Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2007, 11:59   #101
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat moet ontzettend leuk zijn, nooit ziek zijn.
Vind je het moeilijk te snappen dat een ander wel eens ziek kan zijn?
Bekijk het ook eens statistisch.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 12:12   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat ik als werknemer van de post ook heel tof vond is dat is dat ze op zeker moment naar aanleiding van een paar overvallen hun nogal ingewikkelde systeem om te weten wanneer er pensioenen worden rondgedragen lieten uitleggen in de media. kwestie van de dieven nog wat te informeren wellicht .
Kan ik mij best voorstellen.

Is er ooit al eens een postbode geweest die bezwaren had tegen de bedeling van de pensioenen ?

Laat iedere rechthebbende een rekening openen. Dan is het probleem opgelost.
Oud 18 augustus 2007, 12:23   #103
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bekijk het ook eens statistisch.
De post van longhorn behoeft geen statistieken.

In een gesprek over ziekte duurt het zelden lang voor er eentje onder je neus komt wrijven dat hij nog nooit ziek is geweest, of misschien eens 1, 2 dagen. Niet zelden gaan ze ook een stapje verder en wijzen ze erop dat er toch iets schort aan die mensen die vaak ziek zijn. Gebrek aan werklust, motivatie, of gewoon profiteurs. Want zij zijn nooit ziek, en ja, zij hebben wél die werklust en ze 'kunnen tegen een stootje', dus wat moet een ander ziek zitten wezen?
Oud 18 augustus 2007, 13:21   #104
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het is onbegrijpelijk dat de postmannen niet meer ziek zijn...
Zeker de Waalse...

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2007 om 13:23.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:20   #105
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet ontzettend leuk zijn, nooit ziek zijn.
Vind je het moeilijk te snappen dat een ander wel eens ziek kan zijn?
Proficiat. 30 dagen per jaar noem jij 'eens' ziek zijn? Ik noem dat chronisch en het is zelfs nog een gemiddelde. Geef mensen 5 dagen betaald ziekteverlof per jaar tenzij het echt iets ernstigs is maar niet een dag hier, een dag daar.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 15:32   #106
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
gij hebt wel degelijk een ideologie hoor, een mens zonder een eigen moraliteit en kijk op de wereld is per definitie dood. Degenen die het hardste roepen dat ze geen ideologie bezitten zijn doorgaans de grootste dogmatici...
OK. Als het dan echt moet, dan is mijn ideologie liefde. En ja, ik ben daarin nogal dogmatisch.
Oud 18 augustus 2007, 15:52   #107
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Bij de Post valt de werkdruk nogal mee denk ik, maar in de gewone privé-sector is dat wel anders. Ik heb de indruk dat ze steeds meer werk met steeds minder personeel willen doen. Dit is gewoonweg schandalig en ziekteverzuim is dan ook een ideaal drukkingsmiddel.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 16:01   #108
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
OK. Als het dan echt moet, dan is mijn ideologie liefde. En ja, ik ben daarin nogal dogmatisch.
Gebrainwashed geweest door Labyrinth?
Oud 18 augustus 2007, 16:05   #109
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Bij de Post valt de werkdruk nogal mee denk ik, maar in de gewone privé-sector is dat wel anders. Ik heb de indruk dat ze steeds meer werk met steeds minder personeel willen doen. Dit is gewoonweg schandalig en ziekteverzuim is dan ook een ideaal drukkingsmiddel.
En het schijnt dat de patroons staan te roepen om personeel...

Of zouden dat leugens zijn Wsl wel want dan zouden we toch geen 400-500.000 werkzoekenden mogen hebben... denk ik...
Oud 18 augustus 2007, 16:10   #110
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het feit is dat we zoveel werkzoekenden hebben, terwijl de mensen die wel werken een veel te hoge werkdruk hebben. Het wordt tijd dat bedrijven meer personeel in dienst nemen zodanig dat men niet jaar in jaar uit wordt opgejaagd. Hierdoor verlaagt de werkdruk en verhoogt de tewerkstelling.

Het is gewoon omdat vele bedrijven streven naar winstmaximalisatie en hierbij vergeten ze de maatschappelijke functie van bedrijven binnen de volksgemeenschap. Daarom moet de overheid de bedrijven dwingen om meer personeel aan te werven, desnoods met gewelddadige invallen of razzia's. De bedrijfsleider moet dan meer volk aanwerven of hij krijgt er van langs door de ordediensten. Goed idee toch.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 augustus 2007 om 16:11.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 16:12   #111
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit is dat we zoveel werkzoekenden hebben, terwijl de mensen die wel werken een veel te hoge werkdruk hebben. Het wordt tijd dat bedrijven meer personeel in dienst nemen zodanig dat men niet jaar in jaar uit wordt opgejaagd. Hierdoor verlaagt de werkdruk en verhoogt de tewerkstelling.

Het is gewoon omdat vele bedrijven streven naar winstmaximalisatie en hierbij vergeten ze de maatschappelijke functie van bedrijven binnen de volksgemeenschap. Daarom moet de overheid de bedrijven dwingen om meer personeel aan te werven, desnoods met gewelddadige invallen of razzia's. De bedrijfsleider moet dan meer volk aanwerven of hij krijgt er van langs door de ordediensten. Goed idee toch.
Armen gaan hier weer den dup van zijn,producten worden duurder hé Max.....
Oud 18 augustus 2007, 16:15   #112
Ambiorix

Standaard

Citaat:

ja, maar door de liberalisering van de wereldeconomie kunnen grote bedrijven zich gewoon terugtrekken uit ons land.
Het feit alleen al dat ze dit als chantagemiddel kunnen gebruiken (multinationals hebben meer te zeggen dan de Staat!) betekent dat dit geen langetermijnsoplossing is.
Oplossing: staatsbedrijven oprichten, met de door u voorgestelde maatregelen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 16:19   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
30 dagen per jaar noem jij 'eens' ziek zijn? Ik noem
Zeg ik dat ergens?
http://www.leren.nl/rubriek/persoonl.../communiceren/
Oud 18 augustus 2007, 16:50   #114
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ja, maar door de liberalisering van de wereldeconomie kunnen grote bedrijven zich gewoon terugtrekken uit ons land.
Het feit alleen al dat ze dit als chantagemiddel kunnen gebruiken (multinationals hebben meer te zeggen dan de Staat!) betekent dat dit geen langetermijnsoplossing is.
Oplossing: staatsbedrijven oprichten, met de door u voorgestelde maatregelen.
Oud 18 augustus 2007, 16:52   #115
Chipie
Banneling

Standaard

Absenteïsme

In een brief kaart Post-topman Thijs het absenteïsme onder werknemers aan en vraagt het personeel 'eindelijk hun verantwoordelijkheid op te nemen'.
Vindt u de brief ongepast?
--> Nee 85,29%

Ja 14,71%

[Aantal stemmen : 3510]

Bron: De Standaard van o.a. Baron Doornaert

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2007 om 16:54.
Oud 18 augustus 2007, 17:04   #116
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

'Onze bedrijven kampen met een structureel tekort aan arbeidskrachten, zowel hoog- als laaggeschoolden. Als ik dat probleem louter economisch bekijk, dan zie ik twee oplossingen: ofwel verhuizen onze bedrijven naar de landen waar wél geschikt personeel te vinden is, ofwel blijven ze hier en nemen ze buitenlanders aan. Bij de illegalen zijn veel arbeidskrachten die onze bedrijven kunnen gebruiken.'

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=FR1G3GE6

'Onze bedrijven kampen met een structureel tekort aan arbeidskrachten, zowel hoog- als laaggeschoolden.

Tja, ik weet ook niet waar die 500.000 werklozen plots gebleven zijn...

Mss worden die wel gevonden, indien ze bij onze staatsbedrijven mogen 'werken...
Oud 18 augustus 2007, 17:09   #117
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Gebrainwashed geweest door Labyrinth?
Neen, het is iets erfelijks.
Oud 18 augustus 2007, 20:36   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De post van longhorn behoeft geen statistieken.

In een gesprek over ziekte duurt het zelden lang voor er eentje onder je neus komt wrijven dat hij nog nooit ziek is geweest, of misschien eens 1, 2 dagen. Niet zelden gaan ze ook een stapje verder en wijzen ze erop dat er toch iets schort aan die mensen die vaak ziek zijn. Gebrek aan werklust, motivatie, of gewoon profiteurs. Want zij zijn nooit ziek, en ja, zij hebben wél die werklust en ze 'kunnen tegen een stootje', dus wat moet een ander ziek zitten wezen?
Klinkt mij bekend in de oren.

Goed. maar wat is dan de moraal van je verhaal ?

Met statistisch wil ik vooral wijzen op de verschillen tussen organisaties. Waar ligt dan de fout ? Bij de leidinggevenden die hun personeel niet kunnen motiveren of coatchen, of doordat op bepaalde werkplaatsen het ziekteverzuim meer wordt getolereerd ?

Waar ik mij, als leidinggevende, aan erger is dat ziekte dikwijls door de zich onmisbaar voelende medewerker wordt gebruikt als dreigement tegenover de leiding. Naar de dokter lopen omdat men z'n zin niet krijgt vind ik erg.
Oud 18 augustus 2007, 21:00   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon omdat vele bedrijven streven naar winstmaximalisatie en hierbij vergeten ze de maatschappelijke functie van bedrijven binnen de volksgemeenschap.
En wie wijst de bedrijven op hun maatschappelijke functie? Bedrijven zijn geen sociale instellingen. Toch zeker niet in de privé. Wat niet belet dat een gemotiveerde medewerker beter rendeert.
Oud 18 augustus 2007, 21:06   #120
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En wie wijst de bedrijven op hun maatschappelijke functie? Bedrijven zijn geen sociale instellingen. Toch zeker niet in de privé. Wat niet belet dat een gemotiveerde medewerker beter rendeert.
de staat. Bedrijven moeten naar de pijpen dansen van de staat, en niet omgekeerd.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be