![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had ik vroeger al geweten hoe slecht het Nederlands in Brussel gekend is, ik had mij al langer van dat truukje bediend, hoor. Ik heb op die manier toch al een paar dagen gewonnen, het had een hele week kunnen zijn ![]() De dagen die ik won, breng ik nu op dit forum door ![]() Is ook leuk, en ik hoef niet eens te doen alsof ik geen Frans begrijp. Ondertussen weet iederéén hier dat dat ook ècht zo is. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ze werken wss a.d.h.v. statistieken... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, taalvrijheid voor ondernemingen. Ook in uw unitair België zal dat een 'bruikbaar' argument worden, veronderstel ik. En welke taal zal in dat geval 'vogelvrij' worden, denkt u? Als klant behoud ik gelukkig ook een vrijheid: ik zoek dus wel een andere onderneming om mijn geld (en mijn tijd) aan te geven. Ik wist overigens niet dat er zoveel Westerlingen (of toch minstens mensen met Westerse voornamen) in Egyptische callcentra werkten. Of zouden die mensen in werkelijkheid een �*ndere voornaam hebben, en alleen t.b.v. eventuele klanten een 'beter in de markt liggende' introductie moeten gebruiken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 december 2008 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag één en ander een nulargument noemen ; ik noem dat eerder "zich aanpassen aan het niveau van de vragensteller". U mag mijn antwoord dus als even ernstig en doorslaggevend beschouwen als uw vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel meer dingen die ik kan raden, als u dat een troost moge zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "C'èst todi l' tchôdron qui lome li crama neûr cou."
(proverbe walon)
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Il est bon d'apprendre quelquefois aux heureux de ce monde, qu'il est des bonheurs supérieurs aux leurs, plus vastes et plus raffinés.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() sorry ik spreek maar 3 talen... en snap er evenveel. Mijn grootmoeder was bovenstaande taal wss wel machtig maar ik niet!
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het zich niet beperkt tot een beetje komen stoer doen op een forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De truuk van Djimi is een verrechtvaardiging "an sich" (PE Kant zur kritik der reinen Vernunft bldz. ergens in het midden) van België/Belgique/Belgien/Belgujo..
We moeten de nederlandstalige passussen uit dat telefoongesprek mits de hulp in te roepen van enkele van de talrijk in dit land aanwezigfe vertaalbureaux in diverse talen vertaald zien te krijgen en grijpbaar leggen aan ons telefoontoestel. Zodat : indien er iemand in Het Nederlands belt, we bv. de turkse versie kunnen gebruiken, indien er iemand in het Arabisch belt ; probeer het eens met Chinees enz.. ongevraagde marketingtelefoongesprekken zijn een pest ! Het gevaar bestaan vanzelfsprekend dat firma's zoals Bofrost zich inderdaad tot een "off shore" "callcenter" zullen wenden & die zijn helaas zeer veeltalig georganizeerd : in grote zalen hebben die mensen inderdaad flukse jongelieden die zich niet door een "vreemde" taal uit hun lood laten slaan. (Ik verdenk hen ervan een "taalbad" te nemen in Spa....). .... Er zijn inderdaad Vlaams-Nationalisten, Limburgs-Nationalisten, Nederland-Nationalisten, Belgique-Nationalisten, Deutschnationalisten (niet fanatieke zowel als ..), Zwitsers-Nationalisten (niet noodzakelijk 4-talige), Fries-Nationalisten, Baskisch-Nationalisten, Iers-Nationalisten, Padanisten, de minimaal 3 verschillende volkeren in Kroatië.... Ze hebben meestal één ding met elkaar gemeen : ze lijden allen aan tunnelvisie, erkennen in geen enkel geval dat nationalisme het gif is dat ons in de 20ste eeuw ca. 100 miljoen doden opleverde en zouden liefst morgen opnieuw ergens willen op schieten met Raketten of gevechtsvliegtuigen. Er verschenen op dit eigenste forum reeds draden waarin men zich afvroeg waar nu feitelijk al die bomaanslagen bleven die ervoor zouden kunnen zorgen dat Vlaanderen kortelings zou krijgen waarop het "recht" heeft nl. onafhankelijkheid. Als je hier schrijft en bewijst dat een "onafhankelijke staat" intussen een kompleet virtuele fictie is in deze e21ste eeuw krijg je van geen enkele nationalist enige reaktie. Ik heb dit nooit begrepen tot ik een intervieuw met Naom Chomski las : "nationalisten lijden aan tunnelvisie, zij kunnen de argumenten contra hun nationalisme niet begrijpen" en zo is het , het is eenvoudiger om aan 2dimenbsionale wezens het principe van 3 dimensies uit te leggen dan om een nationalist diets te maken dat de grenzen van zijn "natie" altijd denkbeeldige lijnen zijn, waarover de medemensen met hartelust over kunnen stappen, dat de mensheid nog nooit netjes in hun dorpjes gebleven zijn en dat volkeren zich altijd verplaatst en vermengd hebben met anderen... Geschiedenis wordt ten allen tijde aangepast aan de nationalistische noden van het moment.. (Lombas kom eens af en toe eventjes ter hulp !) Zo las ik hier bv. ergens dat onze Frankische voorouders hier de Kelten zijn komen verdringen ! Of nog de grootste dwaasheid van allemaal : dat de Belgische revolutie in hoofdzaak een taalzaak was : een aanval van franstalige waalse frankrijkminnaars die het arme Vlaanderen gingen onderdrukken. Ach : ik weet dat niemand graag een lange post leest (vooral met een te veel aan Tierische Ernst) & de vraag rijst : Wat voor Nationalisten zitten er dan in de Baarle-Werkgroep ? Vlaams-Nationalisten, Nederlandse SP-ers (georganizeerde Autonomen of die Linke zouden ze in de BRD zeggen), Partijloze romantische Groot-Bourgondiërs, Heel-Nederlanders;. maar dan wel mensen die ninzien dat we in een veranderend Europa er baat bij hebben zelf ook te veranderen. Ik voor mijn part hou van het afschaffen van staten, mits het in acht nemen van een voorzichtige houding dat een staat een dusdanige organisatie moet hebben dat men het locale een maximale autonomie geeft. Tast een maximale democratische autonomie de besluitvaardigheid aan ? Ongetwijfeld : dat moet dan maar. Erg vind ik het indien men dan een soort blindheid schept voor het meest duidelijke dat algemeen belang is. Neem nu de recente aktualiteit : fijn stof. Zie hoe succesvol men in Nederland vrachtwagens in sneltreinvaart van roetfilters kan voorzien ! Rijdt er ŭberhaupt iemand over onze autosnelwegen (onder "onze" versta ik de autosnelwegen in de ganse Benelux) ? Iemand op dit forum, iemand van de VRT kijkers, iemand van onze Noordnederlandse vienden moet toch als opgemerkt heben dat de vrachtwagens met als nationaliteitskenteken PL, BG, R., SLO en meer van dergelijk fraais altijd maar talrijker worden. Zouden dergelijke verplichtingen (om de diesels schone roetfilters te geven) dan niet doodleuk beter door een wat sterkere EU staat genomen kunnen worden ? Of moeten we ons terug achgter veilige grenzen scharen om de vreemdelingen "buiten" te houden? Het milieu is toch zo moeilijk te zuiveren : in het verleden hebben onze politiekers en voornamelijk de plaatselijke, hun gemeentekassen rijkelijk gespekt door een wilde bebouwing ooogluikend toe te laten : Vlaanderen is vol en bovendien smerig ! De franstaligen in dit land zouden zo graag in Vlaanderen komen wonen en werken, als ze er maar frans mogen praten ! Welkom zou ik zeggen en ik neem mijn zuurverdiende reserves om en kolonizeer een leuk dorpje in de Ardennen (niet noodzakelijk de belgische, het kjunnen ook de franse zijn) en we gaan dat even vernederlandstaligen. Waarom zouden uitgerekend de nederlandstaligen in het meest vervuilde, het meest door autofiles geteisterde gebied opgesloten moeten blijven ? De nationalisten mogen van mij aan hun lapje grond vastgroeien : ik heb geen wortels die aan mijn voeten groeien en me aan de grond willen binden. Ziet er eigenlijk niemand dat het communautair gedoe rond Brussel draait om gewoon "stemmenwinst- en verlies" in België is het partijfinancieringssysteem nl. zo dat de partijen subsidie krijgen volgens het aantal stemmen. Indien de franstalige partijen geen stemmen kunnen halen in H-V verliezen ze gewoon subsidie (de paradox is eigenlijk nog grover : ze zouden meer zetels halen, maar minder centen krijgen maw als ze mogen kiezen tussen politieke macht om aan beleid te kunnen doen of centen, kiezen ze voor de centen). Om de Vlaams-Nationalisten te troosten : indien er voldoende zetels veroverd worden in het Vlaams Parlement dat we volgend jaar gaan kiezen om vlaanderen éénzijdig onafhankelijk te verklaren, kan geen macht in de wereld dit tegenhouden. Maar zolang de grote Vlaamse oppossitie niet in geel hemdjes de luchthavens van dit land gaan bezetten zie ik dat toch nog niet gebeuren...
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
( Benjamin Franklin, preface, Poor Richard's Almanac, 1758) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
|
![]() Citaat:
![]() nu nog de metafoor...en we zijn er! Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik medelijden moeten hebben met een bedrijf dat in het beste geval 'gemakzuchtig' is?
|
![]() |
![]() |