![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Restaurants geven buiten aan of er mag gerookt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over cafe's en dancings en eettenten,ik heb nergens gesproken van restaurants. Ik had all in dusja,ik moest niet op restaurant gaan eten,het eten in ons hotel was goed genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga voor een zeldzame keer eens een bocht van 180° maken. Ik ben zelf roker en was tot dusver tegen de steeds strengere wetten tegen roken. Nu heb ik het afgelopen half jaar nogal wat rondgereisd voor mijn werk, veelal in landen met een veel strengere wetgeving i.v.m. roken dan België. Ik zag daar eerst een beetje tegen op (net zoals de meeste verslaafden ook opzien tegen een lange vlucht bijvoorbeeld). Hier volgen enkele vaststellingen:
1) In landen waar de strengere wetgeving al een hele tijd geldt, is het aantal rokers massaal afgenomen. 2) Hoewel ik zelf een stevige roker ben, rookte ik daar opvallend minder. Twee voorbeelden: in Boston bestaan er eenvoudigweg geen rokerskamers in hotels. Als je kamer dan op de zevende verdieping is, dan laat je die laatste sigaret voor het slapengaan of stel je die eerste 's morgens gewoon uit. Dat is een goede zaak, omdat je zo ervaart dat het ook met een pak minder kan (dat besef lijkt mij een grote rol te spelen voor wie wil stoppen). Ook op café geldt dat: waar je anders na een paar pinten zit te roken als een schouw, rook je beduidend minder als je daarvoor telkens naar buiten moet. 3) In en rond cafés, die overigens nog steeds even vol zitten als voordien, ontstaat een heel nieuwe dynamiek: af en toe gaan rokers even naar buiten, veelal vergezeld door niet-rokers waarmee ze in gesprek zijn. Buiten zijn mensen uit verschillende groepjes ook geneigd om met elkaar te praten, wat uiteindelijk zeker niet slecht is. Al bij al een gezellige boel, tenzij misschien voor de buren. 4) Wellicht compleet onbelangrijk voor sommige rokers: niet-rokers (zowel klanten als personeel) zijn niet langer verplicht in de rook te zitten, achteraf te stinken en een verhoogd risico te lopen op allerlei aandoeningen. Rokers hebben daarvoor gekozen, niet-rokers niet. Dit alles door een klein offer vanwege de rokers. Rokers zouden natuurlijk ook vrijwillig buiten kunnen gaan roken, maar dat doen ze helaas niet. Het argument dat de overheid dan maar tabak in het algemeen moet verbieden, gaat volgens mij niet op: er bestaat een verschil tussen een schadelijk product gebruiken zonder dat iemand anders er last van heeft (thuis, op straat ...) en het gebruik ervan zodat anderen er last van hebben (restaurants, cafés ...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() De volgende stap : braaf zitten met armkes over elkaar of plakband op uw mond.
Wat een verkleutering. Waar is de tijd dat links bijna moorden pleegde om softdrugs te legaliseren. Waar zijn al die voorvechters nu ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Noorwegen gaat alles goed na het totaal rookverbod: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RH2HUV5F
geen mindere inkomsten geen faillissementen geen inbreuken minder zieken waarom zou dat hier niet kunnen??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten alle rokers zijn zoals jij, er was helemaal geen nieuwe wet nodig. (net zoals binnen een jaar of tien, als iedereen de geneugtes van de nieuwe situasie zal ondervonden èn geaksepteerd hebben, de wet gerust terug afgeschaft mag worden .... wegens overbodig want door iedereen aanvaard). Ik wil je felisiteren. En misschien mag ik je aanmoedigen om verder te gaan met het minder roken .. tot ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom niet??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Gouverneur
|
![]() neen , rookvrije ruimtes in café-restaurants bestaat al lang, maar zijn nooit echt rookvrij geweest doordat er geen of onvoldoende afzuiging was
als er nu een totaal rookverbod komt met enkel nog rookruimten of tentjes buiten (waar gaan ze die plaatsen???) dan zijn er veel café's die die plaats niet hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De overheid wil eigenlijk de horeca volledig afschaffen. Op die manier blijven de mensen thuis en houden ze meer geld over om belastingen te betalen. Het is allemaal zo doorzichtig... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen gij klein waart, zijt gij waarschijnlijk een toer te lang op de kermismolen blijven zitten, en dat is nooit goed gekomen. Te lezen aan je achtervolgingswaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |