![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, er zijn hier anderen die op de loer liggen als iemand eens een foutje neerpoot. Mijn opvatting is evenwel dat we hier niet op dit forum zijn om elkaar op dergelijke fouten aan te spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 |
Vreemdeling
|
![]() In een volgend stadium misschien wel maar eerst moet men dan toch terugkeren naar wat men al kende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik denk dat het misschien wat op een woordenspel lijkt voor wie niet gelovig is en wie nog niet met dergelijke mensen heeft gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn katholiek opgevoed, hebben dit geloof nooit in vraag gesteld. Ze hebben het nooit beredeneerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan best: mensen met een vast geloof. Ongetwijfeld beleven dergelijke mensen hun geloof eerder ervaringsgericht en emotioneel dan cognitief. En waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 |
Vreemdeling
|
![]() ach ik ben wel gelovig allen niet meer in de RK leer.
Sommige gezagsdragers waren in mijn ogen nog al hypocriet en ik kon moeilijk overweg met sommige stellingen die ze verkondigen. Laatst gewijzigd door firgo : 11 december 2010 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je je geloof laten afhangen van een toevalligheid als van wie op dat moment een mijter draagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 |
Vreemdeling
|
![]() Vooral omdat dit ook een stuk is van de RK leer.
Omdat deze mensen voor een stuk bepalen hoe iets moet worden opgevat en welke standpunten ik zou moeten innemen ten opzichte van sommige ethische vragen. Laatst gewijzigd door firgo : 11 december 2010 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn zaken die de mensen vaak niet beredeneren zoals bijvoorbeeld beredeneren zelf en ons bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze 'mensen' kunnen dat, naar de RKK-leer, helemaal niet zelf bepalen. Alles moet in overeenstemming zijn met de bijbel en de traditie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien kan je mij dat eens uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan moet ge toch specifieren over welke soort je het hebt
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus u vindt het leuk dat schaamdoeken worden geconfronteerd met mensen die met de rechterhand gestrekt bepaalde tekens maken om hun geloof evenzeer te uiten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 |
Vreemdeling
|
![]() Welk is volgens jou een goede boek dat over de rk traditie gaat.
Dus de RK traditie is een dynamische geheel ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De traditie is statisch en dynamisch tegelijkertijd: als er iets gespecifieerd wordt dat in vroeger tijd nog blauwblauw gelaten werd, dan moet dit steeds in overeenstemming zijn met wat vroeger voorafging.
In de katholieke Kerk kan het dus niet dat de paus op een dag wakker wordt en bij zichzelf denkt: "Vandaag ga ik eens een nieuw geloofspunt toevoegen: Jezus had nog een broer in een ander sterrenstelsel." |
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |