![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook geen problemen van een blaffende hond. Van mij mag een dier zijn ding doen en in zijn waarde blijven. Zoals svennies hieronder zegt, hanen kraaien ook, en dat is ook niet fijn heel vroeg in de ochtend. Maar het hoort wel bij de natuur. Alleen zien niet alle mensen dat, of zijn niet alle mensen even diervriendelijk. Mensdom <-> Dierenrijk. En er zijn echt wel honden die onophoudelijk 24/24, 7/7 keffen. Dat is serieus hinderlijk, maar dan mag je er van mij part gerust van uitgaan dat er wat mis kan zijn met die dieren. (tekort aan aandacht, eten, drinken, ziekte, verveling etc, meestal is dat dan te verhelpen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok, ik begrijp u nu al wat beter. Mijn excuses voor de 'slap on the face" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moesten die weg en die treinspoor daar nou net zijn komen te liggen wanneer je het contract getekend had: openbare nutsvoorzieningen. Het lawaai hoort bij de logische werking hiervan. Hier is dus logischerwijze niets voor voorzien in het politiereglement of het reglement van je gemeente. Citaat:
Moest het enkel gaan om het geblaf met vuurwerk... Het lijkt me straf dat ze daar dagelijks vuurwerk afschieten hé. De hinder is precies wat meer persistent en chronisch. 'Onraad' zal dus zeker niet betekenen dat hij enkel blaft indien er mannen met geweren over de koer lopen... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En een haag die het geblaf van een hond tegenhoudt? Dat moet dan wel een heel speciaal exemplaar zijn... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Een hondenblaf met een muilkorf aan zal nu toch ook niet geheel hetzelfde zijn... Bovendien kan er wel een PV vastgesteld worden en als dan blijkt dat de honden inderdaad 's nachts blaffen en voor geluidshinder zorgen en de gebuur wil ermee naar de rechtbank, heeft Delcom wel een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan hooguit gevraagd worden in te grijpen en een oplossing te zoeken. Die oplossing is zo moeilijk niet. Dus nee, Delcom noch zijn honden hebben een probleem, temeer er maar 1 buur klaagt en de anderen niet. De aanklacht kan rap gekeerd worden als zijnde pesterij van die ene buur. (btw, geluid is wel degelijk zonder t, ook als het een rode is en voor die IA-ende is ook al een woordje uitgevonden : balken) Laatst gewijzigd door Duupje : 4 januari 2009 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Waarom maak je dan de zeer bizarre opmerking "met een muilkorf kan hij nog blaffen"? Alsof dat hetzelfde is.
En sinds wanneer zijn hoge tonen geen mishandeling? Zal ik jou eens een toon laten horen op de grens van je gehoor? ![]() Die -t moet uiteraard achter die "houd" staan. Maar zo slim ben je zelf natuurlijk al. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2009 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals je weet dat mensen op den buiten honden hebben ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een dier zomaar op straat zetten is niet zo mooi hoor ... Citaat:
![]() Het zal je verbazen , maar een simpele haag kan veel lawaai tegenhouden ... (ps , waarom zet je een rode T achter het woord "geluid" ??? ) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn vermoeden is dat die buurman gewoon een intolerante arrogante klootzak is die vindt dat heel de buurt zich moet schikken naar zijn wensen. Hierop basseer ik mij op het feit dat alleen hij er last van heeft en de andere buren niet.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees je wel alle posts voor je weer eens van leer trekt? Ik zei al eerder dat het perfect vergelijkbaar is met de test die kinderen (zelfs volwassenen) ondergaan tijdens medische onderzoeken. Blijkbaar heb jij dat nooit meegemaakt tijdens een medisch schoolonderzoek, anders trok je niet zo van leer. Ik zanik niet, ik vind het grappig dat je mensen probeert te pakken met typo's die er in weze geen zijn. Dag Groentje. Tot later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
die extreme misdaden die jij stelt zijn nog niet gebeurt in mijn straat maar dat is geen reden om het houden van (waak)honden te verbieden. waar is het wel veilig om wonen? daar ik zeer afgelegen woon kan men (zonder rekening te houden met mijn honden) als inbreker rustig de tijd nemen daar betrapping zeer onwaarschijnlijk is en dit vooral op klaarlichte dag daar de meeste, zoniet alle bewoners van de enkele huizen zijn gaan werken of om boodschappen. in voornoemde is het dus ook overdag best dat lijn honden aanwezig zijn, ze kunnen niemand storen met hun geblaf daar niemand thuis is van de bewoners, enkel eventuele inbrekers zouden ze kunnen storen doch die zie ik geen klacht wegens lawaaihinder tijdens hun werkuren neer te leggen. ga ik in een drukkere buurt wonen liggen de criminaliteitcijfers hoger dus is het ook niet echt veilig. maw afgaan waar het eventueel veilig zou kunnen zijn lijkt mij onozel daar je nergens zekerheid hebt.
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat je jezelf niet hebt wijsgemaakt dat dit nieuwe informatie voor me is? Citaat:
Kan je bewijzen dat dit voor honden exact hetzelfde aanhoort als voor mensen? Zou jij je kind telkens zo'n toontje laten horen om iets af te leren? Citaat:
Ik had mijn post ge-edit: Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door grimbergen : 5 januari 2009 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Kon je ze dan drie keer aanhouden en identificeren, hun inbrekersmateriaal aanslagen?
................................................ Mag je niet,zelf gerecht in handen nemen.. Laat staan hun materiaal nemen... Laat staan hen filmen..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anders ben je een RACIST Laatst gewijzigd door Gargamel : 5 januari 2009 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
de tweede keer was bij de betreffende buren, mijn honden waren aan het blaffen toen ik opeens ook glas hoorde breken, opnieuw ging ik samen met mijn mechelaar achter de persoon in kwestie aan (in dit geval personen want ze waren met twee). in het achtergelegen bos ben ik hen kwijtgeraakt. de derde keer (een drietal maanden terug) zag ik (toen ik door mijn raam keek als reactie op het geblaf van mijn honden) lichtschijnsel op mijn grond alsook op die van een buur (niet betreffende buur). ik ben onmiddelijk naar buiten gegaan, opnieuw mijn mechelaar bij de hand genomen en erachteraan gegaan doch ontsnapten ![]() het gaat hem dus zeker niet over een veldmuis of een verloren gelopen dronken buur.
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Samengevat: de mensen vluchten als ze jou en je honden zien.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Je beseft toch dat je in heel deze draad zwáár aan het overdrijven bent, en dat je vooringenomenheid - lees: haat - er van af druipt ?
Laatst gewijzigd door kiko : 5 januari 2009 om 21:21. |
![]() |
![]() |