![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten dieren rechten krijgen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,79% |
niet alle dieren |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
niet altijd |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle dieren.
Gedacht kan worden aan soortspecifieke rechten. De Britse filosoof Jeremy Bentham (1748-1832) had een criterium in gedachten: het vermogen tot voelen.
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, alle lagere diersoorten zijn ook stressgevoelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Als stressgevoeligheid een criterium is: Planten zijn dat ook.
Hou daar dan ook nog eens rekening mee.
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan het stresseren van levende wezens weliswaar niet 100% uitsluiten, maar niettemin hebben planten geen zenuwstelsel. Dat hebben vele lagere dierlijke levensvormen wél. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 februari 2009 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren mogen best wat meer rechten krijgen.
Het onzinnige dat bezig is in massa slachtingen, misbruik, mishandeling en noem maar op hebben we zeker niet nodig om ons dagelijkse voeding te onderhouden.
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en communicatie? En reageren op prikkels? Beide eigenschappen hebben planten ook. Planten preferen zelfs te groeien naast verwanten dan naast totale vreemden.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Je zegt dat alsof planten een persoonlijkheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Mijn persoonlijke mening is irrelevant. Het ging me dan ook om de arbitraire, dubieuze, zelfuitgekozen redenen aan de kaak te stellen om planten uit te sluiten en dieren niet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Het recht op humane behandeling (geen mishandeling, foltering), dat wel, maar ik wil ze niet op een voetstuk plaatsen en eenzelfde rechten toekennen op basis van argumenten die, mits ze consequent toegepast zouden worden, ingeroepen kunnen worden door elk levend organisme. Plant en dier. Daar pas ik voor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij moeten dus het recht krijgen het eerste studiejaar te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Dat zullen dan jonge apen zijn vermits je een oude aap geen trukjes meer kan leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen hebben nog niet eens dezelfde rechten. Waarom toch altijd die afleidingsmaneuvers???
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind gewoon dat dieren op normale wijze dienen behandeld te worden tot de dood. En de dood zo pijnloos mogelijk moet volgen. Dan heb ik het over de vee-industrie.
Ik hou er niet van hoe men ganzen volpropt om de lever te doen zwellen. Noch hou ik er van dat men dieren in kleine kotten op elkaar duwt, erop stampt en mishandeld omdat ze niet willen meewerken. Ik ben van mening dat dieren inderdaad (meer) rechten verdienen. Het is echt erg hoe sommige dieren er aan toe zijn. Als ik ook zie hoe sommige mensen met hun huisdier omgaan, vraag ik me ook af waarom ze in de eerste instantie dieren kochten
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Er zijn nog meer dan honderduizend slangenbezweerders in Indië, hoewel het wettelijk verboden is door de dierenbescherming.
Eigenlijk is het ook een onmenselijk gevaarlijke job, met die gifslangen werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Dieren moeten recht hebben op een bezoek aan de veearts, en aan 50€ per consultatie kan dat niet, zeker niet in crisistijden.
|
![]() |
![]() |