Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 19:29   #121
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ja duh, maar als wij onze partijdotatie verliezen dan zullen we ons daar bij neer moeten leggen. Dat is het verschil met ons het regime.

Ook de regering moet zich neerleggen bij dit arrest.

Gevolg is dat men een andere "uitweg" zal zoeken.
Die regularisatie komt er, in weze wint het VB dus niks.

Ook als het VB zen dotatie verliest, zal ze een uitweg zoeken.
De partij zal blijven bestaan, ook in deze zal er in weze niks veranderen.

Onbegrijpelijk hoe "ook" een VB geld en energie steekt in een rondje "politieke steekspelletjes"

Laatst gewijzigd door De Prof : 12 december 2009 om 19:29.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 19:35   #122
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ook de regering moet zich neerleggen bij dit arrest.

Gevolg is dat men een andere "uitweg" zal zoeken.
Die regularisatie komt er, in weze wint het VB dus niks.

Ook als het VB zen dotatie verliest, zal ze een uitweg zoeken.
De partij zal blijven bestaan, ook in deze zal er in weze niks veranderen.

Onbegrijpelijk hoe "ook" een VB geld en energie steekt in een rondje "politieke steekspelletjes"

En Jommeke, verlicht mijn ziel dan eens: Wat moeten we volgens U doen?
Oud 12 december 2009, 19:59   #123
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet diezelfde "raad van state" die moet beslissen of het VB zen partijfinanciering moet verliezen?
Eens zien of jullie dan nog zo op getogen gaan zijn, bij positief antwoord.
Ik heb het gevoel dat er een nieuwe Lucien Decoorne in de maak is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:00   #124
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
En Jommeke, verlicht mijn ziel dan eens: Wat moeten we volgens U doen?
Het is niet aan mij om te zeggen wat het VB 'moet' doen.
Maar ik ben wel van mening, beter iets dan niets.
Maw, voor mij mag het VB meer de helft van hun programma inslikken, om aan de macht te deelnemen.
Dan blijft er nog genoeg over om de rechtse kiezer datgene te geven waar hij of zij nu al decennia lang op zit te wachten.

Wat zeg nu eerlijk wat hebben die drie 'V' s waar ze zo naar streven al opgebracht voor de kiezer.

"Veiligheid", gene vette hé

"Vlaanderen" ook hier weten we nog altijd wie er de baas speelt.

"Vreemdelingen" België blijft het land van 'melk en honing' voor deze mensen.

Al stapte het VB nog maar in de regering om meer veiligheid te brengen, dat bracht ze eindelijk eens iets wezenlijk op.
Oud 12 december 2009, 20:04   #125
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet aan mij om te zeggen wat het VB 'moet' doen.
Maar ik ben wel van mening, beter iets dan niets.
Maw, voor mij mag het VB meer de helft van hun programma inslikken, om aan de macht te deelnemen.
Dan blijft er nog genoeg over om de rechtse kiezer datgene te geven waar hij of zij nu al decennia lang op zit te wachten.

Wat zeg nu eerlijk wat hebben die drie 'V' s waar ze zo naar streven al opgebracht voor de kiezer.

"Veiligheid", gene vette hé

"Vlaanderen" ook hier weten we nog altijd wie er de baas speelt.

"Vreemdelingen" België blijft het land van 'melk en honing' voor deze mensen.

Al stapte het VB nog maar in de regering om meer veiligheid te brengen, dat bracht ze eindelijk eens iets wezenlijk op.
Het VB heeft door één procedure in te spannen méér bereikt inzake asiel en migratie dan N-VA, die al een half jaar in de Vlaamse regering zit. Als in een regering zitten u ervan weerhoudt om te doen wat noodzakelijk is, dan lijkt mij het beter om oppositie te voeren en van daaruit zaken te realiseren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:05   #126
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat er een nieuwe Lucien Decoorne in de maak is.

Er is maar één ding wat ik met Lucien gemeen heb..
En dat is dat zowel hij als ik door de VB'ers op Pi het zwijgen opgelegd ben.

Leve de partij van de vrije meningsuiting, en de partij die tegen uitsluiting is.
Oud 12 december 2009, 20:08   #127
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het VB heeft door één procedure in te spannen méér bereikt inzake asiel en migratie dan N-VA, die al een half jaar in de Vlaamse regering zit. Als in een regering zitten u ervan weerhoudt om te doen wat noodzakelijk is, dan lijkt mij het beter om oppositie te voeren en van daaruit zaken te realiseren.

Alsof het VB de regularisering vanuit de oppositie van de baan heeft geveegd.
Sorry hoor, maar sinterklaas is wel al voorbij.
Oud 12 december 2009, 20:31   #128
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA heeft in september 2008 de stekker er uit getrokken. Op vakantie geweest intussen?

We hebben ons niet laten omkopen voor een paar borrelnootjes (jij zou dat waarschijnlijk graag gehad hebben).
Wij hebben geen vette vis binnengehaald, we hebben daar onze conclusies uit getrokken.

Ik geef je één goede raad, slaap rustig verder.
ik ben nog altijd op zoek naar de eerste verwezenlijking van NVA. Veel geblaat weinig (geen) wol
Oud 12 december 2009, 21:12   #129
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alsof het VB de regularisering vanuit de oppositie van de baan heeft geveegd.
Sorry hoor, maar sinterklaas is wel al voorbij.
In een correct functionerende staat heeft het Vlaams belang de regularisaties van de baan geveegd. Dat is wat mij betreft nog steeds een hele verwezenlijking, maar voor de honderdduizendste keer: Ja! Er moet nog meer volgen.

Het Vlaams Belang heeft in dit land al veel weten verwezenlijken, denk maar aan het doen ingang vinden van de gedachte van de Vlaamse onafhankelijkheid bij een a-typisch publiek ervan.
Oud 12 december 2009, 23:06   #130
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
In een correct functionerende staat heeft het Vlaams belang de regularisaties van de baan geveegd. Dat is wat mij betreft nog steeds een hele verwezenlijking, maar voor de honderdduizendste keer: Ja! Er moet nog meer volgen.
Dus als die zelfde raad van state van oordeel zou zijn dat het VB zen dotatie niet verdiend, zou men ervan uit mogen gaan dat in een correcte staat het VB geen bestaansrecht meer heeft.

Citaat:

Het Vlaams Belang heeft in dit land al veel weten verwezenlijken, denk maar aan het doen ingang vinden van de gedachte van de Vlaamse onafhankelijkheid bij een a-typisch publiek ervan.
Onzin, je kan er even goed vanuit gaan dat die Vlaamse reflex er komt door de stugge en onverzettelijke houding van de Waalse politici.
Oud 12 december 2009, 23:24   #131
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als die zelfde raad van state van oordeel zou zijn dat het VB zen dotatie niet verdiend, zou men ervan uit mogen gaan dat in een correcte staat het VB geen bestaansrecht meer heeft.

Wat hebben bestaansrecht en dodatie met elkaar te maken?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 00:51   #132
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ben je nu zo naief of weet je dat je leugens verkoopt en hoopt dat iemand die zal geloven?

VB bereikt hier 0.0 mee. Regularisaties blijven doorgaan met of zonder dit arrest.

Indien je het trouwens niet beseft, dit is FEDERAAL. Weet dat het moeilijk is om de regeringen van belgie uit elkaar te houden als je er niks van afweet maar probeer toch.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 00:53   #133
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=dominatrix;4489870]In een correct functionerende staat heeft het Vlaams belang de regularisaties van de baan geveegd. Dat is wat mij betreft nog steeds een hele verwezenlijking, maar voor de honderdduizendste keer: Ja! Er moet nog meer volgen. [quote]
Onzin aan die regularisatie veranderd juist niks.

Citaat:

Je bedoeld dat het VB jarenlang vlaams nationalisme facisme en racisme aan elkaar verbonden heeft end aarmee vlaanderen decenia lang achteruit zette. Ja echt bedankt daarvoor VB . Indien je dar iemand voor wil bedanken doe dat dan aan VU/NVA die dit wel effectief deden. Met de pluimen van een ander gaan lopen noem je dat.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 08:03   #134
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
StekkerKE Guido. Maar zoals ik al vertelde in een post hierboven;

"Dat je over punten en komma's water bij de wijn wil doen dat zal wel zo moeten in een coalitieregering MAAR dat je over één van dé belangrijke dossiers mee je goedkeuring uitspreekt heeft niets meer met loyaliteit te maken"

Het eerste kwaad geschiedde dus effectief al toen de nva Leterme I (op Dewever na) het vertrouwen gaf inclusief nieuwe regularisaties. Maar goed, het licht is gaan branden blijkbaar, de actie zal wel volgen neem ik aan.

Ondertussen wachten we op een staatsvorming... ben nieuwsgierig wanneer het gaat komen hoor!

Zoals je wellicht weet zat het asieldossier muurvast toen Turtelboom (VLD) bevoegde minister was. Er was inderdaad een akkoord over een regualisatie, echter niet in de grootorde die de walen, nadat ze verkregen hadden dat Turtelboom niet meer bevoegd was, willen doorvoeren. Enige eerlijkheid in dit dossier kan voor geen enkele partij kwaad.
Oud 13 december 2009, 08:08   #135
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keenoke, wat heb ik hier daarstraks aangehaald? Lees dat eens opnieuw, haal diep adem, realiseer en reageer.

Wat steunde de nva in een vertrouwensstemming?

Dit:

De regularisatiecriteria m.b.t. de buitengewone omstandigheden zullen worden
verduidelijkt in een omzendbrief (langdurige procedure, ziekte en een prangende humanitaire situatie, met inbegrip van de duurzame lokale verankering). Het criterium m.b.t. de langdurige procedure zoals tot nog toe toegepast hield enkel rekening met een asielprocedure van 3 jaar (met kinderen) of 4 jaar (zonder kinderen). Dit breiden we uit naar 4 of 5 jaar in procedure waarbij de Raad van State en/of art. 9,3 oude
vreemdelingenwet
volgend op een asielprocedure wordt meegerekend.
"

Uit regeerakkoord Leterme I punt 10 v.12: Migratie. (Dat punt 12 buitengewoon kort is en de nva zich hier ook mee akkoord verklaarde zal ik maar even ter zijde laten)

Je moet wel heel slechtziend zijn om niet te kunnen lezen dat daar zwart op wit een nieuwe regularisatie te lezen valt. Me dunkt belangrijk genoeg om geen vertrouwen te geven aan de nieuwe regering. Dat je hier en daar moet toegeven, ok, maar een nieuwe regularisatie is niet zomaar 'hier en daar' iets.

Maar wat zegt Sarah Smeyers jongstleden:

"In het bijzonder Herman Van Rompuy moet zich schamen voor de manier waarop hij een asiel- en migratiebeleid goedgekeurd heeft dat regelrecht indruist tegen de wens van de Vlaamse kiezers in en waarvoor hij vervolgens ook nog eens de factuur naar de Vlamingen doorschuift. Wij zouden voor hem moeten applaudisseren? Het toppunt van cynisme!"

Uit: http://www.n-va.be/spreidingsplan_asielzoekers.pdf

Ik zeg dan, ja Sarah, daar heb je gelijk in... maar ik vraag mij ook af, Sarah, waarom hebben jullie in godshemelsnaam ooit Leterme I vertrouwt door hem de kiem van dit alles te laten zaaien???

Het art.9.3 dat hierboven vetjes staat is ook heel belangrijk, want wat is er nu net naar de prullenmand verwezen door de RvS? Inderdaad; de "instructie m.b.t. de toepassing van het oude artikel 9,3 en het artikel 9bis van de vreemdelingenwet."

Iedereen die het regeerakkoord van Leterme I gelezen had wist dus waar ze aan gingen sleutelen om hun regularisaties door te drukken. Passief blijven bij zoiets is schuldig verzuim dat met geen compromis te verklaren valt.

Gelukkig beseft Bart Dewever dit maar al te goed: http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=3486

Nogmaals:

"Stop de collectieve regularisatieoperatie die niemand in Vlaanderen wil"

Dan zeg ik ook, zeer goed Bart. Doen! Sta me dan op zijn minst toe kritiek te uiten dat de nva dit had kunnen zien aankomen en het al vroeger mee naar de plenaire had kunnen trekken? Hoe? Door het cordon te laten voor wat het is en met ons mee aan de kar te trekken vanaf 18 maart 2008.

Lees ook: http://www.melchiorwathelet.be/index...d=317&hl=nl_NL

En waar ze heen willen met 'op individuele basis'.
Wat we nu hebben is een collectieve regualisatie. Wat N-VA ondersteund heeft bij Leterme un "De regering opteert voor een regularisatiebeleid op individuele basis".
Oud 13 december 2009, 08:10   #136
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een compromis maken is één ding, Vlaanderen een nieuwe massaregularisatie bezorgen is nog wel net iets anders.
En dat is de schuld van de N-VA?
Oud 13 december 2009, 08:14   #137
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De Vlaamse regering is inderdaad legitiem maar door haar innerlijke verdeeldheid volstrekt onmachtig. Ik vertrouw ze niet.Natuurlijk moeten we de belgische constructie verzwakken. Maar "en masse"? Je onderschat de belgicistische onderstroom die nog heel machtig is.

Hiermee ben ik het helemaal eens. Maar er zit één onverzoenlijke persoon in je trio, nl. BDW. Ik heb hem onlangs op Radio 2 horen verklaren dat hij na de verkiezingen van 2011 de fakkel doorgeeft. Hopelijk valt er met zijn opvolger wél te praten.
Ik denk dat je nog een jaar of twee langer moet wachten.
Oud 13 december 2009, 08:17   #138
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het asielbeleid is federaal. Op federaal niveau zit N-VA net als het VB in de oppositie.
Oud 13 december 2009, 08:19   #139
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
ik ben nog altijd op zoek naar de eerste verwezenlijking van NVA. Veel geblaat weinig (geen) wol

Wat wil je, dat je op een half jaar heel Vlaanderen ondersteboven gooit?
Wij werken gestaag, dat heeft veel meer effect dan de ééndagsoverwinning van het VB.
Oud 13 december 2009, 08:21   #140
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je weet evengoed als ik dat dit een phyrrusovverwinning is.

Vandaag hebben jullie gewonnen, de franstaligen geven zich echter niet gewonnen en zijn nu naarstig op zoek naar uitwegen. Uitwegen die misschien nog slechter aflopen voor Vlaanderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be