Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2009, 10:04   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Je trekt conclusies uit een parallel. Dat zegt dus alles over een hypothetisch symfonisch orkest. Maar niks over Europa. Je kan illustreren met een parallel, maar je kan 't er geen zinnige conclusies uit trekken die waar zijn voor beide.
Sorry, is dat je enige verweer? Pover hoor, zeeeeeeeeer pover.

Integenstelling tot wat jij beweerd is Europa, zoals het nu is, exact met niets beter te vergelijken dan met dat symfonisch orkest. Wil jij dat soms weerleggen? Ga je gang dan maar. Veel succes er mee zou ik zeggen. Dan ben je de zoveelste eurofanaat die zich hier belachelijk komt maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 10:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 10:14   #122
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry, is dat je enige verweer? Pover hoor, zeeeeeeeeer pover.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Je trekt conclusies uit een parallel. Dat zegt dus alles over een hypothetisch symfonisch orkest. Maar niks over Europa. Je kan illustreren met een parallel, maar je kan 't er geen zinnige conclusies uit trekken die waar zijn voor beide.

Integenstelling tot wat jij beweerd is Europa, zoals het nu is, exact met niets beter te vergelijken dan met dat symfonisch orkest. Wil jij dat soms weerleggen? Ga je gang dan maar. Veel succes er mee zou ik zeggen. Dan ben je de zoveelste eurofanaat die zich hier belachelijk komt maken.

Je vergelijking gaat zelfs niet op. In het Europese parlement bijvoorbeeld is iedereen gelijkwaardig. Doorgetrokken naar jouw parallel betekent dit dat elk bijvoorbeeld de pauk speelt, maar dat niet hoeft te doen. En daar verliest je vergelijking reeds aan waarde. Je vergelijking steunt op onkunde.
Oud 9 maart 2009, 10:14   #123
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Niet het hoofdoekje stoort mij, maar kindje aan de hand, de zaal inpakken met wat emo-gedoe terwijl zij op de tonen van ""You'll never walk alone" de zaal werd binnengeleid...
Goede (?) regie maar, o zo doorzichtig. Voer voor domme kloten...
Walgelijk.
Mijnheer de slimme kloot, het is maar te hopen dat u nooit door die hel moet.

Laat uw hatelijkheid gerust achterwege aub.

En nee ik ben geen Vlaams Belanger, dat heeft er eigenlijk zelfs niets of niets niks mee te maken.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 10:18   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In dit opzicht is het wel wrang-ironisch dat een N-VA'er deze draad opgestart heeft met de titel 'VB is anti Europa'. Indien die partij immers zegt dat Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk moeten worden en dat Wallonië beter af zou zijn indien het het heft in eigen handen zou nemen, dan luidt het bij onze politiek correcte media steevast 'N-VA is tegen de Walen'. De draadstarter zou dus eigenlijk beter moeten weten...
In ieder geval, het VB drijft altijd op ongenoegen van de mensen. Anti-hoofddoek, anti-Europa, anti-Leterme, anti-Verhofstadt, anti-Dedecker, anti-vakbond, anti-democratie, anti-Dewever, anti-ecologie, anti-dit, anti-dat, anti-alles. Niet te verwonderen dat ze altijd aan de kant blijven staan. De kans zit er dik in dat ze uiteindelijk zelfs anti-zichzelf zijn. Maar tegen sommige personen zijn ze zeker niet anti, ook al proberen ze dat soms te verbergen. Zij zijn zeker niet anti twijfelachtige figuren zoals Rob Klop.

Gevaarlijk dit VB. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2009 om 10:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 10:47   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Je vergelijking gaat zelfs niet op. In het Europese parlement bijvoorbeeld is iedereen gelijkwaardig. Doorgetrokken naar jouw parallel betekent dit dat elk bijvoorbeeld de pauk speelt, maar dat niet hoeft te doen. En daar verliest je vergelijking reeds aan waarde. Je vergelijking steunt op onkunde.
Nee man daar gaat het helemaal niet om. Ik zeg dat de instrumenten niet op elkaar zijn afgestemd.

Wanneer je dat europa wil doen functioneren dan moet men eerst werk maken met de verschillen tussen de lidstaten weg te werken, de sociale zekerheid op elkaar af te stemmen, de loonbaremas op elkaar af te stemmen de wetten op elkaar af te stemmen. Hier geraken ze het nog niet eens over het verkeersreglement de verkeerstekens, de verkeerslichten. Moet ik nog een tijdje zo doorgaan voor dat het zal doordringen bij U of begin je het te snappen.

Nu hebben we het nog niet gehad over de verschillen in maatregelen welke er gehanteerd worden he.

Logisch gezien moet men tot een gemeenschappelijke voertaal komen. Alles begint en valt bij communicatie. Dat ondervinden we nu al meer dan 170 jaar, en niet wij alleen maar overal ter wereld. Wil je dat ontkennen soms?

Europa zal binnen een miljoen jaar nog geen gemeenschappelijke voer taal hebben, en dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen wat ik zeg maar dat kan ik U ook aantonen dat dat zo is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 11:22   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En nu niet? Dat valt mee dan. Man, heb jij gisteren te veel gezopen of zo. Steek uw hoofd dan eens rap onder stromend koud water om te ontnuchteren AUB.
Wat nu niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 11:54   #127
luc broes

Standaard

een beetje eerlijkheid gevraagd:

Lees de speech van Marie-rose Morel op het VB congres,

en geef nadien je commentaar.

http://www.marie-rosemorel.be/speech.doc
Oud 9 maart 2009, 11:58   #128
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, het VB drijft altijd op ongenoegen van de mensen. Anti-hoofddoek, anti-Europa, anti-Leterme, anti-Verhofstadt, anti-Dedecker, anti-vakbond, anti-democratie, anti-Dewever, anti-ecologie, anti-dit, anti-dat, anti-alles. Niet te verwonderen dat ze altijd aan de kant blijven staan. De kans zit er dik in dat ze uiteindelijk zelfs anti-zichzelf zijn. Maar tegen sommige personen zijn ze zeker niet anti, ook al proberen ze dat soms te verbergen. Zij zijn zeker niet anti twijfelachtige figuren zoals Rob Klop.

Gevaarlijk dit VB. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen.
Ik heb de vage indruk dat system een beetje anti-VB is, maar ik kan me vergissen.

Zou system gehoord hebben wat op het congres gezegd werd door Morel?

Indien niet, dan is daartoe nog altijd de kans.
Tenzij hij anti-Morel is natuurlijk, en ook anti-De Wever, en anti-DeDecker en anti-alles wat niet VLD is...

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 maart 2009 om 12:11.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 12:27   #129
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
't Is dat. We moeten allemaal heel devoot en respectvol omgaan met 'De Ziekte van Morel' maar ze zijn natuurlijk zelf niet te beroerd om het allemaal goed in beeld te brengen en zorgen dat de belichting goed zit en dat de kleur van de bloemen bij die van haar hoofddoek passen.
Zegt de man die het niet kon laten om foto's van dodelijke slachtoffers te plaatsen in zowat elke discussie over de actualiteit in de Gaza-strook.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 13:04   #130
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Mijnheer de slimme kloot, het is maar te hopen dat u nooit door die hel moet.

Laat uw hatelijkheid gerust achterwege aub.

En nee ik ben geen Vlaams Belanger, dat heeft er eigenlijk zelfs niets of niets niks mee te maken.

Heeft er niets mee te maken. Ik walg van het in de media uitmelken van menselijke miserie, van wie of waar het ook komt. Ongevallen, ziekten, slagen en verwondingen, moorden en familiedramas, maakt niet uit.
Des te erger en weerzinwekkend als het de bedoeling is om er politiek munt uit te slaan.
En als jullie daar geen graten is zien, is er wat grondig mis met jullie...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 9 maart 2009 om 13:06.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 13:35   #131
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over de Euro als munt. Dat Europa nog niet perfect samenwerkt, is voor iedereen duidelijk. Maar dat is niet de reden van het verzet van het VB tegen Europa.
Het zal ook niet om de Euro zijn dat die malloten tegen Europa zijn, want die heeft de Belgische frank verdrongen.
Oud 9 maart 2009, 14:01   #132
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Je kan niet Turkije uit de EU werken door jezelf er uit te werken.
Je kan niet strijden voor een "politiek zonder Sharia" als je de politiek weggooit.

Inderdaad wat lomp van VB, maar dat zijn ze gewend. Of ze stemmen verliezen, neen dat denk ik niet. De vraag is of ze er bij winnen, wat dubieus is.

Je kan ook zeggen dat je een ander Europa wil in plaats van tegen Europa te zijn.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 maart 2009 om 14:02.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:19   #133
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Je kan niet strijden voor een "politiek zonder Sharia" als je de politiek weggooit.

Inderdaad wat lomp van VB, maar dat zijn ze gewend. Of ze stemmen verliezen, neen dat denk ik niet. De vraag is of ze er bij winnen, wat dubieus is.

Je kan ook zeggen dat je een ander Europa wil in plaats van tegen Europa te zijn.
Beste Steben, lees de toespraak van Morel, en praat dan
Oud 9 maart 2009, 14:19   #134
luc broes

Standaard

Citaat:

Oud 9 maart 2009, 14:32   #135
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dag Steben, Eurokritisch zijn is niet tegen een vorm van Europese samenwerking zijn maar wel een aantal negatieve evoluties duidelijk bij naam noemen: totale negatie van de inspraak van de burgers is daar het meest fundamentele. En of wij naar een Europese superstaat willen gaan - die in de praktijk vooral de belangen van de grote lidstaten dient-.

En ja, of wij Turkije er bij moeten nemen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:40   #136
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Bijgevoegde afbeelding(e)

globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:51   #137
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals hierboven al gezegd: het is niet omdat de media het VB 'anti-Europa' noemen, dat ze het ook zijn. Ze zijn eerder eurokritisch, en willen wel degelijk een ánder Europa. Omdat sommige rabiate VB-haters hun wensen voor werkelijkheid nemen en blijkbaar niet de moeite willen doen om naar primaire bronnen op zoek te gaan, hier een link naar de toespraak van Morel:

www.marie-rosemorel.be/speech.doc

En een deel uit de toespraak van Valkeniers:

"Wij houden wel degelijk van Europa. Europa als een oase van vrijheid en democratie, waar het bestuur dicht bij de burger staat. Een gedecentraliseerd, confederaal Europa dus, gevormd door onafhankelijke regio's, de nieuwe naties. Een cultuurbewust Europa ook, dat trots is op zijn geschiedenis, zijn eigenheid, zijn waarden, waaraan nieuwkomers zich hebben aan te passen en niet omgekeerd."

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 maart 2009 om 14:52.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:55   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zoals hierboven al gezegd: het is niet omdat de media het VB 'anti-Europa' noemen, dat ze het ook zijn. Ze zijn eerder eurokritisch, en willen wel degelijk een ánder Europa. Omdat sommige rabiate VB-haters hun wensen voor werkelijkheid nemen en blijkbaar niet de moeite willen doen om naar primaire bronnen op zoek te gaan, hier een link naar de toespraak van Morel:

www.marie-rosemorel.be/speech.doc

En een deel uit de toespraak van Valkeniers:

"Wij houden wel degelijk van Europa. Europa als een oase van vrijheid en democratie, waar het bestuur dicht bij de burger staat. Een gedecentraliseerd, confederaal Europa dus, gevormd door onafhankelijke regio's, de nieuwe naties. Een cultuurbewust Europa ook, dat trots is op zijn geschiedenis, zijn eigenheid, zijn waarden, waaraan nieuwkomers zich hebben aan te passen en niet omgekeerd."
Het VB dat spreekt over vrijheid. Nu hebben we het gehad. Een klop op uw kin ja als ge niet met hen akkoord bent. Al dan niet met de bokshandschoen als ze het voor het zeggen zouden hebben.Zeker weten.

Het VB dat spreekt over democratie. Terwijl datzelfde VB voor een groot stuk bestaat uit nostalgieken van WOII en zoon van Karel Dillen nog in de jaren 90 op bezoek gingen bij de notoire fascist Leon Degrelle. Terwijl Dewinter een grote en diepe verering heeft voor de anti-democraat en Hitler-aanhanger Cyriel Verschaeve.

De mensen niets wijsmaken. Of maw: niet zeveren.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2009 om 15:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 15:14   #139
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB dat spreekt over vrijheid. Nu hebben we het gehad. Een klop op uw kin ja als ge niet met hen akkoord bent. Al dan niet met de bokshandschoen als ze het voor het zeggen zouden hebben.Zeker weten.

Het VB dat spreekt over democratie. Terwijl datzelfde VB voor een groot stuk bestaat uit nostalgieken van WOII en zoon van Karel Dillen nog in de jaren 90 op bezoek gingen bij de notoire fascist Leon Degrelle. Terwijl Dewinter een grote verering heeft voor de anti-democraat en Hitler-aanhanger Cyriel Verschaeve.

De mensen niets wijsmaken. Of maw: niet zeveren.
Mag ik u aanraden priester te worden in Tibet? Met lege gebedsmolens draaien is daar een nationale hobby.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 15:16   #140
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mag ik u aanraden priester te worden in Tibet? Met lege gebedsmolens draaien is daar een nationale hobby.
jouw naam "herr oberst" was dat een bevlieging of bewust gekozen
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be