Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 22:27   #121
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maken ze ook anti-zeikinhuisbanden, anti-kweilbanden, anti-slechteadembanden?
Of zou het niet eenvoudiger zijn een hond als zodanig te beschouwen en in zijn waarde te laten?

Ik zie dan ook geen problemen van een blaffende hond. Van mij mag een dier zijn ding doen en in zijn waarde blijven.
Zoals svennies hieronder zegt, hanen kraaien ook, en dat is ook niet fijn heel vroeg in de ochtend. Maar het hoort wel bij de natuur. Alleen zien niet alle mensen dat, of zijn niet alle mensen even diervriendelijk.
Mensdom <-> Dierenrijk.

En er zijn echt wel honden die onophoudelijk 24/24, 7/7 keffen. Dat is serieus hinderlijk, maar dan mag je er van mij part gerust van uitgaan dat er wat mis kan zijn met die dieren. (tekort aan aandacht, eten, drinken, ziekte, verveling etc, meestal is dat dan te verhelpen)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 22:29   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik zie dan ook geen problemen van een blaffende hond. Van mij mag een dier zijn ding doen en in zijn waarde blijven.
Zoals svennies hieronder zegt, hanen kraaien ook, en dat is ook niet fijn heel vroeg in de ochtend. Maar het hoort wel bij de natuur. Alleen zien niet alle mensen dat, of zijn niet alle mensen even diervriendelijk.
Mensdom <-> Dierenrijk.

En er zijn echt wel honden die onophoudelijk 24/24, 7/7 keffen. Dat is serieus hinderlijk, maar dan mag je er van mij part gerust van uitgaan dat er wat mis kan zijn met die dieren. (tekort aan aandacht, eten, drinken, ziekte, verveling etc, meestal is dat dan te verhelpen)

Ok, ik begrijp u nu al wat beter.
Mijn excuses voor de 'slap on the face"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 22:31   #123
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ok, ik begrijp u nu al wat beter.
Mijn excuses voor de 'slap on the face"
Geen probleem. Ik ben niet lichtgeraakt.
Oud 4 januari 2009, 23:28   #124
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een koe die loeit ??? Boete ???
Ik woon niet ver van een treinspoor en een autostrade ... Wie moet ik een boete aansmeren ? De arbeiders die de elk jaar aan de sporen komen werken ???
Die zal er wel al gelegen hebben voordat je er woonde en de prijs van je goed zal er dan ook naar geweest zijn. Mensen maken keuzes hé ...
Moesten die weg en die treinspoor daar nou net zijn komen te liggen wanneer je het contract getekend had: openbare nutsvoorzieningen. Het lawaai hoort bij de logische werking hiervan. Hier is dus logischerwijze niets voor voorzien in het politiereglement of het reglement van je gemeente.

Citaat:
Als die hond blaft omdat er onraad is , dan moet dat kunnen .
Wat is onraad voor dat beest?

Moest het enkel gaan om het geblaf met vuurwerk... Het lijkt me straf dat ze daar dagelijks vuurwerk afschieten hé. De hinder is precies wat meer persistent en chronisch. 'Onraad' zal dus zeker niet betekenen dat hij enkel blaft indien er mannen met geweren over de koer lopen...

Citaat:
Uiteraard kan je in dit geval de zaak laten escaleren en kunnen de buren mekaar daar doodpesten
Bizarre oplossing.
Citaat:
, maar ik vermoed dat een beetje begrip meer oplost .
Ik zal eens een constant IA-ende ezel langs je deur komen installeren. Een beetje begrip daarvoor aub.

Citaat:
De ene kan de hondenfluisteraar inschakelen () en de andere kan mss al een haag zetten, dat houd al veel geluidt tegen (en is mooi en nuttig)
Hoe? Jij hebt toch eens een thread geopend in K&K waarin je de dood verklaarde aan al het groen?
En een haag die het geblaf van een hond tegenhoudt? Dat moet dan wel een heel speciaal exemplaar zijn...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 23:32   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Nee !! Dat is dierenmishandeling eerste klas !
De band die ik bedoel geeft zeer hoge pieptonen (regelbaar zelfs) wanneer de hond blaft. Voor een hond is dat zeer onaangenaam omdat zij een heel scherp gehoor hebben.
Euhm...?????

Een hondenblaf met een muilkorf aan zal nu toch ook niet geheel hetzelfde zijn...

Bovendien kan er wel een PV vastgesteld worden en als dan blijkt dat de honden inderdaad 's nachts blaffen en voor geluidshinder zorgen en de gebuur wil ermee naar de rechtbank, heeft Delcom wel een probleem.
Oud 4 januari 2009, 23:35   #126
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Euhm...?????

Een hondenblaf met een muilkorf aan zal nu toch ook niet geheel hetzelfde zijn...

Bovendien kan er wel een PV vastgesteld worden en als dan blijkt dat de honden inderdaad 's nachts blaffen en voor geluidshinder zorgen en de gebuur wil ermee naar de rechtbank, heeft Delcom wel een probleem.
Ben ik weer even blij dat jij uiteraard weer zo goed weet waarover je het hebt. Ik kan er dus van uitgaan dat je uit eigen ervaring al weet dat dat geblaf dan toch minder hard klinkt ? Goed zo Groentje.

Hij kan hooguit gevraagd worden in te grijpen en een oplossing te zoeken. Die oplossing is zo moeilijk niet. Dus nee, Delcom noch zijn honden hebben een probleem, temeer er maar 1 buur klaagt en de anderen niet. De aanklacht kan rap gekeerd worden als zijnde pesterij van die ene buur.

(btw, geluid is wel degelijk zonder t, ook als het een rode is en voor die IA-ende is ook al een woordje uitgevonden : balken)

Laatst gewijzigd door Duupje : 4 januari 2009 om 23:37.
Oud 4 januari 2009, 23:39   #127
Groentje-18

Standaard

Waarom maak je dan de zeer bizarre opmerking "met een muilkorf kan hij nog blaffen"? Alsof dat hetzelfde is.

En sinds wanneer zijn hoge tonen geen mishandeling? Zal ik jou eens een toon laten horen op de grens van je gehoor?

Die -t moet uiteraard achter die "houd" staan. Maar zo slim ben je zelf natuurlijk al.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2009 om 23:40.
Oud 4 januari 2009, 23:40   #128
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zal er wel al gelegen hebben voordat je er woonde en de prijs van je goed zal er dan ook naar geweest zijn. Mensen maken keuzes hé ...
Moesten die weg en die treinspoor daar nou net zijn komen te liggen wanneer je het contract getekend had: openbare nutsvoorzieningen. Het lawaai hoort bij de logische werking hiervan. Hier is dus logischerwijze niets voor voorzien in het politiereglement of het reglement van je gemeente.
Treinspoor lag er dus weet je dat er geluiden van komen ...
Net zoals je weet dat mensen op den buiten honden hebben ...

Citaat:
Wat is onraad voor dat beest?
Zoals de meeste dieren hebben ook honden een stuk dat ze als teritorium zien ... In dit geval is dat due het huis en de tuin van de topicstarter ... Indien het dier denkt dat er gevaar is voor dat teritorium (of de mensen die er wonen) zal hij blaffen en/of verdedigen ...

Citaat:
Moest het enkel gaan om het geblaf met vuurwerk... Het lijkt me straf dat ze daar dagelijks vuurwerk afschieten hé. De hinder is precies wat meer persistent en chronisch. 'Onraad' zal dus zeker niet betekenen dat hij enkel blaft indien er mannen met geweren over de koer lopen...
Niemand zei iets over nachten vol vuurwerk , wel dat er al enkele keren is ingebroken ...

Citaat:
Bizarre oplossing.
Nochtans een oplossing die maar al te vaak voorkomt (en zelfs uit de hand durft lopen ...)
Citaat:
Ik zal eens een constant IA-ende ezel langs je deur komen installeren. Een beetje begrip daarvoor aub.
Met uw goedkeuring zou ik de ezel dan wel in de tuin zetten tot ik er een beter onderkomen voor gevonden heb
Een dier zomaar op straat zetten is niet zo mooi hoor ...

Citaat:
Hoe? Jij hebt toch eens een thread geopend in K&K waarin je de dood verklaarde aan al het groen?
En een haag die het geblaf van een hond tegenhoudt? Dat moet dan wel een heel speciaal exemplaar zijn...
Een draadje over het verwijderen van onkruid op een milieuvriendelijke wijze ja . Ik ben wel redelijk begaan met milieu en natuur , dus is het niet meer dan normaal dat ik zoek naar oplossingen die de natuur zo weinig mogelijk schaden ...
Het zal je verbazen , maar een simpele haag kan veel lawaai tegenhouden ...
(ps , waarom zet je een rode T achter het woord "geluid" ??? )
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 23:41   #129
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm...?????

een hond die 's nachts blaft is nog geen overlast. Of er van overlast sprake is dat bepaalt de rechter en niet die buurman. Indien de buurman naar de rechtbank stapt en hij krijgt ongelijk dan mag hij nog eens opdraaien voor de gerechtskosten. Boodschap is u niet zomaar te laten afdreigen met zever a la "ik stap naar de rechtbank als ik mijn goesting niet krijg".

Mijn vermoeden is dat die buurman gewoon een intolerante arrogante klootzak is die vindt dat heel de buurt zich moet schikken naar zijn wensen. Hierop basseer ik mij op het feit dat alleen hij er last van heeft en de andere buren niet.
Oud 4 januari 2009, 23:42   #130
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom maak je dan de zeer bizarre opmerking "met een muilkorf kan hij nog blaffen"? Alsof dat hetzelfde is.

En sinds wanneer zijn hoge tonen geen mishandeling? Zal ik jou eens een toon laten horen op de grens van je gehoor?

Gaan we zaniken over typo's?
Een muilkorf, ik zal het duidelijk uitleggen, is oorspronkelijk gemaakt om honden te weerhouden van te bijten. Niet om hun het blaffen af te leren.

Lees je wel alle posts voor je weer eens van leer trekt?
Ik zei al eerder dat het perfect vergelijkbaar is met de test die kinderen (zelfs volwassenen) ondergaan tijdens medische onderzoeken. Blijkbaar heb jij dat nooit meegemaakt tijdens een medisch schoolonderzoek, anders trok je niet zo van leer.

Ik zanik niet, ik vind het grappig dat je mensen probeert te pakken met typo's die er in weze geen zijn.

Dag Groentje. Tot later.
Oud 5 januari 2009, 00:33   #131
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moeten we daaruit afleiden dat die buurt van delcom een gevaarlijke buurt is, en kunnen de criminaliteitstatistieken voor die wijk dat niet eenvoudig aantonen, zonder dat de buren van delcom moeten verhuizen omdat delcom er blafbeesten wil op nahouden?

Delcom,
hoeveel niet-familiale moorden , homejackings en tigerkidnappings waren er al in je buurt?
Is het wel veilig en redelijk voor jou om in een zo gevaarlijke buurt te wonen?
Zou jij niet veiliger verhuizen? Je hebt tenslotte een kindje!!
als ik bij mijn weten reeds op vier jaar tijd drie keer inbrekers heb kunnen wegjagen zouden de statistieken inderdaad spreken van een onveilige buurt (dan weet ik niet hoeveel al geprobeert hebben maar die reeds afgeschrikt waren vooralleer ik erachterna kon gaan), dus zijn mijn honden gerechtvaardigd.
die extreme misdaden die jij stelt zijn nog niet gebeurt in mijn straat maar dat is geen reden om het houden van (waak)honden te verbieden.
waar is het wel veilig om wonen?
daar ik zeer afgelegen woon kan men (zonder rekening te houden met mijn honden) als inbreker rustig de tijd nemen daar betrapping zeer onwaarschijnlijk is en dit vooral op klaarlichte dag daar de meeste, zoniet alle bewoners van de enkele huizen zijn gaan werken of om boodschappen.
in voornoemde is het dus ook overdag best dat lijn honden aanwezig zijn, ze kunnen niemand storen met hun geblaf daar niemand thuis is van de bewoners, enkel eventuele inbrekers zouden ze kunnen storen doch die zie ik geen klacht wegens lawaaihinder tijdens hun werkuren neer te leggen.

ga ik in een drukkere buurt wonen liggen de criminaliteitcijfers hoger dus is het ook niet echt veilig.

maw afgaan waar het eventueel veilig zou kunnen zijn lijkt mij onozel daar je nergens zekerheid hebt.
Oud 5 januari 2009, 02:22   #132
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
als ik bij mijn weten reeds op vier jaar tijd drie keer inbrekers heb kunnen wegjagen zouden de statistieken inderdaad spreken van een onveilige buurt (dan weet ik niet hoeveel al geprobeert hebben maar die reeds afgeschrikt waren vooralleer ik erachterna kon gaan), dus zijn mijn honden gerechtvaardigd.
die extreme misdaden die jij stelt zijn nog niet gebeurt in mijn straat maar dat is geen reden om het houden van (waak)honden te verbieden.
waar is het wel veilig om wonen?
daar ik zeer afgelegen woon kan men (zonder rekening te houden met mijn honden) als inbreker rustig de tijd nemen daar betrapping zeer onwaarschijnlijk is en dit vooral op klaarlichte dag daar de meeste, zoniet alle bewoners van de enkele huizen zijn gaan werken of om boodschappen.
in voornoemde is het dus ook overdag best dat lijn honden aanwezig zijn, ze kunnen niemand storen met hun geblaf daar niemand thuis is van de bewoners, enkel eventuele inbrekers zouden ze kunnen storen doch die zie ik geen klacht wegens lawaaihinder tijdens hun werkuren neer te leggen.

ga ik in een drukkere buurt wonen liggen de criminaliteitcijfers hoger dus is het ook niet echt veilig.

maw afgaan waar het eventueel veilig zou kunnen zijn lijkt mij onozel daar je nergens zekerheid hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
als ik bij mijn weten reeds op vier jaar tijd drie keer inbrekers heb kunnen wegjagen
Kon je ze dan drie keer aanhouden en identificeren, hun inbrekersmateriaal aanslagen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 03:55   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een muilkorf, ik zal het duidelijk uitleggen, is oorspronkelijk gemaakt om honden te weerhouden van te bijten. Niet om hun het blaffen af te leren.
Zo'n introductie om een open deur in te trappen?
Ik hoop dat je jezelf niet hebt wijsgemaakt dat dit nieuwe informatie voor me is?

Citaat:
Lees je wel alle posts voor je weer eens van leer trekt?
Ik zei al eerder dat het perfect vergelijkbaar is met de test die kinderen (zelfs volwassenen) ondergaan tijdens medische onderzoeken. Blijkbaar heb jij dat nooit meegemaakt tijdens een medisch schoolonderzoek, anders trok je niet zo van leer.
Dat had ik gelezen, gewogen en te licht bevonden.

Kan je bewijzen dat dit voor honden exact hetzelfde aanhoort als voor mensen?
Zou jij je kind telkens zo'n toontje laten horen om iets af te leren?

Citaat:
Ik zanik niet, ik vind het grappig dat je mensen probeert te pakken met typo's die er in weze geen zijn.
Er stond wel een typo. Een dt-fout....
Ik had mijn post ge-edit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Die -t moet uiteraard achter die "houd" staan. Maar zo slim ben je zelf natuurlijk al.
Oud 5 januari 2009, 14:02   #134
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm...?????

De rechter zal de ruimtelijke ordening bekijken. Het is landelijk dus zal de rechter eerder voor de dieren kiezen. Ja een IA ende ezel mag blijven. Een stinkende bok mag blijven. Het is landelijk gelegen. De buren zijn naar mijn mening onverdraagzaam. Als ik hem was zou ik een stinkende geitenbok naast hun tuin laten grazen kwestie van dat ze dan eens echt kunnen zagen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 5 januari 2009 om 14:04.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 14:06   #135
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Kon je ze dan drie keer aanhouden en identificeren, hun inbrekersmateriaal aanslagen?
Dat is de taak van de honden niet. Hun taak is het domein veilig houden. Dit is een vredelievende oplossing.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 17:58   #136
Gargamel
Banneling

Standaard

................................................

Mag je niet,zelf gerecht in handen nemen..
Laat staan hun materiaal nemen...
Laat staan hen filmen.....

Anders ben je een RACIST

Laatst gewijzigd door Gargamel : 5 januari 2009 om 17:59.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 18:03   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dat is de taak van de honden niet. Hun taak is het domein veilig houden. Dit is een vredelievende oplossing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
................................................

Mag je niet,zelf gerecht in handen nemen..
Laat staan hun materiaal nemen...
Laat staan hen filmen.....

Anders ben je een RACIST
Dus is er zéér veel kans dat meneer delcom buitengelopen is omdat zijn beesten lawaai makten omwille van een verdwaalde dronken gebuur of een veldmuis of een rat in de tuin.
Oud 5 januari 2009, 18:29   #138
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dus is er zéér veel kans dat meneer delcom buitengelopen is omdat zijn beesten lawaai makten omwille van een verdwaalde dronken gebuur of een veldmuis of een rat in de tuin.
de eerste keer was er één persoon aan mijn bestelwagen aan het prutsen, ik heb dit kunnen zien door door mijn raam te loeren, ik ben toen onmiddelijk naar buiten gerend (onderweg mijn mechelaar meegenomen) doch de persoon in kwestie zette het op een lopen.

de tweede keer was bij de betreffende buren, mijn honden waren aan het blaffen toen ik opeens ook glas hoorde breken, opnieuw ging ik samen met mijn mechelaar achter de persoon in kwestie aan (in dit geval personen want ze waren met twee). in het achtergelegen bos ben ik hen kwijtgeraakt.

de derde keer (een drietal maanden terug) zag ik (toen ik door mijn raam keek als reactie op het geblaf van mijn honden) lichtschijnsel op mijn grond alsook op die van een buur (niet betreffende buur). ik ben onmiddelijk naar buiten gegaan, opnieuw mijn mechelaar bij de hand genomen en erachteraan gegaan doch ontsnapten ze me deze keer met een auto die blijkbaar verderop geparkeerd stond. ze scheurden weg met gedoofde lichten (wat eigenlijk niet verstandig is want het is een betrekkelijk gevaarlijke weg naar onze huisjes.

het gaat hem dus zeker niet over een veldmuis of een verloren gelopen dronken buur.
Oud 5 januari 2009, 20:43   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Samengevat: de mensen vluchten als ze jou en je honden zien.
Oud 5 januari 2009, 21:01   #140
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samengevat: de mensen vluchten als ze jou en je honden zien.
Je beseft toch dat je in heel deze draad zwáár aan het overdrijven bent, en dat je vooringenomenheid - lees: haat - er van af druipt ?

Laatst gewijzigd door kiko : 5 januari 2009 om 21:21.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be