Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 08:20   #121
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
je blijft maar volhouden en vastbijten ...Boadicea, wees eerlijk, vanwaar die verbetenheid ? iets persoonlijk meegemaakt met 'poco's' en 'verrijkers' ? Heb ze je iets erg aangedaan ? Vanwaar dat je het plots voor de 'autochtonen' opneemt ? ...Of ze nu terechte vluchtelingen zijn, illegalen, legale migranten zijn, je gooit ze allemaal op één hoop en beschouwt ze als profiteurs....één zaak van horen zeggen, wordt het ultieme bewijs voor jou. Goed bezig.
Probeer dat nu eens met argumenten te beantwoorden...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 1 augustus 2008 om 08:20.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 08:49   #122
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, de islam. Ik zeg nergens: de moslims, want ik denk dat de meeste van hen gewoon systeemslaven zijn, zoals als de poco's, die hier ook vanuit hun ideologie de fouten negeren en wie ze aankaarten bestrijden.
Ow, even de draad terug doornemen:

openingspost:
Citaat:
omdat de verrijkers hun oudjes hier ook komen dumpen, of omdat sans papiers met hun hongerstakingen aan onze sociale zekerheid knabbelen?

Of autochtone werklozen, die niet aan de bak komen en als parasiet beschouwd worden omdat hun allochtone lotgenoten in de watten gelegd moeten worden?
post nr 16
[quote=Boadicea;3598247] Als misnoegde moslims onze christene kerken, die op heidense heilige grond gebouwd zijn, mogen bezetten, /QUOTE]
post nr 50
Citaat:
Het zou voor de moslims ook een mooie kans zijn om de onderdrukte autochtonen te leren kennen en vice versa.
post nr 88, te quoten in zijn geheel
Citaat:
Ik zeg niet dat alle allochtonen profiteurs zijn, maar de praktijk leert dat men het allochtonen hier gemakkelijker maakt om te profiteren dan autochtonen.

Geloof me vrij, ik heb genoeg connecties in de hulpverleningssector, zowel intern als bij de hulpbehoevenden, om te zeggen dat er inderdaad mensen naar hier komen met minder fraaie bedoelingen.

Denk bv aan een Afrikaan in een lokaal postkantoor, die handtastelijk werd bij alle vrouwelijke klanten en aan de balie ging brullen dat hij als vluchteling geld moest krijgen.
Toen hij niet over de nodige documenten scheen te beschikken, dreigde hij de boel af te breken. Hij is enkel gaan lopen, toen men de politie belde.

Of wat met iemand die met zijn ene nationaliteit een uitkering ontvangt van het OCMW van gemeente X en met zijn ander paske 1 van het OCMW in gemeente Y. Komt dikwijls voor.

Op de dienst belastingen: allochtoon met 5 kinderen, dat er maar 4 bleken te zijn. Hij sprak per ongeluk zijn mond voorbij en had blijkbaar al meer dan 10 jaar het zoontje van zijn broer in het buitenland al aftrekpost aangegeven.

Die mensen hun administratie ligt niet alleen in België, dus hebben ze meer mogelijkheden om te sjoemelen. Belgen zullen het hoogst waarschijnlijk ook wel eens proberen en misschien wel eens succesvol, maar bij migranten komt het meer voor.

En ik heb deze info nota bene van mensen die zelf van allochtoon origine zijn en zich er aan doodergeren.
etc etc.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:17   #123
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je blijft maar volhouden en vastbijten .

Boadicea, wees eerlijk, vanwaar die verbetenheid ? iets persoonlijk meegemaakt met 'poco's' en 'verrijkers' ? Heb ze je iets erg aangedaan ?
Vanwaar dat je het plots voor de 'autochtonen' opneemt ?

Of ze nu terechte vluchtelingen zijn, illegalen, legale migranten zijn, je gooit ze allemaal op één hoop en beschouwt ze als profiteurs.

één zaak van horen zeggen, wordt het ultieme bewijs voor jou. Goed bezig.
poco's zijn systeemslaven die maar op mensen als ik bashen, omdat ze de hersenen niet hebben om de verdoezelde waarheid onder ogen ze te zien.

Jullie staan hier gewoon jullie zelf belachelijk te maken en beginnen me maar persoonlijk te belasteren, omdat jullie geen goede argumenten hebben.
Oud 1 augustus 2008, 09:18   #124
Boadicea

Standaard

[quote=driewerf;3602720]Ow, even de draad terug doornemen:

openingspost:

post nr 16
Citaat:
Als misnoegde moslims onze christene kerken, die op heidense heilige grond gebouwd zijn, mogen bezetten, /QUOTE]
post nr 50

post nr 88, te quoten in zijn geheel

etc etc.
Misnoegde moslims zijn niet DE moslims. Je zal met betere argumenten moeten komen.
Oud 1 augustus 2008, 09:31   #125
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
poco's zijn systeemslaven die maar op mensen als ik bashen, omdat ze de hersenen niet hebben om de verdoezelde waarheid onder ogen ze te zien.

Jullie staan hier gewoon jullie zelf belachelijk te maken en beginnen me maar persoonlijk te belasteren, omdat jullie geen goede argumenten hebben.
Ze zijn gebrainwashed, het zal een tijdje duren voor ze wakker worden en de slechte dingen kunnen loslaten. Ondertussen mogen we niet opgeven en de bevolking de realiteit en de waarheid laten zien. De spa heeft vele autochtone laten vallen voor de islam, geef hen dan ook een waarschuwing dat het zo niet verder kan.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:43   #126
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

waarom zouden wij ("poco's" volgens sommigen hier) geen goede argumenten hebben of mee afkomen ?
Wij gooien niet alles of iedereen op dezelfde hoop.
Wij gebruiken geen zaken als 'horen zeggen" als argument.
Wij knutselen geen bewijzen bij elkaar.
Wij doen niet aan toogpraat.
Wij nuanceren.
Wij zijn voor gelijke rechten en plichten voor iedereen.
Wij ijveren voor een rechtvaardige, maar kordate aanpak voor iedereen.
....

Laatst gewijzigd door goodwill : 1 augustus 2008 om 09:44.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 10:46   #127
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Dat is weer het soort onderzoek dat alles moet bewijzen. Er zijn de afgelopen 10 jaar meer dan 100.000 asielzoekers en 'sans-papier' geregulariseerd. Nu staat er in de Standaard:

Regularisatie komt samenleving ten goedevrijdag 01 augustus 2008 http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=I71URRCH#

BRUSSEL - De meeste mensen zonder papieren die tijdens de collectieve regularisatie van 2000 een verblijfs- vergunning kregen, hebben werk gevonden. En een goede woning. Dat blijkt uit een grootscheeps onderzoek. 'De regularisatie bracht rust in heel wat ontwrichte levens.'

Uiteindelijk blijkt dat 'grootscheeps onderzoek' maar over 120 personen te gaan....
Oud 1 augustus 2008, 10:58   #128
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dat is weer het soort onderzoek dat alles moet bewijzen. Er zijn de afgelopen 10 jaar meer dan 100.000 asielzoekers en 'sans-papier' geregulariseerd. Nu staat er in de Standaard:

Regularisatie komt samenleving ten goedevrijdag 01 augustus 2008 http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=I71URRCH#

BRUSSEL - De meeste mensen zonder papieren die tijdens de collectieve regularisatie van 2000 een verblijfs- vergunning kregen, hebben werk gevonden. En een goede woning. Dat blijkt uit een grootscheeps onderzoek. 'De regularisatie bracht rust in heel wat ontwrichte levens.'

Uiteindelijk blijkt dat 'grootscheeps onderzoek' maar over 120 personen te gaan....
120 is inderdaad weinig, daarom dat er een bijkomend onderzoek aan gekoppeld, ter grootte vand e oorspronkelijke steekproef van 582

in de Gazet van Antwerpen staat dat er bijkomend meer dan 500 mensen zijn nagegaan via diverse systemen, zoals de Kruispuntbank.
http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={68BC3083-F7CB-430A-947E-D2D74B1B98EE}

Jean-Pierre, alles vermelden he!
of is dit de manier van argumenteren, enkel selectief weergeven wat past in het kraampje ?
Oud 1 augustus 2008, 11:09   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
120 is inderdaad weinig, daarom dat er een bijkomend onderzoek aan gekoppeld, ter grootte vand e oorspronkelijke steekproef van 582

in de Gazet van Antwerpen staat dat er bijkomend meer dan 500 mensen zijn nagegaan via diverse systemen, zoals de Kruispuntbank.
http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={68BC3083-F7CB-430A-947E-D2D74B1B98EE}

Jean-Pierre, alles vermelden he!
of is dit de manier van argumenteren, enkel selectief weergeven wat past in het kraampje ?
500 mensen van de 50.000? dat is een hoop zeg.

Citaat:
De trends uit het onderzoek naar de geregulariseerden zijn zeer duidelijk. Twee derde van de geïnterviewde vreemdelingen heeft werk - zij het niet altijd voltijds. Een tiende werkt thuis, 13 procent leeft van een werkloosheidsuitkering en negen procent ontvangt een leefloon.
meer dan 20% leeft dus van een uitkering, op 50.000 is dat dan minstens 10.000 personen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 12:08   #130
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
500 mensen van de 50.000? dat is een hoop zeg.

