Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 11:39   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[i]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb namelijk al eens in zo'n situatie gestaan.
Ik was namelijk met enkele kameraden op een fuif, waar ook enkele Marokkaanse jongeren waren. Daar had ik vanzelfsprekend geen probleem mee, tot op een bepaald moment 1 van die Marokkanen tegen een kameraad van mij uitvliegt. Ik heb toen de gemoederen proberen bedaren, waardoor die Marokkaan tegen mij begon te zeveren. Ik ben totaal geen agressief persoon, maar toen die Marokkaan mij begon te duwen heb ik hem meteen een slag verkocht. Nog voordat hij iets kon terugdoen haalden zijn vrienden hem weg. Enkele van zijn vrienden zijn zich achteraf zelfs nog komen excuseren bij mij en mijn kameraden. Volgens jouw 'logica' zou ik nu gestraft moeten worden wegens racisme, doch heb ik nog altijd geen klacht gehad.
Je lult uit je nek!

Citaat:
3 maal neen.
Zeg jij ...

Citaat:
Het lijkt me enigszins logisch dat nazi's en moffen samenvochten . Anders had men intern nogal wat poblemen vermoed ik... .
Die post is al lang veranderd.

...leer fatsoenlijk quoten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:41   #122
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je hebt geluk gehad dat die gast goede vrienden had. In zeer gevallen, ik vrees de meerderheid, loopt het anders af.
Idd, vaak loopt het anders af. Dat heeft een groepje Nederlanders afgelopen weekend aan den lijve ondervonden .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:45   #123
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ja, hoe rijm je dat? Vooral omdat dat goedpraten tamelijk opvalt.
Dat heb ik in een ander topic an uitvoerig aangekaart. Zoek maar op!
Oud 4 juni 2009, 11:56   #124
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb mn bericht opnieuw geplaatst - er staat 'nazi's' waar 'moslims' zou moeten staan - kon het niet meer 'edit'-en.

Maar het valt inderdaad erg op - dat 'goedpraten/vergoelijken van 'beschermde minderheden' - voor iemand die opkomt tegen onrecht - duidelijk niet 'alle' onrecht dus.
Alsjeblieft zeg! Ik heb in een ander topic uitvoerig besproken waarom een klein deel van de moslims aan de kant van de nazi's vochten. En die reden was over het algemeen niet ideologisch! Lees het allemaal maar een keer door.
Oud 4 juni 2009, 12:02   #125
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsjeblieft zeg! Ik heb in een ander topic uitvoerig besproken waarom een klein deel van de moslims aan de kant van de nazi's vochten. En die reden was over het algemeen niet ideologisch! Lees het allemaal maar een keer door.
Ik heb dat allemaal gelezen hoor - en omdat JIJ dat hier neerpent is het allemaal waar ja?

denk je dat ik over dat onderwerp alleen afga op wat jij verklaart - ik heb óók internet hoor - óók google - ik kan ook zelf dingen opzoeken en aan de hand van wat ik vind - mijn conclusie trekken - niet alleen afgaan op wat jij hier schrijft alsof jij in deze zo onbevooroordeeld zou zijn.
De nazi-ideologie en de islam-ideologie verschillen in wezen niet écht veel van elkaar - het enige verschil is dat het ene mag en moet bekritiseerd en uitgeroeid worden en het andere mag NIKS over gezegd worden omdat het overgoten is met een quasi religieus sausje.
Mein Kampf is het mééstgelezen boek na de koran in islamitische landen.
Verklaar dát!
Oud 4 juni 2009, 12:07   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk helemaal niet dat ze Alice haar dochter hebben besteeld om haar te bestraffen, maar wel omdat ze in hun ogen een "legitiem te bestelen persoon" is, vermits ze toch niet leeft volgens de islamitische normen.
Dus ze wordt gestraft omdat ze niet volgens de islamitische normen leeft? (hoewel ze geen moslim is en dus niet volgens die normen hoeft te leven) Je moet proberen er wat minder emotioneel een mening over te geven.
neen, ze wordt niet "gestraft" zeg ik.
Ongelovigen zijn volgens de koran LEGITIEM te beroven. Mohammed leefde van het overvallen van karavanen.

Citaat:
Citaat:
Net zozeer was mijn dochter volgens een troepje marokkanen een "legitiem te bestelen" slachtoffer toen ze in volle tram een mes op haar keel zetten. Nochtans was diezelfde dochter de week voordien dapper gaan meelopen in een anti-racisme betoging, alwaar ze door een paar skinheadjes een plakkaat op haar hoofd geklopt kreeg.
Ze is nooit meer anti-racistisch gaan betogen na het tram"incident" hoor.
Het is vreemd dat jouw dochter wordt gestraft door die gasten. Ik ben zelf moslim, maar loop zonder hoofddoek rond en kom vaak genoeg over als een bemoeial als ik me verzet tegen het onbeleefde gedrag van sommige gasten. Zou ik niet eerder moeten worden gestraft, omdat ik als moslim niet volgens hun tradities leef? Toch heb ik nooit een mes tegen m'n keel gekregen (ze moesten eens durven). Dit gedrag is niet religieus getint, het is wat het is, namelijk criminaliteit.
nogmaals, mijn dochters worden niet "gestraft" door uw mannelijke geloofsgenoten. Zij is volgens hen een "te bestelen persoon".

Citaat:
Citaat:
En neen, mijn andere blue eyed natural goldylocks dochter zag er blijkbaar ook niet "islamitisch" genoeg uit op de tram, vermits een drietal HOOFDDOEKJES het nodig vonden om aan haar natuurlijk golvende haren te moeten zitten trekken ...
Dus zomaar uit het niets beginnen een paar dames aan het haar van jouw dochter te trekken? Heeft jouw dochter toen niet gevraagd waarom dit gebeurde? Ik gebruik af en toe het openbaar vervoer, maar vroeger dagelijks, en heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet aals oogetuige. Echt vreemd!
ze vond het ook vreemd. en neen ze heeft geen "aanleiding" gegeven hoor, dat gebeurt nogal veel volgens jullie hé? het is de andere die "aanleiding" geeft hé? ook als je verkracht wordt is het vast omdat je "aanleiding" geeft zeker?
Ik neem aan dat haar blonde lokken de "aanleiding" waren zeker? Ze zaten namelijk op de zitplaats achter mijn dochter op de tram.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:14   #127
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal u eens een duidelijk voorbeeldje geven van racisme.
Een Congolese kameraad van mij, een zeer goede jongen die nog geen vlieg zou kwaad doen, had op school een (blank) meisje leren kennen. Alles ging prima, totdat het meisje hem bij haar ouders thuis uitnodigde. De vader heeft hem onmiddelijk het huis uitgezet, enkel en alleen omdat hij 'zwart' was en omdat hij niet wou dat zijn dochter met 'zulke' mensen omging. En dat terwijl ze samen net zeer gelukkig waren... .

Dit mijn beste zijn dingen die nog elke dag voorkomen. En als ik dan hier op het forum lees van bepaalde personen dat men er te gemakkelijk racisme bijhaalt (wat natuurlijk her en der wel zal gebeuren), en dat men racisme begint te 'minimaliseren', wel dan begint mijn water te koken.

Ik geloof u best dat u al wel eens te maken hebt gehad met racisme vanwege uw huidskleur en geloof. Toch is het zo dat wanneer men mij uitmaakt voor 'vuile bleekscheet' (wat nog nooit is gebeurt trouwens), dat ik daar weinig belang aan zal hechten. Voor mijn Congolese kameraad ligt dat een pak gevoeliger wanneer ze tegen hem 'vuile zwarte' zeggen, wat natuurlijk begrijpelijk is. Dit omdat deze mensen daar regelmatig mee geconfronteerd worden, bij ons is dat veel minder.

Hiermee wil ik niet zeggen dat omgekeerd racisme niet voorkomt. integendeel zelfs. Maar is dat wel hetzelfde? En komt dat wel even vaak voor? Ik persoonlijk zou op beide vragen 'neen' antwoorden. Toch dienen beide soorten racisme bestraft te worden. Zo simpel is dat.

Jij bent gewoon voor de nazis zolang ze maar een kleurtje hebben.
Oud 4 juni 2009, 12:18   #128
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je lult uit je nek!

Zeg jij ...

Die post is al lang veranderd.

...leer fatsoenlijk quoten.
"Je lult uit je nek!"

Neen toch niet. Maar als u zo heilig overtuigd bent van uw standpunt, dan mag u dat altijd proberen bewijzen.

"Zeg jij ..."

Idd, en ik kan het weten, aangezien ik mezelf beter ken dan dat jij mij kent.

"Die post is al lang veranderd."

Ik heb al lang op uw nieuwe post geantwoord.

"...leer fatsoenlijk quoten"

Is dat verplicht?
Oud 4 juni 2009, 12:19   #129
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik in een ander topic al uitvoerig aangekaart. Zoek maar op!

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 4 juni 2009 om 12:20.
Oud 4 juni 2009, 12:22   #130
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb dat allemaal gelezen hoor - en omdat JIJ dat hier neerpent is het allemaal waar ja?

denk je dat ik over dat onderwerp alleen afga op wat jij verklaart - ik heb óók internet hoor - óók google - ik kan ook zelf dingen opzoeken en aan de hand van wat ik vind - mijn conclusie trekken - niet alleen afgaan op wat jij hier schrijft alsof jij in deze zo onbevooroordeeld zou zijn.
De nazi-ideologie en de islam-ideologie verschillen in wezen niet écht veel van elkaar - het enige verschil is dat het ene mag en moet bekritiseerd en uitgeroeid worden en het andere mag NIKS over gezegd worden omdat het overgoten is met een quasi religieus sausje.
Mein Kampf is het mééstgelezen boek na de koran in islamitische landen.
Verklaar dát!
Awel, bewijst u dan maar eens dat al die Bosnische moslims uit ideologie meevochten met de nazi's. Veel succes!
Oud 4 juni 2009, 12:25   #131
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Jij bent gewoon voor de nazis zolang ze maar een kleurtje hebben.
Wat een idiote en belachelijke beschuldiging .
Waar heb ik trouwens de nazi's vernoemd in de post waarop u reageert?
Oud 4 juni 2009, 12:28   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, bewijst u dan maar eens dat al die Bosnische moslims uit ideologie meevochten met de nazi's. Veel succes!
Zwijg mij over Bosnische moslims - als ik denk aan de wreedheden tijdens de oorlog in Joegoslavië krijg ik nog steeds kotsneigingen.
Koppensnellers 1ste klas waren het - in navolging van roverhoofdman, de heilige pedofeet!
Oud 4 juni 2009, 12:38   #133
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zwijg mij over Bosnische moslims - als ik denk aan de wreedheden tijdens de oorlog in Joegoslavië krijg ik nog steeds kotsneigingen.
Koppensnellers 1ste klas waren het - in navolging van roverhoofdman, de heilige pedofeet!
Natuurlijk kan u geen degelijke argumenten aanhalen, waardoor u maar vlug de discussie probeert te verleggen....

U vergeet er trouwens wel bij te zeggen dat die wreedheden langs beide kanten voorkwamen. Of hebt u nog nooit gehoort van Srebrenica?
Het zijn trouwens de Serviërs die zijn veroordeelt tot volkerenmoord/genocide op Bosnische moslims en Bosnische Kroaten. Wat zegt u daar van?

Bron: http://www.vwoverijssel.nl/nl/nieuws/bericht/4008
Oud 4 juni 2009, 12:46   #134
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gedrag van die Marokkaanse jongeren is wel degelijk racisme. Zij beroofden mijn dochter omdat ze voor hen ongelijk is, want een goed meisje in hun ogen gaat niet uit, zeker niet met jongens en een goed meisje komt niet in dancings, pikken van mijn dochter is dan ook helemaal niet fout, daar vraagt ze zelf om volgens die jongeren omdat ze zichzelf in die situatie plaatst waar dit kan.

Dat is jouw verbeelding die hier speelt. Het is eerder een situatie zoals Witte Roos het beschrijft, jouw dochter was een gemakkelijk slachtoffer. Ze hebben jouw dochter echt niet besteeld om haar te straffen dat ze in dancings zat. Dat is veel te ver gezocht.
Conservatief geschat word ik gemiddeld twee keer per week fysiek en verbaal bedreigd, geïntimideerd of op een andere manier onbeschoft of (extreem) agressief bejegend door allochtone jongens en mannen. De overgrote meerderheid van die groep is van Marokkaanse afkomst. Er is vrijwel nooit een rechtvaardiging voor het buitensporige gedrag van deze jongens. Hun gedrag heeft zonder enige twijfel een deels racistische oorsprong. Het feit dat ik een autochtone Nederlander ben is voldoende. Er lopen duizenden van die haatkoppen in Amsterdam rond.

En deze groep haat niet alleen de Nederlanders, maar ook Turken en alle andere etnische groepen, vooral de Surinamers. Ik ben een middag meegereden met een Surinaamse trambestuurder en Surinaamse conducteur. Voor deze zogenoemde ‘zwarten’ zijn de Marokkaanse agressie, intimidatie, scheldpartijen en het routineus befluimen van vrouwelijke passagiers met een andere etnische afkomst al jaren dagelijkse kost.

http://www.nrc.nl/opinie/article2249...ele_Marokkanen

Citaat:
En het is beledigend en wraakroepend dat u dus een meisje wat werd opgevoed met het idee van gelijke kansen en behandeling als zwak ziet, en jongeren die hier misbruik van maken omdat hun opvoeding dat basisrespect voor iedereen niet meegeeft minimaliseert, want ze zijn toch niet allemaal zo!
Walgelijk uw houding hoor!

Ik begrijp uw emoties hier, maar daardoor verlies u de realiteit uit het oog. Uw dochter is geen zwakkeling, ze is slachtoffer geweest. Ze was wel gemakkelijk doelwit voor hen. En zou zij zeggen dat het haar vrienden waren?

Nee; ze zijn niet allemaal zo maar velen helaas wel, omdat hun opvoeding al meegeeft wat meisjes wel of niet mogen, en hoe je vrouwen die aan dat waanzinnig denkbeeld niet beantwoorden mag behandelen.

Velen zijn net niet zo. Het is jammer dat de enige Marokkanen waarmee jouw dochter in contact is gekomen, net diegenen waren die haar hebben bestolen. Maar dat is zeker geen meerderheid van de Marokkanen. Als jij denkt van wel, heb je daar dan een bron voor?
De boodschapper als boosdoener aanwijzen is een beproefde methode als het om Marokkanen gaat: zij worden ‘gestigmatiseerd’. Maar dat is omdraaien van oorzaak en gevolg. In Amsterdam is er wel degelijk een dubieuze Marokkaanse onderklasse aan het ontstaan van verongelijkte jongemannen, die nauwelijks boodschap hebben aan de Nederlandse samenleving.
Enkele feiten (uit onder meer het rapport Marokkanen in Amsterdam, Dienst O+S, 2006): bijna zeven op de tien Marokkaanse jongens verlaten het onderwijs zonder bruikbaar diploma; 40 procent van de Marokkaanse jongeren is werkloos; en één op de tien staat bij de politie als verdachte geregistreerd van ten minste één strafbaar feit. Bijna één op de drie jongens in justitiële jeugdinrichtingen is van Marokkaanse afkomst. Het percentage verdachten onder de tweede generatie Marokkanen is zelfs het hoogst van alle etnische minderheden en is meer dan twee keer zo hoog als onder de eerste generatie Marokkanen. Ook zijn Marokkaanse jongens oververtegenwoordigd in de harde kern van jeugdige draaideurcriminelen.
Deze jongens groeien op in bedenkelijke milieus, waarin het hebben van een uitkering heel gewoon is en het hebben van werk heel bijzonder. Van de Marokkaanse mannen heeft 60 procent een uitkering, waarvan de helft een WAO-uitkering. In Amsterdam komt een op de vier Marokkaanse gezinnen rond van een bijstandsuitkering.
http://www.vkblog.nl/bericht/117913

Volgens een steekproef van wetenschappelijk onderzoeker Junger Tas kwam negentien jaar geleden al 33 procent van de Marokkaanse jongens in aanraking met de politie. Maar volgens een zeer goed ingelichte bron op het Amsterdamse stadshuis heeft nu zelfs zeventig procent van alle Marokkaanse jongens onder de 24 jaar in Amsterdam ‘antecedenten’. Dat houdt in dat ze één of meerdere keren door de politie voor een strafbaar feit zijn aangehouden. Deze anonieme bron heeft zeer goede contacten met de politie en heeft dat getal van de Amsterdamse politie zelf.
http://www.nrc.nl/opinie/article2249...ele_Marokkanen

etc etc etc........
Oud 4 juni 2009, 12:47   #135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan u geen degelijke argumenten aanhalen, waardoor u maar vlug de discussie probeert te verleggen....

U vergeet er trouwens wel bij te zeggen dat die wreedheden langs beide kanten voorkwamen. Of hebt u nog nooit gehoort van Srebrenica?
Het zijn trouwens de Serviërs die zijn veroordeelt tot volkerenmoord/genocide op Bosnische moslims en Bosnische Kroaten. Wat zegt u daar van?

Bron: http://www.vwoverijssel.nl/nl/nieuws/bericht/4008
Wanneer en door WIE zijn de Serven veroordeeld???
DAT mijn beste - zijn lui zoals U - zelfhaters - cultuurrelativisten -landverraders!

Kent U de waarheid over Srebrenica - was U er bij - kent U de reden van die dingen? VS-criminele politieke spelletjes.

Behalve te leren quoten mag je ook wat aan je spelfouten doen.
Bronnen hoef je niet te plaatsen - ik zei al eerder dat ik óók internet heb en zélf kan opzoeken.
Oud 4 juni 2009, 13:07   #136
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wanneer en door WIE zijn de Serven veroordeeld???
DAT mijn beste - zijn lui zoals U - zelfhaters - cultuurrelativisten -landverraders!

Kent U de waarheid over Srebrenica - was U er bij - kent U de reden van die dingen? VS-criminele politieke spelletjes.

Behalve te leren quoten mag je ook wat aan je spelfouten doen.
Bronnen hoef je niet te plaatsen - ik zei al eerder dat ik óók internet heb en zélf kan opzoeken.
"Wanneer en door WIE zijn de Serven veroordeeld???
DAT mijn beste - zijn lui zoals U - zelfhaters - cultuurrelativisten -landverraders!"

Door het internationaal oorlogstribunaal in Den Haag mss?

"Kent U de waarheid over Srebrenica - was U er bij - kent U de reden van die dingen? VS-criminele politieke spelletjes."

Ja, 8000 Bosnische moslims werden er in koele bloeden vermoord door Servische nationalisten. Of gaat u nu beweren dat het om een massale zelfmoord ging? De bewijzen zijn er. Generaal Krstic werd trouwens al veroordeeld voor die genocide. Moet er nog meer bewijs zijn?

"Behalve te leren quoten mag je ook wat aan je spelfouten doen."

Is dat verplicht?

"Bronnen hoef je niet te plaatsen - ik zei al eerder dat ik óók internet heb en zélf kan opzoeken."

Ok, bewijs mij dan eens:
1) dat de Bosnische moslims tijdens WO II uit ideologische overtuiging meevochten met de nazi's.
2) de uw 'waarheid' over Srebrenica.

Alvast bedankt!
Oud 4 juni 2009, 13:08   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfff, ik lijk wel tegen een muur te praten. Ik heb nergens gezegd dat ik zulke dingen minimaliseer dan wel goedkeur. Ik zeg enkel dat het naar mijn mening ongepast is om dat racisme te noemen, aangezien ze dit niet deden omdat ze blank, Christen of vrouw was, maar gewoon omdat ze een 'makkelijk' slachtoffer was. Dat is mijn mening over deze zaak. U hebt daar een andere mening over en die respecteer ik. Ik vind u toon en 'beschuldigingen' ten aanzien van mij dan ook helemaal ongepast!
Wat rasisme is mag ik ook zo noemen. Mijn dochter werd zo behandeld omdat ze volgens de islamitische overtuiging van haar vrienden toch maar zelf de situatie uitlokte, keurige meisjes lopen niet met jongens naar een dancing, dat zij juist vanuit haar opvoeding redeneerde en hun gelijke kansen bood door haar houding deed niet ter zake, voor haar "vrienden". Met dezelfde houding werd ik zelf ook geconfronteerd meermaal als veldwerker en maatschappelijk assistent, vast omdat ik zwak ben en pech had?
Ook mijn zoon en zowat al mijn vrienden delen in deze ervaringen, maar u minimaliseert lekker verder, ga uw gang...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:12   #138
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat rasisme is mag ik ook zo noemen. Mijn dochter werd zo behandeld omdat ze volgens de islamitische overtuiging van haar vrienden toch maar zelf de situatie uitlokte, keurige meisjes lopen niet met jongens naar een dancing, dat zij juist vanuit haar opvoeding redeneerde en hun gelijke kansen bood door haar houding deed niet ter zake, voor haar "vrienden". Met dezelfde houding werd ik zelf ook geconfronteerd meermaal als veldwerker en maatschappelijk assistent, vast omdat ik zwak ben en pech had?
Ook mijn zoon en zowat al mijn vrienden delen in deze ervaringen, maar u minimaliseert lekker verder, ga uw gang...
Volgens u 'minimaliseer' ik en ik vind dat u overdrijft. We komen dus geen stap verder. Vandaar dat deze discussie geen zin meer heeft naar mijn mening.

U hebt uw gedacht en ik het mijne.
Oud 4 juni 2009, 13:14   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gedrag van die Marokkaanse jongeren is wel degelijk racisme. Zij beroofden mijn dochter omdat ze voor hen ongelijk is, want een goed meisje in hun ogen gaat niet uit, zeker niet met jongens en een goed meisje komt niet in dancings, pikken van mijn dochter is dan ook helemaal niet fout, daar vraagt ze zelf om volgens die jongeren omdat ze zichzelf in die situatie plaatst waar dit kan.

Dat is jouw verbeelding die hier speelt. Het is eerder een situatie zoals Witte Roos het beschrijft, jouw dochter was een gemakkelijk slachtoffer. Ze hebben jouw dochter echt niet besteeld om haar te straffen dat ze in dancings zat. Dat is veel te ver gezocht.

En het is beledigend en wraakroepend dat u dus een meisje wat werd opgevoed met het idee van gelijke kansen en behandeling als zwak ziet, en jongeren die hier misbruik van maken omdat hun opvoeding dat basisrespect voor iedereen niet meegeeft minimaliseert, want ze zijn toch niet allemaal zo!
Walgelijk uw houding hoor!

Ik begrijp uw emoties hier, maar daardoor verlies u de realiteit uit het oog. Uw dochter is geen zwakkeling, ze is slachtoffer geweest. Ze was wel gemakkelijk doelwit voor hen. En zou zij zeggen dat het haar vrienden waren?

Nee; ze zijn niet allemaal zo maar velen helaas wel, omdat hun opvoeding al meegeeft wat meisjes wel of niet mogen, en hoe je vrouwen die aan dat waanzinnig denkbeeld niet beantwoorden mag behandelen.

Velen zijn net niet zo. Het is jammer dat de enige Marokkanen waarmee jouw dochter in contact is gekomen, net diegenen waren die haar hebben bestolen. Maar dat is zeker geen meerderheid van de Marokkanen. Als jij denkt van wel, heb je daar dan een bron voor?
Maar mens toch! Dat waren echt niet de enige Marokkanen waarmee mijn dochter in contact kwam, ze zat op een school in een aandachtswijk met zowat uitsluitend allochtonen in haar klas.
Mijn bron is jaren persoonlijke ervaring in het werken rond beeldvorming en dialoog met doelgroepen, mijn werk als maatschappelijk assistent op Antwerpen Noord en honderden gesprekken over pakweg tien jaar tijd met beleid, welzijnswerk, allochtonen zelf, rondhangjongeren, politie en politici.
Maar u mag relativeren hoor, natuurlijk baseer ik me op mijn emoties en vooroordelen, want helaas blijken de meesten wel zo, rot voor wie dit niet is als moslim en Marokkaan, dat zeker.
Ik ontmoette gelukkig wel Turkse moslims die hoop bieden op een toekomst,dat binnen hun moskee de preek uit Ankara komt helpt zeker!
Oud 4 juni 2009, 14:20   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u 'minimaliseer' ik en ik vind dat u overdrijft. We komen dus geen stap verder. Vandaar dat deze discussie geen zin meer heeft naar mijn mening.

U hebt uw gedacht en ik het mijne.
Mij best hoor, even goede vrienden; Maar noteer wel dat ik u kon uitleggen waarom er niets te minimaliseren valt maar u mij niet waarin ik overdrijf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be