![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het bestaan van toeval toch een redelijk bewijs tegen een prijzende en straffende God. Zo'n wereld zou voorspelbaar zijn. Dat is ze niet.
Ik kan u waarschijnlijk niet het bestaan van God uit uw hoofd praten. Dit komt door wat uw ouders u tijdens uw jeugd aangeleerd hebben, nog voordat u oud genoeg was om een tiet van een rietje te onderscheiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verschil is echter dat die schijnbare zekerheden van hem door NIETS worden ondersteunt en daarom hol en waardeloos zijn. De wetenschappelijke persoon durft - in tegenstelling tot de religieuze- zeggen als hij/zij iets (nog) niet zeker weet of als er twijfel is, dat is de kern van zijn levenshouding : vooruitgang door eliminatie van twijfel en het zoeken naar nieuwe dingen om over te twijfelen. Omdat een relieuze mens -zoals Lincoln hier- zeker is van zijn gelijk, is er geen twijfel, dus zoekt hij ook niet en blijft hij steken en is er zero vooruitgang. De 'mindset' rond die smilie van Lincoln is feitelijk de reden van honderden jaren wetenschappelijke stagnatie in de islamitische wereld en de middeleeuwse christelijke wereld. Het is dankzij zo'n ideeen en de machtspolitiek errond dat mensen als Giordano Bruno ooit gestorven zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijn vorige citaten zijn er duidelijke verzen uit de koran, zoek ze op, leest ze,.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() De Koran? Dat is het woord van Mohammed, net zoals de Evangelies de woorden zijn van de evangelisten, net zoals de Bhagavad Gîta de woorden zijn van Hindoe-schrijvers en/of schrijver, net zoals de Gouden Platen van Mormon het woord is van Joseph Smith, net zoals het OT het woord is van verschillende joodse schrijvers, net zoals... enz, enz.
Laatst gewijzigd door system : 23 december 2008 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 december 2008 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Immers elk van die boekjes staan vol met niet al te geringe tegenstrijdigheden. In elk boek op zich staan er al talloze fouten en dubbelzinnigheden. Zou het kunnen dat al die boekjes enkel geschreven zijn door verschillende mensen met een rijke fantasie die onderling een ander gedacht hebben. Het enige dat religie doet is de mensheid onderling verdelen en miserie/oorlog veroorzaken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 december 2008 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, het is dan ook niet te snappen. Enkel en alleen gelovigen allerhande zijn in staat tot dergelijke cirkelredeneringen. Rede en rationaliteit is dan ook ver te zoeken, zoniet onbestaande.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 december 2008 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementslid
|
![]() Zelfs al had een heilig boek geen tegenstrijdigheden dan was het nog altijd geen bewijs voor een of andere god
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het feit dat er in de nieuwste Harry Potter op bezemstelen gevlogen wordt bewijst niet dat men op bezemstelen kan vliegen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Of je kan het niet zien, het mag dus niet bestaan,. Omdat "uw" menselijke mogelijkheid daar niet aankunnen zal het wel waar zijn. Vroeger geloofde een kleine minderheid dat de aarde rond was, het werd niet bewezen, en men kon dat dus ook niet bewijzen omdat er nog geen mogelijkheden bestaan, vandaag kan dat dus wel,. De mens opzich, het mechanisme inzich is een bewijs van godsbestaan,. Het probleem ligt niet in het godsbestaan zelf, maar in de mogelijkheid die mens tekort heeft om god te kunnen zien,. Trouwens, kun jij de gamma stralen met je blote ogen zien ? Kun jij het infrarood licht met je blote ogen zien ? Dus je ziet het niet (of je kunt het niet zien), dan zal het wel waar zijn dat ze niet bestaan,. Ah ja, het is weer bewezen, maar vroeger "geloofde" man enkel dat die bestaan, zonder daarvoor bewijzen voor de hand te hebben !!! Zelfs de loge en de vrijmetselaarij geloven in het bestaan van een architect die de hemelen en de aarde op poten heeft gezet ! Degene die dat niet willen inzien, zijn gewoon bang dat hun wereldbeeldje ineenstort, zoveel als degene die bij klem de aanslagen van 11/9 toeschrijven aan de zogezegde stoute terroristjes ! Geloof mij ,de mens is selectief en verdeeld, en zolang de mens een mens zal dat ook zo blijven, dat bewijst opzich van godsbestaan, anders zou er geen enkele diversiteit bestaan in de natuur,.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 december 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel vroeger eh, vroeger maakte de Kerk mensen die anders durfden denken af. Dat is vandaag gelukkig anders eh ?
