Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 09:49   #12641
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Pikt het ?
Geconfronteerd worden met een waarheid als een koe kan kwetsen.
Als je het over die eczeem hebt, kan je die vraag beter zelf beantwoorden denk ik
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:57   #12642
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als je het over die eczeem hebt, kan je die vraag beter zelf beantwoorden denk ik
Antwoord eens eerst inhoudelijk op mijn conclusie, dan praten we verder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 10:19   #12643
Hollander

Standaard

Citaat:
Antwoord eens eerst inhoudelijk op mijn conclusie, dan praten we verder.

Ik probeer hier al een paar pagina's een onderbouwing te krijgen van je vrindje System en na pagina's gezwam vraag je mij om een onderbouwing?

Stelling was: Het zuiden is toleranter.

mijn reactie: toon maar aan.

Ik hoef niets aan te tonen, want ik beweerde niets in de eerste plaats.
Oud 21 november 2010, 11:15   #12644
Hollander

Standaard

Ook verdwenen?

het wordt een trend.....
Oud 21 november 2010, 11:19   #12645
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De meeste Vlamingen stemden niet op het VB. Verre van zelfs!
De meeste Nederlanders stemmen toch ook niet op Wilders? 85% van alle Nederlandse stemmers heeft niet op de PVV gestemd. En is het je eigenlijk wel opgevallen dat de PVV de meeste aanhang heeft in het zuiden van Nederland? En dan vooral in uw geliefde Limburg.

Citaat:
Zij praten ook luidruchtiger (nog altijd), hun kinderen zijn vaak vrijer opgevoed -naar onze maatstaven vaak onbeleefder-, zij hebben vaak kritiek op dit en dat, zij denken altijd dat hun manier van doen en hun systeem het beste is (tot hun poldermodel als een pudding in mekaar zakte; dat zij de laatste tijd om de haverklap een nieuwe regering moesten hebben en nu zoveel partijen hebben dat het maar moeilijk is geworden im in Nederland een stevige regering op poten te brengen; ook hun betrotingstekort is zeer aanzienlijk).
Je moet zwijgen als je niet weet waar je over praat. Het poldermodel heeft niets met de verhoudingen in de politiek te maken. Dat woord is bedacht om de omgang tussen de politiek en de maatschappelijke partners(vakbonden, werkgevers, etc) aan te duiden. In Nederland geeft men de voorkeur aan een overlegmodel om problemen op te lossen. Maar bijvoorbeeld in Frankrijk hanteert men een conflictmodel om plannen van de politiek te dwarsbomen. In Frankrijk gaat het land plat, maar in Nederland zijn de plannen van de sociale partners grotendeels overgenomen door de politiek. Dus hoe jij erbij komt dat het poldermodel als een pudding in mekaar is gezakt is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 21 november 2010 om 11:27.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:31   #12646
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ook verdwenen?

het wordt een trend.....
Neen, ik ben niet verdwenen.

U reageert volgens mij op het verkeerde.

Ik schreef :
Voor ons zijn alle Nederlanders Hollanders.
Of gaat U nu beweren dat de supporters van de Oranje voetbalploeg allemaal Hollanders zijn, dus inwoners van de Provincie Holland ?
"HUP HOLLAND HUP" weet je wel......
Als dat zo is kan je moeilijk gaan beweren dat alle Nederlanders hun nationale ploeg een warm hart toedragen

Ik zit dus te wachten op uw reactie.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 november 2010 om 12:31.
Oud 21 november 2010, 12:55   #12647
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben niet verdwenen.

U reageert volgens mij op het verkeerde.

Ik schreef :
Voor ons zijn alle Nederlanders Hollanders.
Of gaat U nu beweren dat de supporters van de Oranje voetbalploeg allemaal Hollanders zijn, dus inwoners van de Provincie Holland ?
"HUP HOLLAND HUP" weet je wel......
Als dat zo is kan je moeilijk gaan beweren dat alle Nederlanders hun nationale ploeg een warm hart toedragen

Ik zit dus te wachten op uw reactie.
Eigenlijk vraag ik me af waarom mensen als jij Nederlanders steeds maar Hollanders blijven noemen. Mischien is dat inderdaad de gangbare praktijk in Belgie. Maar dat maakt het nog niet correct.

Er is je hier al meermaals verzocht om alleen echte Hollanders(die uit de randstad) als dusdanig aan te duiden. Maar je blijft volharden. Waarom?

Niet dat je mij als Brabanders daarmee kunt beledigen hoor. Ik beschouw het tegenwoordig als een geuzennaam als een Belg mij een Hollander noemt.

Maar het is toch een kleine moeite om dat verzoek in te willigen?
Oud 21 november 2010, 13:51   #12648
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Eigenlijk vraag ik me af waarom mensen als jij Nederlanders steeds maar Hollanders blijven noemen. Mischien is dat inderdaad de gangbare praktijk in Belgie. Maar dat maakt het nog niet correct.

Er is je hier al meermaals verzocht om alleen echte Hollanders(die uit de randstad) als dusdanig aan te duiden. Maar je blijft volharden. Waarom?

Niet dat je mij als Brabanders daarmee kunt beledigen hoor. Ik beschouw het tegenwoordig als een geuzennaam als een Belg mij een Hollander noemt.

Vertelt U mij eens waarom we een "gebruik" dat ons sinds mensenheugnis eigen is zouden moeten veranderen omdat een bepaalde groep "Nederlanders" dat zou willen ?

Wij doen dat met jullie toch ook niet.
Oud 21 november 2010, 13:59   #12649
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weeral last van eczeem aan uw kont?
http://www.youtube.com/watch?v=vQ4qhOXMkpQ

Het zou verstandiger zijn u maar neer te leggen bij de feiten in plaats van inhoudsloze en gore taal te gebruiken.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2010 om 14:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 14:05   #12650
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vertelt U mij eens waarom we een "gebruik" dat ons sinds mensenheugnis eigen is zouden moeten veranderen omdat een bepaalde groep "Nederlanders" dat zou willen ?
Niet alleen omdat een bepaalde groep Nederlanders het willen, maar omdat het ook niet klopt. De enige echte Hollanders zijn die uit de provincies Noord- en Zuid-Holland. Ons land heet officieel ook Nederland, en niet Holland.

Citaat:
Wij doen dat met jullie toch ook niet.
Is dat zo? Ik heb van meerdere Vlamingen het verzoek gehad om ze geen Belg meer te noemen. Want ze voelen zich geen Belg, maar Vlaming. Daar doe ik niet moeilijk over. Want het is een kleine moeite.
Oud 21 november 2010, 14:09   #12651
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen omdat een bepaalde groep Nederlanders het willen, maar omdat het ook niet klopt. De enige echte Hollanders zijn die uit de provincies Noord- en Zuid-Holland. Ons land heet officieel ook Nederland, en niet Holland.

Is dat zo? Ik heb van meerdere Vlamingen het verzoek gehad om ze geen Belg meer te noemen. Want ze voelen zich geen Belg, maar Vlaming. Daar doe ik niet moeilijk over. Want het is een kleine moeite.
Larie en apekool. Voor de zoveelste keer:

http://www.youtube.com/watch?v=6SmyG...eature=related
Oud 21 november 2010, 14:27   #12652
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Larie en apekool. Voor de zoveelste keer:

http://www.youtube.com/watch?v=6SmyG...eature=related
Dus een liedje op YouTube is belangrijker dan wat Nederlanders er zelf over zeggen? Als iemand u zegt dat hij zich Nederlander voelt, maar geen Hollander, dan negeer jij dat en verwijs je hem door naar YouTube? Het is nogal onbeschoft om iemands gevoelens zo te negeren.
Oud 21 november 2010, 14:29   #12653
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen heeft system nog steeds geen enkel bewijs geleverd dat het Zuiden toleranter zou zijn dan het Noorden. Update: En gaat hij er weer eens vandoor.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 november 2010 om 14:30.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 14:33   #12654
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus een liedje op YouTube is belangrijker dan wat Nederlanders er zelf over zeggen? Als iemand u zegt dat hij zich Nederlander voelt, maar geen Hollander, dan negeer jij dat en verwijs je hem door naar YouTube? Het is nogal onbeschoft om iemands gevoelens zo te negeren.
Neen, maar als heel wat Nederlanders dat meebrullen op gezette tijden, dan lijkt het toch op iets anders dan wat u ons probeert wijs te maken.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2010 om 14:34.
Oud 21 november 2010, 14:35   #12655
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
En ondertussen heeft system nog steeds geen enkel bewijs geleverd dat het Zuiden toleranter zou zijn dan het Noorden. Update: En gaat hij er weer eens vandoor.
Zie
Oud 21 november 2010, 14:38   #12656
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Nederlanders stemmen toch ook niet op Wilders? 85% van alle Nederlandse stemmers heeft niet op de PVV gestemd. En is het je eigenlijk wel opgevallen dat de PVV de meeste aanhang heeft in het zuiden van Nederland? En dan vooral in uw geliefde Limburg.

Je moet zwijgen als je niet weet waar je over praat. Het poldermodel heeft niets met de verhoudingen in de politiek te maken. Dat woord is bedacht om de omgang tussen de politiek en de maatschappelijke partners(vakbonden, werkgevers, etc) aan te duiden. In Nederland geeft men de voorkeur aan een overlegmodel om problemen op te lossen. Maar bijvoorbeeld in Frankrijk hanteert men een conflictmodel om plannen van de politiek te dwarsbomen. In Frankrijk gaat het land plat, maar in Nederland zijn de plannen van de sociale partners grotendeels overgenomen door de politiek. Dus hoe jij erbij komt dat het poldermodel als een pudding in mekaar is gezakt is mij een raadsel.
Heel uw betoog steunt op drijfzand. Wilders behaalde overal goed stemmen, met uitschieters zoals in Limburg. Wilders is dan ook een Limburger. En hij haalt een één klap 24 zetels voor heel Nederland. En die zetels komen 'heus' niet uit Limburg alleen. En wat 's lands bestuur betreft. Nederland doet het niet beter dan België. En dan hebt u niet eens een taalprobleem en wij hebben niet eens een gram aardgas voor wat ons budget betreft. Dus Nederland is absoluut geen 'gidsland' zoals het wel eens over zichzelf dacht. Verre van.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2010 om 14:42.
Oud 21 november 2010, 14:41   #12657
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, maar als heel wat Nederlanders dat meebrullen op gezette tijden, dan lijkt het toch op iets anders dan wat u ons probeert wijs te maken.
Ik probeer u wijs te maken dat ik me een Nederlander voel, en geen Hollander. Maar u scheept me af met een liedje op YouTube, omdat u wilt volharden in uw gewoontes. U doet maar. Maar uw heimelijke motieven interesseren mij wel.
Oud 21 november 2010, 14:43   #12658
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwoord: puur om te jennen, of wat dacht u? Er wordt daarop gekickt.
Oud 21 november 2010, 14:46   #12659
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik probeer u wijs te maken dat ik me een Nederlander voel, en geen Hollander. Maar u scheept me af met een liedje op YouTube, omdat u wilt volharden in uw gewoontes. U doet maar. Maar uw heimelijke motieven interesseren mij wel.
Wat ik heb willen zeggen en nog steeds zeg, is dat Holland = Nederland in een bepaalde context. Wij in Limburg zeggen dat in die betekenis. En dat zeggen wij niet alleen, dat zeggen heel wat Nederlanders. Dat zingen ze zelfs uit volle borst. Allleen, u en enkele verstokte acolieten, zijn hier de vreemde eenden in de bijt.
Oud 21 november 2010, 14:47   #12660
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=vQ4qhOXMkpQ

Het zou verstandiger zijn u maar neer te leggen bij de feiten in plaats van inhoudsloze en gore taal te gebruiken.
Leuke meestamper.

Wat die gore taal betreft, ik pas mij wat aan wanneer ik Henri1 antwoord. Hij is immers gek op terminologie die met die lichaamsregio te maken heeft. Overigens, ik heb hier al veel ergere zaken op dit forum gelezen.

Het staat jou steeds vrij om het te gaan uithuilen bij de forumbeheerder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be