![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() ik wist dat je dat ging doen, want het zit jou helemaal niet lekker wat ik zeg! Zoveel is enorm duidelijk Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() We zouden dit mischien beter op een andere thread kunnen doen
zo is vrij makkelijk aan te tonen dat ook bv de Quantummechanica niet klopt Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Als ik een steen aan een veer hang, dan oefent die steen een kracht uit op die veer.
Dat is meetbaar. Dat is te bewijzen. Actie = reactie. De kracht die de steen ondervindt door de gravitatie is even groot als de uitrekking maal de veerconstante. Bij deze heb ik dus summier bewezen dat gravitatie als kracht kan beschouwd worden. Of leg jij mij eens uit wat anders aan die veer zit te trekken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, er gebeurt iets! Ik ben het met je eens dat die veer bv uitgerekt wordt helemaal mee eens! Maar. dat er een kracht aan trekt is een 'concept' een gedachte constructie om te begrijpen wat er gebeurt! Denk nu eens door als het een 'kracht' zou zijn... Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() weer zo'n intelligente reactie
Er zijn wel zeer degelijk mensen die me serieus nemen en als je het door en door wil begrijpen wat ik zeg moet je dit lezen: ![]() Ook al Parcifal aangeraden maar die is te verpest die snapt er niets van.. Pin dd"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, hij draait er steeds om heen om zijn 'wetenschappelijke' wereldbeeld in stand te houden en hij heeft nog niet door dat de huidige 'wetenschap' opgezet is door dezelfde mensen die de 'religies' hebben opgezet. ![]() Hij probeert lekker binnen zijn dogma's (comfort zone)) te blijven, maar dat wordt in deze tijd steeds moeilijker! Lees lekker verder mee ![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leest gij dit eens eerst aub: http://books.google.be/books?id=w2wS...ad=2_0#PPR3,M1 En in dit geval hoeft u niet te gaan zoeken achter het boek. Dit is de integrale tekst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() joh ik heb er 3 jaar universitaire studie wis en natuurkunde op zitten
ik weet echt wel waarover ik het heb! En wat een defensieve reactie! Ik raad een boek aan, en dat ga je niet lezen , maar je gaat mij een boek aanraden! Doe niet zo gek man! Begin je een beetje te wanhopen? Ik ben er ook heel eerlijk in dat ik het vreselijk vind dat mensen zo door en door bedrogen worden!! En natuurlijk is het moeilijk een systeem aangevallen te zien waar je op 'vertrouwde' en mischien zit je er wel midden in. Dat is zuur, dat begrijp ik best. Maar moet je het per se met alle middelen verdedigen? (overigens vind ik dat soort boeken heel leuik om te lezen, waar ik nu ben ben ik omringd doo o.m. ik weet niet hoeveel van die boeken, so thanks anyway) Mischien moet je beter begrijpen dat ik JOUW niet aan wil vallen, maar het achterlijke systeem en je er mischien wel uit wil bevrijden? Ik ben je vijand niet hoor! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er ergens een organisatie is die mijn metingen beinvloedt ? Het is bullshit. U ziet ze vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eh ja, na 7 jaar onderzoek. jazeker! Alleen klopt waarschijnlijk het beeld niet wa jij er van hebt. Citaat:
Ik zeg toch helemaal nergens dat er een organisatie is die je metingen benvloed??????????? Als ik dat zou zeggen zou je gelijk hebben, dan zou ik ze zien vliegen. maar je draait en draait en draait..... Pin d"Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
man o man Paulus heeft gelijk, hier is niet tegen op te boxen! ik probeer het nog even: Citaat:
Citaat:
en mb.t tot die wet is er zijn al twee mensen die aangetoon hebben dat 1. de gravitatie op aarde variable is. en nee niet door de aarde zelf. 2. en iemand heeft aangetoond dat de wet dat alles even snel valt ook al niet klopt! Maar ja , dat vertellen 'ze' je niet daar mioet je zelf naar op zoek gaan en nieuwschierig worden en denken... Pin d"Ar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ten eerste wat bedoel je met 'onafhankelijke metingen'????? metingen meten alleen 'verschilen' je krijgt er geen begrip door. en verder moet ik lachen om je. want de meeste wetenschappers lullen over falsifieerbaarheid, en niet over 'bevestigen'. jij hier wel. Kijk, je kan een hypothese NOOIT bevestigen want het is een CONCEPT en let nu goed op: een concept kan nooit een feit worden!!!! NOOIT!! Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() oh oh
P... ohhhhhh my god! Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over de oorspong van het fysisch verschijnsel zegt een formule inderdaad niets, maar daarvoor hebben we modellen (en hopelijk op termijn 1 groot algemeen standaardmodel) die uitleggen WAAROM de fysische verschijnselen zijn hoe ze zijn en hoe alles met elkaar verbonden is. Zou dat dan voldoen aan je permanente geklaag en je gezucht over 'begrijpen (comprehense)?' Een gokje : dan ga je zeuren dat we niet begrijpen (comprehend) waarom het standaardmodel is zoals het is. En zo blijf je in cirkeltjes ronddraaien zonder ooit ergens te komen, zotte Pindar. |
|
![]() |
![]() |