Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2010, 17:06   #121
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Wat niet weghaalt dat men geen gevoelswaarde mag hebben per individueel onderwerp. Je kan nog zoveel groepen hebben als je wil, die allemaal anders zijn: je kan je niet eisen dat mensen 1 groep respecteren omdat ze de andere wel respecteren.

De grote verscheidenheid van groepen brengt niet met zich mee dat je omdat je er 1 goed vind, je ze allemaal moet goed vinden. Voor ieder en elke groep is er een andere mening, en dit per individueel persoon.

En dat zijn héél véél meningen, maar dat is nu eenmaal de realiteit.
Niet te veel breien aub, we zijn allemaal mensen, en daar is niets speciaals aan.
Oud 26 januari 2010, 19:01   #122
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn ironie duidelijk genoeg eraf droop? Ze zijn inderdaad contraproductief bezig, maar beseffen het niet. Ze staren zo hard naar het strenge brilletje van Léonard dat ze het kalifaat dat uit hun aars begint te verschijnen niet opmerken.
Juist. De kiezer heeft die trouwens al lang opgemerkt.
De gespleten tong van hypocriet links zal hun ondergang betekenen. En maar goed ook.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:25   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace.police Bekijk bericht
de kerk heeft meer mensen uitgemoord dan gelijk welke godsdienst...
als de aars-bischop van belgie zich ook nog eens gaat moeien met mijn condoomgebruik;
en mijn homo-vrienden nog eens ziek beschouwt, is de maat vol

ik blijf het zeggen; the peace.police eist onmiddelijk het ontslag van onze aars-bisschop!
De juiste rekening maken zal wel een beetje moeilijk zijn zeker! Maar vooral: de kerk heeft nu gedaan, ook met mensen te vermoorden voor hun zaak... en de islam is nog volop bezig! D�*�*r gaat het om!
En wat die aartsbisschop betreft, who cares wat die man zegt en niet zegt! Gewoon doodzwijgen zou het allerbeste zijn!
Wanneer moslims een fatwa of zo uitspreken is dat wel wat anders!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:31   #124
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom al die vrijzinnigen hier, die enkel nog in een kerk komen voor een begrafenis, wakker liggen van Léonard?
De overgrote meerderheid van de Katholieken heeft zeker geen probleem met die man, die niets anders doet dat de onveranderde mening van de Kerk verkondigen.
Trouwens, gelovige mensen hebben stilaan hun buik vol van het feit dat publieke discussies over hun geloof steeds afgeleid worden naar al wat met seksualiteit te maken heeft, terwijl zij dat zelf maar als een minder belangrijk facet beschouwen van het geloof in zijn geheel.

Het wordt nochtans door verschillende partijen gebruikt in de holebi gemeenschap hun nadeel...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:32   #125
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De juiste rekening maken zal wel een beetje moeilijk zijn zeker! Maar vooral: de kerk heeft nu gedaan, ook met mensen te vermoorden voor hun zaak... en de islam is nog volop bezig! D�*�*r gaat het om!
En wat die aartsbisschop betreft, who cares wat die man zegt en niet zegt! Gewoon doodzwijgen zou het allerbeste zijn!
Wanneer moslims een fatwa of zo uitspreken is dat wel wat anders!
Stop nu toch met dat gezeur.

Nergens in de Koran staat bvb iets over het doden van homos, de Bijbel daarentegen verplicht hen te doden. Wat een moslim of christen beweert, is zijn eigen keuze, maar als je de religie en het boek ervan wil veroordelen, zou ik je aanraden eerst de bijbel/OT en Koran te lezen alvorens zaken te uiten.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:54   #126
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Nergens in de Koran staat bvb iets over het doden van homos, de Bijbel daarentegen verplicht hen te doden. Wat een moslim of christen beweert, is zijn eigen keuze, maar als je de religie en het boek ervan wil veroordelen, zou ik je aanraden eerst de bijbel/OT en Koran te lezen alvorens zaken te uiten.
Sterk staaltje leugens. Nog nooit moslims (van gematigde tot extremistische) over homos bezig gehoord? En in de koran staat wel degelijk dat ze gedood moeten worden.
Als je nu nog niet doorhebt dat religiebeleving tussen christen en moslims wezenlijk verschillend is, dan ben je opzettelijk naief.
Oud 26 januari 2010, 20:01   #127
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Sterk staaltje leugens. Nog nooit moslims (van gematigde tot extremistische) over homos bezig gehoord? En in de koran staat wel degelijk dat ze gedood moeten worden.
Als je nu nog niet doorhebt dat religiebeleving tussen christen en moslims wezenlijk verschillend is, dan ben je opzettelijk naief.
Besef je wel dat je hiermee uw incompetentie volledig bewijst?

Ik herhaal = wat mensen zeggen of beweren, is hun keuze. Naargelang de wet, kan een uitspraak al dan niet worden bestraft.

Maar uw bewering over de Koran is flauwe kul. En ik daag u uit uw bewijs te leveren. Als u wenst plaats ik de bijbel/OT verzen betreffende homos.

Begrijp me niet verkeerd, want nu lijk ik de bijbel te veroordelen en de Koran te beschermen, wat helemaal niet mijn bedoeling is. Ik wil enkel zeggen, dat beweren dat de Islam/Koran strenger homo's veroordeelt dan het christendom/bijbel (en zelfs jodendom/OT) een foute redenering is.

Ik wacht op uw bewijs.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 26 januari 2010 om 20:02.
Oud 26 januari 2010, 20:07   #128
Sammael
Gouverneur

Standaard

Ik ben het met Léonards' standpunt helemaal niet eens en ben dan ook zeer blij dat homo's dezer dagen redelijk goed aanvaard zijn in onze maatschappij (ja, niet door iedereen, dat weet ik wel; er bestaat jammer genoeg geen medicijn tegen menselijke domheid) en dat zo goed als alle (juridische) discriminatie is weggewerkt.

Als ik het goed begrijp, vindt hij homofilie niet natuurlijk. Tja, uit seks tussen mensen van hetzelfde geslacht kunnen geen kinderen voortkomen. Als je "natuurlijk" gaat definiëren als "jezelf kunnen voortplanten", dan heeft ie gelijk. Maar is dat echt hetgeen hij bedoelt? Zou hij een onvruchtbaar hetero koppel dan ook tegennatuurlijk noemen? Moeten die dan scheiden vermits ze zich niet kunnen voortplanten en het christelijk huwelijk van oudsher gericht is op procreatie? Of probeert de Kerk gewoon een aanvaardbare uitleg te geven om te kunnen zeggen dat ze niet van homo's moet weten zonder dat daar enige goede reden voor bestaat (behalve dan dat "het in de Bijbel staat", maar dat verkoopt in deze politiek correcte tijden niet zo goed meer)?

Rechtuit zeggen wat er bedoeld wordt, is doorgaans niet de sterkste kant van Katholieken...

M.i. is Léonards' standpunt zever en de manier waarop hij het communiceert laat te wensen over.

Dit gezegd zijnde keur ik deze hetze en al dat dramatiseren ten stelligste af. Dit is een storm in een glas water. De man heeft het recht op een standpunt en hij heeft het recht dat te uiten. Anderen hebben natuurlijk ook recht op een standpunt en hebben evengoed het recht hun ongenoegen met de uitspraken van de Monseigneur te laten blijken. So far, so good.

Wat voor mij NIET door de beugel kan is dit hier: Klachten bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding:

Citaat:
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding heeft al verschillende klachten ontvangen tegen aartsbisschop André-Joseph Léonard, die afgelopen zondag homoseksualiteit had vergeleken met anorexia.
Welke oetlul dient hiervoor nu een klacht in? Poten af van de vrijheid van meningsuiting. Dit is zodanig kinderachtig dat het in mijn ogen schadelijk is voor het imago van onze homofiele medemensen. Een volwassen mens haalt immers de schouders op, schudt meewarig het hoofd, mompelt iets over zalig en armen van geest en negeert zulke uitspraken.

Hiervoor een klacht gaan indienen getuigt van een totale onkunde om het debat aan te gaan en het standpunt van betrokkene te weerleggen. De beste manier om domheid te bestrijden, is door de domheid bloot te leggen; niet door kinderachtig klachtjes te gaan neerleggen. Belachelijk. De debielen die deze klachten hebben neergelegd, zouden in de grond moeten zakken van schaamte.

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 januari 2010 om 20:09.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 20:11   #129
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Besef je wel dat je hiermee uw incompetentie volledig bewijst?

Ik herhaal = wat mensen zeggen of beweren, is hun keuze. Naargelang de wet, kan een uitspraak al dan niet worden bestraft.

Maar uw bewering over de Koran is flauwe kul. En ik daag u uit uw bewijs te leveren. Als u wenst plaats ik de bijbel/OT verzen betreffende homos.

Begrijp me niet verkeerd, want nu lijk ik de bijbel te veroordelen en de Koran te beschermen, wat helemaal niet mijn bedoeling is. Ik wil enkel zeggen, dat beweren dat de Islam/Koran strenger homo's veroordeelt dan het christendom/bijbel (en zelfs jodendom/OT) een foute redenering is.

Ik wacht op uw bewijs.
Jij bewijst je complete incompetentie door te ontkennen dat er geen verschil in beleving is tussen christenen en moslims.
Er is geen enkele moslim die publiekelijk stellingen uit de koran durft te bekritiseren laat staan afkeuren. Het is namelijk het eeuwige en onveranderlijke woord van Allah. Zij die het zouden proberen, kennen hun lot: uitsluiting, geweld tot en met de dood.
Vergelijk dat maar met de christelijke beleving die verworden is tot een feel good be good praatbarak, waar kritiek kan.
De kerken staan leeg (nog 14% kerkgangers) : niemand laat zijn leven leiden door de bijbel. Veergelijk dat maar met de islamieten die heel hun way of life laten bepalen door hun boekske : hun omgang met kaffers, verbod op huwelijken met kafferman, kledij (hoofddoeken en erger), eten, aangeapste lessen, dagelijkse gebeden, hun 5 pijlers,...
Wees zo moedig een minimum aan eerlijkheid op te brengen. Met de struisvogel te spelen, maak je het alleen erger.
Oud 26 januari 2010, 20:20   #130
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
...
Ik baseer nu al uw geloofwaardigheid op het feit dat u beweert dat in koran het doden van homos vermeld staat. Dus ik wacht op uw bewijs alvorens nog iets serieus te nemen van hetgeen u uit. Aangezien u zo zeker bent van uw stuk, mag dit geen probleem voor u zijn.

ik wacht
Oud 26 januari 2010, 20:26   #131
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik baseer nu al uw geloofwaardigheid op het feit dat u beweert dat in koran het doden van homos vermeld staat. Dus ik wacht op uw bewijs alvorens nog iets serieus te nemen van hetgeen u uit. Aangezien u zo zeker bent van uw stuk, mag dit geen probleem voor u zijn.

ik wacht
Citaat:
In bepaalde delen van de wereld worden ook heden ten dage nog homoseksuelen vervolgd in naam van de islam. Anaal verkeer (meer algemeen, sodomie) blijft op veel plaatsen een serieuze misdaad, zowel tussen hetero- als homoseksuelen. Op homoseksualiteit staat (peildatum 2003) de doodstraf in de volgende op islamitische leest geschoeide landen: Iran, Jemen, Mauritanië, Nigerië, Saoedi-Arabië, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten. [1] Levenslange gevangenisstraffen kunnen worden gegeven in Bangladesh en de Maldiven.
Hier alvast een weergave van hoe het in sommige moslimlanden aan toe gaat, op basis van de islam. Hoewel ik weet dat uw hersenen er op getraind zijn immuun te blijven voor de dagelijkse praktijk, en hoewel ik weet dat je liever gaat blijven zemelen over koranverzen dan het lef te hebben de praktijk in de realiteit onder ogen te komen, post ik het maar. After all, het is de dagelijkse PRAKTIJK die telt.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 20:27.
Oud 26 januari 2010, 20:30   #132
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

ik wacht
In de driedelige serie Minhaj El Muslim (De weg van de moslim) wordt aangezet tot het doden van homo's. In het boek staat dat homo's vanaf hoge gebouwen van een terras moeten worden gegooid met 'het hoofd naar beneden en dat ze daar door het gooien van stenen moeten worden gedood'.
De boeken waren ook te koop in de reguliere boekhandel in Nederland. Daar zijn ze inmiddels verwijderd. El Tawheed wil daar niet aan, omdat dat volgens Zaari niet mogelijk is. Hij zegt dat de vertaler gehouden is aan de letterlijke vertaling van de teksten en niet de vrijheidheeft minder leuke alinea's weg te laten
Oud 26 januari 2010, 20:38   #133
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
ik stel vast dat homofielen er altijd en overal zijn geweest, en dat zelfs de meest homofobe culturen niet aan de aanwezigheid van zo'n mensen ontsnappen. Deze vaststelling doet mij gemakkelijker de stelling aanvaarden dat die mensen 'zo' geboren worden, en dat het bijgevolg geen zin heeft hen daarvoor te veroordelen.
Het al dan niet aangeboren zijn van een bepaalde eigenschap kan nooit grond bieden ter legitimatie daarvan. Dat geldt ook voor homofilie. Vreemd dat homofielen zich daarop beroepen, eigenlijk.
Oud 26 januari 2010, 20:44   #134
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de driedelige serie Minhaj El Muslim (De weg van de moslim) wordt aangezet tot het doden van homo's. In het boek staat dat homo's vanaf hoge gebouwen van een terras moeten worden gegooid met 'het hoofd naar beneden en dat ze daar door het gooien van stenen moeten worden gedood'.
De boeken waren ook te koop in de reguliere boekhandel in Nederland. Daar zijn ze inmiddels verwijderd. El Tawheed wil daar niet aan, omdat dat volgens Zaari niet mogelijk is. Hij zegt dat de vertaler gehouden is aan de letterlijke vertaling van de teksten en niet de vrijheidheeft minder leuke alinea's weg te laten
Citaat:

ik wacht
Zocht je dit soms?:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus in de bijbel, Rom 1:
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;

25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.

26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;

31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;

32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn)
http://www.statenvertaling.net/bijbel/rome/1.html
Nogal een boodschap van liefde, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2010 om 20:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 20:48   #135
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bewijst je complete incompetentie door te ontkennen dat er geen verschil in beleving is tussen christenen en moslims.
Er is geen enkele moslim die publiekelijk stellingen uit de koran durft te bekritiseren laat staan afkeuren. Het is namelijk het eeuwige en onveranderlijke woord van Allah. Zij die het zouden proberen, kennen hun lot: uitsluiting, geweld tot en met de dood.
Vergelijk dat maar met de christelijke beleving die verworden is tot een feel good be good praatbarak, waar kritiek kan.
De kerken staan leeg (nog 14% kerkgangers) : niemand laat zijn leven leiden door de bijbel. Veergelijk dat maar met de islamieten die heel hun way of life laten bepalen door hun boekske : hun omgang met kaffers, verbod op huwelijken met kafferman, kledij (hoofddoeken en erger), eten, aangeapste lessen, dagelijkse gebeden, hun 5 pijlers,...
Wees zo moedig een minimum aan eerlijkheid op te brengen. Met de struisvogel te spelen, maak je het alleen erger.
Welke woordje heb je niet begrepen Filosoof?
Oud 26 januari 2010, 20:55   #136
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nogal een boodschap van liefde, hé?
Nu nog een lijst van de christenen die volgens de bijbel leven,
èn een lijst van christelijke landen waar de doodstraf staat en uitgevoerd wordt op op homosexualiteit.
Daarna, opdracht twee : vergelijk je lijstje met het lijstje van islamlanden waar de doodstraf wel uitgevoerd worden en kom ons daarna vertellen waar de grootste boodschap van liefde naar de homos uitgaat.
Afgesproken?

Overigens, waarom vergeet je er bij te vertellen dat in de Torah de doodstraf op homosexualiteit staat. Eigen religie eerst of zo?

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 20:56.
Oud 26 januari 2010, 20:58   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu nog een lijst van de christenen die volgens de bijbel leven,
èn een lijst van christelijke landen waar de doodstraf staat en uitgevoerd wordt op op homosexualiteit.
Daarna, opdracht twee : vergelijk je lijstje met het lijstje van islamlanden waar de doodstraf wel uitgevoerd worden en kom ons daarna vertellen waar de grootste boodschap van liefde naar de homos uitgaat.
Afgesproken?

Overigens, waarom vergeet je er bij te vertellen dat in de Torah de doodstraf op homosexualiteit staat. Eigen religie eerst of zo?
Nadat jij me bewezen zal hebben dat alle moslims zich houden aan wat één of andere imam in zijn boekske schrijft.
Oud 26 januari 2010, 21:00   #138
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nadat jij me bewezen zal hebben dat alle moslims zich houden aan wat één of andere imam in zijn boekske schrijft.
Wie heeft dat ooit beweerd? Quotes graag, zeker over die "alle", tenzij je als leugenaar geboekstaafd wil blijven staan.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 januari 2010 om 21:01.
Oud 26 januari 2010, 21:03   #139
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:

Nergens in de Koran staat bvb iets over het doden van homos, de Bijbel daarentegen verplicht hen te doden.
Snap jij iets van het verschil tussen het Oud Testament en het Nieuw Testament?

Christenen hoeven niet te doen wat in Deuteronomium staat. Misschien had je al gemerkt dat Christenen wel varkensvlees eten, in tegenstelling tot Joden?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 21:28   #140
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Snap jij iets van het verschil tussen het Oud Testament en het Nieuw Testament?

Christenen hoeven niet te doen wat in Deuteronomium staat. Misschien had je al gemerkt dat Christenen wel varkensvlees eten, in tegenstelling tot Joden?
het verschil tussen het Oud Testament en het Nieuw Testament?

Het één loopt gewoon naadloos door in het andere:

Mat 5:17
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html

Luc 16:17

16 De wet en de profeten zijn tot op Johannes; van dien tijd af wordt het Koninkrijk Gods verkondigd, en een iegelijk doet geweld op hetzelve.

17 En het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/16.html

2Tim 3:16
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
http://www.statenvertaling.net/bijbel/2tim/3.html

En geen kwestie van interpreteren, hé
2Petrus1:20-21

20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;

21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/2pet/1.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2010 om 21:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be