![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leterme is een zéér eerbaar politicus aan het worden. En hij is gemandateerd door 800.000 Vlamingen
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Leterme heeft een ware transformatie gedaan. Hij is zowat de grootste politieke teleurstelling die ik ooit gekend heb.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot jouw grote spijt, vermoed ik dat zelfs het Vlaams Belang hier geen voorstander van is. Voorts moet ik je eraan herinneren dat hier en daar in het buitenland, soms zogenaamde minderheidsregeringen zijn, die kunnen aanblijven door beperkte steun (vb. via onthoudingen); vaak tijdelijk en vaak onder voorwaarden. Dat is gewone parlementaire technologie; het is zelfs geen spitstechnologie. De periode dat de nva zulks deed destijds, heeft nog steeds mijn goedkeuring. Wellicht niet jouw goedkeuring, maar jij hebt dan ook niet gestemd op de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
hij heeft op nog een ander punt een gelijkaardige keuze gemaakt trouwens : op het moment dat ie JMDD heeft buitengegooid op bevel van het ACW. dus nee, dat is geen foutje onder druk ... dat is een politieke lijn die BdW meermaals maakt. Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2010 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dit is niet de kern van de zaak. De federale regering van 2007 werd gevormd met een meerderheid van 97 stemmen voor, 46 tegen en één onthouding. Stel nu dat de volledige N-VA-fractie tegengestemd had, wat ze had moeten doen. Wat zou dit in essentie veranderd hebben? Niets. Het kartel CD&V-N-VA was een nefaste zaak voor Vlaanderen. Ik heb het verschillende keren aangeklaagd op dit forum. Maar het kartel bestaat niet meer. Ook ben ik een radicale separatist, geen partijlid. Alleen onze Vlaamse onafhankelijkheid is van belang, partijspelletjes interesseren me niet. Maar met de ene op te hemelen en de andere te overladen met alle zonden Israëls komen we er niet. Daar doe ik niet aan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA heeft daar op zijn minst zijn eigen kracht onderschat, en de autonomistische strekking van de Vlaamse kiezer, of bewust genegeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 12 januari 2010 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n ruziemaker in je partij ... dat wens ik zelfs het Vlaams Belang niet toe.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of zie je niet hoe t politieke landschap er dan zou uitgezien hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik veronderstel dat U nu gaat verwijzen naar de quote waar ik stel dat tjevenretoriek en niveanenrethoriek onwettelijk zou zijn? Mag ik tot op dat ogenblik deze ontkrachtingspoging van U hierboven als een ongewilde bevestiging beschouwen van hetgeen ik daarboven reeds heb gesteld en hetgeen Anna List nog eens fijntjes heeft beklemtoond? Citaat:
goed zo...en uw punt is? Citaat:
Ik ben blij dat U er geen twijfel over laat bestaan en mijn punt zwart op wit wil bevestigen. De tjevenretoriek van de niveanen draagt dus hun volledige instemming weg. Laat mij echter toe om het morele gemak waarmee de NVA deze politieke kontdraaierij (mag ik dat met uw fiere toestemming NVA-tjeverij noemen?) pleegt met grote ogen van ongeloof te aanschouwen.
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna wellicht vervallen in een ruzie-makerij van jewelste. ('t kan ook al na twee minuten geweest zijn, met dien brulkikker weet je één ding zeker: maksimum drie minuten wil hij wachten, vooraleer Hij en Hij alleen Zijn waarheid op je politieke hersens slaat) swat, dit is of topik; het Weverke kies niet voor staatshervormingen die zouden in mekaar geflanst zijn met garantie op vele moeilijkheden, zoals je kan verwachten van een regering die zou moeten bestreden worden te land, ter zee en in de lucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de stap voor stap theorie is zoals ik voorspeld had en zoals nu bewezen is ... een stap voor stap utopie gebleken. je kan nl geen onafhankelijkheid onderhandelen zonder je broek af te steken dat is nog NOOIT GELIJK WAAR ter wereld zo gebeurd integendeel de broek wordt opgetrokken, er wordt gezegd : nu ist genoeg geweest : en de onafhankelijkheid wordt UITGEROEPEN (nadien wordt er over modaliteiten getwist, onder auspicien van intl waarnemers) bij BdW hangt de broek nog op zijn enkels ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |