Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2009, 09:28   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pas sedert 05.03.09 bij dit forum aangesloten. Vandaar mijn eerder late reactie op het oorspronkelijk bericht van Maximus Aurelius. Ik heb de daaropvolgende discussie even vluchtig overlopen. Er is toch iets dat mij verwondert, meer nog, mij ergert. Het stupiede artikel in de Amerikaanse krant heeft het voortdurend over the Flemish language. Het is blijkbaar erg weinig deelnemers opgevallen dat er in het bewuste artikel nergens iets wordt gezegd, waaruit je zou kunnen afleiden dat zij weten dat de officiële taal in Vlaanderen niet Flemish maar Dutch is. Ofwel weet de betrokken journalist dat wél, en dan is het kwaadwilligheid, met de bedoeling de zaken zo voor te stellen dat wij de Franstaligen zouden onder druk zetten om een dialect aan te leren. Ofwel is het werkelijk pure onwetendheid, hetzij door een eenzijdige voorlichting door Franstalige media, hetzij door journalistieke onbekwaamheid. Ik denk dat het Vlaams Huis in New-York een belangrijke taak te wachten staat, namelijk aan het Amerikaanse journalistenwereldje eens klaar en duidelijk uiteen te zetten dat wij een deel zijn van het volk der Nederlanden dat, eerst in 1585 door de alliantie van de Katholieke Kerk en het Spaanse Leger, daarna in 1830 door Frans-Waals gestook, belet werd zichzelf te zijn. En vooral, dat onze taal die is van de Nederlanden: het Nederlands. En laat alstublieft ook de Vlamingen zelf nu eens ophouden hun taal aan te duiden met de term "Vlaams".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 10:03   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben pas sedert 05.03.09 bij dit forum aangesloten. Vandaar mijn eerder late reactie op het oorspronkelijk bericht van Maximus Aurelius. Ik heb de daaropvolgende discussie even vluchtig overlopen. Er is toch iets dat mij verwondert, meer nog, mij ergert. Het stupiede artikel in de Amerikaanse krant heeft het voortdurend over the Flemish language. Het is blijkbaar erg weinig deelnemers opgevallen dat er in het bewuste artikel nergens iets wordt gezegd, waaruit je zou kunnen afleiden dat zij weten dat de officiële taal in Vlaanderen niet Flemish maar Dutch is. Ofwel weet de betrokken journalist dat wél, en dan is het kwaadwilligheid, met de bedoeling de zaken zo voor te stellen dat wij de Franstaligen zouden onder druk zetten om een dialect aan te leren. Ofwel is het werkelijk pure onwetendheid, hetzij door een eenzijdige voorlichting door Franstalige media, hetzij door journalistieke onbekwaamheid. Ik denk dat het Vlaams Huis in New-York een belangrijke taak te wachten staat, namelijk aan het Amerikaanse journalistenwereldje eens klaar en duidelijk uiteen te zetten dat wij een deel zijn van het volk der Nederlanden dat, eerst in 1585 door de alliantie van de Katholieke Kerk en het Spaanse Leger, daarna in 1830 door Frans-Waals gestook, belet werd zichzelf te zijn. En vooral, dat onze taal die is van de Nederlanden: het Nederlands. En laat alstublieft ook de Vlamingen zelf nu eens ophouden hun taal aan te duiden met de term "Vlaams".
bekijkt dat nu eens geschiedkundig, die discussie wordt al 100jaar gevoerd, en er is nauwelijks iets veranderd aan het debat... Het perspectief werd hier geschreven alsof de vlaamse eis, die verwant is met het duits, dus een soort duits imperialisme was... Dus vanuit die verdachtmaking had de vlaamse 'respect' debat iets verdachts, en was het debat ook aan kracht kwijt...
Meer moet je er niet in zien. dus op dat vlak vind ik de onheilsvoorspelling van het duitse imperialisme redelijk visionair... Had de amerikaan toen preemptief duitsland tot order geroepen was de WOI misschien nooit gebeurd;. Dit terzijde.

Ik vind het bvb interessant om te noteren, stel dat Filip dewinter zijn debat over het 'islam imperialisme' nu eens aan het rechte einde trekt, dan kom je binnen de 20jaar tot een clash tussen deze twee culturen... vanuit de geschiedenis geredeneerd vind ik dat een interessant gegeven, er moet dus aan gewerkt worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 16:37   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da klopt wel erges da Nederl�*�*ns de officiële taol ies ien Vlaondere, maor as de Vlaomienge nie wille dasse zegge datter ien Vlaondere gien Vloms weur geklapt, tons gaon die Vlaomienge toch nog wa mier eulder best moete doen as oep den ottobus of ien den tr�*m ziette te roddele.

Of wa pezde?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 6 maart 2009 om 16:37.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 16:40   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, en wie heeft de standaard afgesproken voor zoveel ton op de binnenwateren ? waarom zijn ze al jaren bezig met al de kanalen en al de sluizen op die standaard te zetten ???

Gent Terneuzen is geen moeilijk dossier hoor, het is precies maar twee landen die je moet afspreken.
Dus: geen federale regering.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:25   #125
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Zolang er napraters zijn, zoals u, die de elite naar de mond praten door te zeggen dat alle kritiek of ongenoegen onterecht is, of dat 'zogenaamde' problemen alleen maar gecreëerd worden door 'kleingeestige' nationalisten, zullen er mensen zijn die een goeie reden vinden om te streven naar onafhankelijkheid.

Juist mensen zoals u zijn het dus, die mee helpen om de juiste voedingsbodem te creëeren voor separatisme.
Nationalisme = Verdeel en heers. Niet meer, niet minder.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:35   #126
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

En natuurlijk spreken we 'Flemish' ipv. 'Dutch'... Vandaag de dag zal een Franstalige nog steeds moeizaam toegeven dat we Nederlandstalig zijn en dat Vlaams een dialectengroep is in West-, Oost-, Zeeuws en Frans-Vlaanderen.

Het is immers gevaarlijk te veel naar Nederland te neigen hè?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Da klopt wel erges da Nederl�*�*ns de officiële taol ies ien Vlaondere, maor as de Vlaomienge nie wille dasse zegge datter ien Vlaondere gien Vloms weur geklapt, tons gaon die Vlaomienge toch nog wa mier eulder best moete doen as oep den ottobus of ien den tr�*m ziette te roddele.

Of wa pezde?
Enkel als jij West-Vlaming of Oost-Vlaming bent, spreek je Vlaams.

Trouwens, als vandaag de dag Vlamingen bestaan die geen verstaanbaar Nederlands kunnen (en nee geen Poldernederlands, in Nederland spreekt ook niet iedereen 100% perfect AN) dan getuigt het gewoon van ofwel marginaal Belgisch nationalisme of ongeschooldheid en uitgestoten door de samenleving.

Kijk, ik versta dus totaal geen Gronings, maar toch heb ik goede Groningse vrienden die 400 km verderop wonen. Zij spreken als moedertaal Nedersaksisch dat nog meer van Standaardnederlands verschilt dan Vlaams, en toch kunnen wij communiceren, in het Nederlands.

Versta jij dit? http://www.youtube.com/watch?v=Hq5a6roXgig Toch kan elke Groninger een juist taalregister toepassen wanneer ze praten tegen een niet-Groninger en toch zijn ze (ook de jonge generatie, en zelfs de migranten) trots op hun dialect.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 maart 2009 om 23:46.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 23:33   #127
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

tijd om deze topic nog eens van onder het stof te halen.

nogmaals: grappig artikeltje!
Oud 28 februari 2011, 00:52   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zolang Vlaanderen bestaat gaan de Limburgers met het geld van de Antwerpenaren lopen. En niet alleen de Limburgers. De West en Oost-Vlamingen ook. Deze transfers moeten stoppen om de Antwerpse sociale zekerheid te redden.
De Antwerpse haven en bijkomende grote bedrijven speelt in het van Antwerpen net zoals de andere provincies. Ga je een Delhaize of zo oprichten als je goederen van Rotterdam moeten komen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 00:54   #129
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zolang Vlaanderen bestaat gaan de Limburgers met het geld van de Antwerpenaren lopen. En niet alleen de Limburgers. De West en Oost-Vlamingen ook. Deze transfers moeten stoppen om de Antwerpse sociale zekerheid te redden. Trouwens de Limburgers vinden hun dialect superieur aan het Antwerps. Het wordt tijd dat deze arrogantie gestopt wordt.
Pelgrim en ik maken alvast twee voorstanders om Antwerpen van Vlaanderen af te scheuren en aan Nederland te hechten. De Schelde is van ons.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 februari 2011 om 00:54.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 00:57   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
tijd om deze topic nog eens van onder het stof te halen.

nogmaals: grappig artikeltje!
Mijn tenen zijn gekruld na het lezen ervan... Maar ja, de angelsaksen hebben nooit beseft waar ze mee bezig waren. Er waren twee wereldoorlogen voor nodig en dan nog gingen ze hun soldaten laten afslachten in Korea en Vietnam.

Goede analytici daar...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 28 februari 2011, 01:03   #131
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Pelgrim en ik maken alvast twee voorstanders om Antwerpen van Vlaanderen af te scheuren en aan Nederland te hechten. De Schelde is van ons.
Ik ben voorstander om er heel Vlaanderen bij aan te sluiten. Je wil de Vlaamse ring rond Brussel en de luchthaven van Zaventem toch niet missen? Of wil je je blikje zwan worstjes via Schiphol zien komen.

Vlaanderen en Nederland zouden een perfecte samenwerking kunnen hebben. De op 1 na twee grootste wereldhavens en goed luchtvervoer. De Schelde, dat praten we wel uit. (en diepen we uit )

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 28 februari 2011, 10:21   #132
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dan wel eerst Linkeroever teruggeven van wie je het gekregen hebt, he.

En ga die dokken dan ook maar in Brasschaat of Ekeren of zo gaan graven.

Laatst gewijzigd door SDG : 28 februari 2011 om 10:25.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 10:47   #133
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat de inwoners van voormalig Nieuw Amsterdam dat niet weten? Wat leren ze daar op school?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be