![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Obama is gekozen is op zich al een verandering. C2C omschrijft het mooi: Citaat:
Maar goed, dat is wel heel simpel. Ik wil best een paar criteria formuleren voor wanneer ik van een grote verandering wil spreken. Ten eerste is er het probleem van de ziektekostenverzekering. Wanneer 50 mln. Amerikanen niet verzekerd zijn tegen de gevolgen van ziekte, dan is dat een serieus probleem. Als Obama dat kan oplossen, wanneer hij in zijn eerste termijn de aantal onverzekerden met de helft weet te verminderen, wil ik van een een grote verandering spreken. Ten tweede, en dat is nog lastiger, is er het imperialistische karakter van de VS. De Amerikanen beschouwen de rest van de wereld als hun achtertuin. Invasies in Irak - quasi unilateraal, alleen die buiksprekerspop van een Blair deed met de VS mee - en in Afghanistan - slim gespeeld door er een VN-missie van te doen maken - zijn daar voorbeelden van. Wanneer de VS zich terugtrekken uit zowel Irak en Afghanistan en zich in het vervolg alleen bezighouden met het verdedigen van hun eigen grondgebied, zou dat een andere majeure verandering zijn. Wanneer Obama zorgt dat de VS zich terugtrekt uit Irak en begint met een terugtrekking uit Afghanistan, wil ik van een grote verandering spreken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De wens is de vader van de gedachte maar in hoeverre er in de VS politiek wat gaat veranderen - binnen en buiten - zal vooralsnog moeten blijken.
Al het andere is pure speculatie en ik vermoed dat Obama zich wel wacht voor het doen van voortijdige uitspraken. Laat de wereld nog maar even lekker doorkoken op het huidige niveau, zal ongetwijfeld wel een gedachte zijn. Hij zit voorlopig nog in een politiek niemandsland en de beslissingsbevoegdheid ligt nog steeds bij Bush.
![]() |
#123 |
Burgemeester
|
![]() ik vraag mij af hoe geloofwaardig ben waneer je iemand zijn beleid kompleet denigreert en dan met dezelfde persoon vrolijk gaat onderhandelen.
zegt iets over het algemeen denken binnen de amerikaanse politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Burgemeester
|
![]() ik wou dit hier toch nog even posten heb het toevalig gevonden.
hoor zelf. http://www.breitbart.tv/?p=194983 typisch |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() De relevantie hoeft er niet te zijn, de politiek is je achterban wat op de mouw te spelden terwijl de dagelijkse gang van zaken er in werkelijkheid compleet anders uitziet. De reden dat een minister in de problemen komt als zulke zaken uitlekken.
De politiek is zo verwarrend dat er is geen touw aan vast te knopen. In Nederland is onlangs een proces gevoerd omtrent het gebruik van stemcomputers. De vereniging van stemmers die weigerden gebruik te maken van fraudegevoelige stemcomputers verloren aanvankelijk de zaak doordat ze niet goed konden aantonen hoe een stemcomputer werkt. Ook met stembiljetten zelf blijkt namelijk geknoeid te kunnen worden. Het verklaart nog steeds niet de reden waarom de betreffende moslim in Tunesië gemarteld zal gaan worden, want ook dat feit heeft zich nog niet voorgedaan, maar hij mag wel met plannen lopen een inwoner van het gastland om het leven te brengen op grond van het feit dat hij zich religieus gekwetst voelt. Een totaal kromme redenering. In mijn ogen althans. De Tunesiër had ik zonder pardon gerepatrieerd.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 12 november 2008 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en dan achteraf vriendelijk doen in elkaars bijzijn. daar heeft men een woord voor hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Ze zullen het hem niet gemakkelijk maken.
Er zijn er die nu al oproepen om hem te laten afzetten alvorens de man zelfs in functie is. Het moet blijkbaar nogal pijn doen, de uitslag van de verkiezingen. http://www.impeach-barack-obama.com/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 13 november 2008 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Het "National Healthcare" programma van Obama stuit op hevig verzet bij de Amerikanen in het algemeen. Men wenst niet voor elkaar te betalen en laat men liever de ziektekostenverzekering in de particuliere, lees bank en verzekeringswezen, sector. Vandaar dat 6% van de Amerikaanse bevolking het zonder die verzekering moets stellen aangezien ze die niet bekostigen kunnen.
Een ander feit dat men al te gemakkelijk over het hoofd ziet is dat deze verzekeraars maar een zeer beperkt dekkingspercentage bieden en moet zwaar worden bijbetaald voor verdergaande dekkingen dan een summier basisipakket. Het egoïsme en weinig sociaalvoelende Amerikaanse burger is niet van plan een nationale ziektekostenverzekering te accepteren.
![]() |
#130 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik moet zeggen dat dat toch niet helemaal waar is heel veel amerikanen willen wel degelijk een beter werkend nationale ziektekosten aparaat. alleen de happy few wilden dat niet. maar dat is veranderd omdat bedrijven verhuizden naar het buitenland omdat het systeem gewoon veel te duur is. en obama en mccain zijn gewoon met een plan gekomen omdat de grote bedrijven de bel luiden meer niet. was dit niet zo mocht het amerikaanse volk het vergeten. ook zo iets het amerikaanse volk is wel degelijk sociaal remember vb de jaren 60. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Obamas "personeelsdienst" heeft volgende vragenlijst opgesteld voor belangstellenden, die wensen te solliciteren voor een betrekking in de regeringsploeg. Een grondige professionele benadering.
Waarom hebben de media nooit iets dergelijks gevraagd aan de nu geslaagde presidentskandidaat, dan had de burger hem zeker beter kunnen plaatsen. In het licht van de geformuleerde criteria had hij wellicht een te groot risico kunnen betekenen. http://graphics8.nytimes.com/package...stionnaire.pdf
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt op bepaalde fora, die rechts maar niet extreem zijn, zelfs al gesproken over een nieuwe burgeroorlog en opgeroepen om zich te bewapenen tegen 20 januari, "zolang het nog kan". Sommigen zijn echt aan het doldraaien nu. Een 2de 'Martin Luther King' exit-scenario is niet geheel onwaarschijnlijk. Laatst gewijzigd door parcifal : 14 november 2008 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Hier een artikel over de zogenaamde change die Obama zal brangen. Het gros van de mensen die hij aanstelt op belangrijke posities zijn mensen die al jaren meedraaien en dezelfde mentaliteit hebben als de Bush administratie... In het artikel wordt een overzicht gegeven.
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door exodus : 21 november 2008 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ten tweede moet je als je niet gelooft in ‘change’ aangeven wat je wel onder verandering verstaat. Zo blijft het luchtfietsen. Ten derde kan ik me niet voorstellen dat je verandering wilt, tenzij in extreem-liberale richting, zoals bvb uitgedrukt door Ron Paul. Laatst gewijzigd door Sjaax : 21 november 2008 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is het punt wel. Stel er waait een westenwind. De weerman zegt dat er verandering zal optreden: een oostenwind zal morgen waaien. Dan zeg jij: "dat is het punt niet, het waait nog steeds, of die nu uit het westen of het oosten komt, maakt niet uit."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Echte verandering zou een ontmanteling van het corrupte systeem inhouden. Dit is zeker niet simpel maar dat moet ons niet laten van het te exposen en aan te klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Parlementslid
|
![]() Zijn nieuwste benoemingen tonen weinig 'verandering'
-een miljardaire uit hotelfamilie Pritzker als handelsminister - ze komt uit Obama's Chicago en heeft veel geld verzameld voor zijn campagne; -een Democratische goeverneur die bijna aan het einde van haar ambtstermijn is voor minister van Homeland Security - ik vraag me echt af of ze benoemd wordt wegens haar expertise, of wegens haar partij en politieke toestand; -Hillary Clinton, een would-be presidente met een reusachtig ego, dat moet slecht aflopen. |
![]() |
![]() |