Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie 21 29,58%
Voor het Vlaams Belang en tegen euthanasie 11 15,49%
Tegen het Vlaams Belang en voor euthanasie 34 47,89%
Tegen het Vlaams Belang en tegen euthanasie 5 7,04%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2008, 19:33   #121
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hongaren moeten dan ook opkrassen?
Het jodenvraagstuk en het vreemdelingenvraagstuk zijn nochtans fundamenteel verschillend.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 19:35   #122
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het jodenvraagstuk en het vreemdelingenvraagstuk zijn nochtans fundamenteel verschillend.
Inderdaad, maar ik had het eigenlijk tegen Pavolini, die gewoon het onderscheid maakte tussen Europees en niet-Europees, alsof dat zo simpel is. Alsof er een ultieme graad van europeesheid bereikt is, die nu aan het verwateren is (komt het christendom uit Europa?)
Oud 17 mei 2008, 19:36   #123
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hongaren moeten dan ook opkrassen?
Waarom? Vormt een Hongaarse lobby soms een bedreiging voor Europa?
Oud 17 mei 2008, 19:40   #124
evilbu

Standaard

Citaat:
Waarom? Vormt een Hongaarse lobby soms een bedreiging voor Europa?
Ze hebben in het verleden toch ook nare dingen gedaan in Europa, of niet?
(Ik kan de bal terugslaan, op welke manier is er een joodse lobby, op welke manier bedreigt die Europa?)
(Discussie hoort hier eigenlijk niet thuis)
Oud 17 mei 2008, 19:42   #125
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ik had het eigenlijk tegen Pavolini, die gewoon het onderscheid maakte tussen Europees en niet-Europees, alsof dat zo simpel is. Alsof er een ultieme graad van europeesheid bereikt is, die nu aan het verwateren is (komt het christendom uit Europa?)
De Europese identiteiten zijn deels kapotgegaan, deels kapotgemaakt. Identiteit of "ras" bestaat op drie niveaus: spiritueel - cultureel - biologisch. De eerste twee niveaus zijn al kapot, de derde is nu bezig te verdwijnen. Maar: er zijn en er zullen altijd overlevende "eilandjes" zijn. De vernietiging is nooit totaal, er is sprake van historische continuïteiten.

De biologische of etnische basis moet natuurlijk gevrijwaard worden, maar zijn belang mag ook niet overdreven worden. Het is niet het alfa en het omega van "identiteit". Anders zou er sprake zijn van biologisch materialisme.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 17 mei 2008 om 19:43.
Oud 17 mei 2008, 19:49   #126
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze hebben in het verleden toch ook nare dingen gedaan in Europa, of niet?
(Ik kan de bal terugslaan, op welke manier is er een joodse lobby, op welke manier bedreigt die Europa?)
(Discussie hoort hier eigenlijk niet thuis)
Inderdaad, maar ze hebben na die nare dingen in een ver verleden ook "trouw" gezworen aan Europa (het Heilige Roomse Rijk) en zijn zo min of meer "geëuropaniseerd". Ondanks hun grotendeels buiten-Europese afstamming.

Een eed van trouw uit de Middeleeuwen is in mijn ogen iets héél anders dan een hedendaags contract.

We leven tegenwoordig in een contractmaatschappij - op alle vlakken - en dat geldt ook voor nationaliteitsverwerving. Contracten zijn er tegenwoordig, omdat de decadente westerse mens zich niet meer kan of wil binden. Op geen enkel vlak.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 17 mei 2008 om 19:50.
Oud 17 mei 2008, 20:01   #127
evilbu

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ze hebben na die nare dingen in een ver verleden ook "trouw" gezworen aan Europa (het Heilige Roomse Rijk) en zijn zo min of meer "geëuropaniseerd". Ondanks hun grotendeels buiten-Europese afstamming.

Een eed van trouw uit de Middeleeuwen is in mijn ogen iets héél anders dan een hedendaags contract.
Hun magyarizeringspolitiek in Transylvanië, Kroatië, .... lijkt me toch ook haaks te staan op europeanisering, en dit was niet (enkel) in de middeleeuwen.

Is Europa niet gewoon het gemiddelde van al wat erin leeft,waardoor het niet-Europees zijn van iets of iemand gewoon komt omdat het er nog niet is, of nog niet voldoende?
Oud 17 mei 2008, 20:06   #128
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun magyarizeringspolitiek in Transylvanië, Kroatië, .... lijkt me toch ook haaks te staan op europeanisering, en dit was niet (enkel) in de middeleeuwen.

Is Europa niet gewoon het gemiddelde van al wat erin leeft,waardoor het niet-Europees zijn van iets of iemand gewoon komt omdat het er nog niet is, of nog niet voldoende?
Het is volledig off-topic, maar een vraag stel ik mij toch: wat bezielt je om vast te houden aan de slogan "Steun oranje-blauw!"? Hoe kunnen je nu kiezen voor Reynders én Milquet, Maingain én Dewever?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 20:41   #129
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
(het Heilige Roomse Rijk)
Bij mijn weten heeft Hongarije nooit in het Heilige Roomse Rijk gezeten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 20:48   #130
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is volledig off-topic, maar een vraag stel ik mij toch: wat bezielt je om vast te houden aan de slogan "Steun oranje-blauw!"? Hoe kunnen je nu kiezen voor Reynders én Milquet, Maingain én Dewever?
Dat is net het punt (dat vlagje ernaast had een weggever moeten zijn)
Oud 18 mei 2008, 13:32   #131
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Iedereen weet dat -vooral in de menswetenschappen- het sinds de vroege jaren '70 overloopt van de cryptomarxisten en links-liberalen die er les geven. Berufsverbot zou een passende maatregel zijn voor dit ongedierte.

Maar die menswetenschappers zijn vervangbare nuttige idioten van het regime. De feiten zijn wat ze zijn, ook al zijn ze niet populair.
De jarenlange studies van deze wetenschappers zullen waarschinlijk wel onergeschikt zijn aan de gedachte van een aantal hitleraanbiddertjes
Oud 18 mei 2008, 13:33   #132
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U verwart alweer twee zaken: globalisering is niet hetzelfde als technische ontwikkeling (geen vooruitgang!) die snellere verre contacten mogelijk maakt.
Deze technologische ontwikkeling komt lang niet (alleen) uit vlaanderen.
Kan u zich niety voorstellen hoe armtierig die technologie zou zijn met gesloten grenzen en zonder wereldwijde communicatie...
Oud 18 mei 2008, 13:37   #133
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook hier maakt u een karikatuur van, maar gelet op uw reacties in andere topics (over uw hypocriete beschuldigingen van NSV-geweld) bent u er vooral op uit linkse vooroordelen te trachten in stand houden.
Het gaat helemaal niet om ontwikkeling en bepaalde elementaire invloeden of uitvindingen / échte verrijkingen,... tegen te houden. Het gaat wel om de strijd tegen gelijkschakeling in taal, levenswijze, productie en consumptie, biologische diversiteit (mens, plant en dier).
Hypocriet zijn dus,
u bakent de grenzen af,
wil geen buitenlandse invloed,
buiten indien echte verrijkingen.
Wanneer iets een verrijking is en wanneer niet dat bakent u niet af.
Blijkbaar wenst u wel 'vreemde' zaken op te nemen als deze een verrijking zijn... U bent dus alles behalve consequent als het betreft buitelnadse invloeden buiten houden...
Oud 18 mei 2008, 14:03   #134
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Hongarije nooit in het Heilige Roomse Rijk gezeten.
Nee, maar na deze slag zijn ze zich wel beginnen te gedragen.
Oud 18 mei 2008, 16:12   #135
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Deze technologische ontwikkeling komt lang niet (alleen) uit vlaanderen.
Kan u zich niety voorstellen hoe armtierig die technologie zou zijn met gesloten grenzen en zonder wereldwijde communicatie...
Wat Hitleraanbiddertjes schrijven of zeggen laat me koud.
Het heeft -nogmaals- niks te maken met een arbitrair beslissen voor alles of niets. Het gaat om het weren van schadelijke kwantiteiten (producten, mensengroepen,...) die ons niks bijbrengen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 16:14   #136
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Blijkbaar wenst u wel 'vreemde' zaken op te nemen als deze een verrijking zijn... U bent dus alles behalve consequent als het betreft buitelnadse invloeden buiten houden...
Uiteraard, geen enkel volk leeft als een gesloten "eiland" (tenzij misschien de Noord-Koreanen, die dan nog een deel van een volk zijn), maar tussen een gesloten "eiland" en een liberale openheid voor alles en iedereen ligt nog een wijde afstand van mogelijkheden, variaties,...
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 01:49   #137
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik weet trouwens niet hoe het in Vlaanderen zit, maar in Nederland is het aantal vacatures sinds die toetreding van landen alleen maar gegroeid.
Ja maar dat is slechts tijdelijk. Kijk wat de migratie voor onze steenkoolmijnen (decennia's geleden) ons nu opbracht...
Werkloosheid en criminaliteit en het omvormen van een homogene maatschappij naar een multiculturele maatschappij.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 08:18   #138
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Niettegenstaande ik er een erezaak van maak om bij de verkiezingen trouw voor het Vlaams Belang te stemmen (omwille van hun standpunten op het vlak van vreemdelingen, veiligheid, en drugs), ben ik tegelijkertijd, weliswaar in weerwil van het programma, een grote voorstander van euthanasie. Als humanist ben ik zelfs voorstander van het volledige zelfbeschikkingsrecht van het individu, bv. door middel van een zelfbevrijdingspil.

Euthanasie en/of een zelfbevrijdingspil geeft aan de mensen die het leven niet meer zien zitten, de kans om zichzelf te verlossen uit hun ellendig, levensonwaardig leven. Ook kan het een (bescheiden of minder bescheiden) bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking. Meer euthanasie zou eveneens de betaalbaarheid van de gezondheidszorg ten goede komen. Een zelfbevrijdingspil zou de verzuring in de maatschappij kunnen terugdringen, omdat verzuurden eerder geneigd zouden zijn een dergelijke pil te slikken. Ook zou een zelfbevrijdingspil kunnen zorgen voor wat meer natuurlijke selectie, en zou het aantal nuttelozen in de maatschappij kunnen dalen. Ik zie dan ook alleen maar voordelen in een soepele wetgeving inzake euthanasie en zelfbeschikkingsrecht.

Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Gewetensvraag ? Moet ge echt geen schrik van hebben, het VB heeft ook geen geweten. Bovendien staan ze op tientallen 'moeilijk liggende' standpunten in de grote spreidstand. Stemmetjes van idioten tellend. Goed nadenken en ge zult ze zo vinden. De natte vinger in de lucht...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 21 mei 2008 om 08:19.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 21:17   #139
evilbu

Standaard

Citaat:
Tegen het Vlaams Belang!

Ik spreek mij niet uit over euthanasie, omdat het moeilijk is om terzake te veralgemenen.

Het is belangrijker om te beseffen dat een samenleving waarin zoveel over euthanasie wordt "gedebatteerd" en "gefilosofeerd" een zieke samenleving is. In een gezonde, normale samenleving zijn mensen niet (vlug) "levensmoe". Sterker nog: in een gezonde samenleving heeft het leven zin waardoor mensen zelfs bereid zijn lijden te dragen (en niet voor het minste ongemak te zwichten) en zelfs het eigen leven op te offeren.
Iets om over na te denken, zou ik zeggen. Maar de meesten zoeken zoiets hier niet natuurlijk.
Ik mag aannemen dat jij al heel veel zeer pijnlijke en terminale ziektes heb doorstaan, om het goede voorbeeld te geven?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be