![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik vond het vooral grappig dat geïnterviewde jongeren niet eens wisten dat de kerk tegen condoomgebruik gekant is. Voor hen was het gewoon een gratis festival.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 januari 2010 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hieronder een alinea uit een brief en e-mail gisteren gestuurd naar het bisdom en naar Mechelen:
"Nu het officieel is dat er vandaag in de 21ste eeuw een oer-conservatieve persoon benoemd werd tot aartsbisschop wens ik mij te laten schrappen uit het ledenregister van uw kerk. Dergelijke oer-conservatieve nonnen en pastoors hebben mijn kinderjaren en mijn jeugd verwoest met o.a. hun “sexofobie”. Verder zat ik jaren lang geplaagd met een "schuldgevoel" - mea culpa!! waarom, waarvoor weet ik niet, het werd gewoon in onze manier van denken geprint door die conservatieven. Op mijn 67ste ben ik er al lang van af, trouwens ik ga al in 50 jaar niet meer naar de kerk en als nog steeds niet getrouwde, en niet van plan om ooit te trouwen, had en heb ik sex voor het huwelijk. Ik vermoed dat er heel veel protest is tegen die benoeming en dat dit het mildere optreden van die pipo verklaart. Feitelijk als niet-lid nu zou het mij niet meer mogen deren maar ik denk aan die mensen die nog gebrainwasht door religies door het leven moeten gaan. Geen subsidies voor religies en een totale splitsing tussen kerk en staat dat eis ik als burger.
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan kan ik er nog bijvertellen dat die koïtus interruptus een Vlaamse bijnaam heeft: "voor het zingen, de kerk buiten gaan" (blijkbaar wordt op het einde van de mis een liedje gezongen, en zijn er mensen die daar niet op wachten en dus het wat vroeger aftrappen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, dat heeft gewoonweg te maken met de toegenomen mobiliteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies of het in de door en door christelijke middeleeuwen zo'n hoogstaande moraal was: de kruisvaarders die zich gedroegen als niets ontziende moordenaars en verkrachters met de zegen van de paus, rijke heren die de armen lieten kreperen zonder meestal ook maar een noemenswaardige vermanende vinger van de kerk, lijfeigenschap onder toeziend oog en met medewerking van 'de Grote Kerk', de godsdienstoorlogen, de vrouw die volledig ondergeschikt was aan de man met alle gevolgen vandien, kinderarbeid met de vleet zonder enig verzet van de kerk, de verderfelijke inquisitie, kortom, teveel om op te noemen. Neen , het is andersom. Juist de tijd waarin de christelijke moraal het voor het zeggen had, vind ik eerder een serieuze achteruitgang. D�*t waren toen pas duistere en immorele tijden! Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Is ook niet aan te raden. Indien je geen kinderen wilt, doe gewoon geen geslachtsgemeenschap, is dat nou zo moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Gelukkig wordt je immuun voor HIV-besmetting vanaf dat je die gouden ring rond je vinger hebt hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Moesten de mensen wat minder seks hebben zou het HIV virus minder verspreiden ook. Maar ja leg dat eens uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Jammer dat de rkk geen democratie is hé.
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de idealen van de flowerpower hebben meer gemeen met de idealen van Christus dan de idealen van de Katholieke Kerk nog gemeen hebben met Christus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Het is toch heel opmerkelijk dat net diegene die niks van de RKK of gelijk welke Godsdienst iets moeten hebben, er zich het meest tegen verzetten.
![]() Er zijn altijd mensen die moed en kracht putten uit een religie. Terwijl er andere zijn die die elke religie verfoeien of wat dan ook. Ik zou zeggen, we zijn allemaal vrij om al dan niet religieus te zijn. Laat ieder in zijn waarde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=133950 http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-de-kerk.dhtml Of zoals de KUL die hem direct de wacht aanzegt: Citaat:
Waer is rector(of vice rector?), van de Katholieke Universiteit Leuven, dacht ik Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() 't was te denken, de forumfilosoof is ook van de partij.
knoop dit in je oren jongen: moei u niet waar ge geen zaken mee hebt. |
![]() |
![]() |