar het is zowiezo te laat en zij moeten de vergiftigde beker leegdrinken.

Volgens mij weet BDW dat en lijdt hij daaronder. Hij is zijn intellectuele integriteit kwijt - heeft zijn politieke ziel verkocht - en weet het. Hij denkt daarmee te kunnen leven indien dat naar meer autonomie voor Vlaanderen leidt. De meesten onder ons denken dat hij er bedrogen zal uitkomen en volgens mij vermoedt hij dat ook, maar houdt hij krampachtig vast aan het idee dat de CD&V woord zal houden. Hij moet wel, want indien hij iets anders zou geloven dan zou hij met zichzelf niet meer kunnen leven.

Het is een tragedie en ik bedoel dat niet sacracstich. Ik heb medelijden met die man.
Perfecte analyse.
Daarom ook mijn innitiële vaststelling: BDW is een ijzersterk debater maar is gehandikapt door zijn voorzitterschap van de "HUIDIGE" NVA.
Oud 8 juni 2007, 10:59   #105
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja als ik je dat moet uitleggen....

omdat de Walen eigen volk eerst denken natuurlijk...
Handig toch dat het VB die stok op een presenteerblaadje aanreikt.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:02   #106
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Handig toch dat het VB die stok op een presenteerblaadje aanreikt.
Zij denken en zij doen volgens dat principe en eigenlijk is de VB slogan gewoon afgekeken van het Waalse denken en doen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:03   #107
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is leuk om zien dat nv-a mensen hier echt denken dat nv-a ook maar iets zal mogen doen laat staan verwezelijken.
Ik heb al uitgelegd dat bart de wever een schoothondje is van die van deurzen.
Ik weet niet of iemand aantal maand geleden is weesten kijken in gent naar dat debat?
Dan kon je zien hoe de wever krimpte toen van deurzen is fors in z'n richting keek wegens z'n harde taal tegenover het koningshuis en fifi dewever zegde niets meer opeens,was kalm en gedaan ermee,iedereen kunnen zien wie de baas is.

Nv-a is bij de cd&v gegaan voor de postjes.Een bendeke meelopers en ze gaan met een partij samen die vlaanderen niet onafhankelijk wil en campagne voert in het turks?Hoe kan je als vlaamse partij met zoiets akkoord gaan?Nv-a duidelijk in ieder geval wel en dat zou een partij moeten voorstellen voor de vlamingen?Laat mij niet lachen.
Nv-a vind het ook een goed idee om de erkende moskeeen hier 6M euro aan subsidies te geven,achja,tis maar mee ons geld niewaar,wat kan het kwaad zegt de wever.lol.
HEt NV-A gaat de enige vlaamse partij zijn die mee aan de onderhandelingstafel gaat mogen zitten. Hoe sterker het electoraal aantal, hoe groter het gewicht dat ze hebben. Dat u die realiteit niet wil inzien maakt me droevig, zeker voor de Vlaamse Zaak.
Oud 8 juni 2007, 11:04   #108
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij denken en zij doen volgens dat principe en eigenlijk is de VB slogan gewoon afgekeken van het Waalse denken en doen...
Nietszeggend, en geen tegenwerping op mijn punt
Oud 8 juni 2007, 11:06   #109
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
HEt NV-A gaat de enige vlaamse partij zijn die mee aan de onderhandelingstafel gaat mogen zitten. Hoe sterker het electoraal aantal, hoe groter het gewicht dat ze hebben. Dat u die realiteit niet wil inzien maakt me droevig, zeker voor de Vlaamse Zaak.
DE NVA gaat doen zoals het in het verleden deed.
Veel lullen, mooie show opvoeren en dan holletje open voor PS en CD&v om toch maar mee in de postjes te mogen delen.

"Wij stappen niet in een regering als BHV niet gesplitst wordt"

Zelfs een ezel stoot zich geen 2maal aan dezelfde steen...
Scalle2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:08   #110
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scalle2 Bekijk bericht
DE NVA gaat doen zoals het in het verleden deed.
Veel lullen, mooie show opvoeren en dan holletje open voor PS en CD&v om toch maar mee in de postjes te mogen delen.

"Wij stappen niet in een regering als BHV niet gesplitst wordt"

Zelfs een ezel stoot zich geen 2maal aan dezelfde steen...

Zucht. Mag ik die glazen bol eens lenen, ik zou graag de lotto-uitslag van morgen weten.
Oud 8 juni 2007, 11:10   #111
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is toch raar dat die partij die nu net niet regeert en eigenlijk niet wil regeren "kakt" op die partij die mits toegevingen wel kan regeren en mee mag regeren....

Jaloezie is een slechte raadgever....

ik heb het debat ook gezien en die dewinter heeft eens te meer bewezen dat het enige wat het VB kan is alles afbreken. Idd ze hebben goede punten maar uitwerking is nihil....

ZE beweren dat niemand met hen wil regeren , maar de kernvraag blijft wel : Willen ze eigenlijk wel regeren want nu hebben ze een comfortable positie en ze verdienen geld met niets te doen...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:12   #112
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor de Vlaamse zaak is niet de deelname op zich van belang, maar wat die deelname zal opbrengen voor Vlaanderen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:13   #113
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd kaal... tegenwoordig nklopt men zich al o^p de borst als men mag deelnemen. Dat het resultaat noppes is trekt men zich niets van aan blijkbaar.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:15   #114
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Voor de Vlaamse zaak is niet de deelname op zich van belang, maar wat die deelname zal opbrengen voor Vlaanderen.
Kaal, ik apprecier je analyses, die meestal echt de vinger op de wonde leggen. Je hebt ook hier weer gelijk. Maar, hoe zwaarder men electoraal weegt, hoe minder de kans dat je gemakkelijk aan de kant geschoven wordt, en hoe groter de kans dat je bereikt wat je wil bereiken
Oud 8 juni 2007, 11:16   #115
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
idd kaal... tegenwoordig nklopt men zich al o^p de borst als men mag deelnemen. Dat het resultaat noppes is trekt men zich niets van aan blijkbaar.
wordt zo'n glazen bol gedeeld of wat?

Vanuit de zijlijn schreeuwen en roepen, dat is wel doeltreffend?

Laatst gewijzigd door Pieke : 8 juni 2007 om 11:16.
Oud 8 juni 2007, 11:17   #116
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens.
Volledig mee eens, maar ook met JMD is het na deze verkiezingen afgelopen. Jammer, echt jammer, want beiden zijn begenadigde sprekers.
Een nachtmerrie voor beiden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:18   #117
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Volledig mee eens, maar ook met JMD is het na deze verkiezingen afgelopen. Jammer, echt jammer, want beiden zijn begenadigde sprekers.
Een nachtmerrie voor beiden.
Niet noodzakelijk, want voor hem zijn de verkiezingen van 2009 pas de echte graadmeter, als ik het goed begrepen heb.
Oud 8 juni 2007, 11:19   #118
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
wordt zo'n glazen bol gedeeld of wat?

Vanuit de zijlijn schreeuwen en roepen, dat is wel doeltreffend?
Glazen bol heb ik niet nodig...

nooit met de sossen...

nooit met de tsjeven...

nooit in een vl regering als b-h-v niet gesplitst is...

wij zijn tegen het cordon.... en passen het strakker toe dan wie dan ook...

neen een glazen bol heb ik niet nodig gewoon kijken naar het heden en het recente verleden en men weet genoeg.

in hoboken komt het Vb één zetelt te kort en daar verkiest de n-va en co de PVDA.... Dus daar waar men het verschil kan maken kiezen voor de communisten...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:26   #119
Fieseler

Standaard

Citaat:
Kaal, ik apprecier je analyses, die meestal echt de vinger op de wonde leggen. Je hebt ook hier weer gelijk. Maar, hoe zwaarder men electoraal weegt, hoe minder de kans dat je gemakkelijk aan de kant geschoven wordt, en hoe groter de kans dat je bereikt wat je wil bereiken
De argumenten die de NVA aanhaalt zijn bekend.

Om het met de beeldspraak van FDW te zeggen.
Liever als muis vertrappeld worden in een troep olifanten dan als leeuw die troep aan te vallen.
Oud 8 juni 2007, 12:32   #120
Raf C
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De argumenten die de NVA aanhaalt zijn bekend.

Om het met de beeldspraak van FDW te zeggen.
Liever als muis vertrappeld worden in een troep olifanten dan als leeuw die troep aan te vallen...
...zonder iets te bereiken he, zonder iets te bereiken...
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be