![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is natuurlijk vééééél erger dat er een gefotoshopte satirische cartoon in een weekbladje verschijnt, dan dat zowat alle kwaliteitskranten het maanden- en maandenlang over "de canapébenoeming" hebben gehad.
Kwestie van op het ergste eerst te reageren.
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat die mevrouw een fikse vergoeding moet krijgen voor het feit dat ze door de pers wordt vernederd en geschoffeerd. Mag dat? Ja hoor...persvrijheid... Maar je moet uiteraard je verantwoordelijkheid opnemen bij eventuele schade en zonder morren betalen. Ik vind dus dat de Humo niet noodzakelijk uit de rekken moet worden gehaald omdat inderdaad de schade aan de persoon in kwestie al is aangericht.
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iets is een grap, als de context duidelijk maakt dat het als grap bedoeld is. Die context (de rubriek waarin het verschijnt, het tekstje dat erbij staat, de overduidelijk getruckeerde foto's) laat hier weinig aan de verbeelding over. We kunnen daarnaast natuurlijk nog uren discussiëren over het "niveau" van deze grap, maar als dat het criterium is voor grappen te verbieden, dan hadden we Walter Capiau al lang moeten lynchen.
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Citaat:
Maar hey jij vindt dat duidelijk grappig misschien moeten we eens wat fotos van u truceren en publiceren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Wel eigenlijk verkoopt Dag Allemaal beter, en Renault (met zijn legendarische betrouwbaarheid) verkoopt ook beter dan Mercedes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is Dag Allemaal een Top-Roddelblad, informatiegehalte NUL. En Renault verkoopt misschien grotere volume's dan Mercedes, maar dat maakt het niet beter hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft is het zelfs minder lasterend dan de berichtgeving in talloze "serieuze kranten" die beide dames maandenlang door de "canapé"-bewoording subtiel de grond in boorden, omdat het overduidelijk binnen een satirische rubriek werd geplaatst. Citaat:
Ik zeg enkel dat niemand kan ontkennen "dat het als grap bedoeld is". Of het grappig is, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Het feit dat ik mijn laatste humo ongeveer 15 jaar geleden kocht, zegt wat dat betreft genoeg.
![]() |
![]() |
#130 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fijn, zo naast de kwestie antwoorden. Het belet me alvast om mijn argumentatie wat verder uit te diepen, moest dat nodig zijn.
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De media hebben in heel deze 'story' ingespeeld op 'stereotypen'. Op de verborgen premisse dat een vrouw slechts kans heeft op promotie als ze in bed duikt met den baas. Dat is op z'n minst dubieus te noemen. Humo gaat echter een stapje verder door te 'concretiseren'. Vanuit de schoenen van 't slachtoffer is wat Humo gebracht heeft ondubbelzinnig laster. Dat het gebracht is in een rubriek die drijft op 'satire' maakt het nog niet tot een grap.
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gaat ze ook Urbanus censureren als ze naakt in zijn stripverhalen verschijnt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Als we de wet op het voorarrest als voorbeeld nemen zegt die wet dat de redelijke termijn niet overschreden mag worden, wat dan redelijk is hangt af van de betrokken magistraat. In de praktijk zie je dan, dat mensen soms vijf jaar in voorarrest zitten en dan worden vrijgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() ik vind het toch een verschil tiussen satire (zoals de mohamed kartoons), en de ereroof en laster welke hier plaats vind.
wanneer die dame een onrechtmatige benoeming heeft verkregen, (mag ieder denken wat hij wil), maar mag men niet onbewezen zeggen dat het zo is. ik vind dit een walgelijke daad. nu eens zien of de verantwoordelijke uitgever ook voor de rechtbank zal moeten komen. een persmisdrijf moet vervolgd worden. maar wanneer het persmisdrijf een vergissing is die recht gezet wordt, laat ik het aan de betrokkene over om een klacht in te dienen, en niet aan een of andere pipo die een afrekening wil maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, wat zouden Koekelberg , De Gucht, twee omhooggevallen secretaressen en een paar rechters in dit rotland gemeen hebben ? DE LOGE !!!!! Dit is gewoon een intimidatietechniek, ja op korte termijn kan Humo hier een imago uitslaan en er de facto zijn voordeel mee doen, en ja de secretaressen winnen hier niets bij want de foto's ZIJN al verspreid ... waarom dan die klacht ? Dit is gewoon een verwittiging van de loge a la "Pas op wat ge schrijft over ons of in 't vervolg halen we u uit de rekken, en moest ge denken dat we dat niet kunnen : desnoods doen we 't met drogredenen." mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 5 november 2008 om 11:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat klopt in deze affaire inderdaad. De karaktermoord is er niet gekomen door deze cartoon in Humo, ze was al veel vroeger zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Satire en cartoons drijven nu eenmaal dikwijls op het bespottelijk maken van bepaalde gebeurtenissen, of in dit geval, insinuaties. Ze zijn per definitie een vervorming van de werkelijkheid, en ik vind het daarom verkeerd ze te verbieden, net omdat het nu eenmaal (maar) cartoons zijn. Meer nog: door ze te verbieden, belaad je cartoons met een aureool van "factie" in plaats van fictie, en haal je zo het ganse begrip onderuit. Nu, het enige waar ik het met u ongetwijfeld over eens ben, is dat het hier over zeer smakeloze cartoons gaat, waar weinig creativiteit aan te pas is gekomen. Maar verbieden omwille van het "smakeloze karakter" van een cartoon, is nog iets anders dan verbieden omwille van het "kwetsende karakter". Want dat laatste komt wat mij betreft inderdaad in de buurt van de inperking van de vrijheid van mening.
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik lees dit als: "u bent niet zo'n azijnpisser als de rest van dit forum", en ik beschouw het als een compliment.