Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2009, 15:08   #121
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Schuld afkopen, dat lijkt me de meest logische aanname. Maar laten we een onderscheid maken tussen ontwikkelingshulp en liefdadigheid.
Nee, schuld of slavernij zijn emo-argumenten, alleen goed om Bert Anciaux een traan te doen wegpinken.

Liefdadigheid is het ook niet.

Nee, ontwikkelingshulp is niets anders dan de financiering van onze eigen lage-loon-landen. De belastingbetalers in de westerse landen financieren bijgevolg hun eigen concurrenten.

Opnieuw een welvaartstransfer naar de multinationale ondernemingen die daar werkzaam zijn dus.

En wat doet links? Niets anders dan de emo-argumenten leveren voor het internationale kapitalisme.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 15:08   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er ontstaan problemen als liberale landen (met inderdaad grijpgrage investeerders) in contact komen met niet-liberale landen. Geloof mij maar als ik zeg dat het kolonialisme beter nooit had bestaan.
Tja, daar zijn we vet mee.

Er zijn zovéél dingen die beter nooit hadden bestaan.
Er zijn wellicht ook massa's dingen die beter wèl hadden bestaan, en massa's dingen die op het verkeerde moment/de verkeerde plaats hebben bestaan.

Het enige wat iemand kan doen is pogen geen (al dan niet nieuwe) stommiteiten te begaan, en hopen daar ook in te slagen.

Misschien kan iemand ook bidden dat z'n buurman/buurvrouw er net zo over denkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 15:09   #123
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Dat heeft liberalist door. Hij wil daarom Afrika ontwikkelen zodat ze daar democratie en liberalisme krijgen, om daar dan te gaan ontginnen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 15:11   #124
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat er nog steeds vijandelijkheid is tussen de stammen onderling. Of is dit een marginaal fenomeen?
Tuurlijk is er vijandigheid, maar grote stammentwisten (zoals begin jaren negentig) zijn nu nergens te zien. Sterker nog het ANC slaagt er steeds meer in om alle zwarte bevolkingsgroepen onder zich te verenigen en zelfs de Zoeloes beginnen zich steeds meer zwart dan Zoeloe te voelen. Maar zoals ik zei het is een fragiele zwarte identiteit, een voedselnoodje, een Afrikaner/Kleurlingen-"opstand" in de Kaap of een charismatische Xhosa/Zoeloe-"nationalist" kan die identiteit weer makkelijk verscheuren.

Maaar het ging toch over Italië hier?
Oud 15 mei 2009, 15:14   #125
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft liberalist door. Hij wil daarom Afrika ontwikkelen zodat ze daar democratie en liberalisme krijgen, om daar dan te gaan ontginnen.
Tja, er zijn er die zeggen dat het kapitalisme altijd een "periferie" nodig heeft. Ik denk het ook. Dus is de ontwikkeling van Afrika een illusie.

Ik vrees alleen dat de calculatoren van dat kapitalisme totaal onverschillig zijn voor de ontvolking van Afrika richting Europa... Zij zelf kennen geen vaderland, alleen hun gated community.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 mei 2009 om 15:15.
Oud 15 mei 2009, 15:15   #126
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Als huurling voor de oliebedrijven, bedoel je?
Of als gewone werknemer van een oliebedrijf, ik (of iig mijn bedrijf) heeft er ook gezeten tot een paar maanden geleden. Geloof me, een groot deel van de blanken die daar met zijn poten in de modder staan hebben een Rhodesische of Zuid-Afrikaanse achtergrond.
Oud 15 mei 2009, 15:17   #127
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Tja, er zijn er die zeggen dat het kapitalisme altijd een "periferie" nodig heeft. Ik denk het ook. Dus is de ontwikkeling van Afrika een illusie.

Ik vrees alleen dat de calculatoren van dat kapitalisme totaal onverschillig zijn voor de ontvolking van Afrika richting Europa... Zij zelf kennen geen vaderland, alleen hun gated community.
Ik vroeg mij altijd af hoe jullie de migratie en de ontsporing van de migratie (banlieurellen etc) zagen.

Onderdeel van plan, of uit de hand gelopen misberekening?
Oud 15 mei 2009, 15:18   #128
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Of als gewone werknemer van een oliebedrijf, ik (of iig mijn bedrijf) heeft er ook gezeten tot een paar maanden geleden. Geloof me, een groot deel van de blanken die daar met zijn poten in de modder staan hebben een Rhodesische of Zuid-Afrikaanse achtergrond.
Hoe is de situatie daar? Ik lees wel vanalles, maar je weet niet wat waar is.
Oud 15 mei 2009, 15:23   #129
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe is de situatie daar? Ik lees wel vanalles, maar je weet niet wat waar is.
Het iwas daar voor mij redelijk, weinig blackouts en relatief grote welvarende bovenklasse, maar ontzettend corrupt, veel vervuiling, heel crimineel, maw het is Afrika......
Oud 15 mei 2009, 15:31   #130
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg mij altijd af hoe jullie de migratie en de ontsporing van de migratie (banlieurellen etc) zagen.

Onderdeel van plan, of uit de hand gelopen misberekening?
Een geglobaliseerde maatschappij is perfect leefbaar hoor... op voorwaarde dat je heel wat vrijheden opoffert in naam van de Veiligheid (cf. V for Vendetta).

In Brazilië zetten ze bijvoorbeeld de fameuze BOPE in in de favela's.

Ik denk dat dat ook onze toekomst zal zijn. Vroeger was het hier toch maar te saai en te rustig voor de rotverwende contestanten van mei '68 en voor ons, de kinderen van die rotverwende contestanten.

Doet mij denken aan dit: Come mai - SottoFasciaSemplice

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 mei 2009 om 15:31.
Oud 15 mei 2009, 15:38   #131
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Een geglobaliseerde maatschappij is perfect leefbaar hoor... op voorwaarde dat je heel wat vrijheden opoffert in naam van de Veiligheid (cf. V for Vendetta).

In Brazilië zetten ze bijvoorbeeld de fameuze BOPE in in de favela's.

Ik denk dat dat ook onze toekomst zal zijn. Vroeger was het hier toch maar te saai en te rustig voor de rotverwende contestanten van mei '68 en voor ons, de kinderen van die rotverwende contestanten.

Doet mij denken aan dit: Come mai - SottoFasciaSemplice
En dan krijgt men uiteraard verschillende buurten, gescheiden door muren, waar verschillende groepen leven. De armen leven in krotbuurten en verdienen hun geld door in de fabrieken allerlei kutjobs te doen.

En uiteraard het argument: ze hebben vrije keuze, ze kunnen er altijd uitstappen als ze willen.

Ik had hier nog een schitterende artikel over, met name over de toekomst van Los Angeles en de barrios. Zal zien als ik hem nog heb als ik straks thuis ben.
Oud 15 mei 2009, 15:47   #132
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan krijgt men uiteraard verschillende buurten, gescheiden door muren, waar verschillende groepen leven. De armen leven in krotbuurten en verdienen hun geld door in de fabrieken allerlei kutjobs te doen.

En uiteraard het argument: ze hebben vrije keuze, ze kunnen er altijd uitstappen als ze willen.

Ik had hier nog een schitterende artikel over, met name over de toekomst van Los Angeles en de barrios. Zal zien als ik hem nog heb als ik straks thuis ben.
Ja, een nieuwe negentiende eeuw.

En de factor collectief verzet zal grotendeels uitgeschakeld zijn. Ik geloof niet in het soort internationalistisch Multitude-verzet van Hardt en Negri.

Links moet nationalistisch zijn om antikapitalistisch te zijn. Of het zal niet zijn.
Oud 15 mei 2009, 15:51   #133
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, een nieuwe negentiende eeuw.

En de factor collectief verzet zal grotendeels uitgeschakeld zijn. Ik geloof niet in het soort internationalistisch Multitude-verzet van Hardt en Negri.

Links moet nationalistisch zijn om antikapitalistisch te zijn. Of het zal niet zijn.
Collectief verzet zal onbestaand zijn om dezelfde redenen als ze nu niet bestaat. De kleinburger is vet, lui en gelooft heilig dat de stembus zaligmakend is. De intellectueel vindt zichzelf te bescheiden om iets te veranderen.
De allochtonen die hier wonen zijn nog de meest dynamische elementen, maar met wat R&B en desnoods crack zoals toegepast op negers in de VS krijgt die mensen ook wel passief.

Bovendien zijn kriminelen altijd al voordelig geweest voor de regering, en niet nadelig.
Oud 15 mei 2009, 16:03   #134
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Collectief verzet zal onbestaand zijn om dezelfde redenen als ze nu niet bestaat. De kleinburger is vet, lui en gelooft heilig dat de stembus zaligmakend is. De intellectueel vindt zichzelf te bescheiden om iets te veranderen.
De allochtonen die hier wonen zijn nog de meest dynamische elementen, maar met wat R&B en desnoods crack zoals toegepast op negers in de VS krijgt die mensen ook wel passief.
De verwende mei-68'er, die Groen of SP.A stemt, zal net zo goed in eigen vlees snijden als de gefrustreerde zelfstandige, die LDD stemt.

Ons model is gebaseerd op sociale solidariteit (solidarisme) en dat model zal verdwijnen.

We gaan dan eens zien waar "diversiteit" goed voor is, als de sociale vrede niet langer afgekocht kan worden. De veertig procent allochtone werklozen die er nu al zijn in Molenbeek zullen dan wel van zich laten horen.

Eigenlijk doet onze toestand, die van onze politieke klasse, mij op alle vlakken denken aan het orkest van de Titanic.
Oud 15 mei 2009, 16:04   #135
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De verwende mei-68'er, die Groen of SP.A stemt, zal net zo goed in eigen vlees snijden als de gefrustreerde zelfstandige, die LDD stemt.

Ons model is gebaseerd op sociale solidariteit (solidarisme) en dat model zal verdwijnen.

We gaan dan eens zien waar "diversiteit" goed voor is, als de sociale vrede niet langer afgekocht kan worden. De veertig procent allochtone werklozen die er nu al zijn in Molenbeek zullen dan wel van zich laten horen.

Eigenlijk doet onze toestand, die van onze politieke klasse, mij op alle vlakken denken aan het orkest van de Titanic.
Kan de huidige toestand ook constructief worden benut?

Naar mijn mening wel.
Oud 15 mei 2009, 16:10   #136
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan de huidige toestand ook constructief worden benut?

Naar mijn mening wel.
Natuurlijk, maar er is eerst een massale volksvoorlichting nodig om de dagelijkse desinformatie van de massamedia te counteren.
Oud 15 mei 2009, 16:21   #137
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar er is eerst een massale volksvoorlichting nodig om de dagelijkse desinformatie van de massamedia te counteren.
Zeker niet.

Onze maatschappij baseert zich op mensen die routinewerk kunnen uitvoeren zonder te weten welke plaats hun werk in de maatschappij heeft.

80% heeft geen flauw benul van hoe hun maatschappij werkt.

Stamp de hoekstenen onderuit, alles valt in een paar weken.

Dat, of niks. Je kunt de massamedia niet counteren. Ze ziet hoe de liberale kruisvaarders hun "vrije media afgestemd op de Consument™" verdedigen.
Oud 15 mei 2009, 16:26   #138
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

En volksverlichting zal zeker niet werken als N-SA het doet
Oud 15 mei 2009, 17:23   #139
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet.

Onze maatschappij baseert zich op mensen die routinewerk kunnen uitvoeren zonder te weten welke plaats hun werk in de maatschappij heeft.

80% heeft geen flauw benul van hoe hun maatschappij werkt.
Inderdaad. Dan moet het maar "vorming" zijn, afgestemd op degenen die er geschikt voor zijn.

Citaat:
Stamp de hoekstenen onderuit, alles valt in een paar weken.

Dat, of niks. Je kunt de massamedia niet counteren. Ze ziet hoe de liberale kruisvaarders hun "vrije media afgestemd op de Consument™" verdedigen.
Constructief was de initiële vraag.

Subversief mag altijd, maar dan wel "chirurgisch" en "ridderlijk", zoals het fascisten betaamt.
Oud 15 mei 2009, 17:24   #140
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
En volksverlichting zal zeker niet werken als N-SA het doet
Hoe kunt gij dat weten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be