Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2008, 17:08   #121
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zionisme is een vermommig voor racisme. Zou het zo niet zijn?
Nee. Zionisme was nationalisme, geen racisme.

Om zionisme te bestrijden bent u zo'n 60 jaar te laat. Het zionisme is immers achterhaald omdat het doel al is bereikt.

Als u een hekel heeft aan Joden noem het dan zo.
Als u kritiek heeft op het beleid van Israël noem het dan zo.
Maar de term 'antizionisme' wordt grotendeels alleen maar gebruikt om te proberen te verhullen dat men antisemiet is en/of dat men het Joodse volk geen eigen staat gunt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:13   #122
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Om zionisme te bestrijden bent u zo'n 60 jaar te laat. Het zionisme is immers achterhaald omdat het doel al is bereikt.

Maar de term 'antizionisme' wordt grotendeels alleen maar gebruikt om te proberen te verhullen dat men antisemiet is en/of dat men het Joodse volk geen eigen staat gunt.
En wat als u kritiek hebt op het zuivere bestaan van Israël? Hoe heet dat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:19   #123
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En wat als u kritiek hebt op het zuivere bestaan van Israël? Hoe heet dat?
Ik zou willen zeggen: 'Dom, want Israël bestaat nu eenmaal' maar dat is te makkelijk he?

U zou uzelf gewoon 'anti-Israël' kunnen noemen.

Eén en ander hangt sterk af van wat u met uw kritiek denkt te gaan doen en hoe u uw ideaalbeeld denkt te gaan verwezenlijken...

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 oktober 2008 om 17:20.
Oud 20 oktober 2008, 17:26   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zou ik nu een hekel hebben aan de joden? Die hebben me toch niets misdaan. Natuurlijk, als ge ziet wat ze allemaal aanvangen in Palestina en hoe ze zich gedragen tegenover de Palestijnen, dan sluit ik niet uit dat ik een aversie zal ontwikkelen tegenover de joden. Tenminste indien zij zich blijven gedragen als racisten. Maar tot nu toe heb ik geen aversie tegenover de joden in het algemeen. Neen, zeker niet.

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2008 om 17:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:29   #125
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarom zou ik nu een hekel hebben aan de joden? Die hebben me toch niets misdaan. Natuurlijk, als ge ziet wat ze allemaal aanvangen in Palestina en hoe ze zich gedragen tegenover de Palestijnen, dan sluit ik niet uit dat ik een aversie zal ontwikkelen tegenover de joden. Tenminste indien zij zich blijven gedragen als racisten. Maar tot nu toe heb ik geen aversie tegenover de joden in het algemeen. Neen, zeker niet.
Ik had het niet tegen u maar sprak in het algemeen. Let op het gebruik van het woord 'Als'.
Oud 20 oktober 2008, 17:34   #126
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
De "holocaust" opzich is een vergroote term in een grote mond, terwijl elke mensleed hetzelfde leed is, zonder te discrimmineren dat het andere leed minder pijnlijk zou zijn dan het andere !

Ik zie dat u de grote concentratie-kamp van gaza minimaliseert, dat zou pas de benaming "holocaust" waard zijn !

Wat de nazi's gisteren met de joden deden is identiek wat de zionisten vandaag doen en nog erger !!!

Stop de waanzin, dat zou eens een gepaste boodschap zijn aan diegene die de holocaust vergroten en tegelijk een andere waanzin permiteren !
Ach, hoe keurig gaat u tot het randje door nét niet te zeggen wat u eigenlijk denkt. Maar ook voor déze onzin het volgende:
Citaat:
Het Palestina Komitee heeft ook nooit veel moeten hebben van sympathisanten die het optreden van het Israëlische leger vergeleken met de shoah. Zulke vergelijkingen leiden er namelijk toe dat de onnoemelijke verschrikkingen van de shoah gerelativeerd worden. In 1990 schreef het Komitee dat het "verboden moet worden het lot van de joden in de Tweede Wereldoorlog te vergelijken met dat van andere volken. Historische parallellen zijn niet te trekken. De ideologische achtergrond en praktische uitwerking zijn gelukkig nog uniek in de wereld. Als de Palestijnen hetzelfde lot hadden ondergaan als de joden in de Tweede Wereldoorlog, zou het Palestijnse volk allang zijn uitgemoord."
Oud 20 oktober 2008, 17:42   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou willen zeggen: 'Dom, want Israël bestaat nu eenmaal' maar dat is te makkelijk he?

