![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk is het dikke zever, maar wel slim bekeken zever. Door de ideologische legitimatie te verschuiven naar de consumptie, kan, in tegenstelling tot de neoklassieken, het kapitalisme worden omgezet in de metafoor van mededaderschap van alle participanten.
De neoklassieken hadden de eerlijkheid om te stellen dat het kapitalisme het spel van enkele kapitaalkrachtigen was. Nu met dergelijke marginalistische waanideeën kan er een bepaald idee van "eerlijke competitie" worden uitgedacht. Er is ondertussen geen fluit veranderd, alleen krijgen we een ander deuntje te horen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 november 2007 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
er is toch een verschil tss een zelfstandige en een vrij beroep.
![]() |
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zou veel eerder pleiten om een andere manier van controle uit te voeren die het profitariaat, waar u over spreekt, in te perken. Controle die de profiteurs (en dan spreek ik over profiteurs en geen sukkelaars die door ziekte of gelijk wat in een opvangsysteem zitten) van alle kanten kan eruit halen. Zowel bedrijven die alle de trukjes uitzoeken om geen steentje te hoeven bijdragen tot het systeem als werknemers die van de sociale vangnetten misgebruik maken. Ook betere controle op zwartwerk. Hoe je het ook draait of keert is dit uitbuiting van verschillende systemen. Iemand werkt zonder dat er bijdragen betaald worden maar trekt mogelijk leefloon. Hij verdient een centje bij en het bedrijf moet geen lasten betalen. Maar op deze manieren worden de andere loonlasten wel drastisch de hoogte ingejaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementslid
|
![]() Werknemers klagen enkel omdat ze zoveel vrije tijd hebben.
Gewoon de 60 uren week invoeren. Zo hebben ze toch nog 1 vrije dag, maar hebben ze niet veel geld nodig om een onnodige hobby te kunnen uitoefenen. Werknemers moeten werken, niet zeveren over reizen e.d. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er gebeurt amper nog screening omdat de arbeidsmarkt voor de logistieke sector met een gigantisch te kort zit. Gebrevetteerde heftruckers vinden is een ramp. En als je er dan al kan vinden eisen ze dat ze 7,5 uur op die heftruck zitten, met 7 uur en een kwartier kunnen ze al niet meer leven. Neen, er is een gigantisch probleem op de arbeidsmarkt. Het is blijkbaar onmogelijk geworden om bepaalde eisen te kunnen stellen. Drie weken geleden heb ik me door een Roma moeten laten vertellen dat ik geen Nederlands begreep omdat zij een opdracht niet wou uitvoeren. Dit omdat ik wilde dat mijn mensen tot 15.00 in de afdeling bleven en dan pas naar de tikklok gingen. Die persoon wou de handen gaan wassen aan de centraal gelegen WC's ipv aan de aan afdeling gelegen WC's. Als toemaatje kreeg ik er bovenop dat als het nodig moest zijn die woorden in de eigen taal zouden gezegd worden in de hoop dat ik het dan misschien wel zou begrijpen. Het gevolg voor die persoon was er natuurlijk ook wel naar: een potentiele kracht is nooit meer welkom op ons bedrijf, ook al hebben we het moeilijk om mensen te vinden. Het is met dit schorremorrie dat we het moeten doen. En neen, de Vlaamse krachten zijn vaak niet beter dan bovenvernoemd geval...
![]() |
![]() |
#128 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je ziet wat er allemaal afgehouden worden op uw overuren en je telt dit samen met de extra belastingen die er bijkomen zou je voor minder in het zwart uw overuren maken. Velen maken overuren voor amper 3 euro per uur aan over te houden. Pak eerst de belastingsdruk aan, de diefstal van de overheid en ga dan het zwartwerk aanpakken. Vaak wordt er gezegd dat zwart werk diefstal is. Op zich hebben zij die dit zeggen geen ongelijk. maar er mag ook gekeken worden naar die andere diefstal die het zwart werk zo populair maakt.
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() misschien moeten we ineens de 12-urendag, de kinderarbeid en de negentiende-eeuwse daglonen in al hun uitgemergelde glorie herstellen.
wat dunkt u, we moeten toch die vastgeroeste linkse structuren durven doorbreken of niet? 'links' is toch niet meer van deze tijd ofwel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar er is wel degelijk een probleem. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er zoveel vacatures niet ingevuld geraken terwijl er zo een werkloosheid is. Niet competent? Mensen kunnen steeds omgeschoold worden. Laatst gewijzigd door Den Bal : 3 november 2007 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat andere mensen willen, zijn mijn zaken niet. Al vind ik het jammer dat sommigen mensen een prikklok normaal vinden.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 november 2007 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je in loondienst gaat, dan valt die vrijheid logischerwijze weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die keuze heb ik dus gemaakt. En dat heb ik me nog geen dag beklaagd. Ik zie wel of het blijft duren.
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik had een vriend die zijn job graag deed. Hij werkte ongeveer tussen de 55 en 65 uur per week. Zelfs tijdens zijn verlof was hij bezig. Ik zeg wel degelijk "had" en "was". Ondertussen is hij begraven. Hij heeft de hand aan zichzelf geslagen door "Burn Out" en "Depressie". En zeg niet dat het je niet kan overkomen. Het is daar opeens. Het is een sluipende ziekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() * 32-urenweek met loonbehoud!
* Verplichte vakbondsvertegenwoordiging in alle bedrijven, vanaf dat er 1 iemand tewerk gesteld is, gekoppeld aan depolitisering van de vakbonden en werkgeversorganisaties en ontvetting van de vakbondstaken. * Verbod op het inschakelen van personeel via omzeilen met zelfstandigen-statuut. * Uiterst harde bestraffing van fiscale fraude en opvoering van strijd ertegen. Bestraffing ervan: ontzetting uit burgerlijke en politieke rechten + verplicht leveren van dwangarbeid voor de gemeenschap. Duur van de periode van bestraffing is afhankelijk van de grootte van de fraude. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik mis bijvoorbeeld * onteigening en opsluiting van iedereen die meer bezit dan hij volgens mij mag bezitten * castratie van zelfstandigen (het belang van preventie kan niet genoeg benadrukt worden) * groet aan de vakbondsvlag op straffe van elektrische stroomstoten
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pavolini heeft 100% gelijk. Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 november 2007 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dan immers toch de volgende stap. Gesteld dat je die 32-urenweek invoert, zullen er al snel genoeg zijn (jij inclusief) die gaan roepen dat ook d�*t te lang en te zwaar en te inspannend en te ontmenselijkend en what not is, en dat we dus naar een 24-urenweek moeten gaan. Mét loonbehoud, uiteraard. Waarom dan niet dadelijk d�*t eisen? Waarom niet dadelijk voor de 0-urenweek pleiten mét loonbehoud, als je dan toch bezig bent? |
|
![]() |
![]() |