![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burgemeester
|
![]() Het is toch niet omdat je een alcoholieker kent die gestorven is, dat je nooit meer zal drinken? Ik toch niet. Elke dag sterven er wel mensen van longkanker (denk de andere kankers toch meer) daarom stopt men nog niet met roken.
Mijn 2cent! Leuke opmerking wel, ze kunnen nog pijpen! LOL ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er sterven meer mensen aan longkanker als aan prostaatkanker, borstkanker en dikkedarmkanker tesamen. In Nederland bvb sterven 12 maal meer mensen aan longkanker als bij een verkeersongeval. In 2006: 9.400 .... Citaat:
- mannen : dalende trend, omdat er altijd meer zijn die stoppen (in ´t verleden ook) - vrouwen : nog altijd stijgende trend, mss dalen die ook nog ooit... Zelfs als men het vroegtijdig - meestal per toeval - ondekt is de overlevingskans maar 47%..., ontdekt men het navenant later heeft men meestal maar enkele jaren te leven, maar 15 % van het totaal wordt 5 jaar ouder na de diagnose... : Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2009 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge toch de dodelijkste kanker wilt weten: Dat is alvleesklierkanker (6% overlevingskans) waar onlangs Patrick Swayze nog is aan overleden.
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hier Duitsland, anno 2002, >> Bauchspeicheldrüse (C25): zelfs meer doden als diagnoses, dodelijker gaat bijna niet meer... http://de.wikipedia.org/wiki/Krebs_(...in_Deutschland Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2009 om 18:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie kankert er nu het felst, de rokers of de niet-rokers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Burgemeester
|
![]() Stop eens met dat gezeik op rokers. En zeker het argument dat dit zoveel kost aan de sociale zekerheid. Wat er zoveel kost zijn alle depressies en alle zaken die te maken hebben met alcohol. Maar daar hoor je nooit iemand over. Als ze de aandacht maar kunnen afleiden.
Altijd heksenjacht tegen DRUGS en SIGARETTEN. Als we vanaf nu allemaal een zuurstofmasker dragen, stoppen met de wagen te rijden, elke dag een uurtje zouden sporten, zouden de kosten voor de SZ ook drastisch achteruit gaan, veel meer dan stoppen met roken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Vreemdeling
|
![]() En een niet-roker die ook nog eens met mate eet en drinkt en 100 jaar wordt, hoeveel kost die aan de maatschappij?
Doodgaan op je zestigste aan longkanker is daarbij vergeleken niets . Ze zouden een staatsbegrafenis moeten geven aan wie sterft voor zijn/haar pensioen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daar dus zeker niet mee stoppen met dat gezeik op rokers. Zolang die gasten zo stinken zoals ze nu doen; zoalng de longspesialisten blijven zeggen dat het absoluut ongezond is om te vertoeven in de nabijheid van een rokende; zolang ik zie wat voor soort lozers ze zijn: zodra ze gewaarworden dat ze wat nikotine nodig hebben, beginnen ze van alle kanten te flippen dat het niet mooi is om aan te zien ... Integendeel, we gaan er nog straffer voor. Na het verbod dat er eerstdaags zal komen in alle horeka's, dus ook gewone kaffee's, gaan we nog verder gaan. Eerstvolgende doel: in plaats van toe te laten te roken waar het niet verboden is, gaan we het omkeren: alleen nog toegelaten te roken waar het spesifiek toegelaten is: vb. op openbare plaatsen alleen nog waar een assenbak in de direkte geburen is. Dus nergens in parken, amper in winkelstraten behalve rond publieke asbakken, nooit ofte nooit in een straal van 500 meter rond scholen, kinderopvangplaatsen ... dus eigenlijk bijna nergens meer in Vlaanderen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet-rokers zouden tien prosent loonsverhoging moeten krijgen op hun pensioen, en tien prosent korting op hun belastingen als ze nog zouden werken. Kostprijs te rekupereren door rokers die beroep moeten doen op de ziekenkas.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() Die hetze rond rokers doet me nog meer paffen.
![]() T'is kiezen : ofwel paffen da'k geel zie of mijn zenuwen ontploffen.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 26 september 2009 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe weet jij dat?
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Zodra de trend "haat de vreter" op volle toeren komt.
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien heeft hij geen andere zaken.
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Burger
|
![]() Allez allez, mijn eerste reactie zal dus gaan over iets wat ik me bijzonder aantrek.
Namelijk die eeuwige drang om te verbieden, verbieden en nog eens te... Verbieden. Alsof we nog niet genoeg als geketende slaven door het leven gaan. "Jemagniedit, jemagniedat" zongen de M-Kids enige jaren terug. Het liedje gaat over de school, maar na school is het helaas niet beter. Elke verstandige mens weet dat je niet moet gaan paffen in ziekenhuizen. En zij die het wel doen, gewoon een astronomische boete laten betalen. Veel beter dan de goedmenende mensen nog eens te pesten met zo'n dom pestverbod. Ik heb gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt vertrouw je op zo'n moment zo'n man voor de volle 100 prosent. Zonder de minste bedenking, leg je je lot in de handen van die spesialist ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorspelen als het orkest op de Titanic ? Want voor mij is het poepsimpel: je ambeteert mij met je rook, al zovele jaren, hoffelijkheid is er nooit van gekomen, en nu kan je kiezen: een wettelijke regeling met serieuze verboden of ... wat kloppen op je kop. Maar wel duidelijk: waar je me niet hindert met je rook, daar zal ik je geen strobreed in de weg leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vertel ons eens, meneer de roker, wat jij vindt dat de maatschappij moet doen met de vaststelling van onze artsen-spesialisten met hun konkluzie over de onverwachte want enorme daling van het aantal hartinfarkten ... en waar die mensen die toch veel gestudeerd hebben en met hun studies en hun werk vele mensenlevens redden, geen andere reden voor kunnen verzinnen, dan dat het een gevolg is van de veel mindere blootstelling aan passieve tabaksrook .????
|
![]() |
![]() |