![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet die zaken in zijn context bekijken. Vele van die zaken zijn doodslag, dus in de meeste gevallen was dit nooit gepland. Bijv een man wordt plots geconfronteerd met het besef dat zijn echtgenote hem heeft bedrogen, of de echtgenote verteld hem haar plannen dat ze hem gaat verlaten. Die mannen worden tot voldongen feiten geplaatst en ze krijgen een 'kortsluiting' in hun hoofd. Ze doen dingen waar ze later veel spijt kunnen van hebben, nl. ze nemen het eerste voorwerp dat binnen bereik ligt en ze slaan ermee hun echtgenote. Vaak met fatale gevolgen. Maar deze zaak is van een heel ander kaliber. Deze moord is met voorbedachte rade begaan. De dader had zo'n week de tijd om het ongedaan te maken, maar helaas. En als de zoon tijdens zijn getuigenis na de tweede vraag gaat beginnen wenen en zeggen: 'mijn papa en mijn zus hebben het niet gedaan', dan lijkt het me duidelijk dat de kans klein is dat die het gedaan hebben. Want de zoon zal wel beter zijn vader kennen dan wie dan ook, benevens zijn zuster en zijn tante's, ..... .
![]() |
![]() |
#1242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De echtgenoot van Geneviève Lhermitte kende zijn vrouw ook zo goed dat ze zoiets nooit zou doen. De kinderen kenden hun moeder ook zo goed dat zij het niet zagen aankomen dat de moeder hen een voor een zou vermoorden. Ik vind dat we vanaf nu alle kinderen en echtgenoten moeten veroordelen omdat ze een misdaad niet hebben zien aankomen, want blijkbaar weten zij dat maar al te goed.
![]() |
![]() |
#1243 | ||
|
![]() Citaat:
Maar op vlak van aanwijzingen is er een hemelsbreed verschil! Er zijn ontelbare aanwijzigingen dat pleit tegen EC, en veel minder, zoniet geen dat pleit tegen de echtgenoot. Citaat:
Hij wist van niks, dus hoe kon hij er een motief voor hebben. En ja manta, ik geloof wel dat er nog mensen zijn die hun partner -vaak ten onrechte- 100 procent vertrouwen. ![]() Wat je verder over het slachtoffer schrijft is beneden alle peil, en ik hoop dat de kinderen dit nooit zullen lezen.
![]() |
![]() |
#1244 | |||||||||||
|
![]() De media is rot, zou Graziëlla zeggen.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij heeft de 2 Els'en voor de gek gehouden, zo erg dat dit fataal is afgelopen. Ik zie hem als oorzaak van de feiten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1245 | |
|
![]() Citaat:
Eerst een vooral: we hebben geen van die kinderen, van Janssens of Lhermitte horen getuigen dat ze verstomd zijn over het feit dat hun ouder de moordenaar is van hun andere ouder, we weten niets wat in die kinderen omgaat/ging. Trouwens: in de twee zaken gaat het niet over de ene ouder dat de andere ouder vermoordt. Ten tweede: van de twee zaken zijn bewijzen dat die twee moordenaars zijn.
![]() |
![]() |
#1246 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Noorman Laatst gewijzigd door Noorman : 18 oktober 2010 om 19:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hij gaat er vanuit dat het in dat bewust weekend van 10 en 11 november 2006 was, dat er gesaboteerd is. Aangezien dat niet bewezen is, is ook de gevolgtrekking niet bewezen. Maar ja, als Vermassen het zegt......... Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als er mogen een club waar jij lid van bent gaat wijzen naar jou als er een misdaad was en jij kan enkel zeggen dat het niet waar is ... Wat als ze op de één of andere manier vinden dat je een motief had , de mogelijkheid en zo , mogen ze jou dan opsluiten op basis van dat ? Profielen opmaken die tegen jou zijn is niet moeilijk , bij iedereen vals wel iets te vinden dat ze kunnen draaien in jou nadeel ... ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 |
Banneling
|
![]() Ik vind eigenlijk die Somers een verdachte kerel. Men heeft die zijn leven niet grondig genoeg uitgepluisd ...Zou die niet één of andere reden hebben om die vrouw uit de weg te willen ruimen ? Werd ze niet te veeleisend, te plakkerig, te jaloers ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
Minister
|
![]() Hij heeft die anonieme brieven toch ook gezien ? En toch nooit iets vermoeden. Spijtig voor de kinderen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer kunnen in het geval van Lhermitte dode kinderen komen getuigen in een assisenzaak.... ![]() ![]() Ga liever uw mond spoelen mijn beste,het is hoog nodig.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste keer met de woorden " is een zweem van twijfel genoeg voor een vrijspraak,nee,nee,nee! Het moet redelijke twijfel zijn.En ge moet er niet aan twijfelen" De tweede keer met de woorden "Materiële bewijzen zijn niet nodig.We leven in de 21 ste eeuw.De studie van daderprofielen én de inzichten in de psychologie staan verder dan ooit".... Jaja,woorden van die advocaat,diezelfde trouwens van de aalputmoord in beernem waar zijn verdachte werd vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs... Iets wat Vermassen toen méér dan volkomen normaal vond.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt spannend hoe de jury op het kompleet gebrek aan materieel bewijs zal reageren.....Een schuldig bevinden met een motivering van "we denken dat ze het gedaan heeft" lijkt me rijp voor een of andere Europese rechts-procedure. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Minister
|
![]() Spotlicht op de jury:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 |
Minister
|
![]() Euh wtf ? Ik kan de kritiek begrijpen op assisenjury's.
|
![]() |
![]() |