![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie" |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb misschien veel geluk gehad, maar ik heb altijd bijvoorbeeld erg gemotiveerde en heel goeie wiskundeleraren gehad, en een deel van die drijfveer was "het ingangsexamen burgerlijk". Als ze een paar leerlingen hadden die dat goed gedaan hadden, liepen ze daar in de andere jaren mee te koop en dat werkte heel stimulerend (ook voor hen die geen ir. wilden doen - gewoon weten dat ze op dat niveau waren en het hadden kunnen doen als ze wilden). In mijn klasje van 11 leerlingen (ok, da's dus wel een factor...) hebben we ons met z'n tweeen aangeboden en zijn daar met brio doorgekomen, tot groot jolijt van onze leraar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het is saai" is geen uitvlucht om slecht te presteren. Een goede student kan die stof ook verwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dingen gebeuren. Hoe ze zouden moeten gebeuren, boeit geen zak. Zie het als een luchtstroom. Je kunt de lucht niet bevelen om op een bepaade manier voort te bewegen. Je moet je vleugelgeometrie aanpassen om een kracht te bekomen. Hard roepen tegen de vleugel zal geen lift genereren, mijn beste. Het is een feit dat het middelbaar een saaie, nivellerende bedoeling is die zich enkel richt op de modale student. Studenten die de gemiddelde intelligentie hebben, vinden de leerstof uitdagend en interessant en werken er dan ook harder voor. Dit heb ik, en mensen die ik ken, voldoende uitgebreid gezien om dat te geloven. Mensen die daarentegen een hogere capaciteit hebben, vervelen zich. De leerstof die ze in 6 jaar leren, kunnen ze in een jaartje verwerken. Of je dat nu wilt of niet, ze vervelen zich. Ze doen minder. Bijgevolg krijg je het volgende: die mensen moeten volgens jou maar in de fabriek gaan arbeiden. De middelmaat met de goeie puntjes mag er wel door. Je voorstel is staan schreeuwen tegen de vleugel dat ze lift moet genereren. Verander de vleugelgeometrie, veel beter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mevrouw Michiels zei hier zaken die bijzonder raak zijn. Leren is niet langer cool, en een puber is niet van staat om te denken aan de toekomst. Verwachten van pubers dat ze dat doen is schreeuwen tegen je vleugel. Opsplitsen van de laatste jaren ASO in 2-3 subverdelingen zou optimaal zijn. Kleinere klassen met op maat gekozen leerkrachten. Door geen contact te hebben met de lagere soorten kunnen de intellectuele kinderen zich helemaal ontplooien. Immers: iemand die goede punten haalt, wordt onderdrukt in't middelbaar. Zo werkt het nu eenmaal. Sociale dynamiek heeft veel weg van de aerodynamica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik alleen maar interessante dingen had gehad aan de middelbare school was ik compleet geflopt aan de unief. Want ik had niet leren werken. Toch maar die saaie nest leren verwerken....bucht vond ik het toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat compleet voorbij aan de realiteit en kweekt maar 1 ding: autisten die niet overweg kunnen met andere soorten mensen. Het feit dat jij je ergert aan de minder intelligente mensen in je klas, zegt meer over jezelf als over die andere: je mensenskills zuigen apekloten en je gaat floppen als je projectmanager bent en met arbeiders overweg moet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() School moet niet boeiend zijn. School moet een goede voorbereiding zijn op de latere carriere, al is dat werken, hogeschool of universiteit. En dat is het grootste deel van de tijd ook niet boeiend. Of denk je dat CFD berekeningen op een vleugel boeiend zijn beste Flanel ?
Ik kan het weten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het niet cool is om goede punten te halen, mag je doen wat je wilt, maar er zullen geen goede punten gehaald worden. Geen. Als in niet. Bovendien begrijp ik niet waarom je voorstander bent van mediocriteitsrotzooi in de strot van slimmere leerlingen te rammen. Je klinkt niet als een ingenieur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
School moet boeiend zijn, maar het moet ook doen wat jij zegt. Men moet daar leren werken. Het kan perfect: men leert zowel de saaie als de boeiende dingen. Vocabulaire vanbuiten leren moet, dat kan men niet wegnemen. Maar als pakweg geschiedenis wordt gedoceerd op het niveau van eencelligen, snap ik niet welk heil jij daarin ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb op de werkvloer gestaan als Ir. Je merkt snel genoeg dat de dingen niet zijn zoals ze lijken in de studie en dat een van de belangrijkste zaken is om efficient en goed te kunnen omgaan met uw techniekers en arbeiders. Dat kenmerkt een goede ingenieur: hij bedenkt niet alleen goede ontwerpen, maar kan ze ook goed uitleggen en overbrengen aan de mensen die deze ontwerpen moeten uitwerken in een product. Competenties heet dat. Multinationals belonen op competentiegroei, niet op inhoudelijke groei. |
|
![]() |
![]() |