Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 23:49   #121
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk je moet al die vrouwen gewoon een emancipatiecursus, mooi bloot cursus, schmink curus, belgisch recht cursus geven door onze dollemina's, amazone's, lesbiennes en alles wat staat voor onze westere verworvenheden versus deze middeleeuwse cultuur.. Waarom niet maak een arabische zender doorspect met zo'n programma's.

-D
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 00:28   #122
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom dan uit alle macht die hoofddoek willen verbieden?
Lijkt me logisch. De hoofddoek komt nu eenmaal uit landen die ondemocratisch zijn, economisch niks presteren, niks bijdragen op maatschappelijk vlak, niks op cultureel vlak (cultuur hier niet begrepen in de zin van 'we gaan 's lekker eten), en bijgevolg haaks staan op de Westerse samenleving. En de hoofddoek staat daarvoor.
Uit alle macht zou ik het niet verbieden. Ik kan me best indenken dat heel wat mensen terug willen naar een samenleving zonder vrije meningsuiting, zonder economische vooruitgang, een beetje degen die denken dat je door geld te drukken zal overleven. Maar in India, Brazilie, China en Rusland wordt jammer genoeg niet zo gedacht. Het is gewoon een keuze. Of een slingerbeweging: na de Franse revolutie is het misschien tijd dat de slinger terugzwaait, en kan Europa op dat vlak een leidende rol spelen. Het hangt gewoon af van je prioriteiten.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 03:16   #123
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de reden waarom zij die hoofddoek dragen?
Ofwel omdat hun geloof zegt dat ze dat moeten (zie hier niet veel vrije wil in).
Ofwel omdat broers, vader, medescholieren zeggen dat ze dat moeten (zie hier niet veel vrije wil in).
Ofwel als symbool van protest.
Als jij het zegt, moét het wel waar zijn.
Oud 10 januari 2010, 03:16   #124
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Lijkt me logisch. De hoofddoek komt nu eenmaal uit landen die ondemocratisch zijn, economisch niks presteren, niks bijdragen op maatschappelijk vlak, niks op cultureel vlak (cultuur hier niet begrepen in de zin van 'we gaan 's lekker eten), en bijgevolg haaks staan op de Westerse samenleving. En de hoofddoek staat daarvoor.
Uit alle macht zou ik het niet verbieden. Ik kan me best indenken dat heel wat mensen terug willen naar een samenleving zonder vrije meningsuiting, zonder economische vooruitgang, een beetje degen die denken dat je door geld te drukken zal overleven. Maar in India, Brazilie, China en Rusland wordt jammer genoeg niet zo gedacht. Het is gewoon een keuze. Of een slingerbeweging: na de Franse revolutie is het misschien tijd dat de slinger terugzwaait, en kan Europa op dat vlak een leidende rol spelen. Het hangt gewoon af van je prioriteiten.
't Is maar een hoofddoek hoor.
Oud 10 januari 2010, 03:18   #125
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk je moet al die vrouwen gewoon een emancipatiecursus, mooi bloot cursus, schmink curus, belgisch recht cursus geven door onze dollemina's, amazone's, lesbiennes en alles wat staat voor onze westere verworvenheden versus deze middeleeuwse cultuur.. Waarom niet maak een arabische zender doorspect met zo'n programma's.
Misschien moet jij eens een cursus kritisch denken ondergaan. Of kan je nog meer clichés uit je mouw schudden?
Oud 10 januari 2010, 12:22   #126
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik volg u ergens wel , maar de moslimvrouwen die onderdukt worden en verplicht tot het dragen van een hoofddoek zullen nog meer benadeeld worden wanneer ze hem in het openbaar niet mogen dragen .

De gevolgen zullen zijn dat ze bijna hun huis niet meer gaan uittkomen en volledig uitgesloten worden van onze maatschapij waardoor hun kansen op
integratie nihil zullen zijn.

Naar mijn mening heeft het hoofddoek verbod geen enkel nut.
Akkoord. Ik ben dan ook tegen het hoofddoekenverbod. Een hoofddoekenverbod lost fundamenteel niets op, en is louter symptoombestrijding. Omwille van de reden die je aanhaalt.

Maar dat neemt niet weg dat een hoofddoek een symbool is van een sexistisch denkpatroon (ik weet het, vandaag dragen sommigen die hoofddoek ook louter als teken van protest). Daarom dat ik hoop dat die vrouwen uit eigen wil die hoofddoek zullen afzetten.
De positie van de moslimvrouwen in Vlaanderen is een complex gegeven. Veelal scoren de meisjes op school veel beter dan de jongens. Soms zorgt dat voor jaloezie bij de broers. Het botst met de tradities in het land van herkomst, dat hun zussen hier een grotere kans maken op de arbeidsmarkt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 13:07   #127
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. Ik ben dan ook tegen het hoofddoekenverbod. Een hoofddoekenverbod lost fundamenteel niets op, en is louter symptoombestrijding. Omwille van de reden die je aanhaalt.

Maar dat neemt niet weg dat een hoofddoek een symbool is van een sexistisch denkpatroon (ik weet het, vandaag dragen sommigen die hoofddoek ook louter als teken van protest). Daarom dat ik hoop dat die vrouwen uit eigen wil die hoofddoek zullen afzetten.
De positie van de moslimvrouwen in Vlaanderen is een complex gegeven. Veelal scoren de meisjes op school veel beter dan de jongens. Soms zorgt dat voor jaloezie bij de broers. Het botst met de tradities in het land van herkomst, dat hun zussen hier een grotere kans maken op de arbeidsmarkt.

Geloof heeft altijd een sexistisch denkpatroon , ook bij ons. En ook bij ons scoren de vrouwen beter in het onderwijs dan mannen de dag van vandaag.
Btw in turkije hadden de vrouwen stemrecht in 1934 in Belgie was dit pas in 1948.
Ik verdedig geen extremisme ik verafschuw het , maar veralgemenen en stigmatiseren van een heel geloof en bevolking zal naar mijn denken nog meer extremisten creeren.
Oud 10 januari 2010, 13:19   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof heeft altijd een sexistisch denkpatroon , ook bij ons. En ook bij ons scoren de vrouwen beter in het onderwijs dan mannen de dag van vandaag.
Btw in turkije hadden de vrouwen stemrecht in 1934 in Belgie was dit pas in 1948.
Ik verdedig geen extremisme ik verafschuw het , maar veralgemenen en stigmatiseren van een heel geloof en bevolking zal naar mijn denken nog meer extremisten creeren.
België heeft inderdaad ontzettend laat vrouwenstemrecht ingevoerd. Er waren wel plannen om vlak na WOI vrouwenstemrecht in te voeren, maar de koning heeft het parlement ontbonden om dit tegen te houden. Hij was bang dat de vrouwen allemaal voor de katholieken zouden stemmen, en dat er daardoor ook meer Vlaamsgezinde katholieken in het parlement zouden komen.
Maar inderdaad, België heeft zeer laat vrouwenstemrecht ingevoerd.

Pas in 1976 mogen getrouwde vrouwen in België (zonder toestemming van hun man) een eigen bankrekening openen. Dat zijn ronduit achterlijke toestanden. Mij ga je België niet horen verdedigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 10 januari 2010, 13:26   #129
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België heeft inderdaad ontzettend laat vrouwenstemrecht ingevoerd. Er waren wel plannen om vlak na WOI vrouwenstemrecht in te voeren, maar de koning heeft het parlement ontbonden om dit tegen te houden. Hij was bang dat de vrouwen allemaal voor de katholieken zouden stemmen, en dat er daardoor ook meer Vlaamsgezinde katholieken in het parlement zouden komen.

Pas in 1976 mogen getrouwde vrouwen in België (zonder toestemming van hun man) een eigen bankrekening openen. Dat zijn ronduit achterlijke toestanden. Mij ga je België niet horen verdedigen.
Mij ook niet, en niet alleen daarom niet, er zijn ook nog andere redenen hoor.
Oud 10 januari 2010, 13:33   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mij ook niet, en niet alleen daarom niet, er zijn ook nog andere redenen hoor.
Ongetwijfeld.
Oud 11 januari 2010, 15:41   #131
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat niet over België verdedigen maar over hoofddoekverbod. btw vlaanderen is nog steeds België
Oud 11 januari 2010, 16:20   #132
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over België verdedigen maar over hoofddoekverbod.
Jij haalde de schandalig late invoering van het vrouwenstemrecht in België aan. Ik geef u gelijk, en nu krabbel je terug. Waarom?

