Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 14:32   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geen van beiden moet aan de lijband, als ze elkaars gedrag leren kennen en kunnen respecteren. Veel kinderen handelen uit onwetendheid.

In mijn ogen mogen ze kinderen op school leren hoe ze op honden moeten reageren. Als je er schrik van hebt, steek dan rustig de straat over, als je een hond ziet, maar als je hysterisch gillend, wat een natuurlijke reflex is, gaat lopen, is de kans groot dat de hond je zal volgen.
Zo trek je van elke hond de aandacht. Een speelse hond zal achter het kind aangaan met goede bedoelingen. Een agressieve hond zal het kind willen pakken met andere bedoelingen. In ieder geval: het bange kind gaat de hond lokken, met alle mogelijke gevolgen van dien
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat zouden de kinderen van Isabelle Dinoire vinden van een hond die wil spelen?
Isabelle Dinoire werd verminkt door haar hond nadat ze een grote dosis slaappillen had genomen: 'Mijn gezicht was één groot gat: mijn neus, lippen, kin, en het grootste deel van mijn wangen waren weg. De hond keek me aan en likte het bloed van de vloer.'

Citaat:
ISABELLE DINOIRE « Ik wil niet te veel kwijt over de omstandigheden van het ongeluk. Kort gezegd heeft mijn hond Tania, een kruising tussen een labrador en een beauceron die nooit iemand had gebeten, mijn gezicht afgerukt. Het is 's nachts gebeurd. Ik had een grote dosis slaapmiddelen genomen, ik was verdoofd, en het zou kunnen dat ze me wakker heeft willen maken. Ik heb in elk geval niks gevoeld. Toen ik wakker werd, half-comateus, greep ik naar een sigaret en wou die tussen m'n lippen steken. Het lukte niet. De sigaret viel uit mijn mond. Er was niks waaraan ze kon blijven hangen.

» Ik had geen flauw benul van wat er aan de hand was en ging richting badkamer. Wat ik daar in de spiegel te zien kreeg... Mijn gezicht was één groot gat. De neus, de lippen, de kin, het grootste gedeelte van m'n wangen waren weg. Je zag alleen maar bloed. Ik dacht: dit is absurd, onmogelijk, ik herinner me niks, dat kan ik niet zijn. De hond keek me aan en likte het bloed van de vloer. Ik zwijmelde, was maar half bij bewustzijn. Het leek niet echt.

Bron : http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...-Humo3491.html

Ik post geen foto's omdat dat te gruwelijk is, je vind er enkele via bovenstaande link.
Citaat:
In mijn ogen mogen ze kinderen op school leren hoe ze op honden moeten reageren. Als je er schrik van hebt, steek dan rustig de straat over, als je een hond ziet, maar als je hysterisch gillend, wat een natuurlijke reflex is, gaat lopen, is de kans groot dat de hond je zal volgen.
Zo trek je van elke hond de aandacht. Een speelse hond zal achter het kind aangaan met goede bedoelingen. Een agressieve hond zal het kind willen pakken met andere bedoelingen. In ieder geval: het bange kind gaat de hond lokken, met alle mogelijke gevolgen van dien
.
Dat kan en mag dus NIET!!

In de ogen van eigenaars van vechthonden moeten de kinderen in de maatschappij opgevoed worden om hun honden vooral niet te storen.
Als er "ongelukken" gebeuren zijn natuurlijk de ouders van de kinderen fout,maar zeker niet de hondeneigenaars...
zie ook topic van boa over kleine pestkoppen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=105352

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 14:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:33   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Verbieden niet, maar zwaar belasten, vooral in stedelijke gebieden lijkt mij een interessante piste.

Tenzij men kan aantonen dat men zo'n hond effectief nodig heeft. (gehandicapten, schaapherders, bewakingsagenten etc.)
lol !!!

wat voor een totalitair heerschap ben jij eigenlijk ?!?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:36   #123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat doe jij als een hond je aanvalt ?
En aangevallen heeft die hé , de eigenaar kreeg het beest ni eens losgerukt van die flik ... Spelen ...
dat deel van het verhaal klopt niet.
het gaat om een Engelse dog, die heeft niet de fysieke eigenschappen (zoals pitbulls spijtig genoeg wel hebben) om te bijten en te 'blijven hangen'.

waar haal jij het trouwens dat die eigenaar het beest niet loskreeg, ik hoorde alleen maar dat de eigenaar het beest al vast had.

maar over t algemeen (ik heb t nog nooit meegemaakt, wel al voorzichtig terug weggewandeld) zou ik denken dat je er met even hard roepen en een stevige vuistslag of stamp wel zou moeten komen hoor ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2008 om 14:37.
Oud 19 juni 2008, 14:37   #124
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe jij als een hond je aanvalt ?
En aangevallen heeft die hé , de eigenaar kreeg het beest ni eens losgerukt van die flik ... Spelen ...
Wel dat weet ik nu,gewoon laten bijten zonder verzet,de ernstiste wonden zijn scheurwonden bij het weg trekken
Een bijtwonde doet erg veel pijn,maar zal U niet doden,bij vezet gaat de hond harder bijten wegens aanmoedeging,deze beten zijn dodelijk.....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 juni 2008 om 14:37.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:41   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wel dat weet ik nu,gewoon laten bijten zonder verzet,de ernstiste wonden zijn scheurwonden bij het weg trekken
Een bijtwonde doet erg veel pijn,maar zal U niet doden,bij vezet gaat de hond harder bijten wegens aanmoedeging,deze beten zijn dodelijk.....
D�*n heb ik toch liever dat een flik vooraf enkele 9mm-kogels in het beest schiet Flauw van mij, hé?
Oplossing: boulettekes uitdelen

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 14:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:42   #126
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol !!!

wat voor een totalitair heerschap ben jij eigenlijk ?!?
Bwa, als je eens bedenkt hoeveel overlast (lawaai, stront, onveiligheid) zo'n beest oplevert in de stad dan mag daar gerust in serieus klinkende munt voor betaald worden door de eigenaars.

Ik pleit dus voor een herinvoering van de hondenbelasting en die mag best substantieel zijn en gespecifieerd volgens het ras van de hong waarbij men voor pitbulls en andere vechthonden in het zwaarste tarief valt.

Kortom, ls mensen asociale beesten willen houden, ze doen maar maar dan moeten ze daarvoor betalen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:51   #127
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
D�*n heb ik toch liever dat een flik vooraf enkele 9mm-kogels in het beest schiet Flauw van mij, hé?
Oplossing: boulettekes uitdelen
Flik heeft idd iets te snel gereageerd,maar zou jij flik willen zijn in deze?
Weet wel dat het hier om een DIER ging,weet jij hoe ze varkens,kiekens afslachten
Oud 19 juni 2008, 14:54   #128
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat deel van het verhaal klopt niet.
het gaat om een Engelse dog, die heeft niet de fysieke eigenschappen (zoals pitbulls spijtig genoeg wel hebben) om te bijten en te 'blijven hangen'.
Hij had er al met een stoel op gemept ook , en 't beest had hem nog vast , ...
Citaat:
"Onze Engelse buldog was zeker niet agressief. Hij wilde spelen", zegt eigenaar André Van Hemelryck. "De agent sloeg eerst met een stoel op onze hond en greep vervolgens naar zijn pistool. Waanzin". De eigenaar diende een klacht in tegen de agent bij het Comité P. (belga/jv)
Hopelijk heb je ook een vuurwapen bij als een hond je aanvalt , er op meppen heeft weinig nut blijkbaar ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:01   #129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij had er al met een stoel op gemept ook , en 't beest had hem nog vast , ...

Hopelijk heb je ook een vuurwapen bij als een hond je aanvalt , er op meppen heeft weinig nut blijkbaar ...
ik hoop dat je zelf ook aanvoelt dat dat verhaal niet KAN kloppen ...
Oud 19 juni 2008, 15:02   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa, als je eens bedenkt hoeveel overlast (lawaai, stront, onveiligheid) zo'n beest oplevert in de stad dan mag daar gerust in serieus klinkende munt voor betaald worden door de eigenaars.

Ik pleit dus voor een herinvoering van de hondenbelasting en die mag best substantieel zijn en gespecifieerd volgens het ras van de hong waarbij men voor pitbulls en andere vechthonden in het zwaarste tarief valt.

Kortom, ls mensen asociale beesten willen houden, ze doen maar maar dan moeten ze daarvoor betalen.

zucht ... gij hebt gelijk ze manneke, giet t maar in ne wettekst.
Oud 19 juni 2008, 16:11   #131
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2008-...iet-hond-dood/

Hier hoort men de kant van de eigenaars. Opgepast, bij mijn weten is er nog geen standpunt bekend gemaakt van de agent in kwestie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:19   #132
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na dergelijke opleiding bijt een hond (en zal het blijven doen):
http://www.youtube.com/watch?v=vybepVnDUkA

http://www.youtube.com/watch?v=Y2jUoEsPgAs

Zotten teveel op straat met dergelijke opgefokte beesten. Eén oplossing...
Dat zijn tenminste deftig opgeleide honden.
Zo heb'k er al een paar opgezet.
Maar jah, die bijten dan ook niet zomaar.

*mist de ring*
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:23   #133
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
filosoof

Je hebt gevechtshonden,en dan heb je honden die de maatschappij diene zoals politie honden drugshonden,blindegelijdehonden,rampenhonden ,lijkenhonden ect ...
Jij moet nu eens leren deze te onderscheiden,een gevechtshond mag niet toegelaten worden in onze samenleving,al de ander wel

Ik ken nu zelfs honden die bejaarden vezorgen,mooi toch hé,huisdieren zijn dan ook heel heilzaam
Inderdaad. Mijn honden zijn voor mij een deel van mijn gezin en ook mijn body guards. Nee, ik zie ze niet als wapen en wens ze daar ook niet toe te gebruiken, maar als er iemand hen iets wil aandoen, hebben ze in mijn ogen ook het recht om zich te verdedigen.

Ik heb niets tegen werkhonden, die gehandicapten dienen, mensen van onder het puin halen en zelfs niets tegen honden die drugs opsproren. Daarnaast heb ik ook veel bewondering voor bewakingshonden, alleen vind ik dat als de politie ze bij een gewone burger doodschiet, ze ze zelf ook niet meer mogen gebruiken. Meer zelfs: een gewone burger mag ook geen vuurwapen hebben om zich te verdedigen. Een flik dus wel.
Vanwege deze kromgetrokken situatie ben ik dus een voorstander om aanvalshonden uit leger en politie te weren. Een hond mag geen machtsmiddel zijn en de politie gebruikt ze daar wel degelijk voor tijdens partouilles. Honden zijn dan ook wapens voor hen en die dieren worden bij rellen mee in de vuurlinie gezet en dat vind ik verkeerd, gezien de politie dus al over andere wapens mag beschikken. Voor mij kan het dus niet meer dan er honden en paarden ingezet worden bij rellen.
Deze dieren mogen geen onnodige risico's lopen. Daarom heb ik GAIA naar aanleiding van dit voorval gecontacteerd, om te zien of deze hondenpatrouilles, die honden enkel als afschrikmiddel voor hun machtsvertoon gebruiken, kunnen afgeschaft worden. Per slot van rekening dragen deze K9 divisies ook bij tot de inspiratie van mensen die honden gaan opfokken en ook als wapen gaan gebruiken.
Ook paarden zou ik niet meer in actie willen zien bij zulke acties. Het zou niet de eerste keer zijn dat bij stenenregens er politiedieren gewond of zelfs gedood geraken. Die agenten kiezen voor de risico's. De dieren niet.
Oud 19 juni 2008, 17:29   #134
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
*mist de ring*
???

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 19 juni 2008, 17:30   #135
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alleszins, de kinderen daar in het gezin waar die maniak die hond doodschiet omdat die wil spelen zullen opgroeien en goed weten wat de zin "de politie uw vriend" echt wil zeggen.

Dat is toch al iets.
Als ze aan het Stockholm-syndroom lijden worden die dan zelf polies.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:34   #136
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat kan en mag dus NIET!!

In de ogen van eigenaars van vechthonden moeten de kinderen in de maatschappij opgevoed worden om hun honden vooral niet te storen.
Als er "ongelukken" gebeuren zijn natuurlijk de ouders van de kinderen fout,maar zeker niet de hondeneigenaars...
zie ook topic van boa over kleine pestkoppen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=105352
Een maatschappij is geven en nemen. Je mag een hond niet vogelvrij verklaren voor een kind en omgekeerd. Kinderen moeten leren hoe ze met honden omgaan en omgekeerd. Maar je mag ze dus nooit alleen samen laten.

En ik zeg nergens dat de ouders fout zijn. Ik heb er al enkele aangesproken en enkele kinderen ook. Nu ik er enkele te pakken heb gekregen, heb ik hen eens duidelijk gemaakt dat ze door naar mijn hond te spugen en er stenen naar te gooien, ze hem kwaad maken en dat deze dan inderdaad wel eens kan bijten.
Stoute hond? Ik heb hen eens gevraagd of ze het zelf leuk zouden vinden dat men hen zou behandelen, zoals ze mijn hond behandelden. Volgens mij heb ik ze zo aan het nadenken gebracht en ik spreek ouders ook aan, als het moet.

Respect moet wederzijds zijn. Kinderen moeten niet moedwillig een slapende hond wekken en moeten ook niet zomaar dingen naar hem gooien. Niemand heeft dat graag. Ik denk dat als het jou krikkel kan maken, het een dier ook krikkel kan maken.

Onlangs zag ik nog een moeder staan lachen, terwijl haar vijfjarig dochtertje regelrecht op een boerboel spuwde. Die hond begon te blaffen en dat kind gezellig nog een sspuwen en er wat stenen naar gooien, want dat was leuk. De hond reageerde en er kwam geluid uit. Eerst blafte hij na wat spuug, maar toen ze er kiezels heen gooide, begon hij te grommen. Nieuw geluid, dus leuk, dacht dat kind vast.
Ik merkte dat die hond sterk genoeg was om eventueel het hek waar hij achter zat kapot te maken en sprak die moeder aan. Zij kon amper Nederlands en vond dat ik me niet moest moeien. Haar kind mocht zich amuseren en ze had er geen oren naar, toen ik haar op de gevaren wees.
Toen haar dochtertje naar dat hek liep met een tak, trad ik wel op. Als die hond zou uitgebroken zijn en hij zou dat kind aangevallen hebben, wiens fout is het dan. Gelukkig verstond dat kind me wel en ik heb haar eens uitgelegd dat ze die hond niet speels maar kwaad maakte en dat hij sterk genoeg was om haar dood te bijten. Ik ken het ras boerboel en geloof me dat ik nog liever 3 pitbulls te lijf gaan dan zo 1.
Ze bekeek me met grote ogen en liet die stok vallen. De hond kalmeerde toen ook.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 17:37.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:35   #137
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb niets tegen werkhonden, die gehandicapten dienen, mensen van onder het puin halen en zelfs niets tegen honden die drugs opsproren. Daarnaast heb ik ook veel bewondering voor bewakingshonden, alleen vind ik dat als de politie ze bij een gewone burger doodschiet, ze ze zelf ook niet meer mogen gebruiken. Meer zelfs: een gewone burger mag ook geen vuurwapen hebben om zich te verdedigen. Een flik dus wel.
Ik denk dat de agenten die dag in dag uit met hun hond bezig zijn wel weten wat ze er aan hebben en er meer vertrouwen in hebben dan de meeste mensen in hun partner ...
Waarschijnlijk zitten die flikken meer op de hondenschool dan in de kroeg
Politiehonden zijn ook werkhonden , die goed getraind zijn , mss had héél deze zaak niet te hoeven gebeuren als de eigenaar ook langs de hondenschool had gegaan ???
Oud 19 juni 2008, 17:35   #138
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je hem ziet of hoort aankomen: somige hondenscholen trainen om geluidloos aan te vallen, zonder blaffen of grommen.
Ninja-honden dan ? Sluipmoordenaars ?! Is dat niet verboden ? Waar kan dat goed voor zijn ? Of het zou om honden moeten gaan die in oorlogstijd ingezet worden ...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:50   #139
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de agenten die dag in dag uit met hun hond bezig zijn wel weten wat ze er aan hebben en er meer vertrouwen in hebben dan de meeste mensen in hun partner ...
Waarschijnlijk zitten die flikken meer op de hondenschool dan in de kroeg
Politiehonden zijn ook werkhonden , die goed getraind zijn , mss had héél deze zaak niet te hoeven gebeuren als de eigenaar ook langs de hondenschool had gegaan ???
Ik zeg nergens dat politiehonden slecht opgeleid zijn.

Als trouwens zou blijken dat die agent echt met een stoel naar die hond geslagen heeft, dan hoop ik dat de volgende keer dat hij nog eens de revolverheld wil spelen, hij dan wel eerst een stoel gebruikt tegenover een zware crimineel met een kalashnikov, als hij daar dan nog de kans toe heeft.
Oud 19 juni 2008, 18:02   #140
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben nu ook wel een heel grote dierenvriend, en vind het ook niet kunnen dat men zomaar een hond neerknalt.

Maar om nu ineens de politiehonden te willen verbieden, en alle agenten over dezelfste kam te scheren vind ik er behoorlijk over Boa.

Uit ervaring weet'k dat de politiehonden die ze hier in België hebben rondlopen, heel goed verzorgd worden en niks tekort komen.

Trouwens, die honden doen dat graag.
een evenwichtige, genuanceerde en intelligente post.

sekond uiteraard.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be