Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 19:47   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Mijn drie kinderen zijn allen opgevoed zonder die leugens en zijn nu allen volwassen met een normale job en ze functioneren nog normaal ook.
"Kinderen hebben die magische wereld nodig " ! Ja, omdat ouders hen die opdringen. Geen enkel dier doet zo iets.
Mensen die als kind de 'paashaas' hebben gekend of de 'klokken van Rome' of de 'kerstman', of die geloofden als kind in 'feeën' 'kobolten' en in 'kabouters' en 'draken' en dergelijke, zulke kinderen die nu volwassen zijn, hebben meestal (zoals uw kinderen) een normale job en functioneren normaal (net zoals uw kinderen).

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 19:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 20:16   #122
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ok.
Kan je akkoord gaan met :
Ik heb respect voor haar ondanks haar overtuiging.
Alhoewel "geloven in", niet direct een uiting is van enorme intelligentie, betekent dit niet dat iemand die gelovig is, per definitie dom en achterlijk is.
Ja, dat vind ik wel juist.

Maar je laatste stelling is voor discussie vatbaar. Als je niet in staat bent om verkeerde zaken af te leren, of zelfs maar in te zien dat ze verkeerd zijn, dan ben je toch niet erg slim hoor. Of moet ik "moedig" zeggen?
Want voor mensen van de oudere generatie zijn er verzachtende omstandigheden. Ze hebben minder informatie ter beschikking gehad dan wij, en ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk (aangenaam?) is om een idee waar je heel je leven mee hebt geleefd, af te zweren als er nieuwe feiten bovenkomen. Soms kan het voor hen aangenamer zijn om de illusie in stand te houden. Maar dat maakt de ilusie niet waar natuurlijk.

En ik blijf erbij, het respect is wat religie in stand houd, we moeten daarvan af. Eerst van het respect, de religie volgt wel. Want wat er nu gebeurt is het indoctrineren van kinderen om de ouderen hun illusie te gunnen.
Oud 7 oktober 2008, 20:26   #123
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Geen enkel ander volk heeft meer aan de Europese cultuur geschonken.
Je bedoelt, geen enkel ander volk is zo massal geinfiltreerd zonder zich te willen inleven. Wacht maar af, de moslims gaan ons nog meer "schenken".

Citaat:
Iedereen die Jood wil worden kan dat als hij een bepaalde procedure volgt.
Dat kan overal te wereld gebeuren.
In tegenstelling tot andere religies zoeken wij niet nieuwe klanten maar weigeren ook geen.
Overal te wereld werken/handelen Joden met niet-Joden.
En als je eender welke vraag hebt zal je elke 'normale' Jood met plezier beantwoorden,je moet alleen durven te vragen.
Yep, dat heb ik gedaan, het antwoord was "omdat uw vrouw in onze ogen onrein is." op de vraag waarom ze hen niet mocht aanraken.

Citaat:
Waar zei ik "onrein" ???
hier:
Citaat:
Trouwens wat is het verschil tussen een niet-Joods man of vrouw,als een niet-Jood onrein had geweest had ik als man ook niet een hand mogen geven aan een niet-Joodse man.(oops)

Citaat:
Het gedrag van 'wana-be-nigers' ,'hyppies','hooligans','x-sporters' enz is ook beledigend voor de Belgen.De manier hoe Walen Vlamingen besmeuren(omgekeerd ook) is walgelijk en ook beledigend voor Belgie.
Amai joenge,geen hand geven aan vreemde vrouwen en mensen zijn beledigd.
Ja, allemaal beledigend, en dat maakt andere beledigingen niet normaler. Het is niet omdat Dutroux bepaalde zaken deed, dat ik ook kinderen in mijn kelder moet steken. Want het mag volgens jouw redenering.

Merk op dat je jezelf voortdurend tegenspreekt.
Eerst zeg je dat onrein geen reden is, en dan zeg je dat je met onrein wat anders bedoelt.
Dan zeg je zelf dat die anderen OOK beledigen. Wat impliceert dat je me gelijk geeft.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 7 oktober 2008 om 20:28.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 20:45   #124
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Mijn drie kinderen zijn allen opgevoed zonder die leugens en zijn nu allen volwassen met een normale job en ze functioneren nog normaal ook.
"Kinderen hebben die magische wereld nodig " ! Ja, omdat ouders hen die opdringen. Geen enkel dier doet zo iets.
Er zijn wel méér dingen die dieren niét en mensen wél doen. Daarom zijn dieren dieren, en mensen... mensen.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 20:28   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ja, dat vind ik wel juist.

Maar je laatste stelling is voor discussie vatbaar. Als je niet in staat bent om verkeerde zaken af te leren, of zelfs maar in te zien dat ze verkeerd zijn, dan ben je toch niet erg slim hoor. Of moet ik "moedig" zeggen?
Want voor mensen van de oudere generatie zijn er verzachtende omstandigheden. Ze hebben minder informatie ter beschikking gehad dan wij, en ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk (aangenaam?) is om een idee waar je heel je leven mee hebt geleefd, af te zweren als er nieuwe feiten bovenkomen. Soms kan het voor hen aangenamer zijn om de illusie in stand te houden. Maar dat maakt de ilusie niet waar natuurlijk.

