![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je nu echt op zoek naar een alien invloed terwijl er voldoende aardse verklaringen zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, schoonheidsidealen schommelen al enorm tussen moderne individuen
![]() |
#1203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=sfeoE1arF0I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
|
![]() Citaat:
Uit die link: "Bij de Chincha's werden tot de 16e eeuw schedels afgebonden (om onderscheidende kenmerken in families aan te brengen)" Tatouages hebben ook dat kenmerk van onderscheiding of transformatie tov de ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent het die al jarenlang niets substantieels bijdraagt en als mensen jou erop wijzen dan speel je gegarandeerd op de man. Het continue flooden en bestoken met allerhande links naar de zoveelste nonsens-site of opgeven van 100-den titels van boeken is voor alle duidelijkheid niet niet constructief. Wat wil je dat een mens daar mee aanvangt ? Het boekje gaan kopen, volledig uitlezen en een weekje later hier bespreken ? .... als er al wat te bespreken valt. Dat heeft niks met desintresse of een lak om energie erin te steken te maken... anders was ik hier immers niet Waarom vat je niks aan dat mensen ergens kan overtuigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1207 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Verregaande conclusies getrokken uit een misinterpretatie van een wetenschappelijk experiment (dan gaat het hier over jouw links en Fred). Nergens in het onderzoek kon men concluderen dat bewustzijn essentieel was voor het resultaat. Ik vraag hem waar hij gevonden heeft dat het wel zo is, dan geeft hij mij een beschrijving van het experiment die niet klopt. Hij weet niet eens wat ze wissen.
![]() |
![]() |
#1209 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We kunnen dus alleen nog leuteren over de juiste draagwijdte en sterkte van dat begrip Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | ||
|
![]() Citaat:
Je hoeft je wereldbeeld op niemands mening te baseren, maar meningen kunnen soms helpen bij het vormen of herzien van bepaalde nuances van je eigen (materialistisch) wereldbeeld. De quotes van kwantumfysici die ik reeds aanhaalde en verwijzen naar het fenomeen bewustzijn, zullen je (jouw bewustzijn) dan ook niet veel zeggen... Citaat:
Soit, kan jij dan eens wetenschappelijk verklaren hoe zoiets immaterieel als bewustzijn kan worden voortgebracht door zoiets onbewust als materie ? Je mag hierbij ook gebruik maken van je eigen bewustzijn ntl... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De phrase '"Het lijkt alsof wij als waarnemer het elektron dwingen een keus te maken, een keus die hij niet maakt zodra er geen detector geplaatst' zegt niks over een waarnemer ( in de zin van iemand met bewustzijn die erop tokijkt ) enkel over een detector en bovendien is dat vetgedrukte ook wel leuk Citaat:
Nu ga je pas beginnen over een zekere definitie van bewustzijn ? Terwijl je eerder bij hoog en laag claimt dat zulke kwantumresultaten er afhankelijk van zou geweest zijn ? Btw iets zegt me dat we ook dit soort van discussie reeds gehad hebben. De conclusie die ik me meen te herinneren is/was dat je ook niet verder kwam een verwijzing naar allerhande links naar sites die het al evenmin eens waren met elkaar noch een sluitende definitie voorhanden hadden terwijl ik het eenvoudig hield dat 'bewustzijn' niet echt af te wegen was als iets extra bijzonders en zich enkel begaf op het vlak hoe je dat als derde (waarnemer) ervaart van een ander : 1) Er is immers geen verschil dat één of andere computer jou zou vertellen dat het over een 'bewustzijn' beschikt en het ook net als jij ervaart 2) Er loopt al geruime tijd een experiment met een soort robotkind iCub, een 'lerende' peuter van 3.5 jaar 3) Ondanks het feit dat het menselijke bewustzijn nog één grootmysterie is blijkt uit recent onderzoek dat de idee dat het gaat over een enkel en ondeelbaar geheel slechts een illusie is ... het schijnt evenzeer opdeelbaar en apart te bestuderen, te controleren vallen. Het plaatje van bewustzijn als een interne cheksum komt dus dichterbij 4) Men vindt het ook terug _ welliswaar niet in die zelfde mate en verhoudingen/termen _ bij andere 'hogere' diersoorten. Vrij duidelijk dat het dus evenzeer evolutionair gekomen is tot hetgeen zoals wij het nu ervaren en onder te verdelen is in gradaties. 5) Het achterhalen of voorstellen als een louter materieel iets stuit op nogal wat verzet omwille van spirituele wensdromen en/of laatste typisch menselijk soelaas dat ons zou resten nadat machines ons zowel arbeidskracht, rekenkracht,'denkkracht' reeds ontnomen hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Banneling
|
![]() Consciousness is a fundamental thing, the fundamental thing in existence -- it is the energy, the motion, the movement of consciousness that creates the universe and all that is in it -- not only the macrocosm but the microcosm is nothing but consciousness arranging itself. For instance, when consciousness in its movement or rather a certain stress of movement forgets itself in the action it becomes an apparently ``unconscious'' energy; when it forgets itself in the form it becomes the electron, the atom, the material object. In reality it is still consciousness that works in the energy and determines the form and the evolution of form. Consciousness is usually identified with mind, but mental consciousness is only the human range which no more exhausts all the possible ranges of consciousness than human sight exhausts all the gradations of colour or human hearing all the gradations of sound -- for there is much above or below that is to man invisible and inaudible. So there are ranges of consciousness above and below the human range, with which the normal human has no contact and they seem to it unconscious, -- supramental or overmental and submental ranges.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het elektron 'kiest' er voor te verschijnen als een deeltje van zodra de mogelijkheid bestaat dat iemand weet door welke spleet het gegaan is. Dit experiment bewijst dus dat er een link is tussen het weten en de verschijningsvorm van een elektron. Eigenlijk is dit materialisatie van een golf. Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
|
![]() Citaat:
Ze weten geen bal af van bewustzijn. Ze kunnen alleen in generalistische termen ervan spreken. In bewustzijn zijn de spirituele stromingen meer onderlegd. Het is een beetje zoals abiogenese, zogezegd een werk in wording, ze zullen er daar ook nooit geraken.
Laatst gewijzigd door exodus : 16 maart 2012 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wij ons beter kunnen concentreren op een beter en duidelijker gevaar, namelijk de elite die ons in een 4,5% begrotingstekort heeft gestort en in vrouwen handelt, in plaats van dat wij ons druk maken over aliens die zich maar niet laten zien. A clear and present danger; de elite die tevens een holocaust voor onze neus aan het plannen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 | |||
|
![]() Citaat:
De juiste filosofie over de eenheid in alles wat bestaat? Citaat:
De juiste filosofie over de relatie tussen geest en materie - het is één en hetzelfde in twee gedaantes? Citaat:
De wetenschappelijke bijdrage aan de voorgaande filosofie over het bewustzijn - ons bewustzijn is noodzakelijk beperkt en onthult ons niet alles wat ons zelf betreft?Via Baruch de Spinoza was deze visie mij al bekend. Maar hij is hier mooi beknopt verwoord. Dit verklaart mij nog niet waarom al het bewustzijn dat in mij werkt (miljoenen stukjes bewustzijn) de persoon creëert die ik meen te zijn (omdat ik dat 'zijn' met een korreltje zout neem - ik ben waarschijnlijk een illusie) en de personen die anderen menen te zijn, mens of dier, of zelfs vormen die ik niet kan waarnemen. Dat materie en geest zich kan organiseren kan ik waarnemen, maar het waarom ontgaat mij nog. Voor mij is de wereld nog een schouwtoneel, ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |