Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 13:20   #101
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Als ik bij volle maan bvb niet kan slapen, dat de politie op die dagen meer werk heeft, dat de verpleegsters meer vrouwen binnenkrijgen die bevallen is dat dan als een handlezer? Neen dat is bewezen door die mensen maar niet door de wetenschap. En zij dromen niet. Dat wisten de mensen vroeger allemaal maar ja dat geloven ze vandaag allemaal niet meer. Daarom dat ik altijd een krietische kijk heb op evolutie. Want al die wetenschap heeft men niet meer en we zouden er veel mee kunnen doen. En veel sneller vooruit gaan.
Kijk ,er zijn VASTSTELLINGEN... die zijn, omdat ze vastgesteld zijn een bepaalde waarheid... Maar tot het punt dat je volledig kan verklaren hoe, waarom, van war etc, heeft men enkel nog maar vaststellingen...

ik neem het voorbeeldje van uw zwangere vrouw.. dat is idd zo... als men kijkt, bevallen er meer vrouwen bij de getijden, dwz, dat ook de aantrekkingskracht die springtij veroorzaken, eveneens een invloed hebben op zwangere vrouwen, die eveneens een buikje vol water hebben.

Nu, vroeger wist men dat ook, alleen, men had enkel de vaststelling... Konden die mensen weten dat die oorzaak buiten onze planeet te zoeken was waar zij helemaal nog zo ver niet in stonden... Dus hun vaststelling klopte, en klopt nog steeds... men kon het alleen toen niet verklaren.

Anders word het als men die vaststelling gaat toeschrijven aan iets, met de natte vinger... bvb, ah dan bevallen er meer, dus de god van de maan en de god van de zon zullen dan 'blij' zijn en ons belonen met meer kinderen. Ik kan daar een volledige therorie rondbouwen die dus klopt. Maar IS het dan zo?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 13:24   #102
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
wel thans is het de waarheid , dat is die magnetische kracht. Die de wichelroede aantrekt. Een wichelroede is hetzelfde, minder gesofisticeerd. Een letcherantenne is moderner en precieser.

Maar kijk naar deze site. Zal je beter inlichten als mij. En wetenschappellijker. De hele werking.
www.homeopathievoordieren.com/lecherantenne.html
wel, straf, zeer straf... nochthans geen antenne gezien toen mijn vader werd gediagnosteerd met kanker...

En uw theorie daarvoor is dat het voor de economie en het geld is dat men dan die antenne, die perfect kanker kan opsporen, daar niet voor gebruikt...

Beats me waarom ze het meest werkrovende instrument dan niet hebben tegengehouden omwille van economie, de pc... Die heeft in vergelijking pakken meer leed aan werkloosheid, economie etc toegebracht...

en dan zeg ik u nu.. het gat in de markt is van u... leen geld, start een klein fabriekje, en ik garandeer u, als u de waarheid spreekt, 5 jaar en multi miljardair...

Trouwens als dat dan ook al zo zou zijn, waar bewijst, of laat op zijn minst al een vermoeden van een opperwezen genaamd god zien?

Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 13:31.
Oud 28 augustus 2007, 13:49   #103
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry maar ik zag wel meer als dat eh, als ik een wichelroede gebruik, en dat die wichelroede beweegt door de aantrekkingskracht van de energie van het water en ik zeg u daar is water, je gaat beginne graven en vind water. Is dat dan hetzelfde als een handlezer?
Dat een wichelroede water vindt sluit ik zeker niet uit. En zelfs olie op geringe diepte, zoals in Texas in de beginjaren van de oliebronnen.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 13:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:03   #104
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In dit moslimland heeft men precies een beetje meer respect voor christenen en hun geloof dan men hier heeft voor moslims en hun geloof, als we oordelen aar de reactie op de mohammedcartoons hier:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24082007_046
Meer respect? Hier mag er even hard gelachen worden met de christenen als met de moslims en dat wordt dan ook gedaan.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:27   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge ziet mij toch niet als een fanatiek hoop ik dan.
Want ik praat graag met u. Erover praten is de enige manier om mekaar te verstaan en oplossingen te vinden.
Op basis van hetgeen ik van uw hand lees, zie ik u niet als een fanatiek, neen. U komt me over als een oprecht goedmenende gelovige.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 14:32.
Oud 28 augustus 2007, 14:47   #106
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Op basis van hetgeen ik van uw hand lees, zie ik u niet als een fanatiek, neen. U komt me over als een oprecht goedmenende gelovige.
Ik bevestig u handlezerij, system... doch, oprecht, goedmenend zijn allemaal zeer goede eigenschappen, maar men hoeft niet gelovig te zijn om die te hebben... en, niet gericht aan iemand persoonlijk, maar aan geloof tout court, oprechte goedgemeende geloofsverzinsels blijven wel... verzinsels...

Maar men mag het blijkbaar niet zeggen, want dat staat al gelijk aan beledigen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 14:49.
Oud 28 augustus 2007, 15:41   #107
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Ik bevestig u handlezerij, system... doch, oprecht, goedmenend zijn allemaal zeer goede eigenschappen, maar men hoeft niet gelovig te zijn om die te hebben... en, niet gericht aan iemand persoonlijk, maar aan geloof tout court, oprechte goedgemeende geloofsverzinsels blijven wel... verzinsels...

Maar men mag het blijkbaar niet zeggen, want dat staat al gelijk aan beledigen...
Neen, maar men vroeg me of ik Recht en Vrijheid fanatiek vond. Ik vind dus van niet en dat zeg ik dan ook. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik met deze poster altijd akkoord ga. Bovendien is het een publiek geheim dat de gelovigen in het algemeen, op bepaalde punten, zich zeer vlug op hun teentje getrapt voelen. En niet alleen, maar ook moslimgelovigen. Men moet dit negeren en gewoon doorgaan met te zeggen wat men denkt te moeten zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 15:44.
Oud 29 augustus 2007, 11:07   #108
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
wel, straf, zeer straf... nochthans geen antenne gezien toen mijn vader werd gediagnosteerd met kanker...

En uw theorie daarvoor is dat het voor de economie en het geld is dat men dan die antenne, die perfect kanker kan opsporen, daar niet voor gebruikt...

Beats me waarom ze het meest werkrovende instrument dan niet hebben tegengehouden omwille van economie, de pc... Die heeft in vergelijking pakken meer leed aan werkloosheid, economie etc toegebracht...

en dan zeg ik u nu.. het gat in de markt is van u... leen geld, start een klein fabriekje, en ik garandeer u, als u de waarheid spreekt, 5 jaar en multi miljardair...

Trouwens als dat dan ook al zo zou zijn, waar bewijst, of laat op zijn minst al een vermoeden van een opperwezen genaamd god zien?
Ik heb op die vraag al geantwoord dat is iets dat je voelt. Maar dat maakt van mij nog altijd geen fanatiek. Ik zei dit allemaal om te bewijzen dat ik geen fanatiek ben want dat is allemaal duivelse wetenschap zogezegd, voor extremisten. Maar ik wou daar helemaal niet op in gaan. "Als ik de waarheid spreek" nu ben ik toch niet meer parano 'k word beschuldigt van leugen lol Heb totaal geen zin om miljardair te worden. Trouwens, kijk naar uw eigen eh Met zoveel ongelovigen zal ik niet snel mijardair worden lol. Jullie geloven niet eens in de wetenschap van jullie voorouders, ongelooflijk, ik vind het erg om je eigen cultuur niet te kennen. Moesten jullie gewoon filosoferen over het cijfer één zouden jullie in God geloven of tenminste in een kracht die niet anders als één zou kunnen zijn. Maar dat zal te veel gevraagd zijn.

"Het wezen dat men ons hoger Ik noemt en dat in ons is, dat een deel van ons is, woont echter niet in ons. Indien het in ons woonde, zouden wij wonderen verrichten. Het komt en manifesteert zich enkel van tijd tot tijd en neemt dan contact op met onze hersenen. Maar omdat onze hersenen nog niet voorbereid zijn om met ons hoger Ik in volmaakte eenheid te vibreren, kunnen zij het niet ontvangen en dan kan het ook niet blijven, het gaat weg; maar het blijft op onze hersenen inwerken en bereidt ze voor om het op een dag onderdak te verlenen.
Wanneer onze hersenen gereed zijn, zal ons hoger Ik, dat niets anders is dan een deel van God Zelf, er zich komen vestigen, en dan zullen wij begrijpen dat we, in de hogere regionen van ons wezen, werkelijk één zijn, versmolten met de Goddelijkheid."
Omraam Mikhael Aivanov

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:08.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:34   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer onze hersenen gereed zijn, zal ons hoger Ik, dat niets anders is dan een deel van God Zelf, er zich komen vestigen......
bedoel je nu.... allah forbid.... dat er EVOLUTIE plaatsvindt????

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:37   #110
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar men vroeg me of ik Recht en Vrijheid fanatiek vond. Ik vind dus van niet en dat zeg ik dan ook. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik met deze poster altijd akkoord ga. Bovendien is het een publiek geheim dat de gelovigen in het algemeen, op bepaalde punten, zich zeer vlug op hun teentje getrapt voelen. En niet alleen, maar ook moslimgelovigen. Men moet dit negeren en gewoon doorgaan met te zeggen wat men denkt te moeten zeggen.
Met sommige mensen voel ik me snel op de tenen getrapt, met jou niet. Sommigen zoeken dat ook, ze doen alles om je psychologisch af te maken door drogreden te gebruiken. Ik heb op een dag met iemand gebabbeld die me niet liet uitspreken tot dat ik begon te wenen omdat hij me gewoon belachelijk aan het maken was en dat mijn broer er ook mee stond te lachen. ik voelde me juist als een kind in het midden van de speelplaats die geplaagd werd. Toen begon hij te glimlachen precies of het een overwinning was van hem. Maar het was geen overwinnig, want ik kon nooit op het einde van mijn zin geraken. En zo zag hij er natuurlijk slim uit en ik dom. Met zo'n mensen zou ik wel is gemakkellijk woedend kunnen worden. Was aan het bibberen van woede. Maar dat mag ik niet anders gaat hij zeggen dat ik de waarheid niet onder ogen kan bezien ofwel dat ik niet kwaad mag worden omdat de godsdienst dat verbied, hij ging mij op alles vernederen en minderwaardig zetten dus ben ik moeten weggaan en moeten gaan wenen. Als vrouw ben je dan nog iets gevoeliger als mannen.Dat is pijnlijk als mensen zo iets doen. En ze willen je niet begrijpen dus gaan ze één woord nemen van je hele zin en dat ene woord tegen u keren. Als ik zo'n mensen zie spreek ik niet meer. Dan heb ik nog liever iemand die gewoon vlak af zegt wat hij denkt, zoals hier op het forum. En die luistert naar wat je te zeggen hebt, voor de vrede en de toekomst hier op aarde, is de communicatie en empathie heel belangrijk. Niet de empathie die zegt, doet wat je wilt, neen de empathie die zegt ik begrijp je en ik ga je helpen en steunen in het goede en als je foutloopt dan ben ik er altijd om je te steunen en je te helpen om terug recht te lopen. Als jij bvb een moslim ziet die een vrouw lastig valt, kom er dan gewoon tussen, of kom zelf met 5 man af, empathie is ook de mensen helpen om geen kwaad te doen het is geen goede opvattig van empathie om te zeggen laat ze doen die hebben eentriestige kindertijd gehad en dat uiteindelijk de slechte het slachtoffer wordt.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:42.
Oud 29 augustus 2007, 11:38   #111
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bedoel je nu.... allah forbid.... dat er EVOLUTIE plaatsvindt????
Probeer het vooral niet te begrijpen eh, dat zou te veel gevraagd zijn. Uw hersenen zijn in elk geval nog niet gereed.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:39.
Oud 30 augustus 2007, 22:00   #112
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer het vooral niet te begrijpen eh, dat zou te veel gevraagd zijn. Uw hersenen zijn in elk geval nog niet gereed.
Nou, laat ons dan maar hopen dat ze het nooit worden?
Oud 31 augustus 2007, 15:01   #113
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb op die vraag al geantwoord dat is iets dat je voelt. Maar dat maakt van mij nog altijd geen fanatiek. Ik zei dit allemaal om te bewijzen dat ik geen fanatiek ben want dat is allemaal duivelse wetenschap zogezegd, voor extremisten. Maar ik wou daar helemaal niet op in gaan. "Als ik de waarheid spreek" nu ben ik toch niet meer parano 'k word beschuldigt van leugen lol Heb totaal geen zin om miljardair te worden. Trouwens, kijk naar uw eigen eh Met zoveel ongelovigen zal ik niet snel mijardair worden lol. Jullie geloven niet eens in de wetenschap van jullie voorouders, ongelooflijk, ik vind het erg om je eigen cultuur niet te kennen. Moesten jullie gewoon filosoferen over het cijfer één zouden jullie in God geloven of tenminste in een kracht die niet anders als één zou kunnen zijn. Maar dat zal te veel gevraagd zijn.
denkt u nu werkelijk dat mensen als ik NIET nadenken over god? Het grote verschil is, ik neem NIETS zomaar aan... Ik vraag u terecht waar u het bestaan van god kan in zien, horen of voelen... en uw antwoord is "ik voel het"... dat is dus absoluut geen reden voor mij om dan aan te nemen dat er een god is... omdat u iets voelt. Ik voel niets. Telkens weer komt men ook aanzetten met "HET", je voelt of ziet "HET" niet, maar zelf kan men niet zeggen of uitleggen wat "HET" is... dus eigenlijk weten ze zelf niet wat "HET" is... Of is de verklaring van "HET" : "de kracht die niets anders dan 1 kan zijn"? redelijk veel en enorm nietszeggend...

Citaat:
"Het wezen dat men ons hoger Ik noemt en dat in ons is, dat een deel van ons is, woont echter niet in ons. Indien het in ons woonde, zouden wij wonderen verrichten. Het komt en manifesteert zich enkel van tijd tot tijd en neemt dan contact op met onze hersenen. Maar omdat onze hersenen nog niet voorbereid zijn om met ons hoger Ik in volmaakte eenheid te vibreren, kunnen zij het niet ontvangen en dan kan het ook niet blijven, het gaat weg; maar het blijft op onze hersenen inwerken en bereidt ze voor om het op een dag onderdak te verlenen.
Wanneer onze hersenen gereed zijn, zal ons hoger Ik, dat niets anders is dan een deel van God Zelf, er zich komen vestigen, en dan zullen wij begrijpen dat we, in de hogere regionen van ons wezen, werkelijk één zijn, versmolten met de Goddelijkheid."
Omraam Mikhael Aivanov
Dus maw, er is wel iets, maar de mens is nog niet ontwikkeld genoeg om het te 'zien' of te bevatten. Straf, dat men het nu dan wel al stellig kan verkondigen als de waarheid, als er niemand 'klaar' is om dat hogere te begrijpen...

Zonder enige belediging aan uw adres : ik heb zowat de indruk dat je opgejut, of zelfs boos bent. Maar als u eerlijk bent, niet op ons, ik, mensen die die vragen stellen. U bent eigenlijk boos omdat er geen of verre van logische antwoorden zijn... Wees dus niet boos op diegene die u de vragen stelt, maar op diegene die u destijds zover heeft gebracht dat u geloofde ZONDER vragen te mogen stellen...

Boosheid omdat het kritische denkkant van het brein in conflict ligt met het geloven-zonder-vragen-stellen-en-zonder-logica?

Laatst gewijzigd door Zyp : 31 augustus 2007 om 15:07.
Oud 1 september 2007, 20:07   #114
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
denkt u nu werkelijk dat mensen als ik NIET nadenken over god? Het grote verschil is, ik neem NIETS zomaar aan... Ik vraag u terecht waar u het bestaan van god kan in zien, horen of voelen... en uw antwoord is "ik voel het"... dat is dus absoluut geen reden voor mij om dan aan te nemen dat er een god is... omdat u iets voelt. Ik voel niets. Telkens weer komt men ook aanzetten met "HET", je voelt of ziet "HET" niet, maar zelf kan men niet zeggen of uitleggen wat "HET" is... dus eigenlijk weten ze zelf niet wat "HET" is... Of is de verklaring van "HET" : "de kracht die niets anders dan 1 kan zijn"? redelijk veel en enorm nietszeggend...

Dus maw, er is wel iets, maar de mens is nog niet ontwikkeld genoeg om het te 'zien' of te bevatten. Straf, dat men het nu dan wel al stellig kan verkondigen als de waarheid, als er niemand 'klaar' is om dat hogere te begrijpen...

Zonder enige belediging aan uw adres : ik heb zowat de indruk dat je opgejut, of zelfs boos bent. Maar als u eerlijk bent, niet op ons, ik, mensen die die vragen stellen. U bent eigenlijk boos omdat er geen of verre van logische antwoorden zijn... Wees dus niet boos op diegene die u de vragen stelt, maar op diegene die u destijds zover heeft gebracht dat u geloofde ZONDER vragen te mogen stellen...

Boosheid omdat het kritische denkkant van het brein in conflict ligt met het geloven-zonder-vragen-stellen-en-zonder-logica?
Ben niet boos. Wees gerust
Oud 3 september 2007, 08:22   #115
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ben niet boos. Wees gerust

Heeft u dan nooit wat men in geloof noemt "twijfel" gehad? Met twijfel bedoel ik, de kritische kant van de geest die door gebrek aan aanwijzingen, logica, etc in conflict gaat met de geloofskant van de geest? De ene kant die zegt, er IS een god, het IS allemaal waar, en de andere kant die daar problemen mee heeft omdat er geen aanwijzingen, geen logica, geen bewijzen te vinden zijn.
Oud 3 september 2007, 10:34   #116
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft u dan nooit wat men in geloof noemt "twijfel" gehad? Met twijfel bedoel ik, de kritische kant van de geest die door gebrek aan aanwijzingen, logica, etc in conflict gaat met de geloofskant van de geest? De ene kant die zegt, er IS een god, het IS allemaal waar, en de andere kant die daar problemen mee heeft omdat er geen aanwijzingen, geen logica, geen bewijzen te vinden zijn.
Ik hoop dat dit een retorische vraag is?

Geloof in goden is hun bestaan voor waar aannemen zonder ook maar een flintertje bewijs. Het lijkt me sterk dat er plaats is voor twijfel. Het wordt door gelovigen wel eens beweerd, doch zodra men rede, rationaliteit en logica laat meespelen is er zowieso geen plaats meer voor religie.
Oud 3 september 2007, 10:35   #117
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik hoop dat dit een retorische vraag is?

Geloof in goden is hun bestaan voor waar aannemen zonder ook maar een flintertje bewijs. Het lijkt me sterk dat er plaats is voor twijfel.
Ik denk dat jij je vergist.
Oud 3 september 2007, 10:37   #118
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik denk dat jij je vergist.
Ik sta open voor suggesties terzake...
Oud 3 september 2007, 10:41   #119
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik sta open voor suggesties terzake...
Ik kan slechts spreken uit persoonlijke ervaring. Bij mij sluiten twijfel en religie elkaar niet uit, integendeel. Maar ik kan je daarvan niet overtuigen, ik zou het ook niet willen.
Oud 3 september 2007, 10:52   #120
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan slechts spreken uit persoonlijke ervaring. Bij mij sluiten twijfel en religie elkaar niet uit, integendeel.
En hoe gaat dat in zijn werk, geloof en twijfel?

"Ik geloof in die of die god doch ik betwijfel ten zeerste het bestaan van die god"? Zoiets?

Logisch redenerend valt die combinatie nauwelijks te rijmen.

Citaat:
Maar ik kan je daarvan niet overtuigen,
Gelovigen mogen me best overtuigen, hoor. Ik heb geen enkel probleem om mijn visie in bepaalde zaken te veranderen wanneer daar valabele argumenten tegenover staan. Het is evenwel nog steeds wachten op die laatste...

Citaat:
ik zou het ook niet willen.
Sans rancune, maar dat is een dooddoener van jewelste. De werkelijke reden van het "niet willen" is rechtstreeks gekoppeld aan het "niet kunnen", zoniet de hoofdoorzaak ervan. Gebrek aan bewijskracht, weet je.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 3 september 2007 om 11:08.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be