Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2008, 21:58   #121
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alice, het is jouw houding die hypocriet, onverantwoordelijk en dwaas is. Een man die zes vrouwen verkracht is een misdadiger. Jij onthoudt alleen maar dat het een Turk is. Wat wil je ons feitelijk zeggen? Dat alle Turken verkrachters zijn?

Je houding getuigt van heel weinig respect voor de slachtoffers.

Ik vind eerder dat uw houding weinig respect geeft naar d slachtoffers en onze samenleving toe. het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen. Ik zou graag weten of onbedekte vrouwen alleen slachtoffer zijn want dat bewijst wederom de gevaarlijke situatie van de volgelingen van een pedo krijgsheer. Deze gebruiken de koran als excuus om misdrijven te plegen. Onbegrijpelijk dat onze poco regering niet wil inzien hoe gevaarlijk een islamitische opvoeding kan zijn.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 22:22   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kallikles leer lezen! Ik schrijf dat bij dit soort misdrijven gepleegd door zeventienjarigen opvoeding, directe sociale omgeving, visie op vrouwen, al of niet machocultuur mogelijk verklaren waarom een zeventienjarige zich zo gedraagt.Anders dan bij u maakt het me niet uit dat het een Turk is; ik concludeer echter wel dat gezien de informatie de Turkse plattelandscultuur invloed heeft.
Waarom zou ik wel het verband mogen leggen als het om Wim uit Staphorst ging en niet wanneer het een Turkse jongen betreft? Wie stigmatiseert bent u zelf en als u inhoudelijk kunt reageren geef ik u graag antwoord over mijn zienswijze.
Alice, ik zou vriendelijk doch kordaat willen verzoeken geen persoonlijke aanvallen als "leer lezen" en "als u inhoudelijk kunt reageren" te plaatsen.

Ik herinner je dat we hier spreken over zeer zware criminele feiten en over de levens van zes jonge vrouwen die volledig zijn verwoest. Het gaat hier over een criminele zaak, waarover het onderzoek niet is afgerond.

Als jij, die niets weet over het onderzoek (er bestaat bovendien zoiets als het geheim van het onderzoek!), dan oorzakelijke verbanden gaat proberen leggen, dan noem ik dit heel terecht erg onverantwoordelijk. Dus neen, uw zienswijze over deze zaak interesseert mij niet: u weet niets over het onderzoek en tot het onderzoek afgesloten is, hebben we maar één recht, het recht om te zwijgen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 22:34   #123
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alice, ik zou vriendelijk doch kordaat willen verzoeken geen persoonlijke aanvallen als "leer lezen" en "als u inhoudelijk kunt reageren" te plaatsen.

Ik herinner je dat we hier spreken over zeer zware criminele feiten en over de levens van zes jonge vrouwen die volledig zijn verwoest. Het gaat hier over een criminele zaak, waarover het onderzoek niet is afgerond.

Als jij, die niets weet over het onderzoek (er bestaat bovendien zoiets als het geheim van het onderzoek!), dan oorzakelijke verbanden gaat proberen leggen, dan noem ik dit heel terecht erg onverantwoordelijk. Dus neen, uw zienswijze over deze zaak interesseert mij niet: u weet niets over het onderzoek en tot het onderzoek afgesloten is, hebben we maar één recht, het recht om te zwijgen.
zet voor die zes maar minstens een 1tje wil je
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 23:45   #124
Oliebolleke
Vreemdeling

Oliebolleke's schermafbeelding

Standaard Jawel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik durf dit betwijfelen. Zijn er ernstige studies die aantonen dat verkrachting vaker voorkomt binnen bepaalde etnische groepen? Er zijn er mij geen bekend.

Dan nog gaat het hier over één dader. Het is gevaarlijk veralgemeningen te baseren op één geval.
Zie bij voorbeeld: http://www.statistics.gov.uk/cci/nugget.asp?id=467
Er zijn nog veel meer statistieken uit Scandinavië etc.

De oplossing ligt bij onderwijs en opvoeding. En bij mentaliteitsverandering.
Oliebolleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 00:04   #125
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oliebolleke Bekijk bericht
Zie bij voorbeeld: http://www.statistics.gov.uk/cci/nugget.asp?id=467
Er zijn nog veel meer statistieken uit Scandinavië etc.

De oplossing ligt bij onderwijs en opvoeding. En bij mentaliteitsverandering.
Waar wilt ge naartoe met die statistieken? Het gaat er enkel over slachtoffers en het onveiligheidsgevoel binnen bepaalde etnische groepen :s

Laatst gewijzigd door captain jack : 27 november 2008 om 00:06.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 00:11   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen.
ik zou je dit graag zien hard maken.
en die mannen die niet islamitisch zijn opgevoed, en die vrouwen verkrachten, hoe komt dat dan?

Misschien eh, heel misschien, zou het wel eens kunnen dat er in �*lle culturen zieke psychopaten rondlopen die er genot in scheppen anderen te vernederen.

Misschien is dit zo'n geval, en dacht hij het er eens goed van te nemen nu hij toch maar tijdelijk in België was (om zo een straf te ontlopen, straks toch lekker terug in Turkije, niemand die het ooit geweten heeft dat hij de dader was...).

Ik vraag me af waarom er bij autochtone verkrachters in eerste instantie naar individuele oorzaken gezocht wordt, en bij allochtone in eerste instantie naar culturele.
Oud 27 november 2008, 01:20   #127
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom er bij autochtone verkrachters in eerste instantie naar individuele oorzaken gezocht wordt, en bij allochtone in eerste instantie naar culturele.
Omdat dan de oorzaak volledig buiten het zelf kan gelegd worden. Men voelt zich dan veilig omdat het onmogelijk is om daaraan zelf deel te hebben omdat men niet tot die cultuur behoort.

Dat heeft misschien ook wel iets met de zonde/schuld-symboliek/problematiek van de katholieke cultuur te maken.

Of 't moest een retorische overpeinzing zijn natuurlijk. Ik ben niet zo goed in die te herkennen.
Oud 27 november 2008, 01:26   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Omdat dan de oorzaak volledig buiten het zelf kan gelegd worden. Men voelt zich dan veilig omdat het onmogelijk is om daaraan zelf deel te hebben omdat men niet tot die cultuur behoort.

Dat heeft misschien ook wel iets met de zonde/schuld-symboliek/problematiek van de katholieke cultuur te maken.

Of 't moest een retorische overpeinzing zijn natuurlijk. Ik ben niet zo goed in die te herkennen.
het was een beetje retorisch

het was eigenlijk vooral een vraag aan zij die dergelijke redeneringen hanteren (genoeg exemplaren te vinden op dit forum).

Maar toch zeer hartelijk bedankt voor je bijdrage!
Oud 27 november 2008, 01:31   #129
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat collectief schuld geven best in de kraam past van sommigen: een excuus om een groep te discrimineren en aan de antiracismewetgeving te ontsnappen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:18   #130
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
en die mannen die niet islamitisch zijn opgevoed, en die vrouwen verkrachten, hoe komt dat dan?

Misschien eh, heel misschien, zou het wel eens kunnen dat er in �*lle culturen zieke psychopaten rondlopen die er genot in scheppen anderen te vernederen.

Misschien is dit zo'n geval, en dacht hij het er eens goed van te nemen nu hij toch maar tijdelijk in België was (om zo een straf te ontlopen, straks toch lekker terug in Turkije, niemand die het ooit geweten heeft dat hij de dader was...).

Hard maken? Ik vraag juist of iemand weet of deze volgeling van mo ook bedekte vrouwen heeft verkracht. Indien ja dan is het inderdaad een apart geval indien neen kan je duidelijk stellen dat de koran ervoor iets tussen zit. Niet ???
Oud 27 november 2008, 10:21   #131
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Omdat collectief schuld geven best in de kraam past van sommigen: een excuus om een groep te discrimineren en aan de antiracismewetgeving te ontsnappen.
Een religie bekritiseren die zorgt voor een opvoeding van jongeren tegen onze democratische normen en waarden vind ik niet racistisch of discriminerend. Integendeel natuurlijk zullen sommige dit als excuus gebruiken om andersdenkende van racisme te proberen te beschuldigen. Iedereen monddood maken is een mooie droom voor de doorsnee poco. keep on dreaming zou ik zeggen uiteraard niet op u persoonlijk te nemen eerder in het algemeen

Laatst gewijzigd door shaddy : 27 november 2008 om 10:21.
Oud 27 november 2008, 13:04   #132
Oliebolleke
Vreemdeling

Oliebolleke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker! De statistieken zeggen niet dat er geen andere mannen uit andere kulturen vrouwen verkrachten of dat geen andere mannen psychopaten zijn behalve behalve degene die uit islamitische kulturen komen! Statistieken geven....statistieken!
Oud 27 november 2008, 13:27   #133
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Sedert Dutroux en nog een paar anderen weten we dat de stelling verkondigen dat alle belgen een kelder hebben om ontvoerde minderjarige meisjes in vast te houden en te verkrachten een gefundeerde en juiste mening is die enkel en alleen door zgn. poco's in twijfel getrokken wordt. Iedereen weet dat men in Oostenrijk zijn dochter in een kelder opsluit met dezelfde motieven (dat is gemakkelijker dan eerst een meisje gaan ontvoeren). De Nederlanders zijn mafieuze vrouwenhandelaars, drugsbaronnen en oplichters, Palestijnen, Syriërs, Iranezen enz.. terroristen met de sympathie vanuit talrijke andere moslim-landen. Britten, Amerikanen en duitsers zijn dan weer oorlogzuchtige naties, ware de russen niet zulke stevige wodka drinkers hadden ze de oorlog in Afhganistan al jaren geleden gewonnen...