En ik blijf erbij, het respect is wat religie in stand houd, we moeten daarvan af. Eerst van het respect, de religie volgt wel. Want wat er nu gebeurt is het indoctrineren van kinderen om de ouderen hun illusie te gunnen.
Dan moet je misschien eerst eens uitleggen wat jij verstaat onder "een intelligent persoon".
Alhoewel je door logisch redeneren kan besluiten dat er geen god bestaat, kan je dit niet onomstotelijk bewijzen.
Ik begrijp niet hoe respect hebben voor iemand de religie in stand zou houden.
Ik leer mijn kinderen om o.a. respect te hebben voor hun oma, maar voedt ze niet gelovig op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:35   #126
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Respect voor "eender welk" religieus gebruik? Waarom? Toen mijn vrouw bij Joden werkte mocht ze ze zelfs geen hand geven. Want ze zou wel eens onrein kunnen zijn. Als ze tegen jou zouden zeggen "eikes, blijf uit mijn buurt, jij bent vies!" ga je dan ook respect hebben voor een religieus gebruik?

Trouwens, als je een link hebt voor mij, graag, ik vind ze niet.
Wat voor werk deed ze daar ? Ik zou niet graag vieze, onreine mensen bij mij thuis zien werken ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:37   #127
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja en neen. U moet de waarheid zeggen. Immers, wanneer men bij sommige joden op bezoek gaat, hebben ze een 'speciaal bestek voor de gojim'. Speciale glazen, enz. Want een goj is 'onrein' en wanneer die 'goj' drink uit een glas is het glas 'onrein'. Maw: het is besmet! Je reinste discriminatie noem ik dit. Punt uit.
Nogmaals : wie laat er nu vieze, onreine mensen aan zijn tafel plaatsnemen ? In zijn huis binnen komen ?
Oud 14 oktober 2008, 14:40   #128
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Te vergelijken met islamietische geestelijken die een vrouw geen hand wil geven. Correct toch?
Islam en judaisme, één pot nat ! Niet correct ! Minachting en afkeer van "ongelovigen" = racisme, discriminatie.
Oud 14 oktober 2008, 14:41   #129
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Te vergelijken met islamietische geestelijken die een vrouw geen hand wil geven. Correct toch?
Islam en judaisme, één pot nat ! Niet correct ! Minachting en afkeer van "ongelovigen" = racisme, discriminatie.
Oud 14 oktober 2008, 15:24   #130
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Lang leve het Wodanisme.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 17:08   #131
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Lang leve het Wodanisme.
Screw -ismen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 21:33   #132
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan citeer ik liefst uit Plaidoyer pour ma terre
(van Herbert Pagani):
Bravo, Fiel. Heb je deze tekst ook al eens gehoord?
Hij staat op muziek, prachtig.

http://www.youtube.com/watch?v=Qo9tsEDU5Zk
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 02:27   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Bravo, Fiel. Heb je deze tekst ook al eens gehoord?
Hij staat op muziek, prachtig.

http://www.youtube.com/watch?v=Qo9tsEDU5Zk
Ik heb 'm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 08:52   #134
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 'm
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 20:48   #135
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eens een super-ultra-verdraagzaam postje...
Ze zijn voor Israel dus ga er dan ook heen ook, ik ben tenminste niet voor de vernietiging van Israel integenstelling tot de neo-nazis, moslims en extreem linksen hier.
Oud 28 oktober 2008, 22:09   #136
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Ze zijn voor Israel dus ga er dan ook heen ook, ik ben tenminste niet voor de vernietiging van Israel integenstelling tot de neo-nazis, moslims en extreem linksen hier.
Als al het extreme tegen Israël is, zou je haast denken dat Israël wel gematigd moet zijn. Wat het natuurlijk niet is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:59   #137
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Blijkbaar ben jij de eigen cultuur ontgroeid. Ik geef vrouwen ook geen hand; niet omdat zij onrein zijn, maar om misverstanden te voorkomen. Discrimineer ik omdat ik een gehuwde vrouw uitnodig voor een pizza en een glaasje wijn. terwijl ik dat weet. Of discrimineert zij, die verzwijgt dat ze gehuwd is of een vaste vriend heeft. Ik vraag netjes al bij voorhand of zij gehuwd is of een relatie heeft. Zoja, dan ben ik verplicht om het contact af te breken. Ben ik dan die klootzak die op zijn fieven is of ben ik een lul die erin getrapt is. De joodse en de islamitische regelgeving hebben altijd gelijk, als je er bij stil staat.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 15:00   #138
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als al het extreme tegen Israël is, zou je haast denken dat Israël wel gematigd moet zijn. Wat het natuurlijk niet is.
Raar,

Nochtans de enige democratie in die regio, er zijn zelfs Israeliers die moslim zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 16:16   #139
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wauwelaer Bekijk bericht
Blijkbaar ben jij de eigen cultuur ontgroeid. Ik geef vrouwen ook geen hand; niet omdat zij onrein zijn, maar om misverstanden te voorkomen. Discrimineer ik omdat ik een gehuwde vrouw uitnodig voor een pizza en een glaasje wijn. terwijl ik dat weet. Of discrimineert zij, die verzwijgt dat ze gehuwd is of een vaste vriend heeft. Ik vraag netjes al bij voorhand of zij gehuwd is of een relatie heeft. Zoja, dan ben ik verplicht om het contact af te breken. Ben ik dan die klootzak die op zijn fieven is of ben ik een lul die erin getrapt is. De joodse en de islamitische regelgeving hebben altijd gelijk, als je er bij stil staat.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 20:09   #140
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Er zijn wel méér dingen die dieren niét en mensen wél doen. Daarom zijn dieren dieren, en mensen... mensen.
Vind je? In basis doen we nog steeds hetzelfde ze, gewoon doen we het nu met andere middelen & op een verdomd grotere schaal
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be