Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 23:30   #121
Sveinn
Vreemdeling

Sveinn's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sveinn
Standaard

Wat een hypocriete beunhaas, die Jambon toch. Het feit dat er zoveel geld naar het koningshuis gesluisd wordt is irrelevant, het feit dat het mijn geld is en dat de Belgische Staat onrechtmatig een claim op de vruchten van mijn arbeid zet, daarom draait het.
Sveinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:37   #122
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Danny, wat is uw handicap eigenlijk?
Ik heb een auto (geerfd), maar zelf geen blauwe parkingkaart. Dat was louter hypotetisch.
Ik heb wel een handicap van categorie twee op de officiële schaal van zelfredzaamheid. Zoek het maar eens op, en kom het hier dan zeggen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:55   #123
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Danny, ik kan toch niet zien wat uw handicap is.
Zeg het toch gewoon.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:56   #124
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
En je vind dat je daar recht op hebt, en ik niet? Ik had een tijdje geleden namelijk door mijn invaliditeit als eerste recht op iets dergellijks. Ben jij dan nu de suggelaar?
Als je mijn parking inneemt, neem je dan ook mijn handicap?
Je zit er weer naast. Mijn echtgenote is inderdaad invalide en die hulp komt haar meer ten goede dan mij, en zoals ik al heb gezegd, iedereen kan dat aanvragen dus , ik veronderstel dat jij ook onder iedereen valt. Het is inderdaad een pest dat veel mensen de invalide parkeerruimten niet respecteren en daar wordt ik ook soms kwaad van, maar dat heeft hier toch niets mee te maken?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:23   #125
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die neven nichten en tantes is figuurlijk natuurlijk. Wat zeker is is dat kinderen, broers of weduwe van broers en straks kleinkinderen hier wel toegestoken krijgen en wat die kosten betreft, die krijgen wel bescherming en ex-presidenten krijgen lang niet overal nadien nog bescherming. Dat is ook overbodig daar die geen macht meer heeft en het nut van bescherming komt te vervallen. En gans dat gebeuren heeft nuldebotten te maken met al dan niet zelf potjes koken.
Het nut van bescherming komt te vervallen? Een voormalige president blijft een uithangbord en in de meeste republieken genieten die eveneens bescherming. Trouwens, wist je dat in onder andere de Verenigde Staten oud-presidenten wel eens de functie vervullen die in een monarchie door prinsen en prinsessen vervuld wordt? Zoals het staatshoofd vertegenwoordigen op begrafenissen en dat soort dingen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 29 maart 2008 om 00:23.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:24   #126
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Betaal je voor een presidentskandidaat ?
Ja, campagne en beveiliging op de kosten van de belastingbetaler.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 29 maart 2008, 00:35   #127
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"Koningshuis maakt voor 16 miljoen verscholen kosten"
Das €1.6 per belg per jaar? Ik denk niet dat het veel problemen gaat oplossen als we dit afschaffen. 2 koffiekoeken per jaar meer kunnen eten. Daar verdikt ge nog niet eens van
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:35   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het nut van bescherming komt te vervallen? Een voormalige president blijft een uithangbord en in de meeste republieken genieten die eveneens bescherming. Trouwens, wist je dat in onder andere de Verenigde Staten oud-presidenten wel eens de functie vervullen die in een monarchie door prinsen en prinsessen vervuld wordt? Zoals het staatshoofd vertegenwoordigen op begrafenissen en dat soort dingen.
Kan jij lezen? Ik heb al gezegd dat je niet naar bepaalde slechte voorbeelde moet kijken. Wanneer wij zouden afstappen van een koninklijke poppenkast en voor een president zouden kiezen, dan moeten wij daar zelf de spelregels voor samen stellen en niet na-apen wat ze op een ander doen. Een afgedane president heeft evenmin bescheming nodig dan een afgedane eerste minister. Dat is anders ook een uithangbord en die vervuld waarschijnlijk ook nog andere fucties.
Oud 29 maart 2008, 00:37   #129
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Das €1.6 per belg per jaar? Ik denk niet dat het veel problemen gaat oplossen als we dit afschaffen. 2 koffiekoeken per jaar meer kunnen eten. Daar verdikt ge nog niet eens van
Ik eet graag koffiekoeken
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:38   #130
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik eet graag koffiekoeken
Beste koeken ooit. Maar ik heb graag dat mijn politicis hun tijd steken in dingen die meer dan €1.6 per jaar opbrengen.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:39   #131
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langs de andere kant zijn het wel 20 miljoen koffiekoeken, daar komt u toch wel van bij denk ik.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:18   #132
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als je een staatshoofd hebt, dan moet je ervoor betalen. Als je geen staatshoofd hebt, dan moet je er ook voor betalen want dan voert de premier die taken uit. Een staatshoofd kost nu eenmaal geld, of dat nu een president is of een monarch. Neem nu het Militair Huis van de Koning, dat zou gewoon het Militair Huis van de President worden als België morgen een republiek wordt.
Het spijt mij, maar dat slaat nergens op.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:23   #133
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sveinn Bekijk bericht
Wat een hypocriete beunhaas, die Jambon toch. Het feit dat er zoveel geld naar het koningshuis gesluisd wordt is irrelevant, het feit dat het mijn geld is en dat de Belgische Staat onrechtmatig een claim op de vruchten van mijn arbeid zet, daarom draait het.
ge moest eens weten wie er allemaal profiteert van de vruchten van uw arbeid.
ik zou stoppen met werken als ik u was.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:26   #134
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
anders moeten we fille de facteur staatshoofd maken.

die heeft veel tijd na z'n uren, en laat weten dat hij enkel de 'naft voor zijne vespa en busabonnementje voor in de winter' terugbetaald zou willen.

goedkoop en efficiënt. less gouvernement, o de hipness!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 09:05   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ge moest eens weten wie er allemaal profiteert van de vruchten van uw arbeid.
ik zou stoppen met werken als ik u was.
Wel, misschien moeten we dat met zijn allen doen. Dat noemen ze dan '"Staken", is nog al eens gebeurd hoor. Echt niets nieuws. Dat is wat mensen doen wanneer ze niet akkoord gaan met een bepaalde toestand!
Oud 29 maart 2008, 09:12   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
anders moeten we fille de facteur staatshoofd maken.

die heeft veel tijd na z'n uren, en laat weten dat hij enkel de 'naft voor zijne vespa en busabonnementje voor in de winter' terugbetaald zou willen.

goedkoop en efficiënt. less gouvernement, o de hipness!
Nee. Van mij mag ook Albert, zoals iedere andere Belg, zich kandidaat stellen bij een presidentverkiezing, en zou hij dan gekozen wordenop democratische manier, dan zal ik mij daar netjes, zoals dat hoort te zijn, bij neerleggen. Dat is wat jullie ook zouden moeten doe, je neerleggen bij de meerderheid, maar dat kunne julie schijnbaar niet. Daarom dat men hier in België zo bang is van een referendum.
Oud 29 maart 2008, 12:40   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

234 flikken ???
Amai, zouden er zoveel kriminelen zijn die zijn kroon willen pikken?

Tweehonderd vier en dertig ?????

Alleen al omdat het onmenselijk is om tussen zoveel flikken te moeten leven, wegens zero praaivesie dus, zou het spellement afgeschaft moeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 12:59   #138
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is nochtans de realiteit. Een staatshoofd, zowel een monarch als een president, kost nu eenmaal geld.
Oud 29 maart 2008, 14:40   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans de realiteit. Een staatshoofd, zowel een monarch als een president, kost nu eenmaal geld.
Dat is juist maar daar gaat het niet om. Hoeveel, daar gaat het om, en terecht of onterecht. Ik zou wel eens willen weten of de huidige nieuwe voorzitter van het rode kruis evenveel vergoeding krijgt alsdat ons prinsesje had en zo niet zal nog maar eens blijken hoe we bedrogen werden en worden. Ik zou ook wel eens willen weten of ze naast hun dotatie ook nog het loon van een senator krijgen en het loon van kapitein ter zee en ter lucht. Allemaal postjes waar ze nooit te zien zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2008 om 14:47.
Oud 29 maart 2008, 15:15   #140
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Neen, eerder naar de €15 per in de Prive werkende Belg.
Ambtenaren en politici doen niet meer dan belastingsgeld verschuiven.
En ons koningshuis is niet meer dan de best betaalde OCMW steuntrekkende "Nieuw Belgische" familie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be