...

Oorlogen en volkerenmoorden beginnen met éénzijdige belasteringen van heeldere volkeren, ze moorden vervolgens tientallen miljoenen mensen en daarna moet er altijd terug vrede gesloten worden.. waarom niet ineens met dat laatste beginnen en die miljoenen slachtoffers uitsparen ? Het gaat over economie sufferd !

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 27 november 2008 om 13:27.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 13:34   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hard maken? Ik vraag juist of iemand weet of deze volgeling van mo ook bedekte vrouwen heeft verkracht. Indien ja dan is het inderdaad een apart geval indien neen kan je duidelijk stellen dat de koran ervoor iets tussen zit. Niet ???
Je zegt duidelijk: "het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen." Ik vraag je om dat hard te maken. Kan niet moeilijk zijn, het is voor jou toch duidelijk.

Je redenering is compleet onzinnig. Als hij enkel onbedekte vrouwen heeft verkracht, kan je tal van andere verklaringen vinden voor zijn slachtofferkeuze. Althans, IK kan dat. Jij misschien niet, maar dat is jouw probleem.
Oud 27 november 2008, 13:35   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oliebolleke Bekijk bericht
Zeker! De statistieken zeggen niet dat er geen andere mannen uit andere kulturen vrouwen verkrachten of dat geen andere mannen psychopaten zijn behalve behalve degene die uit islamitische kulturen komen! Statistieken geven....statistieken!
Wat voor relevantie hebben statistieken hier?
Oud 27 november 2008, 13:40   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kallikles; ik voel me persoonlijk aangevallen wanneer jij de indruk wekt dat mijn belangstelling slechts uitgaat naar het Turk zijn; terecht wijs ik je er dan ook op behoorlijk te lezen wat ik schrijf.
Inhoudelijk reageer je opnieuw niet, en je bent opnieuw beledigend, met de insituatie dat ik verkrachting link aan het Turk zijn.
Dat doe ik niet; maar ik blijf achter mijn conclusies staan dat er wel verband is tussen cultuur en levensovertuiging en elementen zoals machocultuur en Turks platteland van belang kunnen zijn en denk dit voldoende onderbouwd te hebben, mocht u daar een vraag over hebben stel ze gerust tot dat moment zie ik liever niet dat u bepaald wat ik wel of niet als mening mag hebben en nog minder waarom.
IK weet heel goed waarom ik dit verband leg, weet u waarom u dit zo nadrukkelijk wilt sencureren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 16:27   #137
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt duidelijk: "het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen." Ik vraag je om dat hard te maken. Kan niet moeilijk zijn, het is voor jou toch duidelijk.

Je redenering is compleet onzinnig. Als hij enkel onbedekte vrouwen heeft verkracht, kan je tal van andere verklaringen vinden voor zijn slachtofferkeuze. Althans, IK kan dat. Jij misschien niet, maar dat is jouw probleem.

U wordt weer persoonlijk omdat ik de nagel op de kop sla. neen hij heeft geen bedekte vrouwen aangerand. Mijn punt is dus duidelijk dat hij de koran volgt. En ik kan heel veel verklaringen vinden voor verkrachting en de koran is er eentje van. Dat jij dat niet wil inzien als goede en brave doorsnee pôco awel dat is uw probleem. Ik blijf de waarheid zeggen.
Oud 27 november 2008, 16:32   #138
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wordt weer persoonlijk omdat ik de nagel op de kop sla. neen hij heeft geen bedekte vrouwen aangerand. Mijn punt is dus duidelijk dat hij de koran volgt. En ik kan heel veel verklaringen vinden voor verkrachting en de koran is er eentje van. Dat jij dat niet wil inzien als goede en brave doorsnee pôco awel dat is uw probleem. Ik blijf de waarheid zeggen.
Even uw logica analyseren;
U stelt:
"ik kan heel veel verklaringen vinden voor verkrachting" = A
en dan stelt u
"de koran is er eentje van" = B

Uw conclusie:
"Mijn punt is dus duidelijk dat hij de koran volgt" = C

maw: B is deelverzameling van A, maar U doet alsof de verzameling A samenvalt met de verzameling B (vanuit uw conclusie C)

Kun je even verklaren (met of zonder vendiagram) hoe je dan tot de conclusie komt dat deze daden nét door die ene verklaring kunnen worden geduid?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 27 november 2008 om 16:33.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 17:26   #139
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn verkrachters bij alle volkeren. Juist. Zijn er méér in zekere bevolkingsgroepen , Om dit uit te zoeken één oplossing : aan de hand van deftige statistieken uitzoeken WIE er het meest verkracht in België . EN wie WIE verkracht ?!
Maar er bij zetten wxat de verkrachter(s) hun afkomst is, dat is weer racistisch " zeker ?
Welk een walgelijke schaamteloze hypocrisie !!!!
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 17:33   #140
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

3x

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2008 om 17:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be