![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementslid
|
![]() De volgende aflevering is deze trieste soap is al rond: de natuurlijke moeder, die wroeging heeft, wil het verkochte kind nu terug. Dat zal echter niet van een leien dakje lopen, want de Hollandse kopers van de handelswaar willen hun 'eigendom' behouden.
Op VTM kwam Jef Vermassen nog eens uitleggen hoe dramatisch dit allemaal is voor het kind in kwestie. Hij wees erop dat dit gesjacher met een mensenleven walgelijk is. Een expert had het over 'traumatische schade' voor het kind. En toch zijn er op dit forum nog nitwits die deze pure mensenhandel goedkeuren.
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb wel iets tegen het feit dat mensen daar een soap van willen maken - dat kan inderdaad het kind niet ten goede komen. 'k hoop dat het recht in deze het belang van het kind inderdaad vooropstelt - whatever that may be. Ik snap echter wel goed dat u moet doen alsof ik dit ook goedkeur.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementslid
|
![]() Niet terugkrabbelen: je hebt hezelf hier tot in den treure geprofileerd als een onversneden voorstander van dit walgelijk soort mensenhandel. Zie al je vorige posts.
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Hollandse koopmansgeest' is hier totaal niet aan de orde. Dat is net zo'n nare bewering als zouden veel Belgen er een verkeerde seksuele moraal op na houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In deze zaak hebben beide kanten zich schuldig gemaakt aan de walgelijkste vorm van mensenhandel die een beschaafd mens zich kan indenken: babyverkoop. En dat is niet 'naar', het is mensonwaardig.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo das duidelijk, niets aan toe te voegen.
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
1) Je kan dat allemaal mooi puur rationeel benaderen vanachter je studentenbureautje, maar het gaat hier om mensen en dan zijn er emoties in het spel. Adoptiekinderen willen bijna zonder uitzondering vroeg of laat meer weten over hun biologische ouders én vooral ook over de reden van afstand. Je moet geen genie zijn om te beseffen dat te horen krijgen dat je gewoon bent verkocht zware emotionele schade kan toebrengen. En bovendien de relatie tussen het kind en de "koopouders" permanent kan beschadigen. 2) Je zegt ergens dat er door de aard van wat er wordt verkocht weinig kans is dat dit tot een echte handel zal leiden. Dat is op zijn minst nogal naïef. Er zijn zelfs mensen bereid om hun organen te verkopen uit geldnood, denk je dan echt dat mensen niet bereid zijn om dat met kinderen te doen? Gevolg: de biologische ouders krijgen wroeging, maar het kind terugkrijgen zal sowieso niet eenvoudig zijn in dergelijke gevallen (de kans is niet ondenkbaar dat terugkopen er in ieder geval al niet inzit als er financiële problemen in het spel zijn). Conclusie: er zijn in deze zaak alleen maar slachtoffers. Alle betrokkenen hebben schade geleden, maar jij ziet het probleem niet. En nu ga je je er natuurlijk proberen uit te lullen door te zeggen dat je de gang van zaken in deze zaak niet goedkeurt, maar dergelijke problemen zullen er bij verkoop van kinderen altijd zijn. die problemen zijn namelijk fundamenteel. Ik klasseer je berichten vanaf nu in ieder geval ex ante verticaal. Laatst gewijzigd door Edina : 26 november 2008 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kunt u zich de psychologische ellende voorstellen die dit kind later zal ervaren als hij hoort dat hij als koopwaar werd misbruikt om speelschulden af te betalen? Van enige zelfwaarde zal nog weinig sprake zijn, vrees ik.
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Europees zou dat nog wel kunnen lukken, wereldwijd is dat vooralsnog hopeloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Ik las dat "wereldwijd" veelal de stiefmoeder een dag of wat in bemiddelend ziekenhuis verblijft en met baby en vervalst geboortebewijs uitreist, administratief nooit meer vindbaar.
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niets tegen adoptie, ook niet als daar een prijs voor wordt betaald/ontvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik begrijpen, vermits je niet hebt begrepen wat ik (concreet) wel en niet steun. Spijtig - maar dan blijf je maar in je eigen wereldje zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het probleem dan niet bij jou liggen? Druk jezelf uit zo dat er geen misverstanden zijn en daal van je troontje neer daar boven het gewone volk, kom en meng je in "ons eigen wereldje".
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg: 'ik vind het niet zo erg dat er bij een adoptie geld aan te pas komt', zeg ik niet 'ik vind dat kinderen maar getraumatiseerd mogen worden door middel van juridische spelletjes', om maar een voorbeeld te geven. Jukes heeft dat ook al geprobeerd. Het is toch niet omdat ik niets mis zie met het concept van adoptie tegen betaling, dat ik daarom zomaar goedkeur dat er in dit geval een juridisch spelletje is begonnen dat heel reëel het kind negatief zal beïnvloeden? De 'problemen' die Edina opsomt zijn problemen die met adoptie tout court te maken hebben. En het is waar: adoptie kan een redelijk pijnlijke situatie creëren. Dat ga je mij niet zien ontkennen.
![]() |
![]() |