![]() |
![]() |
#135 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen vliegende theepot, maar ik moet wel geloven dat hij bestaat? Ik zie geen vliegend spaghetti-monster, dus ik moet maar geloven dat hij bestaat? Er zijn talloze dingen waarvan je het niet-bestaan niet kunt bewijzen. Hieronder vallen ook alle schepsels van de menselijke fantasie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een misvatting van u is dat ik bang zou zijn voor God. Dit is allesbehalve waar. Als ik voor de Goddelijke rechtbank verschijn zal ik hem zeggen dat ik niets wijzer werd uit de wirwar van duizenden verschillende opvattingen omtrent Hém. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 24 december 2008 om 16:43. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bijvoorbaat, ik gebruik het woord "god" (wat in het arabisch "rabb" betekent) gewoon uit beleefdheid, omdat de meeste van jullie een christelijke achtergrond heeft,.
![]() |
![]() |
#137 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
2)-uw spaghetti kun je niet met de enige echte vergelijken, omdat uw spaghetti monster ten eerste een monster is, en niet "de" bron van het leven op aarde en de hemel,. 3)-Uw spaghetti monster heeft zichzelf niet bekend gemaakt. 4)-de geboorte van spaghetti monster heeft enkel in de hoofden van de anti religieuzen plaast gevonden om de islaam en de godsdienstige invloeden ervan tegen te gaan. Maw, heel uw plot kan gemakkelijk opgedoekt worden, het haalt zelfs niet de niveua van "musailamatu" de leugenaar !!! Citaat:
Indien hij zou bestaan ,is het een metafoor ?? Dat zijn twee kenmerken dat u juist een verkeerde godsbeeld heeft, en daar ligt de heel probleem,. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
...maar nu weet jij !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 december 2008 om 17:28. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die bedreiging aan mijn adres waardeer ik allerminst. Denk hier maar eens over na: http://www.sing365.com/music/lyric.n...256DAA00255A75 Het hele hel-en-hemel verhaal klopt trouwens van geen kant; het is niet consequent: 1) Waarom wil God als allerliefst dat je in Hem gelooft, in plaats van dat je een goed mens bent; dat lijkt mij verschrikkelijk vreemd. Het lijkt wel of hij een celebrity wil zijn ofzo. 2) Waarom gaan mensen die een goed leven hebben geleid naar de hel? 3) Waarom prijst en straft God? 4) Waarom sprak Jezus alleen maar in metaforische termen over de hemel en de hel? Waarschijnlijk omdat hij ook zag dat die twee termen voor wat genuanceerdere zaken stonden; een vrije geest de hemel, en eeuwige spijt of verdriet de hel, o.i.d. 5) Waarom kom je met de ene religie wel in de hemel, en met de andere niet? En hoe komt het dat alle religies beweren de waarheid te spreken? Waarom is de Islam méér waar dan elke andere godsdienst? enzovoort, enzovoort... Uw hoofd zit vol met cirkelredeneringen die uw ouders in uw hoofd hebben gestopt. Het zit vol met kinderachtige ononderzochte zekerheden die er in zijn gehamerd als spijkers op een doodskist. Ik heb werkelijk medelij met u, want u bent uw leven aan het verkwisten omdat uw voorvaderen in de bullshit van zo iemand zijn gestapt: http://www.youtube.com/watch?v=W0hWA...CB27E&index=21 En dat is generatie naar generatie van ouder op kind eringehamerd. Alstublieft, denk na, en kom tot de conclusie dat de kennis die u heeft, helemaal geen kennis is, maar slechts bijgeloof, dat een product is van de macht van instituties, opvoeding, en het verstrijken van tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veel woorden om 't feit te verbergen dat 't juist de Kerk was dat niet wilde 'geloven' dat de aarde rond is. Veel, veel, veel woorden. Tevergeefs.
![]() |
![]() |
#140 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |