Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2011, 11:36   #1281
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Jij vroeg je toch af over welke "seculiere wetten" het ging? Hebben we nog andere wetten dan seculiere wetten in dit land? Daarop sloeg mijn verwijzing naar "sharia"... soms maak ik te grote gedachtensprongen voor sommigen. mijn fout.
Ik ben niet begonnen over die "seculiere wetten", vooral omdat hier helemaal geen wetgeving aan te pas kwam. Mijn grapje over je te grote gedachtensprongen hou ik wel voor mezelf, de moderatoren hebben hier al meer dan genoeg werk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 11:40   #1282
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De mate waarin COCHINILLO en Eigenzinnig zich verheugen over het lot van een vrouw die ze niet kennen in een winkel waar ze nooit winkelen in een stad waar ze zelden of nooit komen, is een vorm van Schadenfreude en dat is walgelijk.

Hun aanvaardbare kritiek op sommige uitwassen, interpretaties en praktijken van de islam verwordt tot een haat tegen mensen die daar niets mee te maken hebben. Ook dat is walgelijk.

De stijl die ze hanteren doet me erg denken aan PollyCorrect, een gebannen forumlid en één van de walgelijkste figuren die ik hier ben tegengekomen.
Ik zal uw groetjes aan Polly doorgeven! Ik heb de eer gehad om met deze uiterst minzame, klassevolle en intelligente dame verschillende keren te mogen optrekken!

Verder vind ik het vooral grappig dat U zich als koene kruisridder (oops) op het witte paard gaat opwerpen ter bescherming van deze twee jonkvrouwen die nochtans beiden beweren dat ze volledig bij hun volle verstand zijn, en uit eigen vrije wil deze mediagenieke PR campagne voor hun ideologische overtuiging voeren.

Waarom zou ik die twee treeskes "haten"? ik vind ze gewoonweg ontzettend DOM en achterlijk (wat ook blijkt uit de werkweigering van Joyce van de Hema, en de meest ridicule ontsnappingshulp van Lesley van het gevang die de bons kreeg zodra haar amour terug gepakt was!). Pathetic is het woord!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 11:42   #1283
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal uw groetjes aan Polly doorgeven!

Bent u schizofreen?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 11:43   #1284
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u schizofreen?
och ? Heb ik MPS?
Oud 12 maart 2011, 11:44   #1285
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
och ? Heb ik MPS?
Als u de groeten gaat doen aan uzelf, zou dat kunnen, ja.

Oud 12 maart 2011, 11:58   #1286
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u de groeten gaat doen aan uzelf, zou dat kunnen, ja.
Wel leuk dat ge uzelf dan van die plezante complimentjes kan geven zonder er al te dikkenekkerig uit te zien hé.

Zijn we slechts met twee? of zijn we met een harem?
Oud 12 maart 2011, 12:05   #1287
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel leuk dat ge uzelf dan van die plezante complimentjes kan geven zonder er al te dikkenekkerig uit te zien hé.
Mensen zien daar door hoor.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 maart 2011 om 12:05.
Oud 12 maart 2011, 12:10   #1288
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen zien daar door hoor.
ge méént het?
Oud 12 maart 2011, 12:18   #1289
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u schizofreen?
Polly dezelfde persoon als Cochi? Allez jong, waar zijt ge mee bezig.
Polly is trouwens vooral eigenhandig bezig met het helpen van daklozen. Een walgelijk figuur, inderderdaad.
Oud 12 maart 2011, 12:26   #1290
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Polly dezelfde persoon als Cochi? Allez jong, waar zijt ge mee bezig.
Polly is trouwens vooral eigenhandig bezig met het helpen van daklozen. Een walgelijk figuur, inderderdaad.
zeg gaat het zo wat!
ik heb ook al daklozen geholpen deze winter hoor! Dankzij Polly natuurlijk.
Oud 12 maart 2011, 12:37   #1291
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb ook al daklozen geholpen deze winter hoor!
Van de regen in de drop?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 maart 2011 om 12:37.
Oud 12 maart 2011, 12:59   #1292
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

update
joyceke voelt zich te goed om in het magazijn van HEMA te werken ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 13:03   #1293
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
update
joyceke voelt zich te goed om in het magazijn van HEMA te werken ...
Je kan ze een beetje vergelijken met het sterrenmeisje ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 13:13   #1294
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mate waarin COCHINILLO en Eigenzinnig zich verheugen over het lot van een vrouw die ze niet kennen in een winkel waar ze nooit winkelen in een stad waar ze zelden of nooit komen, is een vorm van Schadenfreude en dat is walgelijk.

Aanvaardbare kritiek op sommige uitwassen, interpretaties en praktijken van de islam verwordt tot een haat tegen mensen die daar niets mee te maken hebben. Ook dat is walgelijk.

De stijl die ze hanteren doet me erg denken aan PollyCorrect, een gebannen forumlid en één van de walgelijkste figuren die ik hier ben tegengekomen.
"Aanvaardbare kritiek op sommige uitwassen, interpretaties en praktijken van de islam", daar benoemt u inderdaad de kern van de zaak mee!
Want dat is het standpunt dat je als vrouw jezelf hoort te bedekken steeds en overal toch duidelijk; het gaat over een interpretatie ( nergens zegt de koran dat dit zou moeten, het is dus niets anders dan een interpretatie!) en in zekere zin een uitwas ( omdat het gaat over een gedachtengoed wat vrouwen de verantwoordelijkheid geeft voor mannelijk seksueel gedrag; wat volkomen haaks staat op de wettelijke rechten van vrouwen in deze samenleving) en over een islamitische praktijk, die in bijvoorbeeld Turkije evengoed verboden wordt.

Daarbij kun je nu toch niet om de werkelijkheid heen,er zijn blijkbaar " diepgelovigen" die weten hoe je via media en organisaties deze interpretatie, uitwas en praktijk moet opleggen binnen een seculiere samenleving!

Dat is niets meer of minder dan dwang waar nu iedereen in alle haast voor voorover buigt, tot vrouwelijke ministers toe! Dat zie ik als alarmerend, want dat betekent dat een gedachtengoed wat staat voor apartheid ( de hoofddoek geeft uiteindelijk aan dat een vrouw zichzelf onderwerpt aan deze interpretatie van islam en zichzelf wil onderscheiden van wie dit niet doet,precies zoals de profeet zijn adviesen aan vrouwen ook bedoeld had in het Mekka van de zevende eeuw!) boven een seculiere samenleving komt te staan!

Let ook op de wijze van berichtgeving; dit wordt gebracht als " ontslag" terwijl dit niet eens aan de orde was, wel het niet verlengen van het contract! Sinds wanneer hebben werkgevers die vrijheid niet meer???

Laten we even terugblikken naar iemand anders wiens contract niet werd verlengd;PETER CALLUY!
De man was in opdracht van de stad Boom straathoekwerker en botste daar op de praktijken van wat later sharia 4 Belgium zou worden, destijds nog leden van de organisatie voor jongeren voor Islam!
Peter kwam ook op voor " zijn" gedachtengoed, een samenleving waar de mening van dit soort " diepgelovigen"tot haat en apartheid zou leiden, waar was het centrum voor gelijke kansen of ministers toen?
Van ongelijkheid gesproken! Niemand betoogde voor hem of voor de bedreigde PETER VELLE die als ex moslim terecht de praktijken van een aantal "diepgelovigen" onder de aandacht bracht!

Maar terug naar deze dame met hoofddoek, ik wacht nog op de toelichting van iemand die me kan uitleggen waarom een moslima zonder hoofddoek NIET KAN WERKEN!
Waar staat in de Koran dat dit zou moeten? Nergens! De opmerking van de moslimexecutieve is stuitend; de afkeer van dit gedachtengoed heeft niets met onwetendheid te maken, de gemiddelde Vlaming weet tegenwoordig meer over islam dan hun moslimburen, het is juist het "weten" wat de afkeer deed ontstaan.
En het centrum van gelijke kansen zou zich beter druk maken om PETER VELLE DIE VIA INTERNET ZELFS BEDREIGD WERD, inplaats van " diepgelovigen" te steunen om onze samenleving HUN WIL te helpen opleggen!
Waar bleef de " bemiddelingspoging voor PETER CALLUY toen ZIJN contract niet verlengd werd?
De afschuwelijke en van haat getuigende boodschap van sharia 4 Belgium over de dood van Marie Rose Morel kregen niet half zoveel aandacht dat nu naar een dame met hoofddoek wiens contract doodsimpel niet verlengd werd!

De Hema heeft die mevrouw een andere baan aangeboden, maar ze weigert, ze zal en moet achter de kassa met haar hoofddoek!
Terwijl een vrouw zonder hoofddoek door een " diepgelovige" niet eens zou worden aangenomen, omdat ze zonder het symbool van apartheid niet welkom is binnen menig "islamische supermarkt"!
Misschien moeten we dit ook maar eens gaan proberen, massaal solliciteren in alle allochtone winkels waar vrouwen gehoofddoekt rondlopen en wanneer je niet wordt aangenomen dezelfde rel schoppen in de media, wedden dat dan iedereen zwijgt?

Die mevrouw kreeg een andere baan aangeboden, buigen of barsten nu, wanneer de HEMA nu toegeeft zal menig werkgever wel twee keer nadenken alvorens een moslima aan te nemen, die mensen gooien hun eigen ruiten in!

Waar zijn de " gematigde moslims" nu?? NIemand die opkomt voor het idee dat een vrouw zonder hoofddoek gelijkwaardig is aan de zuster met hoofddoek? Niemand die erop wijst dat dit een interpretatie is, en binnen een seculiere samenleving een uitwas, wanneer je stelt dat het moet steeds en overal? Wat een oorverdovende stilte!
Het zou anders een uitgelezen moment zijn op te komen voor een verdraagzame islam die nergens oplegt of onderdrukt,vreemd genoeg horen we die stem niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 13:56   #1295
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Je kan ze een beetje vergelijken met het sterrenmeisje ...
Allebei marginaal en met een duidelijk beneden gemiddeld IQ, en dan ook nog zo achterlijk zijn hun eigen stompzinnige marginaliteit publiek te maken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 14:06   #1296
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
ik begrijp totaal niet waarom U in andermans quotes willekeurige woordjes in het vet zet. Wat is de betekenis daarvan?
Dat vroeg ik me ook al af. Ik dacht eerst dat het de bedoeling was er een kloppende zin van te maken, bij wijze van puzzelopdracht voor het weekeinde, maar dat lijkt me bij nader inzien toch niet het geval.

Dan de in dik schrift gezette woordjes uit de citaten geprobeerd te linken aan zijn eigen tekst, en dan met name aan wat daar in dik schrift staat, maar ook dat biedt geen soelaas.
Oud 12 maart 2011, 14:16   #1297
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Aanvaardbare kritiek op sommige uitwassen, interpretaties en praktijken van de islam verwordt tot een haat tegen mensen die daar niets mee te maken hebben. Ook dat is walgelijk.

Ik heb ook Schadenfreude, en niet zo'n beetje ook.
Niet zozeer vanwege die halstarrige kopvoddenmuts, maar wel vanwege alle Gutmenschen die zichzelf in de voet schoten door in het geweer te komen tegen de zogenaamde schandelijke praktijken van de HEMA wegens flagrante schendingen van de mensenrechten en weet ik wat nog meer allemaal, terwijl voor eenieder met ook maar een beetje verstand van zaken meteen duidelijk was dat het hier namelijk gewoon ging om het ostentatief opdringen van islamachterlijkheid, hetgeen de meest recente werkweigering van die kopvoddenmuts dan ook duidelijk onderstreept.

Prachtig vind ik dat!
Oud 12 maart 2011, 14:56   #1298
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

De Hema heeft die mevrouw een andere baan aangeboden, maar ze weigert, ze zal en moet achter de kassa met haar hoofddoek!
Terwijl een vrouw zonder hoofddoek door een " diepgelovige" niet eens zou worden aangenomen, omdat ze zonder het symbool van apartheid niet welkom is binnen menig "islamische supermarkt"!Misschien moeten we dit ook maar eens gaan proberen, massaal solliciteren in alle allochtone winkels waar vrouwen gehoofddoekt rondlopen en wanneer je niet wordt aangenomen dezelfde rel schoppen in de media, wedden dat dan iedereen zwijgt?
Ik ben er zelfs van overtuigd dat joyceke niet moet aankloppen bij een turkse of marokaanse winkel daar is het principe eigen volk alleen!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:05   #1299
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Ik ben er zelfs van overtuigd dat joyceke niet moet aankloppen bij een turkse of marokaanse winkel daar is het principe eigen volk alleen!
Dat is niet waar.
Oud 12 maart 2011, 15:12   #1300
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En gelukkig hebben Vlamingen geen hekel aan alle moslims!
Dat klopt.
Citaat:
Maar om on topic te blijven, zou iemand zonder hoofddoek mogen werken in een winkel van diepgelovigen?
Hmm ik ken iemand (een jonge, diepgelovige Syriër) die een winkel heeft in de offerandestraat in Antwerpen en die stelt meisjes te werk met en zonder hidjaab. En zo zijn er nog enkele winkels in Antwerpen.
Citaat:
En indien dit niet zo zou zijn, geeft u hen dan gelijk en vind u dat die persoon dit via media mag aanklagen als discriminatie?
Neen, ik vind dat men niet mag discrimineren op basis van iemands uiterlijk of geloof. Ik zou hen ongelijk geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be