![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Ik heb me inderdaad laten inspireren door die dolle Hollanders. Ginder zitten ze zelfs in het parlement bezig met zo'n (voor de tolerantie) heilzame ideeën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=maf;3670627]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals, het kan om een herverdeling gaan. Niet noodzakelijk extra dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonnestanden?????? Laten de katholieken ons dan een paar zonnestandfeesten teruggeven... Dan hebben heidenen als ik dan ook terug wat officieels te feesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de vrijzinnigen??? Of de (sympathisanten van de Zen-) boeddisten??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
altijd onnozel om eerst hard te roepen zonder dat je weet waarover het gaat hé. KELTISCHE FEESTEN zo te zien ben je altijd "verplicht" thuisgeweest, zonder te weten waarom. hier de uitleg voor de simpele zielen: http://www.wiccatuintje.net/jaarwiel.htm zo te zien heeft deze wicca mevrouw mijn ooit geposte feestdagen netjes gekopieerd mèt de vermelding (daarover ging het) hoeveel dagen er toevallig in het weekend vallen. Het kan toeval zijn, kan ook dat ze mijn auteurschap per ongeluk is vergeten te vermelden: http://www.sbweb.be/SB/verlof.asp?year=2008 zoals je netjes kan zien is er al minstens tot in 2013 elk jaar minstens 1 tot drie feestdagen die toevallig tijdens het weekend vallen en dus "vrij" zouden kunnen te nemen zijn. Waar leuteren die moslims dan toch over? dat niet-moslims in 2010/2011/2012/2013 telkens DRIE DAGEN extra "verlof" hebben? en zij VERPLICHT zijn om ééntje daarvan voor hun suikerfeest te reserveren? of wat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2008 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu zitten we met de situatie dat de ene persoon zijn religieuze feestagen kan vieren en de andere persoon niet. M.a.w. ongelijkwaardigheid . Als ik op 25 december in mijn gemeentehuis moet zijn , dan kan ik dat niet omdat toevallig een groep mensen het nodig vinden om niet te werken omdat er 2000 jaar geleden een charel zou geboren zijn waar ik nul de botten mee te maken heb. Zolang er dus vastgehouden wordt aan christelijke feestdagen , hebben andere gelovigen evenveel recht op een eigen feestdag. Zoniet zijn we weeral bezig om een maatschappij te creëeren met 2 snelheden. Het wordt tijd dat men hier eens begrijpt dat ieder individu krikkrak hetzelfde mag als elk ander individu. De geschiedenis heeft daar dus niks meer mee te maken. Zo werkt het : Wat A mag , B mag. Dus geen religieuze feestdagen voor niemand of ieder individu die zelf bepaalt welke dagen voor hem belangrijk genoeg zijn om verlof te nemen. Het is het één of het ander. Als mijn gemeentehuis sluit met Pasen , dan ook met Islamitische of Joodse feestdagen. Zoniet , dan klopt er simpelweg iets niet. Dan is deze samenleving blijkbaar niet neutraal, maar partijdig. Maar dat is nu blijkbaar exact wat een grote groep mensen in dit land willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets en nog eens niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Mijn logica om het katholieke monopolie te doorbreken door een herverdeling van de officiële feestdagen is voor jou natuurlijk nog véél en véél gruwelijker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Er is helemaal geen reden om de Christelijke wortels van onze beschaving te gaan ontkennen. gaat u uw logica misschien ook doortrekken en straks onze jaarrekening, kalender en weekindeling in vraag stellen? Hebben ook allemaal regilieuze connotaties hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het tegendeel geeft alleen maar aanleiding tot paranoia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou je willen dat zowel winkeliers als gemeentepersoneel als scholen, als dan ook bedrijven 24/24 en 365/365 werken? omdat JIJ met de zonnewende persé naar het gemeentehuis wil? De zon schijnt voor IEDEREEN, de zonnestanden zijn ook voor IEDEREEN herkenbaar. niks met religie te maken. HET JAARWIEL
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2008 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat heeft het katholicisme te maken met de keltische feestdagen die we in heel Europa nog steeds vieren?
![]() |
![]() |