.
Bij een streekproef wordt nooit de gehele populatie onderzocht maar een bepaald aantal ervan.
Niet veel kaas gegeten van statistiek ?
Oud 1 augustus 2008, 12:10   #131
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

meer dan 20% leeft dus van een uitkering, op 50.000 is dat dan minstens 10.000 personen.
amaai je kan goed projecteren.

80% werkt dus wel. Maar dat zeg jij niet, he?

En nu cijfers uit de 'gewone populatie' en vergelijken maar.
Oud 1 augustus 2008, 12:33   #132
Boadicea

Standaard

Citaat:
waarom zouden wij ("poco's" volgens sommigen hier) geen goede argumenten hebben of mee afkomen ?
Jullie zitten hier meer op iemands persoon te spelen, terwijl ik me tot zover ik kan herinneren, jullie me niet IRL kennen en dus ook niet over mijn ervaringen kunnen meespreken.

Citaat:
Wij gooien niet alles of iedereen op dezelfde hoop.
Dat is waar: volgens jullie zijn er de arme dutskes en de racisten. De ene groep moet je vertroetelen en de andere het leven zuur maken, omdat ze het niet me je eens zijn.

Citaat:
Wij gebruiken geen zaken als 'horen zeggen" als argument.
Dus jij hebt al de statistieken die je hier aanhaalt zelf gemaakt? Of uit een bron die als officieel moet gelden, gekopieerd?

Citaat:
Wij knutselen geen bewijzen bij elkaar.
Nee, maar zou ze zomaar slikken, moest een ander met meer autoriteit het in jouw plaats doen.

Citaat:
Wij doen niet aan toogpraat.
Heum, maar je past ook wel graag iedereen die je niet ligt een kleedje, om dan hoog van de toren te blazen, als het compliment terugkeert.

Citaat:
Wij nuanceren.
Hoe dan? Door iedereen die jouw mening niet deelt zomaar een racist te noemen en diens argumenten te minimaliseren?

Citaat:
Wij zijn voor gelijke rechten en plichten voor iedereen.
Nee, want bepaalde groepen wil je meer rechten geven, ten kosten van anderen. Positieve discriminatie blijft discriminatie en jullie kamp heeft deze wetten in elkaar geknutseld.
Een autochtone blanke heeft bijna geen rechten meer, als hij slachtoffer wordt van allochtone criminelen, want dan zullen ze van hem wel de dader maken. Kijk maar naar de zaken De Moor en Mombaerts. Omdat ze enkele racisten rondlopen, ontzeg je zowat alle blanke, autochtone Belgen recht op een goede, juridische verdediging.

Citaat:
Wij ijveren voor een rechtvaardige, maar kordate aanpak voor iedereen.
....
Zie vorig punt. Een Hans Van Themsche, dat willen jullie terecht hard en kordaat aanpakken, maar niet degene die de "racisten" in veel gevallen creëren met hun braaf gedrag en die daarbij nog eens de normale migranten mee in discrediet brengen.

Nee, jullie argumenten hebben jullie ook maar van een overheidsinstellig, die jullie klakkeloos vertrouwen, maar waarvan ze jullie duidelijk niet goed gezind is.
Oud 1 augustus 2008, 13:02   #133
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

[quote=Boadicea;3602757]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ow, even de draad terug doornemen: openingspost: post nr 16 ...Misnoegde moslims zijn niet DE moslims. Je zal met betere argumenten moeten komen.
Hetgeen ge hier schrijft betekent niets. Ik kan onderstellen dat misnoegde moslims een deelgroep zijn van de verzameling van de moslims. Aleen is niet bepaald op welke manier een 'misnoegde' moslim en zelfs een moslim bepaald wordt. Nergens wordt een beoordeling gegeven over het 'aantal' misnoegde moslims ten opzichte van de totale groep.
Oud 1 augustus 2008, 13:09   #134
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={68BC3083-F7CB-430A-947E-D2D74B1B98EE} ...Jean-Pierre, alles vermelden he! ...of is dit de manier van argumenteren, enkel selectief weergeven wat past in het kraampje ?
Ik duid gewoon het artikel van De Standaard aan. Ik ga nu uw redenering volgen. Vermits De Standaard ook geen melding maakt van het bijkomend onderzoek van de Gazet van Antwerpen is dit een selectief weergeven en past het niet in het kraampje van De Standaard. Tevreden nu!... Nu ga ik dergelijke redenering ook eens toepassen op de rest van uw bijdragen...
Oud 1 augustus 2008, 13:15   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik vertaal wat er staat. JIJ projecteert. Er staat helemaal niet dat 80% werkt, maar dat 2/3 werkt, soms deeltijds.

Citaat:
De trends uit het onderzoek naar de geregulariseerden zijn zeer duidelijk. Twee derde van de geïnterviewde vreemdelingen heeft werk - zij het niet altijd voltijds. Een tiende werkt thuis, 13 procent leeft van een werkloosheidsuitkering en negen procent ontvangt een leefloon.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 13:21   #136
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
amaai je kan goed projecteren. 80% werkt dus wel. Maar dat zeg jij niet, he? En nu cijfers uit de 'gewone populatie' en vergelijken maar.
Ik denk eerder dat gij niet kunt lezen... Er staat:
Twee derde van de geïnterviewde vreemdelingen heeft werk - zij het niet altijd voltijds...Een tiende werkt thuis ... 13 procent leeft van een werkloosheidsuitkering en ..9 procent ontvangt een leefloon.

Twee derden (dat is nog altijd 66.66...%) en geen 80% zoals goodwill probeert te 'projecteren' werkt... en dus 33.33...% werkt NIET
  • Van die 66.66% werken de 'meesten' maar deeltijds. Dus hebben we hier al een tegenspraak. Ze werken deeltijds.. maar worden toch opgenomen in de categorie werkenden. Hoeveel procent deeltijds werd door hen ingevuld?
  • Van die 66.66% werkt 10% thuis(?) - hoe gaan we dat controleren?
Van die andere 33.33% ontvangen 13% een werkloosheidsuitkering. ...enne hoelang hebben ze daarvoor moeten werken... zonder papieren en werkvergunning? 33.33% - 13%(werklozen) - 9%(leefloners) is nog altijd 11.33% die hier niets zitten te doen en naar alle waarschijnlijkheid ferm op onze kosten leven...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 1 augustus 2008 om 13:22.
Oud 1 augustus 2008, 14:08   #137
Boadicea

Standaard

Citaat:

Ik wil wel even duidelijk maken dat de discussie niet over hen gaat, want die hangen nergens met hun gedrogeerde kl*ten aan kranen.

Het gaat hier dus niet over de gewone populatie, maar over de lastpopulatie, die graag veel ellende veroorzaakt.

Het is wel die 20 % die geen klop doet, die verantwoordelijk zijn voor 80 % van de problemen in onze samenleving, ook van diegene die wel werken.
Oud 1 augustus 2008, 14:39   #138
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Twee derde van de geïnterviewde vreemdelingen heeft werk - zij het niet altijd voltijds...Een tiende werkt thuis ... 13 procent leeft van een werkloosheidsuitkering en ..9 procent ontvangt een leefloon.

Twee derden (dat is nog altijd 66.66...%) en geen 80% zoals goodwill probeert te 'projecteren' werkt... en dus 33.33...% werkt NIET
  • Van die 66.66% werken de 'meesten' maar deeltijds. Dus hebben we hier al een tegenspraak. Ze werken deeltijds.. maar worden toch opgenomen in de categorie werkenden. Hoeveel procent deeltijds werd door hen ingevuld?
Van die andere 33.33% ontvangen 13% een werkloosheidsuitkering. ...enne hoelang hebben ze daarvoor moeten werken... zonder papieren en werkvergunning? 33.33% - 13%(werklozen) - 9%(leefloners) is nog altijd 11.33% die hier niets zitten te doen en naar alle waarschijnlijkheid ferm op onze kosten leven...
Inderdaad potjes leegzuigen...eens kijken hoe lang ons systeem gaat blijven draaien.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:25   #139
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ok,

ik heb het artikel in de gazet van antwerpen nog eens bekeken.
http://www.gva.be/nieuws/economie/de...-D2D74B1B98EE}

- 68% werkt (deeltijds is nook werk)
- 14% dob
- 9% ocmw
- 10%: deed niets ( ?), gewoon huisvrouw of huisman ?

circe, ben je niet blij: 14% +9% =23% die van een uitkering leeft

met statistiek kan je veel doen:
je kan de 10% die niets deed uitsluiten en een berekening doen op de resterende 90% ==> hierdoor moeten wij de % verhogen met 11%
==> werk--> 68% wordt -->75%
==> uitkering --> 25%

en zo kunnen we verder analyseren.

Laatst gewijzigd door goodwill : 1 augustus 2008 om 15:28.
Oud 1 augustus 2008, 15:32   #140
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

een correctie: in het artikel stond niet 'werken de meesten maar deeltijds", maar "zij het niet altijd voltijds"

Laatst gewijzigd door goodwill : 1 augustus 2008 om 15:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be