![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: ik denk dat.. | |||
creationisme juist zit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
het creationisme ernstig genomen moet worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
ik geloof in de schepping, maar niet letterlijk (specifieer hoe dan wel) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
dat de evolutie (kosmologisch, geologisch, biologisch) juist zit |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, blijf je maar vastklampen aan je delusie
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 8 mei 2008 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de wiskunde is 99.9999... % = 100%
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
30 jaar geleden moest je je deuren, of die van je wagen, in steden ook niet openlaten. De meeste criminaliteit nu komt door onaangepasten die hier niet thuis horen. Maar zo'n 50 jaar geleden waren er benden nozems die de straten onveilig maakten. Veel minder dan de hangjongeren nu, maar het fenomeen bestond al. Ik denk niet dat die hangjongeren iets van Darwin afweten, waarschijnlijk zijn het heel goede Moslims. 30 jaar geleden kwam je zo maar het land niet binnen en als en illegale gepakt werd, vloog hij de bak in en daarna uit het land. In Brussel ben ik meerdere keren door tot de tanden gewapende rijkswachters tegengehouden voor kontrole op identiteit en fouilleren van de wagen op illegalen. Eén keer zelfs op een tweederangsweg nabij La Roche in de Ardennen. Dat was 44 jaar geleden. Incest en pedofilie kwamen evenzeer voor maar het werd doodgezwegen. Ik herhinner me een gesprek met een plattelandsdokter zo'n 40 jaar geleden in verband met een geval van incest. Hij zei: "je zou er van verschieten hoeveel dat voorkomt". Sex was taboe en kwam niet in de media. Ik heb een man gekend die me vertelde dat hij als kind door een priester gesodomiseerd werd. Hij is nu achteraan in de 50. Maar misschien zijn volgens jou al die pedofiele priesters aanhangers van Darwin.
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als je dat sprookje gelooft, natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#126 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de Kerk wat meer aandacht had geschonken aan de noden van het gewone volk in plaats van zijn eigen zakken te vullen, hadden die ideologieen geen kans gehad. Citaat:
Zeker niet met evolutieleer, integendeel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evolutieleer zegt dat de mens een diersoort is, GEEN god. Het is een les in nederigheid. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @dirk001
U spreekt over de 'bijbel', maar over welke bijbel heeft u het dan eigenlijk? Ik zou zeggen de Statenbijbel lijkt me een goede referentie want daar is voor zover we weten sinds de 17 de eeuw niet meer mee geknoeit. Recentere 'vertalingen' zijn blijkbaar schering en inslag. Kijk maar eens naar volgend lijstje en vooral naar de datums. Zelfs in de vertalingen zit dus al heel wat interpretatie. Groot Nieuws Bijbel (1996) Het Boek (1988) Leidsche vertaling (1994) Lutherse vertaling (1994) Nieuwe Bijbelvertaling (2004) Nieuwe Vertaling (1951) Staten vertaling (1637) Willibrordbijbel (1995) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 mei 2008 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() Vergeet de Naardense Bijbel niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergeet de De belangrijkste bijbel dan nog voor de creationisten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moogde gij doen, maar dat is geen evolutie.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hela, hela, ... Zo werkt falsificatie niet, hé.
Als je pretendeert - ik zeg niet da tje dat doet, maar 'als' - dat je theorie falsfieerbaar is, moet je dat op voorhand kunnen melden.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krokodillen leven toch nog? Ik zou niet weten waarom die tweede een falsificatie pur sang zou zijn? Idem met 3 (elk orgaan begint ook uit het niets, hé. Het bekende voorbeeld 'het oog' is ook ooit begonnen als iets marginaals.) En 4: zijn verwanten zijn uitgestorven.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt ook. Dat is een compleet geldige wiskundige redenering, waar geen fout op of aan te merken is. (Alleen is het soms intuïtief wat lastig.)
Dus wat probeer je daarmee te bewijzen?
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dirk is grappig.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus enkel een "waarheid", als je het concept aanneemt dat twee getallen dezelfde zijn, als er geen ander getal bestaat dat "tussen de twee" ligt. Citaat:
1. Als de statistische waarschijnlijkheid van iets zeer hoog is, dan stelt men het voor als een feit, zelfs als het intrinsiek nog altijd over een waarschijnlijkheid gaat, die op elk moment terug kan herzien worden. 2. Wetenschappelijke feiten en waarheden moeten binnen het licht worden gezien van het raamwerk dat wetenschap biedt.
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Driewerf heeft een aantal dingen opgesomd trouwens. Dirk (en met hem vele andere creationisten) beweren bijvoorbeeld dat de mens samengeleefd heeft met pakweg de T-rex. Dan wachten wij allen op bijvoorbeeld de observatie dat er menselijke skeletten worden gevonden samen met de restanten van bovenvernoemde dinosaurus in dezelfde geologische laag. Dit zou de theorie aan het wankelen brengen, maar het gebeurt gewoon niet. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 mei 2008 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() man toch, wat wilt ge nu eigelijk bereiken met belachelijke semantische spelletjes, buiten afwijken van de kern van de discussie?
"evolutie" is niet louter evolutiebiologie, ik weet niet of ge dat doorhebt maar het woord kan ook anders gebruikt worden. De evolutie van de geologische opbouw sinds de aarde haar ontstaan is een volledig correcte zinsconstructie, ook wetenschappelijk. Ik weet niet of gij geologie gehad hebt, ik vermoed van niet, maar ik wel. Ik kan het apprecieren dat mensen willen discussieren over dit soort zaken, maar doe het dan zinnig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Aan al de revisionisten die beweren dat de archeologische vondsten niet kunnen bewijzen dat de wereld meer dan 6000 jaar is, stel ik de volgende vraag: betwist u de snelheid van het licht?
Het licht heeft altijd dezelfde snelheid en wanneer het licht van sterren ons bereikt, heeft het daar vaak miljoenen jaren over gedaan. Dat is in mijn ogen nog een betere ontkrachting van het creationisme dan koolstofdatering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Een fijne wetenschappelijke observatie is oceaanvloer vorming. De magnetische polarisatierichting van de aarde wordt vastgelegd in deze oceaanvloer op het moment van vorming. Vermits deze richting om de zoveel jaren omkeert, en men de snelheid van vorming ook weet (in sommige oceanen 2mm/jaar) is het mogelijk om een tijdsreconstructie op te stellen. Zo worden sommige oceanen gedateerd op bijna 200 miljoen jaar oud. Voor moest u het nog niet weten: de vorming speelt zich af midden in de oceaan, en "breidt" telkens een stukje nieuwe vloer aan beide kanten van de "naad".
![]() Zeg eens Dirk, deze dateringsmethode is ook zeker deel van het grote wetenschappelijke complot om de mens dom te houden? |
![]() |
![]() |