U zou uzelf gewoon 'anti-Israël' kunnen noemen.

Eén en ander hangt sterk af van wat u met uw kritiek denkt te gaan doen en hoe u uw ideaalbeeld denkt te gaan verwezenlijken...
Zegt u nu dat kritiek op iets dat bestaat 'dom' is?
Hoe denkt u ooit iets te veranderen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 20 oktober 2008, 17:50   #128
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nee, dat zou ik w�*llen zeggen maar dat deed ik niet.

Citaat:
Ik heb niet de illusie dat ik iets kan veranderen door kritiek te hebben op het bestaan van een complete staat. Het lijkt een beetje op: 'De fractie van de Boerenpartij uit Lutjebroek waarschuwt de Volksrepubliek China nog één keer...

Het gaat er niet om dát u kritiek hebt maar hóe u iets wilt veranderen. Anders lijkt me die kritiek vrij zinloos, ja.
Oud 20 oktober 2008, 17:52   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ideeën hebben geen enkele rol, nooit geweest en zal nooit zijn.
Oud 20 oktober 2008, 17:53   #130
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ideeën hebben geen enkele rol, nooit geweest en zal nooit zijn.
Kom, kom, een beetje optimisme kan geen kwaad...
Oud 20 oktober 2008, 18:06   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je dan Cis-Jordanie ook terug wil afsplitsen en alle joodse mensen die daar woonden en dat half miljoen (en hun nazaten natuurlijk) dan ook ineens terug naar hun arabische eigendommen laten gaan? of is dat iets anders?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 18:29   #132
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dan Cis-Jordanie ook terug wil afsplitsen en alle joodse mensen die daar woonden en dat half miljoen (en hun nazaten natuurlijk) dan ook ineens terug naar hun arabische eigendommen laten gaan? of is dat iets anders?
Ik heb geen idee van de concrete modaliteiten over dit gebied, dus ik kan daar niet op antwoorden. Indien er echte massale diefstal is gebeurd, behoren de oorspronkelijke eigenaars, in de mate van het mogelijke, hersteld te worden, ja. Dat lijkt me nogal wiedes, he.
Oud 20 oktober 2008, 18:38   #133
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ah, het zijn enkel de Joden zelf die kritiek mogen hebben op het Zionisme...
...anders spreken we van "Jodenhaat"
Wat een nuance Polly!

Ik durf gerust stellen dat het merendeel van de wereldbevolking anti-zionistisch is, zonder dat daar Jodenhaat aan te pas komt.
Mogen? Mogen?!

Wie heeft het hier over niet mogen, behalve jullie """"antizionisten""""?
IK niet hoor, Noam Chomsky en Pietjan Sodomis denken evenveel wat ze willen.
Het zal Israël een zorg zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 18:46   #134
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Hedendaags Zionisme staat HAAKS op de oorspronkelijke beweging.
Chomsky oa was ooit één van de trekkers van het Zionisme, remember?
Een intellectueel van zijn kaliber veranderd niet van kamp uit opportunisme hé.

Trouwens, vreemd dat je zelfbeschikkingsrecht als argument inroept...
de Palestijnen vragen hier al jaren naar!

Van mij part mag Israel doen & laten wat ze wil. zolang ze er maar geen andere mensen mee lastig vallen... vermits dit laatste niet zo is, is het zelf een PLICHT van de wereldbevolking om zich te moeien met de interne keuken van de Israeli's... met "Jodenhaat" heeft dit niks te zien.
Wat ben ik dol op mensen die PLICHT in het groot schrijven! Het is echt héél overtuigend dan.

Dus is het evenzo een PLICHT van de werledbevolking om zich te bemoeien met de interne keuken van China wegens Tibet, met de interne keuken van
Marokko wegens de muur en de etnische zuivering in de westelijke Sahara, met de interne keuken van Soedan wegens de volkerenmoord in Darfour enz...

Of telt voor jouw alleen wat op Joden betrekking heeft?

Selectiefjes hier? De Wereld en Oxfam hebben het inderdaad druk met Israël/oeps de Palestijnen, en zo weinig met die andere werelddelen waar nog véél meer gebeurt, waar we dus écht geen Pallywoodiaanse filmregisseurs hebben om ons elke centimeter ellende breed uit te smeren..

Graag een antwoordje, want op mijn andere vragen/argumenten krijg ik bitter weinig.

Begint een beetje een afgezaagde discussie te worden met altijd weer

1) Noam Chomsky en de handvol religieuze antizionistische joden "want dat zijn ook joden"
2) De NSB (niét de Vlaamse Collaboratie hoor, néé! de stoute Hollanders)
3) De aan het licht gekomen - en flink gereprimandeerde - imperfecties van individuen in de Israëlische regering.
Oud 20 oktober 2008, 18:52   #135
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "holocaust" opzich is een vergroote term in een grote mond, terwijl elke mensleed hetzelfde leed is, zonder te discrimmineren dat het andere leed minder pijnlijk zou zijn dan het andere !

Ik zie dat u de grote concentratie-kamp van gaza minimaliseert, dat zou pas de benaming "holocaust" waard zijn !

Wat de nazi's gisteren met de joden deden is identiek wat de zionisten vandaag doen en nog erger !!!

Stop de waanzin, dat zou eens een gepaste boodschap zijn aan diegene die de holocaust vergroten en tegelijk een andere waanzin permiteren !
Het is mij vrijwel duidelijk waarom je de holocaust tussen aanhalingstekens zet. Gaza? Concentratiekamp? Ik zie niet in waarom dit een concentratiekamp zou zijn want voor een concentratiekamp komen er behoorlijk veel wapens in dit kamp. Het is natuurlijk daar waar die "Pallies" belang aan hechten. Ak-47,s Katoesja,s, SA-7 Gail raketten maar scholen, onderwijs en ziekenhuizen??? Ho maar(daar kunnen ze immers geen Joden mee doden)......
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 19:59   #136
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus is het evenzo een PLICHT van de werledbevolking om zich te bemoeien met de interne keuken van China wegens Tibet, met de interne keuken van
Marokko wegens de muur en de etnische zuivering in de westelijke Sahara, met de interne keuken van Soedan wegens de volkerenmoord in Darfour enz...

Of telt voor jouw alleen wat op Joden betrekking heeft?
Neen hoor.
Je zal me ook tegen "kameraad" Tomm van leer zien geven als het op Tibet aankomt hoor!
Oud 20 oktober 2008, 20:04   #137
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat de joden ginds 'doen' is peanuts ivg met wat er tijdens WOII is gebeurd. Ik vind dat de joden van vandaag nog verschrikkelijk veel geduld hebben met de Palestijnen in hun land.

Citaat:
Awel ja, begin eens met je eigen advies op te volgen, dat zou al een mooi begin zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 20:09   #138
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Het is mij vrijwel duidelijk waarom je de holocaust tussen aanhalingstekens zet. Gaza? Concentratiekamp? Ik zie niet in waarom dit een concentratiekamp zou zijn want voor een concentratiekamp komen er behoorlijk veel wapens in dit kamp. Het is natuurlijk daar waar die "Pallies" belang aan hechten. Ak-47,s Katoesja,s, SA-7 Gail raketten maar scholen, onderwijs en ziekenhuizen??? Ho maar(daar kunnen ze immers geen Joden mee doden)......
Ik snap trouwens niet dat de moderatie die post van Lincoln duldt.
Het is pure negationisme.

Afschuwelijk, én strafbaar. En dan maar schrikken als er klachten komen.
Want er lezen mensen mee, en dat zijn niet noodzakelijk actieve forummers.
Oud 20 oktober 2008, 20:15   #139
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik snap trouwens niet dat de moderatie die post van Lincoln duldt.
Het is pure negationisme.

Afschuwelijk, én strafbaar. En dan maar schrikken als er klachten komen.
Want er lezen mensen mee, en dat zijn niet noodzakelijk actieve forummers.
Dat ontgaat me nu toch ook. Als er iemand klaagt dat hij/zij zich persoonlijk voelt aangevallen dan wordt er onmiddellijk geknipt, maar als zo'n fundamentalist als Lincoln hier negationistische posts begint te plaatsen dan mag het wel blijven staan. En dat terwijl negationisme bij wet verboden is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 20:25   #140
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat ontgaat me nu toch ook. Als er iemand klaagt dat hij/zij zich persoonlijk voelt aangevallen dan wordt er onmiddellijk geknipt, maar als zo'n fundamentalist als Lincoln hier negationistische posts begint te plaatsen dan mag het wel blijven staan. En dat terwijl negationisme bij wet verboden is.
maar Lincoln die doet, inzake Israël, niet anders.
En geloof me maar gerust: het lot van de Palestijnen kan hem op zich maar weinig interesseren. Dit soort praat daarentegen is hij al vaak mee weggekomen alhier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be