Citaat:
btw vlaanderen is nog steeds België
Oud 11 januari 2010, 16:30   #133
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

exit hoofddoeken,
Daerden heeft de vrijgekomen plaats ingenomen als afleidingsmanoeuvre
Oud 11 januari 2010, 21:38   #134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer de vrouw haar "aantrekkelijkheden" (zoals het haar...) niet mag tonen voor iemand anders dan voor haar man, en hij geen kledijvoorschriften kent, hebben we hier toch wel te maken met een achterlijk sexistisch denken.
Misschien hebben we te maken met een realistisch biologisch denken, wars van politiek correcte taboes? Je moet mij de eerste vrouw die wild wordt van mannenhaar nog voorstellen!

Citaat:
Die vrouw haar "aantrekkelijkheden" dienen niet toe te behoren niet aan haar man, maar aan zichzelf.
Uiteraard behoren die toe aan zichzelf. Dat zegt de Koran ook. Maar ze mag die wel laten zien aan haar man, edoch liefst niet aan jan en alleman.

Citaat:
Het is dan ook aan de vrouw om haar kledij te bepalen.
Dat doet ze ook. Het is aan de vrouw om in eer en geweten te bepalen wat voor haar zedige kledij is. Dat doe ze ook, gezien de grote diversiteit aan islamitische hoofddeksels (bandana, haïk, hijab, mleia, ...).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 januari 2010 om 21:41.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 22:12   #135
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij haalde de schandalig late invoering van het vrouwenstemrecht in België aan. Ik geef u gelijk, en nu krabbel je terug. Waarom?

Ik krabel zeker niet terug , ik kreeg even het gevoel dat we naast de kwestie bezig waren.
Oud 11 januari 2010, 23:20   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar, hoor. Wie zaken doet in Algerije, Tunesië of Marokko, weet dat vrouwen er een sterke positie op de arbeidsmarkt innemen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 januari 2010 om 23:20.
Oud 11 januari 2010, 23:25   #137
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de reden waarom zij die hoofddoek dragen?
Ofwel omdat hun geloof zegt dat ze dat moeten (zie hier niet veel vrije wil in).
Toch wel, want dat geloof is een kwestie van intieme overtuiging. Vrije wil is een voorwaarde van geloof, ja het zijn zelfs de theologen die de vrije wil hebben uitgevonden om het geloof enerzijds en de zonde anderzijds eerst mogelijk te maken!

Citaat:
Ofwel omdat broers, vader, medescholieren zeggen dat ze dat moeten (zie hier niet veel vrije wil in).
Haha, dat is hier de redevoering over de onschuld van Helena, een klassieker van de sofisten: ofwel volgde Helena Paris uit vrije wil en dan was dit uit liefde, en tegen de liefde zijn zelfs de goden niet opgewassen, ofwel werd Helena onder dwang meegevoerd. In beide gevallen is ze onschuldig!

Citaat:
Ofwel als symbool van protest.
Welk protest? Je bedoelt uit een zoektoch naar identiteit? Dat is iets anders dan protest.

Citaat:
Ik denk dat het aantal mensen dat een hoofddoek draagt, puur om vestimentaire redenen, beperkt is.
Wat zijn vestimentaire redenen? Vestimentair verwijst naar een middel (kleding), niet naar een doel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 januari 2010, 23:26   #138
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
exit hoofddoeken,
Daerden heeft de vrijgekomen plaats ingenomen als afleidingsmanoeuvre
Tout le monde aime papa!!!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 12 januari 2010, 00:21   #139
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Misschien moet jij eens een cursus kritisch denken ondergaan. Of kan je nog meer clichés uit je mouw schudden?
Dat kan mij nu echt geen bomschelen met wele slunsen die mensen rond hun lijf willen rondlopen. Maar ga mij toch niet zeggen dat die mensen zich integreren, bezig zijn met onze cultuur te verrijken als zij staan te eisen dan onze maatschappij quasi moet regresseren naar dat middeleeuws niveau ?
Dus jij vind dat moslimgedoe het summum van modernisme ?

Ik zie het al helemaal voor mij:
'smorgens opstaan met mijn gat naar mekka liggen, gebedje voor het werk
smiddags een droge boterham, of liefst niets, want ik ben aan het vasten
gans de dag rondlopen met die voddekledij
savonds als het donker is, lekker hypocriet, buikje dikstampen met hallal vlees

ik zeg u dat we nog voor ons eigen belgen niet zouden tolereren dat ze gemaskerd de bank binnengaan, en die mensen willen hier overal rondlopen met dat masker ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 02:04   #140
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Stel u niet aan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be