![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit ok? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 27,87% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 72,13% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is bijna zoals de familie Flodder, de politiek correcten zouden het daar ook eens laten zien. Natuurlijk is hetgeen de familie Flodder deed uitvergroot maar als ik de bijdrage van Sundancer lees is er toch niet zo een groot verschil hoor.
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Schoofzak bedoelde ongetwijfeld illegaal gebouwde woningen, want zonevreemde woningen die legaal gebouwd werden en die door de wijziging van het gewestplan zonevreemd werden, worden nooit afgebroken. "Als een gebouw ligt in een zone waar het niet thuishoort, wordt het "zonevreemd" genoemd. Een aantal voorbeelden zijn een oud fort in natuurgebied, een kasteel in natuurgebied, een woning in landbouwgebied, ... Meestal bestonden deze gebouwen vooraleer de verschillende bestemmingen op de plannen van aanleg werden vastgelegd. Zonevreemd is dus iets totaal anders als "illegaal". Illegale woningen zijn woningen gebouwd zonder bouwvergunning. De meeste zonevreemde woningen en gebouwen zijn volledig wettelijk, legaal, tot stand gekomen. Ze zijn niet illegaal." http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk...emd/index.html Ik zie niet in waarom zo'n zonevreemde legaal gebouwde woning in waarde zou dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarbij krijgen de hoogste inkomens het hoogste voordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() wij zien niet in waarom iedereen een huis zou moeten kunnen verwerven.
wat een onzin |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't is HUN geld, ZIJ doen ermee wat ze willen (en ondertussen gaan ze ervan uit hun SUBSIDIES een RECHT zijn) Dat is dezelfde vunzige redenering als de quote hierboven. Nee dus: als ge met open hand bij de staat komt bedelen, dan zijn daar voorwaarden aan gekoppeld. VOOR IEDEREEN, ook voor filosofen van 't zevende knoopsgat met een sociale woning. Desnoods pak je die mercedes maar af of worden de banden platgestoken (louter symbolisch en voor het milieu natuurlijk) Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 augustus 2009 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat IEDEREEN die vastgoed bezit hierop katastrofaal inkomen moet betalen. Dit compenseert voor een gedeelte de belastingsaftrek. Je vergeet te vermelden dat IEDEREEN die bouwt BTW moet betalen, op een woning van 6.000.000 Befkes is dit 1.041.322 goede oude Belgische franken mijn beste, vooraleer je dit bedrag kan aftrekken...... Je vergeet te vermelden dat degene die bouwt ook mensen tewerkstelt, denk maar aan: - De leverancier(s) van de bouwmaterialen - De schrijnwerker(s) (dak, ramen, deuren, ....... - De aannemer(s) (ruwbouw, vloerleggers, bezetters, ....... - Elektriciens, loodgieters, centrale verwarming, ....... Tel de belastingen op de lonen en ..... samen en je huis van 6.000.000 is er nog geen 3.000.000 waard, en dan kom jij mekkeren over een belastingsaftrek op een lening, hoe dom kan iemand zijn.
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders geformuleerd zelfs: de staat spoort de mensen aan om een mooi gebouw neer te zetten, en daarna, voor zolang dat dat gebouw er zal staan, en dat is lang, zal er katastrofaal belastingen op geheven worden. Nevenvoordeel: eens dat kapitaal omgezet is in bouwstenen, .... kan je er niet meer mee naar het buitenland .... Kiekens van klein-links zouden huis- en gebouwen-eigenaren moeten aanbidden !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zijn eigen huis bezit, wordt meer 'betrokken' bij het hedendaags sosiaal leven, want hij "heeft belangen te verdedigen" enz. ... het bruto nasionaal geluk stijgt daarmee ... zijn/haar gelukkige oude dag veel beter verzekerd ... afijn, ik zie niks dan voordelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De woning ligt in landbouwgebied, niet in beschermd gebied. Meer info http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk...kwetsbaar.html P.S. Stad Kortrijk (CD&V) kon wel al jaren geleden voor een groot houtimport bedrijf dat ook zonevreemd is de nodige beslissingen treffen, zodat het bedrijf zelfs kon uitbreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom stijgt mijn woning ook niet in waarde. Vermoedelijk woon jij toch in een mooie rustige landelijke omgeving enz. zodat ik wel vermoed dat zelfs al mag je je huis niet vergroten en dergelijke meer, het huis wel zeldzamer en zeldzamer zal worden, dus ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verkoopwaarde van jouw huis stijgt wel. De verkoopwaarde van een zonevreemde woning is ferm gedaald nadat de woning zonevreemd werd.
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Allee schoofzak en de locale huisfilosoof rekenen de subprime crisis dus bij voordelen.
Die is er namelijk ook gekomen door god en klein peerke het geloof in te blazen dat iedereen recht heeft op bezit van een huis, ook diegenen die geen of een klein inkomen hebben. Huren, dat was iets voor achterlijken van vroeger, toen de dieren nog spraken En dan komen er vodden en traantjes van, als blijkt dat sinterklaas niet bestaat Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 augustus 2009 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees de info op de site die ik je gaf : http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk...kwetsbaar.html Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge moet mijn woorden niet trachten op subtiele wijze te verdraaien, en mijn vizie ook niet in het belachelijke te trekken door Amerikaanse verkeerde toestanden te vergelijken met hoe het er hier in Vlaanderen aan toe gaat, of aan toe zou moeten gaan. Je moet niet trachten in mijn schoenen te schuiven wat jij hierboven zegt, namelijk dat iedereen het recht zou moeten hebben op het bezit van een huis. In mijn post heb ik gezegd dat voor iedereen de aanschaf van een huis(je) binnen bereik zou moeten zijn, mits hij/zij ervoor wil werken, en een beetje voorzichtig (zuinig) leven. Dat is dus iets anders dan "recht hebben op een sinterklaasgeschenk". Dat betekent: eerst sparen, je vertrouwen vanwege de uitleeninstelling verdienen, dan kopen naar uwe portemonnee, desnoods zelf wat aan werken, met een gepaste hulp van de staat, degelijke verzekeringen (vb. levensverzekering op hypothekaire afbetaling, zodat weduwe niet buitengesjot moet worden ) enz. enz. ... En in die politieke opsie van mij, zie ik een belangrijke taak weggelegd voor de staat. Fiskale stimuli, btw-kortingen, aanschaf van je sosiale woning, klein beschrijf ... afijn, een hoop dingen die nu reeds in Vlaanderen gebeuren. Het feit dat wij in Vlaanderen nu aan de top staan wat betreft aantal gezinnen die in hun eigen woning wonen, is een goede, een zeer goede zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 9 augustus 2009 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |