Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 08:59   #121
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat doet men nu juist wel! Jammer dat je dat niet begrijpt
Racisme is volgens de wet een misdaad. Als ik bij iedere opmerking of afkeuring tegenover een niet-blanke moet horen dat ik een misdadiger ben, dan kan het me te veel worden. Daarom zijn kif-kif en het CGR perfecte voedingsbodems voor racisme.
Als je hem afkeurt omdat hij 'niet blank' is, is dat racisme.
Als je hem afkeurt omdat hij 'iets verkeerd doet' is dat geen racisme.
Niemand die iets anders beweert.
Wat is uw punt?

Volgens uw redenering is Greenpeace mede-verantwoordelijk voor het afbrokkelen van de ijsschotsen. Zij zouden dan immers, volgens dezelfde kromme logica, een voedingsbodem zijn voor milieu-onbewust handelen.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 5 april 2008 om 09:00.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:16   #122
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Als je hem afkeurt omdat hij 'niet blank' is, is dat racisme.
Als je hem afkeurt omdat hij 'iets verkeerd doet' is dat geen racisme.
Niemand die iets anders beweert.
Wat is uw punt?

Volgens uw redenering is Greenpeace mede-verantwoordelijk voor het afbrokkelen van de ijsschotsen. Zij zouden dan immers, volgens dezelfde kromme logica, een voedingsbodem zijn voor milieu-onbewust handelen.

Mijn punt is dat je van mensen racisten maakt als je hen om niets racisten noemt.
En over kromme logica gesproken. Jouw vergelijking met Greenpeace rammelt als een melkwagen vol met lege flessen. Je vergelijkt hier dingen met mensen, van psychologie heb jij blijkbaar geen kaas gegeten.
Ik ken mensen die volkomen ten onrechte van diefstal werden beschuldigd, en die om dat draaglijk te maken ook daadwerkelijk iets gingen stelen. Dat is een van de redenen waarom ik het misdadig vind om alle allochtonen als uitschot of crapuul te bestempelen, ook dat draagt bij tot hun onaangepast gedrag, of niet soms?

Laatst gewijzigd door Duym : 5 april 2008 om 09:17.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:23   #123
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Door de berichten te negeren zijn ze nog niet verdwenen.
En dan? Wat gaan die berichten doen? Uit het internet kruipen en mensen aanvallen?

Citaat:
Men kweekt geen racisten door te zeggen dat iemand racist is.
Uiteraard wel, kijk maar:

Citaat:
Men kweekt racisten door één bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, door halve waarheden op te blazen tot hele waarheden, door jaloezie te kweken, door haat te zaaien, door angst op te wekken.....
Hou dan op met die stigmatisatie van, heksenjacht op, en haatzaaierij tegen mensen die er een andere mening op nahouden dan jij.

Citaat:
Waarom zit je liever naast een blanke man dan naast het zwarte man? Wat hebben ze je wijs gemaakt.
Voor mij is dat om het even, naast wie ik zit, blank of zwart.
Mij is dat niet om het even. Ik zit liever naast familie dan naast een wildvreemde. Ik zit liever naast een knappe meid dan naast een macho met te veel uitpuilend borsthaar. Ik zit liever naast een nette man in maatpak dan naast een kaugum kauwende johnny met een giechelende trien bij.

Citaat:
En wat heeft de sharia hier nu weer mee te maken? Dat heeft toch niets te maken met racisme? We mogen islamfobie toch niet verwarren met racisme.
Het is nochthans de politiek correcte gedachtenpolitie die zo graag mensen met angst voor de islam voor racisten verslijt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:47   #124
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat je van mensen racisten maakt als je hen om niets racisten noemt.
Wie doet dat dan?

Citaat:
En over kromme logica gesproken. Jouw vergelijking met Greenpeace rammelt als een melkwagen vol met lege flessen. Je vergelijkt hier dingen met mensen, van psychologie heb jij blijkbaar geen kaas gegeten.
Greenpeace strijdt oa tegen het afbrokkelen van ijsschotsen
CGKR strijdt oa tegen racisme in onze maatschappij
Jij stelt dat het CGKR een voedingsbodem is voor racisme
ik stel dan, met dezelfde kromme logica, dat greenpeace een voedingsbodem is voor gedrag dat meer CO2 uitstoot.
Zeg nu eens waar die lege melkflessen op dat wagentje liggen?

Citaat:
Ik ken mensen die volkomen ten onrechte van diefstal werden beschuldigd, en die om dat draaglijk te maken ook daadwerkelijk iets gingen stelen.
Is dat dan een excuus om te mogen stelen?
Volgens mij blijft dat dan een strafbaar feit.

Citaat:
Dat is een van de redenen waarom ik het misdadig vind om alle allochtonen als uitschot of crapuul te bestempelen, ook dat draagt bij tot hun onaangepast gedrag, of niet soms?
Correct.
Althans van sommigen toch.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:54   #125
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Het werd stilaan tijd dat er werd opgetreden tegen forums als politics.be. Wat mensen hier allemaal durven posten is te gek voor woorden. Het strafste is dan nog dat het soort mensen dat hier dan nog durft kritiek uiten op zo'n voorstel zelf niet vies zijn om censuur te durven inroepen omdat ze "persoonlijk" worden aangevallen. Dat soort mensen is zelf niet beroerd om alles wat maar niet vlaams is te bestoken alle zonden van israel. Maar o wee als je ze dan zelf in hun broek zet. En dan maar zeuren dat de mensen die ze uitspuwen zich tegen hen keren?! Het voorstel gaat eigenlijk niet ver genoeg. Men zou niet de internetfora, maar de providers moeten aanpakken en ze verplichten racistische taal van hun netwerk te bannen. Met andere woorden na waarschuwingen gewoon de klant afsluiten.
Ik ben het volledig met u oneens.

Het voorstel van Kif Kif is trouwens vrij hypocriet. Op hun forum worden ook anti-semitische postings geplaatst. Moeten zij dan ook bestraft worden?

Een gezonde democratie kan tegen de uiting van "verkeerde" of verwerpelijke meningen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:58   #126
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Wie doet dat dan?
Man, ik heb ook het volgende van jou gelezen. Van welke planeet kom jij? Neem vlug je pilletjes.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:58   #127
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Moest het nog zo zijn dat het om individuen zou gaan, maar op forums als deze gaat het om georchestreerde akties van één bepaalde partij om het internet te vervuilen met hun opinie. Dit zal dus geen averechts effect hebben vermits de meeste individuen totaal geen schade ondervinden aan zo'n maatregel. Het Vlaams Belang zal hier wel de dupe van zijn vermits het direct één van hun propaganda kanalen raakt.
Een typisch voorbeeld van de "het doel heiligt de middelen"-theorie. Dit is precies de wijze waarop en democratie ondergraven wordt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 10:52   #128
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Pol VDD en zijn trawanten kunnen misschien een nieuwe vereniging oprichten : Reporters Tegen Persvrijheid.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:20   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Citaat:
Door de berichten te negeren zijn ze nog niet verdwenen.
Men kweekt geen racisten door te zeggen dat iemand racist is.
Men kweekt racisten door één bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, door halve waarheden op te blazen tot hele waarheden, door jaloezie te kweken, door haat te zaaien, door angst op te wekken.....
Waarom zit je liever naast een blanke man dan naast het zwarte man? Wat hebben ze je wijs gemaakt.
Voor mij is dat om het even, naast wie ik zit, blank of zwart.
En wat heeft de sharia hier nu weer mee te maken? Dat heeft toch niets te maken met racisme? We mogen islamfobie toch niet verwarren met racisme.
mij hebben ze veel wijs gemaakt als ik jong was. nu als oudere maken zij mij niets meer wijs.
ik zit ook liever naast een mooie jonge dame dan naast een dikke troela.
is dat ook rasistisch.
islamfobie is dat woord reeds opgenomen in de dikke van dale.
als ik van gene moslim moet wten, dan is dat mijn zaak. en niet de zaak van de regering.
als ik graag nen nazi zie, mag dat niet van de regering.
dus die mensen gaan gaan zeggen wat ik graag moet zien. en niet graag mag zien.
dat diene zwarte in zijn land blijft als hij het hier niet goed vind. en neen ik betaal niet graag voor die sociale profiteurs.
waar ik mij heb voor krom gewerkt wordt hier opgevreten door gasten die gene poot hebben uitgestoken.
en als het boelke hier onbetaalbaar wordt, trekken ze naar hun heimatland, alwaar ze met de kluiten die ze hier gekregen hebben, in hun land een dikke woning hebben aangekocht.
zelfs het systeem van de turkse woningverwerving kent u niet.
een turk die een woning verwerft in het buitenland, koopt die woning via een lening in het thuisland. die hem voor die woning een goedkope lening geeft.
Wil je niet antwoorden waarom je liever naast een blanke zit dan naast een zwarte? Op mijn andere vragen wil je ook niet antwoorden?
Als je het nazisme aanhangt is dat jouw zaak, maar nazi-sympathiën mag je niet in het openbaar uiten.
Wil je eens uitleggen, wat je verstaat onder "sociale profiteurs"
Waarop baseer jij je om te beweren dat de sociale zekerheid "wordt opgevreten door gasten die gene poot hebben uitgestoken"?
Waarom zou een Turk geen woning mogen kopen in zijn thuisland?
Jij mag dat ook hoor, jij mag ook een huis kopen in het buitenland.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:29   #130
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontkent dus niet dat het VB fysiek geweld gebruikt.
Het VB op zich gebruikt geen geweld.
Dat er sympatisanten van het VB zijn die geweld gebruikten ga ik niet ontkennen.
Maar daar is geen enkele partij vrij van. Zelfs een kaartersclubje als BUB had daar al mee te maken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:47   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het nog zo zijn dat het om individuen zou gaan, maar op forums als deze gaat het om georchestreerde akties van één bepaalde partij om het internet te vervuilen met hun opinie. Dit zal dus geen averechts effect hebben vermits de meeste individuen totaal geen schade ondervinden aan zo'n maatregel. Het Vlaams Belang zal hier wel de dupe van zijn vermits het direct één van hun propaganda kanalen raakt.
gelukkig dat forums als volgende géén antizionistische, géén negationistische, géén racistische meningen vertolken:

www.maroc.nl
www.maghreb.nl
www.marokko.nl
etc.. etc.

ik neem aan dat kifkif daar géén problemen mee heeft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:49   #132
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gelukkig dat forums als volgende géén antizionistische, géén negationistische, géén racistische meningen vertolken:

www.maroc.nl
www.maghreb.nl
www.marokko.nl
etc.. etc.

ik neem aan dat kifkif daar géén problemen mee heeft?

Natuurlijk niet.
In de naam van Allaaaaaa is alles toe gelaten.
Oud 5 april 2008, 12:16   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid:

Misschien zijn er nog andere forums die een klacht aan hun been hebben gekregen, maar het kifkif forum heeft er alvast een binnen:

hier staat PV van de klacht!
http://www.antisemitisme.be/site/eve...30&language=FR
trouwens Kifkif bevestigt het op de site dat er klachten zijn.... waarom doet Abou Anis dan zo geheimzinnig.
hier de NL versie maar daar zijn ze het PV vergeten bij te zetten.
http://www.antisemitisme.be/site/eve...31&language=NL

Die klacht wordt nog steeds opgevolgd door het parket....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 april 2008, 12:18   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid:

Misschien zijn er nog andere forums die een klacht aan hun been hebben gekregen, maar het kifkif forum heeft er alvast een binnen:

hier staat PV van de klacht!
http://www.antisemitisme.be/site/eve...30&language=FR
trouwens Kifkif bevestigt het op de site dat er klachten zijn.... waarom doet Abou Anis dan zo geheimzinnig.
hier de NL versie maar daar zijn ze het PV vergeten bij te zetten.
http://www.antisemitisme.be/site/eve...31&language=NL

Die klacht wordt nog steeds opgevolgd door het parket....

Oud 5 april 2008, 12:32   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
rasisten worden gekweekt, door de degene die de oorzaak zijn.
Blijf in Uw land, en profiteer daar van het systeem.
al ooit afgevraagd wat het wernemerspensioen is van iemand die alleen gewerkt heeft. (waarvan de vrouw thuis is gebleven voor de opvoeding van de kinderen)
en die dus niet ten laste van de gemeenschap vallen zoals degenen die nu bij een opvangmoeder, creche enz . zitten? welke eveneens moeten betaald worden door de gemeenschap.
En wie is de oorzaak?

Ik ben in mijn land, en betaal mee aan het systeem.
Ik weet wat het overlevingspensioen is van mijn mama, die maar enkele jaren buitenshuis gewerkt heeft, en daarna thuisgebleven is voor de opvoeding van de kinderen.
Oud 5 april 2008, 12:34   #136
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De 11-juliviering op de Brusselse Grote Markt heeft een zekere reputatie wegens ordeverstoring door extreem-rechtse stoottroepen. Bij de 11-juliviering in 1987 probeerden Vlaams-Blokkers presentatrice Alida Neslo de mond te snoeren omwille van haar huidskleur. Op een Vlaams-Blokcongres vier maanden later rakelde de ’gematigde’ Vlaams-Blokker Gerolf Annemans de zaak terug op met de woorden: "August Borms is niet gestorven om Alida Neslo op een podium te krijgen op de Brusselse Grote Markt!" Op de 11-juliviering in 1992 probeerden Vlaams-Blokkers Willem Vermandere het zwijgen op te leggen, en toen Vermandere het liedje Bange blanke man aanhief bestormden ze het podium. De stoelen op de Grote Markt vlogen in het rond, terwijl de Vlaams-Blokleiding goedkeurend toe keek vanuit een raam op de eerste verdieping aan de Grote Markt.
Ja dat waren nogal tijden he ,ik heb er nog foto's van .Telkens verwarmt het mijn hart.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:35   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ja dat waren nogal tijden he ,ik heb er nog foto's van .Telkens verwarmt het mijn hart.

Oud 5 april 2008, 12:53   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rasisten worden gekweekt, door de degene die de oorzaak zijn.
Blijf in Uw land, en profiteer daar van het systeem.
al ooit afgevraagd wat het wernemerspensioen is van iemand die alleen gewerkt heeft. (waarvan de vrouw thuis is gebleven voor de opvoeding van de kinderen)
en die dus niet ten laste van de gemeenschap vallen zoals degenen die nu bij een opvangmoeder, creche enz . zitten? welke eveneens moeten betaald worden door de gemeenschap.
je gaat hier wel even door de bocht hoor Fernand.

Indien je als moeder buitenshuis werkt, dan betaal je weldegelijk ook belastingen, bijdragen aan RSZ en bovendien betaal je wel ZELF voor de opvang van je kinderen. Het is niet de gemeenschap die daarvoor opdraait.

Daarentegen, als je het dan toch over pensioenen of weduwenpensioenen hebt: een weduwe die nooit buitenshuis heeft gewerkt ontvangt pensioen op basis van de bijdragen van haar echtgenoot, iemand die wèl buitenshuis heeft gewerkt ontvangt pensioen op basis van haar eigen bijdragen.

Uw vergelijking gaat niet op.

Waar wèl een probleem mee is, is dat hier mensen komen aanwaaien die op geen énkele manier hebben bijgedragen aan het sociale systeem, maar weldegelijk mee aan de ruif kunnen zitten, zodat het te verdelen potje van de bijdragers hoe langer hoe kleiner wordt. En dat is effectief een SCHANDE.

Als het ondertussen al zo ver is gekomen dat iemand die heel zijn leven gewerkt heeft én bijgedragen heeft, moet toekomen met een pensioentje dat lager is dan de OCMW uitkering (inclusief woningen, voedselbons en kledingbons) voor degenen die hier even komen aanwaaien, dan klopt er iets niet!

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 12:55.
Oud 5 april 2008, 12:58   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet men nu juist wel! Jammer dat je dat niet begrijpt
Racisme is volgens de wet een misdaad. Als ik bij iedere opmerking of afkeuring tegenover een niet-blanke moet horen dat ik een misdadiger ben, dan kan het me te veel worden. Daarom zijn kif-kif en het CGR perfecte voedingsbodems voor racisme.
Nee, dat begrijp ik niet. Je moet toch eerst blijk geven van racisme vooraleer je racist kan genoemd worden.
Het CGKR probeert op te treden tegen alle racisme en discriminatie. Van wie het racisme ook uitgaat, wie er ook gediscrimineerd wordt.
Oud 5 april 2008, 13:03   #140
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

is het meervoud van forum niet forA?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be