![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je laatste stelling is voor discussie vatbaar. Als je niet in staat bent om verkeerde zaken af te leren, of zelfs maar in te zien dat ze verkeerd zijn, dan ben je toch niet erg slim hoor. Of moet ik "moedig" zeggen? Want voor mensen van de oudere generatie zijn er verzachtende omstandigheden. Ze hebben minder informatie ter beschikking gehad dan wij, en ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk (aangenaam?) is om een idee waar je heel je leven mee hebt geleefd, af te zweren als er nieuwe feiten bovenkomen. Soms kan het voor hen aangenamer zijn om de illusie in stand te houden. Maar dat maakt de ilusie niet waar natuurlijk. En ik blijf erbij, het respect is wat religie in stand houd, we moeten daarvan af. Eerst van het respect, de religie volgt wel. Want wat er nu gebeurt is het indoctrineren van kinderen om de ouderen hun illusie te gunnen.
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
hier: Citaat:
Citaat:
Merk op dat je jezelf voortdurend tegenspreekt. Eerst zeg je dat onrein geen reden is, en dan zeg je dat je met onrein wat anders bedoelt. Dan zeg je zelf dat die anderen OOK beledigen. Wat impliceert dat je me gelijk geeft.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 7 oktober 2008 om 20:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel je door logisch redeneren kan besluiten dat er geen god bestaat, kan je dit niet onomstotelijk bewijzen. Ik begrijp niet hoe respect hebben voor iemand de religie in stand zou houden. Ik leer mijn kinderen om o.a. respect te hebben voor hun oma, maar voedt ze niet gelovig op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij staat op muziek, prachtig. http://www.youtube.com/watch?v=Qo9tsEDU5Zk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Schepen
|
![]() Ze zijn voor Israel dus ga er dan ook heen ook, ik ben tenminste niet voor de vernietiging van Israel integenstelling tot de neo-nazis, moslims en extreem linksen hier.
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als al het extreme tegen Israël is, zou je haast denken dat Israël wel gematigd moet zijn. Wat het natuurlijk niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Blijkbaar ben jij de eigen cultuur ontgroeid. Ik geef vrouwen ook geen hand; niet omdat zij onrein zijn, maar om misverstanden te voorkomen. Discrimineer ik omdat ik een gehuwde vrouw uitnodig voor een pizza en een glaasje wijn. terwijl ik dat weet. Of discrimineert zij, die verzwijgt dat ze gehuwd is of een vaste vriend heeft. Ik vraag netjes al bij voorhand of zij gehuwd is of een relatie heeft. Zoja, dan ben ik verplicht om het contact af te breken. Ben ik dan die klootzak die op zijn fieven is of ben ik een lul die erin getrapt is. De joodse en de islamitische regelgeving hebben altijd gelijk, als je er bij stil staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |