Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 18:32   #101
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
leer 'm dan ook eens ruiken als je er zelf met beide poten in zit.
Ik zie dat je 't niet kan laten om 'm voortdurend te produceren en ons trachten op te voederen...

Zoals ze aan de andere kant van 't water wel eens plegen te zeggen: "met alle Chinezen, maar niet met den dezen'.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 26 augustus 2007 om 18:32.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:34   #102
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
For your information; ik heb die bewuste draad nog maar net gelezen.
Vind je niet zelf dat er een tikje verschil bestaat tussen het beeld van de psychisch gestoorde (zelf-)moordenaar en dat van de lastpost?
Natuurlijk bestaat er verschil. Maar het verschil dat ik wil aankaarten in beide draden is dat in die draad iedereen meeriep met mitgard dat het schandalig was dat die "apen" hier de boel weer op stelten hadden gezet. Niemand doorzag het "grapje" van mitgard. Hier waren we nog maar vijf posts ver en hoppa.

Citaat:
Het blank versus niet-blank doet er zelfs niet eens toe; dat is iets wat je er blijkbaar zelf in hebt geprojecteerd. (Mitgard wil ik zelfs niet verdenken van dergelijke finesse...)
Ik denk dat je mitgard onderschat...

Citaat:
Het fenomeen 'kutmarokkaantjes' is overigens al goed ingedaald in de onderbuik van politiek-zelfverklaard-correct-links; dus erg provocatief zou ik d�*t nou weer niet willen noemen.

Maar als je 't met alle macht wil horen, Dablacky. Ja, het is flauw, onnozel en puberaal om met die raciale labeltjes te goochelen.

Wat dit met déze fraaie topic te maken heeft, zal me overigens een compleet raadsel blijven.
Het had dezelfde insteek. Mitgard post een artikel uit de krant, en haalt er een foto van god-weet-waar vandaan plus commentaar die de meeste mensen onmiddellijk connoteert met het artikel in kwestie.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 26 augustus 2007 om 18:34.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:39   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik vind zijn reactie zeer normaal. Meer nog: ik dacht net hetzelfde. Gezinsdrama's komen niet zelden voor in gezinnen die voor de buitenwereld 'voorbeeldig' zijn. Omdat de problemen de vier muren van het huis niet verlaten, maar binnenin is het vaak hel. Ook omdat er vaak niemand echt om geeft. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit zo'n "voorbeeldig" gezinnetje hulp zoekt bij een broer, zus, moeder,... en gewoonweg niet geloofd wordt. Het is opvallend hoeveel dat gebeurd, daarom moet er zelfs nog geen 'gezinsdrama' aan te pas zijn gekomen. Hoewel ik niet vind dat er doden moeten vallen om van een drama te spreken.

Jij mag je verlagen tot het niveau dat je daarin verkneukeling ziet. Je zou er ook frustratie in kunnen zien. Of een aanklacht. Een aanklacht dat onze maatschappij niet liever doet dan verdoken drama's blijven bedekken. "Hij had een hoge functie" en van die dingen, tja, dan is het onmogelijk dat het toch mis gaat eh. Wie had dat nou verwacht? "Ze had me wel eens verteld dat het niet altijd even goed gaat, maar ja, die mensen komen buiten, hun kinderen studeren goed, ze hebben hobby's, en hij heeft goed werk, dus ja". Niet willen zien. Het is ook érg prettig als je een probleem wil aangeven bij je omgeving en je krijgt enkel "tja, geen enkele vent is perfect eh, wees blij dat hij zo hard werkt, dat hij de kost goed verdient". Maar blijf jij maar bij je verkneukelingshypothese als dat beter bij je past.

En nee, het gaat nu niet om een "voorbeeldig gezinnetje". Een tweeling groeit op bij druggebruikers, een drugdealende ex komt het gezin uitmoorden. Dat is niet voorbeeldig. En we kunnen niet �*lles voorkomen, en iedereen heeft de verantwoordelijkheid over zijn eigen gedrag, maar het zou me zeker niet verbazen mocht ook hier iemand, voor zijn eigen gemak, een oogje dicht hebben geknepen, druk bezig zijnde met de eigen 'problemen'.
We leven in een vereenzamende maatschappij, en gezinsdrama's zullen steeds meer voorkomen, bij voorbeeldige én onvoorbeeldige gezinnetjes.
Beste Nynorsk,

Bedenk toch even dat het idee van de beginpost was om het modelgezin te discrediteren? Dat er problemen zijn binnen gezinnen is wel duidelijk. Dat afdoen als een westers fenomeen en dergelijke is er weer over. In China wordt elke dag wel een man of vrouw door zijn of haar echtgenoot/echtgenote vermoord.

