![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik dacht dat nochtans dat jij iet of wat van economie af wist.
Laatst gewijzigd door netslet : 18 juli 2008 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, zelfs als dat zou gebeuren, dan nog zal er op die vraag ingespeeld worden op mensen die meer expertise daarin hebben, niet door de Vlaamse arbeider. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't is niet alsof er nu geen vlamingen werken in de cannabisteelt, he. De meeste coffeeshops in het zuiden van Nederland worden nu eenmaal voor een significant deel bevoorraad door kwekerijen die zich net over de grens (in België) bevinden. Dat is vrij goed gedocumenteerd. Er is dus al een arbeidsvraag aanwezig aangezien er mensen in de sector werken. Dus die expertise is al aanwezig en er werken nu al best wel mensen in de productie. Ik verwacht wel dat bij een legalisatie zal het aantal distributeurs (dealers) waarschijnlijk wel sterk afnemen omdat door het wegvallen van de illegaliteit de winstmarge waarschijnlijk niet zo groot zal zijn voor kleinere spelers. Wat zou ik mij trouwens aantrekken van de werksituatie van de Vlaamse arbeider? Planten kweken en rooien, dat is nu niet bepaald raketwetenschap, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Elke drug is chemisch. Elke stof is chemisch. Uw voeten bestaan uit chemische verbindingen.
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Ze gebruiken toch allemaal. Waarom niet?
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft het hier over de negatieve sociale gevolgen van druggebruik, maar volgens mijn zijn de sociale negatieve gevolgen veel groter. Criminele organisaties krijgen enorm veel geld, dat ze niet eerlijk spenderen maar gebruiken om andere andere illegale activiteiten te financieren. Deze activiteiten hebben heel wat ernstigere sociale gevolgen dan iemand die thuis in zijn zetel een jointje opsteekt. Ik heb het dan over drugsmoorden, bendeoorlogen, mensenhandel, gedwongen prostitutie, terrorisme. Of dacht je dat het financieren van een Afghaanse oorlogsheer geen negatieve sociale gevolgen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, gelukkig is er een gedoogbeleid.
![]() Blijkbaar zijn er toch mensen die beseffen dat softdrugs nu eenmaal een onderdeel van onze samenleving zijn. Hopelijk geraakt het snel uit de taboesfeer, zodat er deftig kan worden voorgelicht. Net als bij sex; welke voorlichting wens jij? die van 1954 of die van 2008?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens wat maakt het uit blowers zijn er altijd al geweest en zullen er altijd blijven. En voor degene die denken (of het uit één of ander rechtsgezind onderzoek halen) dat het een nefaste invloed heeft op je hersenen kunnen alvast beginnen te geloven dat stress ook geen bijdrage is voor de hersenen ![]()
![]() |
![]() |
#130 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel, laat hen tenminste voorbereid zijn op hetgeen ze kunnen verwachten. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Havana : 18 juli 2008 om 16:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() If you do drugs you're a hippe ,and hippies suck - Eric Cartman
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de werkgelegenheid betreft, is er absolute zekerheid. Tenzij je gelooft dat cannabis uit de hemel komt gevallen. 2 Dat vertelde je hier Citaat:
http://www.trimbos.nl/Downloads/Prod...cht%202006.pdf Vertel me daarna wat er verkeerd aan is, en waarom. 3 Ken jij onderzoeken waaruit blijkt dat cannabis schadelijker en/of verslavender is dan alcohol? Bronnen graag. 4 Waarom zouden we daar eigenlijk een referendum over moeten houden. Het is toch in het belang van iedereen, dat een alternatief voor alcohol, dat minder schadelijk en minder verslavend is, wordt toegelaten. 5 Waarom is eerlijke communicatie een reden te meer om de boel illegaal te houden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Mild gebruik van sommige soorten alcohol (zoals rode wijn), heeft een zeer positief effect op de hersenen van mensen. Regelmatig rode wijn drinken zou aangemoedigd moeten worden in campagnes ter bevordering van de volksgezondheid.
Voor wiet zijn dergelijke positieve lichamelijke en psychische effecten (nog) niet aangetoond en zijn er enkel aanwijzigingen voor negatieve effecten. Harde alcoholische dranken zijn evenzeer schadelijk. Ik ben dus voorstander van de afschaffing van harde alcoholische dranken, voor de promotie van rode wijn, en voor de illegalisering van wiet. Deze drugs moeten en kunnen vervangen worden door veel interessantere alternatieven die, zoals rode wijn, goede psychologische en biologische effecten ressorteren.
Laatst gewijzigd door C2C : 18 juli 2008 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Zolang er geen wetenschappelijke consensus bestaat moet men het voorzorgsprincipe hanteren en wiet-gebruikers dus tegen zichzelf beschermen.
Laatst gewijzigd door C2C : 18 juli 2008 om 19:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
|
![]() Citaat:
De studie waar je naar verwijst dient alleen om uit te leggen welke voorzorgsmaatregelen moeten genomen worden om onderzoek met menselijke test-subjecten te doen. Voorzorgsmaatregelen, dus: Citaat:
Dat sluit uiteraard het vrijgeven van dergelijke middelen als recreatieve drug volledig uit. Want ze kunnen gevaarlijk zijn wanneer ze niet zonder deze strikte regels worden genomen. Of wilt ge naast elke psilocybine-gebruiker een dokter plaatsen? Dat gaat u een duit kosten. Aanvaardbare en positieve drugs zijn drugs die (1) iedereen vrij en ongecontroleerd kan nemen zonder risico op geestelijke of lichamelijke kwalen, en die (2) een persoonlijke en maatschappelijke meerwaarde bieden. Uw voorbeeld voldoet niet, want faalt op de eerste regel.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
Miljoenen mensen zijn het slachtoffer van drugsproducenten, die heelder oorlogen en massamoorden op hun geweten hebben. Drugs onderdrukken niet enkel consumenten, ze vernielen ook het leven van mensen die leven in productie-regios. Denk aan Afghanistan, Colombia of Birma. Wie zegt dat drugs werkgelegenheid bieden moet stante pede verbannen worden naar een FARC-kamp in Colombia, moet maar gaan werken bij een druglord in Kaboel, of moet gedwongen worden voor de drug-junta van Birma op de papaver-velden te gaan slaven, met risico op neergeschoten te worden wanneer hij niet genoeg produceert.
Laatst gewijzigd door C2C : 18 juli 2008 om 19:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als je dan toch bezig bent, zet honing en fruitsiroop best op de "verdachte aankoop" lijst waarvoor je je elektronische ID kaart moet lezen alvorens het beëindigen van de transactie. Een goeie bottel "Eau de mort" zal een aardige cent opbrengen op de zwarte markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niemand hier zegt dat we drugsbaronnen meer werkgelegenheid willen geven. We willen kleine, legale boeren meer werkgelegenheid geven. De tabaksboer, de wietboer, de katoenboer, de druivenboer. Op zich is daar niet zoveel verschil tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat we het ooit eens worden. Jij hebt er blijkbaar geen probleem mee om jouw mening over hoe mensen hun eigen lichaam moeten behandelen aan anderen op te dringen. Vast met de beste bedoelingen, want ja je wil enkel doen wat het gezondste is voor hen. Ik geloof dat je mensen hun zelfstandigheid moet respecteren en zelf laten beslissen wat ze doen met hun eigen lichaam. Dit is volgens mij een elementaire vrijheid en tegelijk toont het voldoende nederigheid. Want om je eigen mening aan anderen op te dringen moet je wel erg zeker zijn dat jouw mening de juiste is. En sinds je een waardeoordeel velt waarvan je nooit met zekerheid kan weten of je wel gelijk hebt is dat wel erg riskant. |
|
![]() |
![]() |