![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men zegt altijd dat biobrandstoffen niet schadelijk zijn voor ons, de mens, itt de gewone brandstoffen die nogal wat carcinogenen, stofdeeltjes ed in het rond spuien. Maar ethanol ontsnapt ook, en wordt omgezet in acetaldehyde, met mogelijke gevolgen voor de ozongehaltes in de lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
|
![]() Citaat:
De mens heeft de hele planeet veranderd en de samenstelling van haar atmosfeer. Gezien het klimaat sterk beïnvloed wordt door deze factoren(!!!), hoe kan het dan zo moeilijk te begrijpen zijn dat de mens het klimaat heeft beïnvloed? Citaat:
Die vergelijking slaat dus eigenlijk nergens op. Beter ware geweest: 'de aarde staat ook helemaal volgebouwd, alle bomen zijn gekapt, rivieren zijn vervuild en alles ligt vol beton, maar dat is ook niet de schuld van de mens... Oei. ![]() Citaat:
Toch vermoed ik dat we binnen dit en vijf jaar de eerste artikels zullen zien die de vinger op de wonde leggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgend jaar een CO2-belasting in de bus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Bedoel je het Lockwood and Fröhlich artikel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
De hypothese dat de meetresultaten gebiased zijn omdat ze systematisch op plaatsen werden geplaatst waarin het door lokale factoren wel warmer moet worden is, is eenvoudig te ontkrachten. Gezien er een tendens werd waargenomen van een stijgende temperatuur betekent dat volgens deze hypothese dat men plots bestaande meetapparatuur verplaatst heeft naar plekken die warmer werden door factoren die niets te maken hebben met het klimaat (of dat men zo'n uitlokkend factor in de buurt vd meetapparatuur geplaatst heeft). Of dat er nieuwe apparatuur is bijgekomen die men op niet al te doordachte plaatsen (waar het warmer is door niet klimaatgerelateerde factoren) heeft gezet. Ervan uitgaande dat niemand die thermometers voortdurend zal gaan verplaatsen naar warmere oorden zodat er een blijvende temperatuurstijging wordt genoteerd, volgt hieruit dat de temperatuur vanaf nu constant moet blijven indien er geen 'global warming' aan de gang is. De meetapparatuur staat immers op een vaste plaats, of het daar nu toevallig kouder of warmer is doet er niet toe. Indien de tendens blijft dat de temperatuur stijgt, hoe subtiel ook, is er wel een 'global warming' aan de gang.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Men zou eens wijzer mogen worden dan oorspronkelijk verantwoord geplaatste meet- en registratieapparaten steeds verder in te bouwen tussen bijkomende warmtebronnen.
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
a. ik geschreven heb b. anthony Watts aan het doen is met de audit c. beiden Oh. En groentje, je hoeft geen termometers te gaan verslepen hoor, je legt gewoon in de nabije omgeving een parkeerplaats aan, of een airconditioner. Of je foefelt zo hard met je waarden dat je krijgt wat je op voorhand wilde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
(geen weet van b niet, reageerde enkel op heu, de post waarop ik reageerde ....... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch heeft deze draad het overleefd, in politiek Internationaal dan nog wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Ja; eigenlijk iets te veel eer.
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Oh, en groentje, bij mijn weten meten die termometers de minimum en maximum temperatuur. En als ik het me goed herinner, is er net een probleem met die minimumtemperatuur, die stijgt (of steeg), jaar na jaar. Niet verwonderlijk dan als er bv net ernaast een parkingplaats volgestort wordt met macadam, die veel warmte opneemt overdag en die snachts terug vrijgeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dus net dat als die macadam daar eens ligt men altijd het effect daarvan op de metingen zal zien, maar dat effect niet sterker en sterker zal stijgen, tenzij de temperaturen stijgen (of tenzij men telkens meer en meer macadam bijstort.) Wat betreft die oceantemperaturen zal ik eens wat opzoekwerk verrichten. Ik dacht dat er iets anders aan de hand was, maar ik heb nu weinig tijd.
![]() |
![]() |