Welke les moeten we nu leren? Geen gezinnen meer? Geen fermettekes maar allen op appartementjes waar we elkaar soms zien en geen kinderen krijgen of zo? Ik snap het idee niet. Waar wil de topicstarter heen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 augustus 2007 om 18:40.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:40   #104
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je 't niet kan laten om 'm voortdurend te produceren en ons trachten op te voederen...

Zoals ze aan de andere kant van 't water wel eens plegen te zeggen: "met alle Chinezen, maar niet met den dezen'.

tuurlijk jong, tuurlijk. het is allemaal zever eh, die gezinsdrama's? wie interesseert dat nu...
Oud 26 augustus 2007, 18:44   #105
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk jong, tuurlijk. het is allemaal zever eh, die gezinsdrama's? wie interesseert dat nu...
de meeste mensen.
alleen de motieven verschillen zo blijkt, zeer duidelijk.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 18:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:46   #106
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste Nynorsk,

Bedenk toch even dat het idee van de beginpost was om het modelgezin te discrediteren?
Ja, erg, he. Ik vind dat ook schandalig. Maar ik vind het ook schandalig dat in de andere draad de Marokkaanse jongeren in diskrediet worden gebracht. Maar zegt niemand iets over.

NB: nu weet ik dat in geen van beide topics het mitgards bedoeling was om eender wie in diskrediet te brengen. Hij wou gewoon aantonen wat het verschil in reactie was bij beider topics. En ik vind dat ie daar bijzonder goed is in geslaagd. Jammer genoeg.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:46   #107
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Natuurlijk bestaat er verschil. Maar het verschil dat ik wil aankaarten in beide draden is dat in die draad iedereen meeriep met mitgard dat het schandalig was dat die "apen" hier de boel weer op stelten hadden gezet. Niemand doorzag het "grapje" van mitgard. Hier waren we nog maar vijf posts ver en hoppa.
Het "grapje" van Mitgard... Weetjewat, als er grapjes of experimentjes uit te halen zijn, dan is daar een leuk subforum voor: K&K. Er is dit grapje bitter weinig te doorzien, daar gaat het net om DaBlacky.

Citaat:
Ik denk dat je mitgard onderschat...
Ik ben ervan overtuigd van niet. Het valt me bijzonder moeilijk om Mitgard te onderschatten. Na een paar replieken blijkt steevast dat ik 'm overschat. Ik heb hetzelfde probleem met die fameuze 'nonkel-de-plezantste-thuis' die steevast op bruiloften blijft opduiken. (ge weet wel, die altijd vraagt of ge eens aan z'n vinger wil trekken?)

We zullen ons maar troosten met de gedachten dat ie zich als mens iets anders (boeienders) manifesteert zeker?

Citaat:
Het had dezelfde insteek. Mitgard post een artikel uit de krant, en haalt er een foto van god-weet-waar vandaan plus commentaar die de meeste mensen onmiddellijk connoteert met het artikel in kwestie.
Het heeft niet dezelfde insteek. En om heel eerlijk te zijn, blank of niet-blank was in mijn initiële reactie zelfs nog niet eens opgekomen. Uiteraard was de foto in kwestie er eentje uit het reclamewereldje. Je gaat er toch niet aan twijfelen of ik d�*t niet zou gezien hebben...

Ik heb die post op z'n face value genomen en het is een hatelijk stukje forumliteratuur. Zélfs in al z'n cynisme. De link leggen met andere berichten is niet nodig. Zelfs geen trouvaille die van enige spitsvondigheid zou getuigen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:47   #108
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bedenk toch even dat het idee van de beginpost was om het modelgezin te discrediteren?
lees jij maar wat je wil, hoor.

Citaat:
Dat er problemen zijn binnen gezinnen is wel duidelijk. Dat afdoen als een westers fenomeen en dergelijke is er weer over. In China wordt elke dag wel een man of vrouw door zijn of haar echtgenoot/echtgenote vermoord.
Tuurlijk is het een westers fenomeen. 't is niet omdat het in het oosten voorkomt dat het niet in het westen kan voorkomen.

Citaat:
Welke les moeten we nu leren? Geen gezinnen meer? Geen fermettekes maar allen op appartementjes waar we elkaar soms zien en geen kinderen krijgen of zo? Ik snap het idee niet. Waar wil de topicstarter heen?
een beetje meer geven om elkaar?
http://www.whiteribbonday.org.au/dow...ec%20TVC.mpg:0
Oud 26 augustus 2007, 18:52   #109
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de meeste mensen.
alleen de motieven verschillen zo blijkt, zeer duidelijk.
'de meeste mensen'. 't is daarmee dat er zoveel reactie komt op dit gezinsdrama zeker. als we maar op de boodschapper kunnen schieten, dan zijn we er vanaf.
Oud 26 augustus 2007, 18:53   #110
born2bewild
Banneling

Standaard

allez, volgens de ene was het een grap (Bompa Lawijt?) en volgens de andere is Mitgard een apostel van de Bond-zonder-naam.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 18:55.
Oud 26 augustus 2007, 18:55   #111
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen ons maar troosten met de gedachten dat ie zich als mens iets anders (boeienders) manifesteert zeker?
hoe rijm je dit met je persoonlijke aanvallen naar zijn persoon?
en een hele uitleg naar mij toe die ervan moet getuigen hoeveel beter je mitgard kent dan iedereen hier?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 augustus 2007 om 18:56.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:58   #112
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
'de meeste mensen'. 't is daarmee dat er zoveel reactie komt op dit gezinsdrama zeker. als we maar op de boodschapper kunnen schieten, dan zijn we er vanaf.
Zo'n boodschappers doen meer kwaad dan goed en werken (denken ze) uit eigenbelang.
Ik heb er geen problemen mee om daarop te schieten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 18:59.
Oud 26 augustus 2007, 19:01   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo'n boodschappers doen meer kwaad dan goed en werken (denken ze) uit eigenbelang.
Ik heb er geen problemen mee om daarop te schieten.
dat geloof ik. van iemand die niet eens een constructief gesprek wil voeren over verkrachting door blanken verwacht ik niet meer.
Oud 26 augustus 2007, 19:02   #114
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dat geloof ik. van iemand die niet eens een constructief gesprek wil voeren over verkrachting door blanken verwacht ik niet meer.
wat??
U draaft een beetje door. Ik ben niet echt behekst door blank-gekleurd hoor. Wat heeft het trouwens met deze topic te maken. Ten andere, staat het in het forum reglement aan welke gesprekken iemand verplicht deelneemt?

Het zit tussen jouw twee oren. Tijd om u vragen te stellen.
Stop er even mee, haal eens diep adem en ga eens wandelen. JIJ kan beter.

dag!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 19:05.
Oud 26 augustus 2007, 19:05   #115
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat??
U draaft een beetje door. Ik ben niet echt behekst door blank-gekleurd hoor. Wat heeft het trouwens met deze topic te maken. Ten andere, staat het in het forum regelement aan welke gesprekken iemand verplicht deelneemt?

Het zit tussen jouw twee oren. Tijd om u vragen te stellen.
Stop er even mee, haal eens diep adem en ga eens wandelen.

dag!
doordraven? ik vind het niet uit hoor.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=72
Oud 26 augustus 2007, 19:07   #116
born2bewild
Banneling

Standaard

Dit is geen topic over een verkrachting ...van een blanke...waarom sleur je dat er toch bij.
Dit is een topic over vuige recuperatie. Ik ga niet mee in de redenering dat deze zever hier ter goeder trouw is gelanceerd. En daarover ga ik niet marsjanderen. Maar "debatteer" gerust ik zie niet in waarom je perse mij daarbij nodig zou hebben.

goedenavond.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 19:08.
Oud 26 augustus 2007, 19:14   #117
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen topic over een verkrachting ...van een blanke...waarom sleur je dat er toch bij.
Dit is een topic over vuige recuperatie. Ik ga niet mee in de redenering dat deze zever hier ter goeder trouw is gelanceerd. En daarover ga ik niet marsjanderen. Maar "debatteer" gerust ik zie niet in waarom je perse mij daarbij nodig zou hebben.

goedenavond.
Iemand die dit gezinsdrama afdoet als een fantasie en een leugen heb ik inderdaad niet nodig.
Oud 26 augustus 2007, 19:16   #118
born2bewild
Banneling

Standaard

ok, dan is er toch geen probleem.
Zwijg er dan over en klets wat met iemand die uw opinie deelt dat hiermee het faillisement van het gezin (weeral) bewezen is.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 19:20.
Oud 26 augustus 2007, 19:20   #119
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, dan is er toch geen probleem.
Zwijg er dan over en klets wat met iemand die uw opinie deelt
Men kan niet 'zwijgen' en 'kletsen' tergelijkertijd - probeer nou toch eens logisch te zijn.
Oud 26 augustus 2007, 19:21   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die dit gezinsdrama afdoet als een fantasie en een leugen heb ik inderdaad niet nodig.
het is geen gezinsdrama in die betekenis van het woord. Het betreft hier drie moorden die in koelen bloede door een DERDE persoon werden bedreven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be