![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gespleten tong van hypocriet links zal hun ondergang betekenen. En maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat die aartsbisschop betreft, who cares wat die man zegt en niet zegt! Gewoon doodzwijgen zou het allerbeste zijn! Wanneer moslims een fatwa of zo uitspreken is dat wel wat anders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt nochtans door verschillende partijen gebruikt in de holebi gemeenschap hun nadeel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nergens in de Koran staat bvb iets over het doden van homos, de Bijbel daarentegen verplicht hen te doden. Wat een moslim of christen beweert, is zijn eigen keuze, maar als je de religie en het boek ervan wil veroordelen, zou ik je aanraden eerst de bijbel/OT en Koran te lezen alvorens zaken te uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je nu nog niet doorhebt dat religiebeleving tussen christen en moslims wezenlijk verschillend is, dan ben je opzettelijk naief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik herhaal = wat mensen zeggen of beweren, is hun keuze. Naargelang de wet, kan een uitspraak al dan niet worden bestraft. Maar uw bewering over de Koran is flauwe kul. En ik daag u uit uw bewijs te leveren. Als u wenst plaats ik de bijbel/OT verzen betreffende homos. Begrijp me niet verkeerd, want nu lijk ik de bijbel te veroordelen en de Koran te beschermen, wat helemaal niet mijn bedoeling is. Ik wil enkel zeggen, dat beweren dat de Islam/Koran strenger homo's veroordeelt dan het christendom/bijbel (en zelfs jodendom/OT) een foute redenering is. Ik wacht op uw bewijs. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 26 januari 2010 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Ik ben het met Léonards' standpunt helemaal niet eens en ben dan ook zeer blij dat homo's dezer dagen redelijk goed aanvaard zijn in onze maatschappij (ja, niet door iedereen, dat weet ik wel; er bestaat jammer genoeg geen medicijn tegen menselijke domheid) en dat zo goed als alle (juridische) discriminatie is weggewerkt.
Als ik het goed begrijp, vindt hij homofilie niet natuurlijk. Tja, uit seks tussen mensen van hetzelfde geslacht kunnen geen kinderen voortkomen. Als je "natuurlijk" gaat definiëren als "jezelf kunnen voortplanten", dan heeft ie gelijk. Maar is dat echt hetgeen hij bedoelt? Zou hij een onvruchtbaar hetero koppel dan ook tegennatuurlijk noemen? Moeten die dan scheiden vermits ze zich niet kunnen voortplanten en het christelijk huwelijk van oudsher gericht is op procreatie? Of probeert de Kerk gewoon een aanvaardbare uitleg te geven om te kunnen zeggen dat ze niet van homo's moet weten zonder dat daar enige goede reden voor bestaat (behalve dan dat "het in de Bijbel staat", maar dat verkoopt in deze politiek correcte tijden niet zo goed meer)? Rechtuit zeggen wat er bedoeld wordt, is doorgaans niet de sterkste kant van Katholieken... M.i. is Léonards' standpunt zever en de manier waarop hij het communiceert laat te wensen over. Dit gezegd zijnde keur ik deze hetze en al dat dramatiseren ten stelligste af. Dit is een storm in een glas water. De man heeft het recht op een standpunt en hij heeft het recht dat te uiten. Anderen hebben natuurlijk ook recht op een standpunt en hebben evengoed het recht hun ongenoegen met de uitspraken van de Monseigneur te laten blijken. So far, so good. Wat voor mij NIET door de beugel kan is dit hier: Klachten bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding: Citaat:
Hiervoor een klacht gaan indienen getuigt van een totale onkunde om het debat aan te gaan en het standpunt van betrokkene te weerleggen. De beste manier om domheid te bestrijden, is door de domheid bloot te leggen; niet door kinderachtig klachtjes te gaan neerleggen. Belachelijk. De debielen die deze klachten hebben neergelegd, zouden in de grond moeten zakken van schaamte. Laatst gewijzigd door Sammael : 26 januari 2010 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele moslim die publiekelijk stellingen uit de koran durft te bekritiseren laat staan afkeuren. Het is namelijk het eeuwige en onveranderlijke woord van Allah. Zij die het zouden proberen, kennen hun lot: uitsluiting, geweld tot en met de dood. Vergelijk dat maar met de christelijke beleving die verworden is tot een feel good be good praatbarak, waar kritiek kan. De kerken staan leeg (nog 14% kerkgangers) : niemand laat zijn leven leiden door de bijbel. Veergelijk dat maar met de islamieten die heel hun way of life laten bepalen door hun boekske : hun omgang met kaffers, verbod op huwelijken met kafferman, kledij (hoofddoeken en erger), eten, aangeapste lessen, dagelijkse gebeden, hun 5 pijlers,... Wees zo moedig een minimum aan eerlijkheid op te brengen. Met de struisvogel te spelen, maak je het alleen erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik baseer nu al uw geloofwaardigheid op het feit dat u beweert dat in koran het doden van homos vermeld staat. Dus ik wacht op uw bewijs alvorens nog iets serieus te nemen van hetgeen u uit. Aangezien u zo zeker bent van uw stuk, mag dit geen probleem voor u zijn.
ik wacht |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De boeken waren ook te koop in de reguliere boekhandel in Nederland. Daar zijn ze inmiddels verwijderd. El Tawheed wil daar niet aan, omdat dat volgens Zaari niet mogelijk is. Hij zegt dat de vertaler gehouden is aan de letterlijke vertaling van de teksten en niet de vrijheidheeft minder leuke alinea's weg te laten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2010 om 20:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Nu nog een lijst van de christenen die volgens de bijbel leven,
èn een lijst van christelijke landen waar de doodstraf staat en uitgevoerd wordt op op homosexualiteit. Daarna, opdracht twee : vergelijk je lijstje met het lijstje van islamlanden waar de doodstraf wel uitgevoerd worden en kom ons daarna vertellen waar de grootste boodschap van liefde naar de homos uitgaat. Afgesproken? Overigens, waarom vergeet je er bij te vertellen dat in de Torah de doodstraf op homosexualiteit staat. Eigen religie eerst of zo? Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Wie heeft dat ooit beweerd? Quotes graag, zeker over die "alle", tenzij je als leugenaar geboekstaafd wil blijven staan.
Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Christenen hoeven niet te doen wat in Deuteronomium staat. Misschien had je al gemerkt dat Christenen wel varkensvlees eten, in tegenstelling tot Joden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het één loopt gewoon naadloos door in het andere: Mat 5:17 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen. http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html Luc 16:17 16 De wet en de profeten zijn tot op Johannes; van dien tijd af wordt het Koninkrijk Gods verkondigd, en een iegelijk doet geweld op hetzelve. 17 En het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle. http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/16.html 2Tim 3:16 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; http://www.statenvertaling.net/bijbel/2tim/3.html En geen kwestie van interpreteren, hé ![]() 2Petrus1:20-21 20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging; 21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken. http://www.statenvertaling.net/bijbel/2pet/1.html Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2010 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |