Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2009, 12:30   #121
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Natuurlijk, het verschil ligt in uw visie erop. Wat ge van uw buurmannen ziet kunt ge plaatsen omdat ze uiteindelijk niet zo heel veel verschillen van wat in uw denkkader past.

Bij bepaalde deelnemers van de Gay parades ligt dat natuurlijk anders. Ze passen helemaal niet meer in uw visie net omdat ze te verschillend zijn en vooral omdat ze u dat ook nog eens laten zien.
mijn buren zijn mijn tegenpolen, ook op andere gebieden dan hun geaardheid. Daar zijn dus wel degelijk grote verschillen. Maar we komen goed overeen, hoor. Ze gedragen zich naar buiten toe ook gewoon; Op hun slaapkamer doen ze mischien zaken die ik goor zou vinden, maar ze lopen daar niet mee te koop;

En van die Gay parades: ik moet niet hebben van exhibitionisten, zowel homo als hetero, maar bij homo's komt het gewoon meer voor: Gay Parade kan men zien als georganiseerd exhibitionisme.
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 12:51   #122
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favoriet Bekijk bericht
En hoe komt het dan dat U de blokkers niet kunt aanvaarden?
Omdat een mens met anders uitziende kledij, een mens met een andere huidskleur, een mens met wat overgewicht, een mens met een andere sexuele voorkeur enzov.. op zich niemand schaadt of kwaad doet.

De wil om daarintegen een haatzaaiende politieke partij mee groot te maken verdient mijn respect niet. Wat is daar respectabel aan? Daarmee doet men namelijk in mijn ogen iets fundamenteels fout en werkt men direct mee aan een samenleving waarin discriminatie en haat ten aanzien van bepaalde minderheidsgroepen als normaal zou kunnen worden gezien, waarbij bepaalde burgers gedegradeerd worden tot tweederangsburgers.

Een politieke voorkeur staat niet op hetzelfde level als afkomst, sexuele voorkeur, religieuze voorkeur enzov. Politiek is een manier om iets te bereiken, iets maatschappelijk te veranderen, geen manier van leven. Je bent echt niet verplicht om alles wat iedereen wil bereiken te respecteren of te aanvaarden. Er zijn gerust politieke stromingen die ge walgelijk moogt vinden. Elk maakt voor zichzelf maar uit wat die zijn.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 13:03   #123
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
mijn buren zijn mijn tegenpolen, ook op andere gebieden dan hun geaardheid. Daar zijn dus wel degelijk grote verschillen. Maar we komen goed overeen, hoor. Ze gedragen zich naar buiten toe ook gewoon; Op hun slaapkamer doen ze mischien zaken die ik goor zou vinden, maar ze lopen daar niet mee te koop

En van die Gay parades: ik moet niet hebben van exhibitionisten, zowel homo als hetero, maar bij homo's komt het gewoon meer voor: Gay Parade kan men zien als georganiseerd exhibitionisme.
Da's nochthans net wat ik bedoelde. De verschillen die u zouden kunnen afstoten zie je niet. Het gebeurt in de slaapkamer. Bovendien gedragen ze zich "gewoon" zegt ge. Ze zijn dus meer aanvaardbaar omdat ze minder verschillen.

Maar de, om uw woordgebruik te hanteren, "pluim in mijn gat homo's" die kunt ge niet negeren natuurlijk. Daarmee wordt ge geconfronteerd en da's blijkbaar wa moeilijker om te accepteren.

Uiteindelijk heb je van die mensen geen last, pluimen of geen pluimen en is er bijgevolg eigenlijk geen enkele reden om je aan die mensen te storen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 14:55   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
"gnoothi seauton" is u niet bekend?
Toch wel. Maar ik voldoe op geen enkele manier aan de beschrijving die jij hierboven gaf. En zelfs als dat wèl het geval zou zijn, kan jij dat onmogelijk weten, want jij weet niet wie ik in het echte leven ben.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 14:56   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Waar het eigenlijk om draait is dat het voor de bekrompenen van geest veel makkelijker is om iets te aanvaarden als men het verschil niet of nauwelijks kan waarnemen. Iemand accepteren voor wie hij is, is natuurlijk veel makkelijker voor hen als je er visueel niets ongewoon (ongewoon voor de waarnemer dan) aan merkt. Dan kunnen ze zichelf bij wijze van spreken al was het maar even wijsmaken dat "de anderen" er eigenlijk niet echt zijn.

Wanneer dat verschil plots zo aanwezig wordt dat je er niet kunt naastkijken dan begin je het gemor te horen omdat degenen met de wat engere geesten zich plotsklaps geconfronteerd voelen met hetgeen waar ze eigenlijk moeilijk mee kunnen omgaan. Daarom dat je dan vaak de clichématige dingen leest als:" Ik heb niks tegen homo's maar die avatar ... " of nog "Ik heb niks tegen homo's maar die gay parades" enzov...
Zéér juist!

Oud 30 mei 2009, 15:06   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zéér juist!

dikke zever! ik ken genoeg koppels (en singles) homosexuelen die er totaal geen behoefte aan hebben om in mijn huis of op straat of zelfs in hun woning "de jeanet" te gaan uithangen.

Verder heb ik een hekel aan mensen hetero, bi of homo, die o zo nodig aan heel de wereld moeten tonen dat ze in het openbaar écht wel weten waar de erogene zones van hun lief zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 15:08   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dikke zever! ik ken genoeg koppels (en singles) homosexuelen die er totaal geen behoefte aan hebben om in mijn huis of op straat of zelfs in hun woning "de jeanet" te gaan uithangen.

Verder heb ik een hekel aan mensen hetero, bi of homo, die o zo nodig aan heel de wereld moeten tonen dat ze in het openbaar écht wel weten waar de erogene zones van hun lief zitten.
Waarmee je mooi bevestigt wat Moser zegt. Goed zo, circe!
Oud 30 mei 2009, 17:09   #128
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik vind een gay pride fantastisch en meer dan ooit nodig.

Natuurlijk heeft elke artiest, zanger, politicus die uit de kast kwam heel veel betekend voor de homo-emancipatie, van Albert Mol, via Jos Brink tot Ien Dales. Ook Henk Krol heeft als ''nette'' homo verschrikkelijk veel gedaan.

Maar juist nu, nu de repressie tegen homo's - vooral uit allochtone hoek - weer toeneemt is het van belang dat homo's laten zien dat ze vieren dat ze vrijuit homo kunnen zijn. In feite, dat in onze contreien de homo-emancipatie zijn doel heeft bereikt.

Is het niet een fantastisch signaal aan jonge allochtone homo's als ze zien dat ze hier zichzelf kunnen zijn en dat zelfs de extravagante homo's dat kunnen vieren? Een beter voorbeeld kun je niet hebben.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 17:11   #129
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Maar juist nu, nu de repressie tegen homo's - vooral uit allochtone hoek - weer toeneemt is het van belang dat homo's laten zien dat ze vieren dat ze vrijuit homo kunnen zijn. In feite, dat in onze contreien de homo-emancipatie zijn doel heeft bereikt.
Volgende keer gay-parade aan de grote moskee van Brussel
Een dagje interculturaliseren in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 30 mei 2009 om 17:12.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:32   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Volgende keer gay-parade aan de grote moskee van Brussel
Een dagje interculturaliseren in de praktijk.
Samen met een anti-islam / "rol uw matten"-achtige betoging, dat zou pas getuigen van lef!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:34   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Heb ik iets gemeenschappelijks ontdekt van gay-paraders en VB'ers?
Beiden bang voor "De Grote Boze Moskee"?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 20:52   #132
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb ik iets gemeenschappelijks ontdekt van gay-paraders en VB'ers?
Beiden bang voor "De Grote Boze Moskee"?
Stel je niet zo aan.
Oud 30 mei 2009, 21:04   #133
system
Banneling

Standaard

Ik begrijp dat toch allemaal niet zo goed. Die hele discussie. Wat maakt het nu uit wie iemand liefheeft. Natuurijk moet de leeftijd gerespecteerd worden. Op dat vlak kan geen twijfel over bestaan. Maar voor de rest? Wees maar blij dat ze mekaar liefhebben.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 21:06   #134
ZWITSAL
Vreemdeling

ZWITSAL's schermafbeelding

Standaard

In Mekka willen ze ook zo'n stoet .... echt zenne!
ZWITSAL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 21:15   #135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZWITSAL Bekijk bericht
In Mekka willen ze ook zo'n stoet .... echt zenne!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 21:39   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
En eraan laten zuigen (met die functionele mond) of er aan trekken is al helemaal uit den boze!
Aan je piemel trekken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2009 om 21:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 22:09   #137
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik begrijp dat toch allemaal niet zo goed. Die hele discussie. Wat maakt het nu uit wie iemand liefheeft. Natuurijk moet de leeftijd gerespecteerd worden. Op dat vlak kan geen twijfel over bestaan. Maar voor de rest? Wees maar blij dat ze mekaar liefhebben.
Oud 31 mei 2009, 06:13   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Trouwens, ik denk dat jij spoken ziet... wat komt de naam SnOOpy hier plots in deze draad doen?
Mijn zesde zintuig heeft me klaarblijkelijk ook deze keer niet in de steek gelaten...
Oud 31 mei 2009, 06:33   #139
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Mijn 7e zintuig heeft hem buiten gewipt.
Oud 31 mei 2009, 07:32   #140
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Mijn 7e zintuig heeft hem buiten gewipt.
Is dit de enige manier om jullie te verdedigen? Hoe kleinzielig!
Wees gerust... hij zal wel terug komen onder één of andere naam!
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be