![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Egoist!
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de eigenaar van de zaak om te bepalen wat er in zijn zaak gebeurt! Ik hou niet van dance muziek. Als ik dan een discotheek binnenga en ze draaien er dance muziek, dan vallen ze mij lastig? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementslid
|
![]() Zie in de dikke Van Dale:
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal bn, bw zonder sociaal besef: zich ~ gedragen zonder rekening te houden met anderen en ego·ïst de; m,v -en iem. die alleen aan zichzelf denkt
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 17 november 2009 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag je in je zaak alcohol stoken ? Wetten gelden OVERAL. De Wet staat boven het individu. De rokers zijn op de terugweg. Vanaf 2012 kunnen we met z'n allen weer overal op café zonder in de rookmist te zitten ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet wel de woorden betekenen, ik vraag waarom of wanneer jij dan vind dat rokers asociaal en egoistisch zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De discussie is niet of er een wet is of niet. Ja, iedereen mag thuis alcohol stoken voor eigen gebruik. Nee, de café's verdwijnen nu al. De niet rokers zijn hier de egoisten. Zij willen bepalen wat een eigenaar van een zaak moet doen met zijn zaak.
Laatst gewijzigd door illwill : 17 november 2009 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() Wel, lees dan wat Van Dale schrijft: omdat ze "zich zonder sociaal besef gedragen, zonder rekening te houden met anderen en alleen aan zichzelf denken". Beter kan ik het niet verwoorden.
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer denken rokers enkel aan zichzelf, wanneer houden ze gaan rekening met anderen?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De niet-rokers zijn vertegenwoordigd in het parlement; ook de rokers... De rokers zullen aan het kortste eindje trekken, zeker weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil het speciaal voor u ook nog wel eens samenvatten, zonder gevloek zelfs: als er op een terras, in een bushokje, een café, een festivalwei, het strand, de overzetboot, enz... een roker naast me komt staan, dan krijg ik de kriebel in mijn keel, dan gaan mijn kleren stinken en dan word ik misschien ziek van de sigarettenrook die hij uitblaast. De roker in kwestie gedraagt zich dus op al die momenten egoïstisch en asociaal. Duidelijk genoeg? Of moet ik al die plaatsen mijden?
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Best mogelijk.
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb al gezegd dat ik weet dat het idd zo zal zijn. Daar gaat het gewoon niet om. Het is een forum om te discussieren, niet om te zeggen dat het een wet is of niet. Het gaat erom wat je vind van iets, anders zei iedereen hier gewoon...het is de wet. Politici die geld scheppen...tja momenteel is de wet zo...topic afgesloten? Het gaat er nu om dat mensen deze wet niet GOED VINDEN!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet om de betwisting of de wet bestaat of niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin. Ik geef je gelijk als je het hebt over een bushokje, het strand indien jij eerst op die plaats aanwezig was, en dan op het strand dan nog afhankelijk van de afstand die tussen jou en de roker zit. Maar op het terras, café, festivalwei en overzetboot,... jij bepaald niet wat er daar gebeurt en de roker ook niet. Dat is aan de eigenaars van die plaatsen. Daar houden de rokers zich dus gewoon aan de regels. Wat ze ook doen in principe in de bushokjes en op het strand. Als een roker op een strand ligt, en jij gaat ernaast zitten, dan ben jij de egoist die dan vind dat hij maar moet opstappen. Waarom zou jij meer rechten hebben dan hij? Waar ik trouwens wel zeker van ben is dat jij al meer fijn stof hebt binnengekregen van diesel auto's en bussen, vrachtwagen,... dan van het meeroken op de café's die je zelf bewust hebt bezocht.
Laatst gewijzigd door illwill : 17 november 2009 om 14:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementslid
|
![]() Goed zo, dan vinden we allebei dat rokers egoïstisch en asociaal zijn. We gaan erop vooruit. Nu nog inzien dat dit gedrag op andere plaatsen waar rokers samen met niet-rokers vertoeven, net even asociaal en egoïstisch is als in dat bushokje en op het strand, en dan zijn we er helemaal.
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toont jou egoisme en associaal gedrag aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ik vind de vervolging van de rokers door niet rokers asociaal en naijverig.
Waarom mogen rokers geen openbare plaatsen claimen (waar ze zelf voor betalen en waar ze geen "gevaar" (oeioeioeikes toch) betekenen voor de kleine groep niet rokers die het op rokers hebben gemunt) waar ze samen roken, over de politiek/vrouwen/voetbal klappen en een lekkere vuile mop tappen? Binnenkort mag er op openbare plaatsen/restaurants/enz geen varkensvlees meer worden verkocht wegens het "asociale" en "egoïstische" karakter tav de muzelr*tten. Ik vraag mij af waarom men deze islamitische groep van mensen kan verplichten om in gezelschap te zitten met varkensvleesvreters (hetgeen schadelijk is voor de islamitische mentale gezondheid) terwijl de niet rokers zouden kunnen verkrijgen dat rokers zelfs geen privéclubs/privécafés mogen openen. Ik begin mij als niet roker een beetje ongemakkellijk te voelen om aangezien te worden als lid van een groep die zichzelf beschouwt als een soort "übermensch" die zomaar overal zijn "train de vie" mag opdringen aan anderen. Wanneer de eis tot het dragen van een gele "rokersster" voor rokers?
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de normaalste zaak iedereen aan bepaalde zaken moet voldoen waaronder ze in orde zijn en ze niet foefelen en dus in orde zijn met de brandverzekering en uitgangen en dergelijke meer. Het roken toelaten of verbieden is hun zaak,daar heeft een ander zich niet mee te moeien over zoiets. |
|
![]() |
![]() |