![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er ooit al eens een postbode geweest die bezwaren had tegen de bedeling van de pensioenen ? Laat iedere rechthebbende een rekening openen. Dan is het probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De post van longhorn behoeft geen statistieken.
In een gesprek over ziekte duurt het zelden lang voor er eentje onder je neus komt wrijven dat hij nog nooit ziek is geweest, of misschien eens 1, 2 dagen. Niet zelden gaan ze ook een stapje verder en wijzen ze erop dat er toch iets schort aan die mensen die vaak ziek zijn. Gebrek aan werklust, motivatie, of gewoon profiteurs. Want zij zijn nooit ziek, en ja, zij hebben wél die werklust en ze 'kunnen tegen een stootje', dus wat moet een ander ziek zitten wezen?
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Het is onbegrijpelijk dat de postmannen niet meer ziek zijn...
Zeker de Waalse... Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2007 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Proficiat. 30 dagen per jaar noem jij 'eens' ziek zijn? Ik noem dat chronisch en het is zelfs nog een gemiddelde. Geef mensen 5 dagen betaald ziekteverlof per jaar tenzij het echt iets ernstigs is maar niet een dag hier, een dag daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK. Als het dan echt moet, dan is mijn ideologie liefde. En ja, ik ben daarin nogal dogmatisch.
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij de Post valt de werkdruk nogal mee denk ik, maar in de gewone privé-sector is dat wel anders. Ik heb de indruk dat ze steeds meer werk met steeds minder personeel willen doen. Dit is gewoonweg schandalig en ziekteverzuim is dan ook een ideaal drukkingsmiddel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zouden dat leugens zijn Wsl wel want dan zouden we toch geen 400-500.000 werkzoekenden mogen hebben... denk ik... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Het feit is dat we zoveel werkzoekenden hebben, terwijl de mensen die wel werken een veel te hoge werkdruk hebben. Het wordt tijd dat bedrijven meer personeel in dienst nemen zodanig dat men niet jaar in jaar uit wordt opgejaagd. Hierdoor verlaagt de werkdruk en verhoogt de tewerkstelling.
Het is gewoon omdat vele bedrijven streven naar winstmaximalisatie en hierbij vergeten ze de maatschappelijke functie van bedrijven binnen de volksgemeenschap. Daarom moet de overheid de bedrijven dwingen om meer personeel aan te werven, desnoods met gewelddadige invallen of razzia's. De bedrijfsleider moet dan meer volk aanwerven of hij krijgt er van langs door de ordediensten. Goed idee toch. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 augustus 2007 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Het feit alleen al dat ze dit als chantagemiddel kunnen gebruiken (multinationals hebben meer te zeggen dan de Staat!) betekent dat dit geen langetermijnsoplossing is. Oplossing: staatsbedrijven oprichten, met de door u voorgestelde maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg ik dat ergens?
http://www.leren.nl/rubriek/persoonl.../communiceren/
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Absenteïsme
In een brief kaart Post-topman Thijs het absenteïsme onder werknemers aan en vraagt het personeel 'eindelijk hun verantwoordelijkheid op te nemen'. Vindt u de brief ongepast? --> ![]() Ja 14,71% [Aantal stemmen : 3510] Bron: De Standaard van o.a. Baron Doornaert Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2007 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Onze bedrijven kampen met een structureel tekort aan arbeidskrachten, zowel hoog- als laaggeschoolden. Als ik dat probleem louter economisch bekijk, dan zie ik twee oplossingen: ofwel verhuizen onze bedrijven naar de landen waar wél geschikt personeel te vinden is, ofwel blijven ze hier en nemen ze buitenlanders aan. Bij de illegalen zijn veel arbeidskrachten die onze bedrijven kunnen gebruiken.' Tja, ik weet ook niet waar die 500.000 werklozen plots gebleven zijn... Mss worden die wel gevonden, indien ze bij onze staatsbedrijven mogen 'werken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, het is iets erfelijks.
![]()
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed. maar wat is dan de moraal van je verhaal ? Met statistisch wil ik vooral wijzen op de verschillen tussen organisaties. Waar ligt dan de fout ? Bij de leidinggevenden die hun personeel niet kunnen motiveren of coatchen, of doordat op bepaalde werkplaatsen het ziekteverzuim meer wordt getolereerd ? Waar ik mij, als leidinggevende, aan erger is dat ziekte dikwijls door de zich onmisbaar voelende medewerker wordt gebruikt als dreigement tegenover de leiding. Naar de dokter lopen omdat men z'n zin niet krijgt vind ik erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie wijst de bedrijven op hun maatschappelijke functie? Bedrijven zijn geen sociale instellingen. Toch zeker niet in de privé. Wat niet belet dat een gemotiveerde medewerker beter rendeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() de staat. Bedrijven moeten naar de pijpen dansen van de staat, en niet omgekeerd.
|
![]() |
![]() |