![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de ogen van eigenaars van vechthonden moeten de kinderen in de maatschappij opgevoed worden om hun honden vooral niet te storen. Als er "ongelukken" gebeuren zijn natuurlijk de ouders van de kinderen fout,maar zeker niet de hondeneigenaars... ![]() zie ook topic van boa over kleine pestkoppen... http://forum.politics.be/showthread.php?t=105352 Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 14:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat voor een totalitair heerschap ben jij eigenlijk ?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat om een Engelse dog, die heeft niet de fysieke eigenschappen (zoals pitbulls spijtig genoeg wel hebben) om te bijten en te 'blijven hangen'. waar haal jij het trouwens dat die eigenaar het beest niet loskreeg, ik hoorde alleen maar dat de eigenaar het beest al vast had. maar over t algemeen (ik heb t nog nooit meegemaakt, wel al voorzichtig terug weggewandeld) zou ik denken dat je er met even hard roepen en een stevige vuistslag of stamp wel zou moeten komen hoor ... Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2008 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bijtwonde doet erg veel pijn,maar zal U niet doden,bij vezet gaat de hond harder bijten wegens aanmoedeging,deze beten zijn dodelijk.....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 juni 2008 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Oplossing: boulettekes uitdelen Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik pleit dus voor een herinvoering van de hondenbelasting en die mag best substantieel zijn en gespecifieerd volgens het ras van de hong waarbij men voor pitbulls en andere vechthonden in het zwaarste tarief valt. Kortom, ls mensen asociale beesten willen houden, ze doen maar maar dan moeten ze daarvoor betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet wel dat het hier om een DIER ging,weet jij hoe ze varkens,kiekens afslachten ![]()
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() ik hoop dat je zelf ook aanvoelt dat dat verhaal niet KAN kloppen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zucht ... gij hebt gelijk ze manneke, giet t maar in ne wettekst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2008-...iet-hond-dood/
Hier hoort men de kant van de eigenaars. Opgepast, bij mijn weten is er nog geen standpunt bekend gemaakt van de agent in kwestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb'k er al een paar opgezet. Maar jah, die bijten dan ook niet zomaar. ![]() *mist de ring* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen werkhonden, die gehandicapten dienen, mensen van onder het puin halen en zelfs niets tegen honden die drugs opsproren. Daarnaast heb ik ook veel bewondering voor bewakingshonden, alleen vind ik dat als de politie ze bij een gewone burger doodschiet, ze ze zelf ook niet meer mogen gebruiken. Meer zelfs: een gewone burger mag ook geen vuurwapen hebben om zich te verdedigen. Een flik dus wel. Vanwege deze kromgetrokken situatie ben ik dus een voorstander om aanvalshonden uit leger en politie te weren. Een hond mag geen machtsmiddel zijn en de politie gebruikt ze daar wel degelijk voor tijdens partouilles. Honden zijn dan ook wapens voor hen en die dieren worden bij rellen mee in de vuurlinie gezet en dat vind ik verkeerd, gezien de politie dus al over andere wapens mag beschikken. Voor mij kan het dus niet meer dan er honden en paarden ingezet worden bij rellen. Deze dieren mogen geen onnodige risico's lopen. Daarom heb ik GAIA naar aanleiding van dit voorval gecontacteerd, om te zien of deze hondenpatrouilles, die honden enkel als afschrikmiddel voor hun machtsvertoon gebruiken, kunnen afgeschaft worden. Per slot van rekening dragen deze K9 divisies ook bij tot de inspiratie van mensen die honden gaan opfokken en ook als wapen gaan gebruiken. Ook paarden zou ik niet meer in actie willen zien bij zulke acties. Het zou niet de eerste keer zijn dat bij stenenregens er politiedieren gewond of zelfs gedood geraken. Die agenten kiezen voor de risico's. De dieren niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Als ze aan het Stockholm-syndroom lijden worden die dan zelf polies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
En ik zeg nergens dat de ouders fout zijn. Ik heb er al enkele aangesproken en enkele kinderen ook. Nu ik er enkele te pakken heb gekregen, heb ik hen eens duidelijk gemaakt dat ze door naar mijn hond te spugen en er stenen naar te gooien, ze hem kwaad maken en dat deze dan inderdaad wel eens kan bijten. Stoute hond? Ik heb hen eens gevraagd of ze het zelf leuk zouden vinden dat men hen zou behandelen, zoals ze mijn hond behandelden. Volgens mij heb ik ze zo aan het nadenken gebracht en ik spreek ouders ook aan, als het moet. Respect moet wederzijds zijn. Kinderen moeten niet moedwillig een slapende hond wekken en moeten ook niet zomaar dingen naar hem gooien. Niemand heeft dat graag. Ik denk dat als het jou krikkel kan maken, het een dier ook krikkel kan maken. Onlangs zag ik nog een moeder staan lachen, terwijl haar vijfjarig dochtertje regelrecht op een boerboel spuwde. Die hond begon te blaffen en dat kind gezellig nog een sspuwen en er wat stenen naar gooien, want dat was leuk. De hond reageerde en er kwam geluid uit. Eerst blafte hij na wat spuug, maar toen ze er kiezels heen gooide, begon hij te grommen. Nieuw geluid, dus leuk, dacht dat kind vast. Ik merkte dat die hond sterk genoeg was om eventueel het hek waar hij achter zat kapot te maken en sprak die moeder aan. Zij kon amper Nederlands en vond dat ik me niet moest moeien. Haar kind mocht zich amuseren en ze had er geen oren naar, toen ik haar op de gevaren wees. Toen haar dochtertje naar dat hek liep met een tak, trad ik wel op. Als die hond zou uitgebroken zijn en hij zou dat kind aangevallen hebben, wiens fout is het dan. Gelukkig verstond dat kind me wel en ik heb haar eens uitgelegd dat ze die hond niet speels maar kwaad maakte en dat hij sterk genoeg was om haar dood te bijten. Ik ken het ras boerboel en geloof me dat ik nog liever 3 pitbulls te lijf gaan dan zo 1. Ze bekeek me met grote ogen en liet die stok vallen. De hond kalmeerde toen ook. Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zitten die flikken meer op de hondenschool dan in de kroeg ![]() Politiehonden zijn ook werkhonden , die goed getraind zijn , mss had héél deze zaak niet te hoeven gebeuren als de eigenaar ook langs de hondenschool had gegaan ??? ![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Ninja-honden dan ? Sluipmoordenaars ?! Is dat niet verboden ? Waar kan dat goed voor zijn ? Of het zou om honden moeten gaan die in oorlogstijd ingezet worden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Als trouwens zou blijken dat die agent echt met een stoel naar die hond geslagen heeft, dan hoop ik dat de volgende keer dat hij nog eens de revolverheld wil spelen, hij dan wel eerst een stoel gebruikt tegenover een zware crimineel met een kalashnikov, als hij daar dan nog de kans toe heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sekond uiteraard. |
|
![]() |
![]() |