![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eenmaal afgekickt zou het ook weinig zinvol zijn é, dan zijn ze afgekickt.
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bemerk trouwens dat men ernstige aanwijzingen heeft dat de meeste "harde" verslavingen min of meer biologische aanleg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Het is nochtans al lang bekend dat het zo niet werkt. Een verslaafde moet eerst inzien dat hij een probleem heeft, anders pakt geen enkele therapie. Verplichten heeft geen enkele zin, motiveren wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet het anders zien: de vroegere aanpak kostte óók veel geld aan de maatschappij, aan gerechtskosten, eventueel gevangenis enz... me dunkt dat een paar duizend euro een habbekrats is als je daarmee een verslaafde van zijn probleem af kunt helpen en daarmee verdere kosten kunt vermijden (zoals de studie lijkt te suggereren). Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 22 juli 2009 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Netto gezien verdient zo'n kleine dealer wel wat geld, maar ook niet ZOveel geld, vaak zelfs maar net genoeg om de eindjes aan elkaar te knopen (remember: die gasten moeten ook enorm veel betalen aan hùn dealer). Die domme (ja: domme) en simplistische maatregel om maar eventjes elke dealer meteen 20 jaar te geven is niet alleen onrechtvaardig, maar zelfs immoreel in het geval dat ik hierboven aanhaalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
PS: niemand denkt eraan om alcoholverslaafden te vervolgen, nochtans volgt alcohol nogal snel op cocaïne in het rijtje van mogelijk gevaarlijke drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat een deel therapieën om van nicotineverslaving af te raken wel degelijk terugbetaald worden. Het systeem waarover deze draad gaat is gewoon beter geschikt voor cocaïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() Anderzijds is een therapie pas echt geslaagd als ze hun oude bende onder ogen kunnen komen en TOCH weerstand kunnen bieden om opnieuw te gebruiken. Zie système AA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Daarvoor heb je allerhande ziekteverzekeringen nietwaar... zodanig dat ik er ook niet voor moet opdraaien als mijn buurman in een zatte iemand omver rijdt ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Oja: er is wel degelijk een verschil tussen oraal ingenomen, gesnoven, geïnjecteerde en gerookte cocaïne, bij deze in stijgende lijn van verslavend effect gesorteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef liever 1200 euro of meer uit aan een verslaafde die de moeite doet...ook al mislukt het...dan dat we nu die 25000 of 100000 illegalen hun legale dop voor de rest van hun leven gaan betalen.
Ge weet wel...die "nieuwkomers" of zullen we zeggen "achterblijvers".
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
in werkelijkheid is het een pak minder.. Er worden zo veel zaken gesubsidieerd die veel meer krijgen, en die ook totaal geen nut hebben. Het is niet dat ze 1260 euro in hun pollen krijgen e. Ze krijgen kortingen op vanalles en nog wat, zodat ze hun leven terug in handen kunnen nemen. Daar is vind ik niets mis mee.
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
ze krijgen BONNEN. Lees eerst eens waarover het gaat ![]() Ze krijgen tickets voor cinema, fitness enzo, GEEN GELD. Het staat gewoon mooier, als men zegt dat ze 1260 euro krijgen. Ma in feite krijgen ze gewoon een paar bonne. Het is gelijk die reclame van ne winkel. Spaar tot 10 000 euro uit met zegels te sparen, maar in feite krijgt ge gewoon een beke korting links en rechts
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
die bonne kunne ze niet gebruiken voor drugs te kopen. Maw, het wordt niet verkeerd geinvesteerd. trouwens, waarom zou de overheid geen geld mogen geven aan hulpbehoevenden? als ik jouw stellingen zo lees, merk ik op dat je precies niet liever hebt dan dat ze verkommeren en doodgaan ![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |